BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 14:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 14:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Radzyń Chełmiński
Moje BMW: E30 325E
Witam mam BMW E36 316i ale chodzi jak 325:D(tzn. wentylator tak chodzi) i się dziwie dlaczego tak jest. Moze ktoś mi powie??????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 21:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
a może mylisz go z wentylem klimy ? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 18:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
witam,

wymieniałem obudowę termostatu, musiałem spuścic płyn po tej operacji zalałem płynem na nowo nie było zbytnich problemów z odpowietrzeniem czekałem aż visco zwiększy prędkość obrotową wentylatora lecz temperatura doszła do podziałki za pionową kreską a czerwonym polem ale nic się nie działo w tym momencie zrezygnowałem

1. Czy to objaw uszkodzonego visco'a?
2. W którym dokładnie punkcie na wskaźniku temperatury powinno visco zacząć zwiększac
pręość wentylatora?

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Pruszkow
Mam uszkodzone visco, cały czas chodzi na wysokich obrotach (nie można go zatrzymać), temperatura na zegarch trzyma się cały czas w pionie. Może to być przyczyną, że np na niedogrzanym silniku mi pali cały czas w mieście 17l a wcześciej 12-13? Pompa i nastawik po regeneracji przepływomierz ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Lokalizacja: Katowice
padło mi visco i radze sobie jakos, ale trzeba wymienić. mam pytanko czy takie visco bedzie dobre http://motoallegro.pl/item673517047_spr ... _nowe.html

czy kupic orginalne za 300;/ ???

_________________
JedÂź wolno, Âżyj dÂłuÂżej!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 18:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
robek1964 napisał(a):
mam pytanko czy takie visco bedzie dobre http://motoallegro.pl/ite..._ford_nowe.html

Nie :dobani:
robek1964 napisał(a):
czy kupic orginalne za 300;/ ???

Zdecydowanie :ok:

Opiszę tu moją przygodę z wiskiem w E30 320i M20B20 żeby nie zakładać nowego tematu.

Oryginalne/fabryczne wisko padło, silnik się zbytnio nagrzewał w korkach.
Zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym jakieś tanie sprzęgiełko – tzw. „no name” – 150 zł
Wisko nie miał blaszki bimetalowej tylko jakąś nawiniętą spiralkę.
Sprzedawca zapewniał, że jest to dobry towar i ,że nie ma reklamacji.
Zamontowałem to wisko i w końcu usłyszałem przyjemne buczenie spod maski.
Nie miałem zbytnio pojęcia jak ma faktycznie działać wisko więc cieszyłem się nowym nabytkiem……
Ale co się okazało.. Silnik nie osiągał roboczej temperatury , podczas jazdy wyło cały czas, silnik wyraźnie osłabł i zwiększyło się zużycie paliwa! Na padniętym wisku spalanie było w okolicach 12l a na tym wyjcu ok. 15l/100!!!!
Okazało się, że wisko zbyt wcześniej się zasprzęglało i wychładzało płyn. Nie było zblokowane na stałe ale łapało dużo za wcześnie. Myślałem, że to termostat nawala ale na szczęście jest OK. Dzisiaj założyłem nowe wisko BEHR i teraz temperatura stoi elegancko w pionie a wisko zaczyna się odzywać dopiero w korku. Podczas jazdy cisza.. silnik lepiej się wkręca i jest zrywniejszy.
Stare wisko oddałem do sklepu – ciekaw czy producent uzna reklamację ? heh… może


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 21:27 
Powitać wszystkich fanów bmw.

Problemik mam mały z visco

Jak jest silnik zimny to wiatrak sie kręci jak oszalały tak jak wcześniej u kolegów jak bym mial v8

Natomiast jak silniczek osiągnie wlaściwą temperature visco przestaje sie krecic. :(
Z tego co sie orientuje jest to odwrotna reakcja.
Visco ma około miesiąca i z tego co pamiętam to pracowało prawidłowo.

Co z tym robic ? Czyżby wymiana znowu ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 09:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Po odpaleniu zimnego silnika wisko może się pokręcić z większa prędkością przez kilka chwil.
Spływający na dół wiska olej zasprzęgla je nieznacznie i zanim się rozrzuci po całym ustrojstwie to wisko będzie się szybciej kręcić.
Na ciepłym/letnim i gorącym silniku nie powinno być go słychać.
Dopiero jak powietrze wokół wiskozy osiągnie bardzo wysoką temperaturę to wisko powinno się zasprzęglić.

W pierwszej kolejności wyjmij wisko spod maski i zobacz czy nie jest tłuste od oleju i czy blaszka bimetalowa nie jest oblepiona brudem. Jesli będzie to przemyj benzynką.
Jeśli jest upaprane olejem to pewnie puścił zaworek :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: szczecin
Bartosz_E30 napisał(a):
robek1964 napisał(a):
mam pytanko czy takie visco bedzie dobre http://motoallegro.pl/ite..._ford_nowe.html

Nie :dobani:
robek1964 napisał(a):
czy kupic orginalne za 300;/ ???

Zdecydowanie :ok:

Opiszę tu moją przygodę z wiskiem w E30 320i M20B20 żeby nie zakładać nowego tematu.

Oryginalne/fabryczne wisko padło, silnik się zbytnio nagrzewał w korkach.
Zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym jakieś tanie sprzęgiełko – tzw. „no name” – 150 zł
Wisko nie miał blaszki bimetalowej tylko jakąś nawiniętą spiralkę.
Sprzedawca zapewniał, że jest to dobry towar i ,że nie ma reklamacji.
Zamontowałem to wisko i w końcu usłyszałem przyjemne buczenie spod maski.
Nie miałem zbytnio pojęcia jak ma faktycznie działać wisko więc cieszyłem się nowym nabytkiem……
Ale co się okazało.. Silnik nie osiągał roboczej temperatury , podczas jazdy wyło cały czas, silnik wyraźnie osłabł i zwiększyło się zużycie paliwa! Na padniętym wisku spalanie było w okolicach 12l a na tym wyjcu ok. 15l/100!!!!
Okazało się, że wisko zbyt wcześniej się zasprzęglało i wychładzało płyn. Nie było zblokowane na stałe ale łapało dużo za wcześnie. Myślałem, że to termostat nawala ale na szczęście jest OK. Dzisiaj założyłem nowe wisko BEHR i teraz temperatura stoi elegancko w pionie a wisko zaczyna się odzywać dopiero w korku. Podczas jazdy cisza.. silnik lepiej się wkręca i jest zrywniejszy.
Stare wisko oddałem do sklepu – ciekaw czy producent uzna reklamację ? heh… może




Dokladnie mam ten sam przypadek tyle ze jestem krok wczesniej to znaczy musze kupic jeszcze raz nowe visco tyle ze porzadne bo te szumi od 2000obrotow jak wsciekle :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 19:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Mam pytanie odnosnie chlodzenia, a ze nie chce zakladac nowego tematu, to zapytam tutaj.

Mianowicie, czy mozna przegrzac BMW na autostradzie przy temp. ponad 30 stopni, jadac z duza predkoscia? Oczywiscie zakladamy ze z ukladem chlodznia jest wszystko w jak najlepszym porzadku.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 19:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
///M_ichał napisał(a):
Mianowicie, czy mozna przegrzac BMW na autostradzie przy temp. ponad 30 stopni, jadac z duza predkoscia? Oczywiscie zakladamy ze z ukladem chlodznia jest wszystko w jