BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 14:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zamiana OBC 11-przycisków na OBC 18-przycisków !!
PostNapisane: 2 września 2008, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Temat zapożyczony z innego forum !!

Z sukcesem dokonałem swapu/przekładki z 11-przyciskowego obc na 18-to przyciskowy w moim M3 z 1998 roku, i to wcale nie było takie trudne. Wszystkie funkcje działają, włącznie z tymi ukrytymi (dołączając te ukryte). Każdy z umiarkowanymi umiejętnościami mechanicznymi w zupełności poradzi sobie z tą konwersją/przekładką. Daje 2,5 na 5 w skali trudności. Jest szybsze i łatwiejsze niż montaż wskaźników/zegarów VDO. Jestem idiotą i nie potrafię być cierpliwy/wytrwały. Wyrazy uznania należą się "BiMmEr JoN”, który zrobił/umieścił jako pierwszy post o konwersji OBC na http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... conversion i przy współpracy którego wykonanie przekładki stało się możliwe.

Konwersja nie jest specjalnie dedykowana tylko do nowszych E36. Fakt, część funkcji nie chciała działać w E36 sprzed 1994 roku, ponieważ nie posiadają one systemu zabezpieczenia typu ZKE. 18 przyciskowy OBC był dostępny w opcji we wszystkich latach produkcji dla większości E36, ale nie dla wszystkich, na prośbę kupującego. Konwersja kierowana jest do BMW, które nie posiadały tej opcji.

Chciałem pełny OBC kiedy kupowałem M3. Kiedy w końcu znalazłem, co nie było trudne /found a used one that wasn’t thrashed – nie wiem czy dobrze przetłumaczyłem, to może być jakiś idiom/ , byłem bardzo rozczarowany gdyż posiadało tylko rozszerzony OBC z zegarem. Co powiedziałem? Kocham gadżety. Kiedy zacząłem szukać możliwości konwersji na pełne OBC w mojej Beemce, każdy mówił: “swap nie jest możliwy, kup auto z zainstalowanym już takim OBC” albo “możesz zrobić przekładkę na 18 przyciskowy OBC ale będzie wymagało od ciebie rozebrania wnętrza, montażu czujników i pociągnięcia dużej ilości kabla... to nie jest warte tego wysiłku (można po naszemu powiedzieć nie warte zachodu).

Na początku wspomnę o kilku założeniach:

1.Ta instrukcja/procedura zadziałała w moim M3 z 1998r. Nie ma żadnych gwarancji, że zadziała w twoim BMW. Podręcznik Bentley'a zawiera dwa diagramy dla OBC: 1992-1997 (non-318ti) i 1998 (non-318ti). Diagram 1992-1997 różni się nieznacznie. Również ZKE IV nie było dostępne do roku 1994. Nie mniej jednak powinieneś umieć zmodyfikować te instrukcje tak, aby zadziałały w twoim BMW.

2.Pokrótce, zakładam że wiesz jak albo możesz zdobyć instrukcje jak zdemontować:

1 – OBC,

2 - Airbag i kierownicę (możesz zranić się jeśli nie będziesz przestrzegał procedur bezpieczeństwa)

3 - Zegary

4 – Schowek na rękawiczki.

Zakładam również, że powinieneś wiedzieć o licznych podprocedurach, o których nie wspomniałem a są oczywiste.

Jak pisze/wspomina "BiMmEr JoN” w swoim poście, potrzebujesz działającego 18-przyciskowego OBC i białą wtyczkę X1071, której 11-przyciskowy OBC nie posiada. Zdobądź również nowy przełącznik kierunkowskazów z przyciskiem do OBC jeśli chcesz za jego pomocą kontrolować OBC. Zamówiłem mój OBC i wtyczki przez telefon w firmie importującej złom/lepiej użyć chyba że wziął to ze szrotu :) Silnie zalecam korzystanie z podręcznika Bentley'a. Choć część diagramów elektrycznych nie jest perfekcyjna, to pozwoli zaoszczędzić wiele czasu.

Musisz być obeznany w nazewnictwie wtyczek których będziesz używał przy przekładce. Nowe OBC używa dwóch wtyczek. Czarna nazywana jest X1070. To jest wtyczka, z której korzysta stare 11-przyciskowe OBC. Biała wtyczka nazywana jest X1071. To jest nowa wtyczka, którą powinieneś otrzymać/zdobyć z nowym OBC. Zegary mają dwie wtyczki. Biała ma oznaczenie X16 a niebieska X17.

To są kroki do przekładki OBC. Kolejność nie jest istotna. Odsyłam do załączonego diagramu o nazwie “18-Button OBC Retrofit Wiring Diagram”.

1.Zdemontuj stary OBC, kierownicę, zegary i deskę rozdzielczą.

2.Zdemontuj dwie wtyczki z tyłu zegarów.

3.Wepnij nowy kabel w przewód biało/szary (WHT/GRY) będący w PIN-ie 10 wtyczki X17 i pociągnij go do kabla biało/szarego wychodzącego z PIN-a 9 wtyczki X1071.

4.Wepnij nowy kabel do przewodu biało/fioletowy (WHT/VIO) wtyczki X16 i pociągnij go do biało/fioletowego przewodu wychodzącego z Pin-a 5 wtyczki X1071.
Wepnij nowy kabel do przewodu biało/żółtego (WHT/YEL) wtyczki 16 i pociągnij go do biało/żółtego przewodu wychodzącego z Pin-a 7 wtyczki X1071.

5.Zdemontuj obudowę wtyczki X16 aby odkryć metalowe piny wtyczki. Musisz umieć zamontować nowy Pin w wolnym slocie PIN-u 21-szego. Udałem się do dealera BMW i przejrzałem wszystkie złączki dopóki nie znalazłem właściwego męskiego pinu. Do pinu przymontowałem nowy kabel i włożyłem go w slot PIN-u 21-szego wtyczki X16. Następnie kabel ten podłączyłem do biało/czarnego przewodu wychodzącego z Pin-a 6 wtyczki X1071.

6.Odszukaj moduł ZKE IV znajdujący się za schowkiem na rękawiczki. Pomoże ci w tym podręcznik Bentley'a. Sfabrykuj Pin pasujący do wolnego slotu Pin-u 15-tego tej wtyczki. Ja zrobiłem ten Pin z niebieskiej Butt wtyczki. Pociągnij nowy kabel z Pin-u 15-tego wtyczki/modułu ZKE IV który przed chwilą dołożyłeś i wepnij go do przewodu czarno/zielonego (BLK/GRN) wychodzącego z PIN-u 1 wtyczki X1071.

7.Zainstaluj nowy przełącznik kierunkowskazów. Dołóż do brązowo/czerwonego przewodu nowego przełącznika kierunkowskazów kabel i pociągnij go do brązowo/czerwonego przewodu wychodzącego z Pin-u 4 wtyczki X1071.

8.Wepnij nowy kabel do przewodu brązowego (BRN) będący w Pin-ie 17 wtyczki X1070 i pociągnij go do brązowego przewodu Pin-u 13 wtyczki X1071.

9.Wepnij nowy kabel do przewodu czerwono/żółtego (RED/YEL) będący w Pin-ie 18 wtyczki X1070 i pociągnij go do czerwono/żółtego przewodu Pin-u 8 wtyczki X1071.

10.Poskładaj wszystko z powrotem. Podłącz wie wtyczki do twojego nowego OBC. Skrzyżuj palce, wszystko powinno działać.

18-Button OBC Retrofit Wiring Diagram:


Co robią nowe kable? Dokładnie nie wiem, bazując jednak na diagramach Bentley'a, moje przypuszczenia znajdują się poniżej. Tak jak powiedziałem, jestem idiotą, zaufaj swojemu rozsądkowi i dobremu diagramowi kabli.

- kabel biało/szary: podłącza OBC do czujnika prędkości

- kable biało/fioletowy i biało/żółty: podłączają OBC do data link system. Ten system skupia w sobie większość elektronicznych modułów jak ABS, Cruise Control, EWS, ZKE, DME, OBC, etc.

- biało/czarny: podłącza OBC do czujnika paliwa

- czarno/zielony: podłącza OBC do systemu AWS – system alarmowy/przeciw-złodziejom

- brązowo/czerwony: sterowanie OBC za pomocą przycisku przy przełączniku kierunkowskazów

- brązowy: masa

- czerwono/żółty: napięcie

Powodzenia. I nie słuchaj ludzi, którzy mówią że to niemożliwe. On nie wiedzą co mówią.


Powodzenia!!!

Źródło:
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... onvert.htm





jestem ciekaw czy ktoś próbował robić tym sposobem i jak efekty ??
bo z postu wynika że podłączenie jest banalnie proste !!

zamierzam się zabrać za takowa przeróbkę, jak ktoś zna inny sposób to czekam na opis !!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL