BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 22 maja 2019, 23:18


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 12 listopada 2015, 12:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 26
Posty: 175
Lokalizacja: Dębno
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130617
Mam pytanie.czy tez tak macie ze odkrecicie korek od wlewu plynu (na zimnym) to wszystko jedt okej?ale jak dodatkowo odkrecicie korek od odpowietrznika to podnosi sie poziom plynu?? To dobrze?tak ma byc czy cos jest noe tak? Pompa nowa visco sprawne termostat tez.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 12 listopada 2015, 16:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 24
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Tak, to normalne ze poziom się podniesie bo zapowietrzysz układ przez co wypchnie Ci płyn do zbiorniczka.

_________________
Pozdrawiam, Macfok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 13 listopada 2015, 02:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 26
Posty: 175
Lokalizacja: Dębno
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130617
Aaa okej.pytam bo troche dziwne mi sie wydawalo a nie bylem pewny czy tak ma byc.grzac grzeje dobrze pion jest wiec wsio jest okej.dziekuje za odpowiedz :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 28 listopada 2015, 18:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 22
Posty: 2
Lokalizacja: Gniezno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Witam jestem nowy na forum a to mój pierwszy post więc wypada się przedstawić jestem Dawid młody i dumny posiadacz e36 m43
Największą bolączką mojej bawarki jest ciągle zapowietrzający się układ poprzez ubywanie płynu i tu największa zagadka nie wiadomo gdzie i jak, są przypuszczenia uszczelki pod głowicą a konkretnie ze spala płyn i ładuje ciśnienie do układu dodam że nie ubyło ani grama oleju od serwisu (rok temu) wtedy też wymieniłem pompe wody bo urwał się wirnik, a wszystko zaczęło się jakiś czas temu kiedy przegrzewała się na postoju myślałem że nowe wisko załatwi sprawę, ciekawostką jest fakt że zawsze ubywa płynu w taki sposób ze na dnie zbiorniczka zawsze jest trochę płynu i nie wyrzuca kontrolki.
Podsumowując wycieku nie dostrzegam, płynu ubywa, zapowietrza się (czasami mam wrażenie że nie ma płynu w górnym wężu) i z nawiewu raz leci zimne raz ciepłe powietrze, może ma ktoś jakiś pomysł na to i podrzuci mi jakąś poradę.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 22:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Moje BMW: E46
Trochę późno odpowiadam, ale może jeszcze nie poradziłeś sobie...
1. Sprawdż, czy nie cieknie np wewnątrz auta od nagrzewnicy.
2. Elektrozawory na układzie.
3. Termostat
Podjechałbym do porządnego warsztatu, to Ci sprawdzą dokładnie, przepłuczą układ, zaleją świezym płynem, odpowietrzą, wymyją wszystko i wtedy możesz lukać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 11 stycznia 2016, 19:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 22
Posty: 2
Lokalizacja: Gniezno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Dzięki surec za odpowiedz i chęc pomocy
Temat juz ogarnięty a przyczyną okazał sie zapchany wąż od termostatu 'masełkiem' płyn mieszał się z olejem poprzez uszkodzoną uszczelke pod głowicą :wsciekly: i takie rzeczy jak olej na bagnecie czy płyn w zbiorniczku na to nie wskazywały w dodatku przeciekało na łaczeniu zbiorniczka z chłodnicą
A tak z ciekawości spytam jakie elektrozawory masz na myśli?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 1 lutego 2016, 11:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=155970&start=0
Witam Panowie.
Czy po odkreceniu korka od zbiornika powinien leciec strumien na wolnych obrotach (m54b30) ? Bo raz ktos pisze ze tak raz ze nie i teraz sam juz nie wiem :/ u mnie strumien widac dopiero po dodaniu delikatnie gazu. Ogrzewanie jest ale martwi mnie to czy ten strumien powinien byc na wolnych czy nie :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 07:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 26
Posty: 175
Lokalizacja: Dębno
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130617
A ja mam kolejne pytanie.silnik m54b30. Korek 1.4bara.postanowilem wymienic na nowy 2.0bar. I dziwna sprawa bo na startlym korku po nocy bylo cisnienie i jak sie odkrecalo/zakrecalo to troche oporowo to szlo.a na nowym korku lekko sie wkreca i wykreca i po nocy brak cisnienia w ukladzie.mozliwe ze chlodnica jest od diesla i teraz korek przepuszcza? Czy tak ma byc ze po nocy nie ma syczenia po odkreceniu? Jak nie to kupie nowy korek 1.4b i sprawdze czy bedzie tak jak wczesniej.niestety starego korka juz nie mam i byl pekniety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 20:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 26
Posty: 175
Lokalizacja: Dębno
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130617
Nikt nic ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 24 czerwca 2017, 20:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 14
Moje BMW: e46 318Ci 2004r.
Witam, może ja opowiem swój problem, bo ręce mi opadają i jestem lekko podłamany. Pacjent m44b19+lpg (e36 compact). Auto zakupione w kwietniu, od tamtej pory stoi, bo gdy próbowałem odpowietrzyć układ, cały czas gotował się płyn. Padł pomysł ze znajomym, by zdjąć wszystko i sprawdzić szczelności, rozebrać elektrozawór i zmienić położenie reduktora, był ustawiony do góry nogami przy prawym kielichu. Reduktor przełożyłem po lewej stronie chłodnicy, jest niżej niż chłodnica więc moim zdaniem prawidłowo ustawiony. Dziś odpalam auto, standardowa procedura, zalewam płyn, korek odpowietrzający odkręcony, korek wlewu też, grzanie w środku na full. Gdy auto osiągnęło pion, nie czułem zbytnio gorącego powietrza, temperatura na dworzu była około 20stopni. Po dodaniu gazu i puszczeniu, przez odpowietrznik zaczął lecieć strumień lekki, ale bez bąbelków. Jednak gdy pochodził sobie z 2-3min, po ponownym dodaniu gazu, zaczęło już bąblować i tak już cały czas było. Auto miałem podniesione na około 30-40cm do góry żeby była lepsza cyrkulacja wody.

Jutro mam zamiar zrobić test uszczelki na co2, ale byłoby dziwne żeby to uszczelka poszła, bo nie ma majonezu pod korkiem oleju, ani pod korkiem płynu chłodniczego.
Jakieś porady jeśli test nic nie wykaże? Pompa wody może siadła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 18 października 2017, 12:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Hm... Nie wiem co robić.
Problem jest taki.
Ostatnio pękł mi wąż idący do elektrozaworów ogrzewania ( wąż od ciepłego powietrza ). Podczas gdy wskazówka osiągnęła pion z przerwanego węża szła para i ciekł płyn.
Założyłem nowy wąż, odpowietrzyłem... Górny wąż ciepły, chłodnica ciepła, dolny wąż zimny.. Ciepłego powietrza nadal brak. A wąż który był pęknięty jest ciepły.. Ogrzewania nie ma! nie wiem na co stawiać.. Wydaje mi się że pompa wody bądź elektrozawory ogrzewania ale mechanikiem nie jestem, z tego co wyczytałem może to być te dwie przyczyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 18 października 2017, 13:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Odkręciłem korek wlewu chłodnicy, odpaliłem silnik i obserwowałem..
Nagrzewnica na 32stopnie maksymalna siła nawiewu.
Zaobserwowałem:
Lekki strumień przelewającego się płynu.
Górny wąż nagrzał się szybciej niż chłodnica, wyczuwalna różnica temperatur.. chłodnica lekko i powoli się robiła się ciepła.
Dolny wąż zimny.
Po osiągnięciu wskazówki temp. w pion strumień się nie zmienił.. płyn w chłodnicy powili się podniósł.
Temperatura z nawiewów w kabinie cały czas zimne powietrze chodź temp ustawiona na max (32stopnie)
( Po wyłączeniu silnika odkręciłem odpowietrznik z nadzieją że płyn zejdzie w dół.. poziom się nie zmienił, zakręciłem wszystko )
Co to może być ? Pompa wody ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 17 listopada 2017, 20:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E30
Kod silnika: m50b25
Witam wszystkich. Prosze o porade. Wymieniam w e30 chlodnice, kupilem chlodnice diesla 324td, i teraz nie wiem jaki zbiornik wyrownawczy do nie go dobrac, bardzo prosze o porade jak ktos wie jaki to zbiornik moze byc do tej chlodnicy. Dzieki. Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 7 marca 2019, 10:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Drodzy forumowicze! Odgrzewam post, ale on się chyba nigdy nie zestarzeje...
Zwracam się z pytaniem co to może być: grzebałem na forum ponad godzinę, a niestety nie znalazłem podobnego przypadku.

Obserwacje/fakty:
-Pękł mi zbiorniczek wyrównawczy, a po ponownym zrobieniu samochodu (myśleliśmy, że kwestia materiałowa) wywaliło jedną ze złączek pod zbiornikiem-> w kolejnym kroku wymieniłem korek zbiorniczka,
-Po wymianie korka, stojąc w korku zapala się żółta kontrolka poziomu płynu, po ruszeniu gaśnie(zauważyłem, że przy zapalonym silniku, po otwarciu zbiorniczka pływak jest na wierzchu pomimo tej kontrolki),
-po zgaszeniu silnika, po jakimś czasie przewód górny się zasysa i robi się płaski,
-po osiągnięciu "pionu" wskazówki temperatury, a nawet załączenia wiatraka chłodnicy dolny przewód chłodnicy dalej zimny,
-w zbiorniczku wyrównawczym widać strumień wody,
-Ogrzewanie było i jest,
-Test CO2 na uszczelkę wyszedł negatywnie(brak CO2 w układzie chłodzenia)

Podsumowując: kompresja wyeliminowana, strumień jest, zimny przewód z chłodnicy, mechanik odpowietrzał układ odpowietrznikiem przy zbiorniczku wyrównawczym, przy ogrzewaniu na maxa, a mimo wszystko kontrolka i problem z ciśnieniem oraz przepływem płynu.

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Sprawa jest... irytująca :mur:

------------------------EDIT------------------------------------------
Sprawa rozwiązana. Opiszę ciąg przyczynowo skutkowy, a potem moją rekomendację a przyszłość.

1. Zepsuł się korek podnosząc ciśnienie układu.
2. Podnoszące się ciśnienie rozsadziło zbiorniczek wyrównawczy.
3. Po wymianie zbiorniczka, wysokie ciśnienie najpierw napompowało przewód górny chłodnicy (przez co sflaczał), a następnie rozsadziło złączkę pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Pojawiająca się przy okazji kontrolka o braku płynu w zbiorniczku wynikała ze zbyt dużego ciśnienia w zbiorniczku(podczas pracy silnika woda nie wypełniała go, a błąd krzyczał)
4. Po wymianie korka przewód dalej się zasysał, a było to spowodowane jego sflaczeniem(podciśnienie w układzie to rzecz normalna). Na tym skończyły się problemy.

Z tej akcji mam 2 główne wnioski:
1. w momencie gdy macie wybuch zbiorniczka/przewodu/uszczelki, pierwsze co zróbcie bezwarunkowo to wymieńcie korek! W dalszym kroku zróbcie test z pierwszej strony niniejszego wątku by sprawdzić czy wszystko jest OK i przy okazji zróbcie test na uszczelkę.
2. Jeśli Wasz samochód nie jest nowy(a od ponad 10 lat nowej e46 ulicach nie widziałem :] ) to zmieńcie sobie korek z 2.0bar na 1.4bar- niższe ciśnienie minimalnie zmniejsza efektywność układu gdy ten dostaje w D***, a przy tym bardzo istotnie odciąża wszystkie elementy ciśnieniowe. Zakładając, że nie upalacie swoich aut na każdym parkingu to nie ma co się zastanawiać- trzeba kupić korek 1.4 bar.

Te wnioski kosztowały mnie prawie tysiąc złotych, mam nadzieję że ktoś jeszcze na tym skorzysta! Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 12:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52TU
Witam wszystkich. Mam problem z układem chłodzenia w swojej x3 e83 3.0i układ taki sam jak w e46. Pękł mi zbiorniczek jakiś czas temu wymieniłem i zbiornik i korek Vernet. Ogrzewanie działa wentylator się włącza tem. idealnie na środku nic nie kapie. Jak auto ostatnie to górny wąż jest zasysniety spłaszczony. Co jest przyczyną? Plynu nie ubywa a wąż po chwili pracy silnika wraca do normy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 08:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Jak dla mnie to problem jest w korku. Zaworek który jest odpowiedzialny za zassanie powietrza gdy auto stygnie nie działa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 10:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52TU
Witam. Dzięki za odpowiedź. Dziwne jest to że korek stary tak reaguje i kupiłem nowy to samo ale ten nowy to Vernet wiec...Kupię nowy oryginał i zobaczę wtedy. Pytanie jest tylko czy kupić 2 bary taki jak był czy od diesla 1.4 bara. Stwierdzenie padło ze lepiej ten 1.4 bo odciaża układ a koszt taki sam praktycznie. Jak by ktoś szukał numeru korka 1.4 bara to pasuje od diesla 17137639023


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 8 maja 2019, 13:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
tdi1982, raz nadmuchany balon ma już inną twardość i tak samo jest z Twoim przewodem, w którym podciśnienie jest wystarczające aby Ci go spłaszczyć :)
Ale jestem dumny, że razem ze zbiorniczkiem wymieniłeś korek. A co do korka to tak- polecam 1.4 bar.
Jeżdżę na nim od jakiegoś czasu i górny przewód nie jest tak twardy jak wcześniej, co daje przełożenie na mniejsze obciążenie reszty elementów układu ciśnieniowego. Przy tym nie mam żadnych wycieków z korka.

Co do samej zasadności takiego działania to polecam lekturkę: https://www.germanautosolutions.com/bmw ... ar_cap.php


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL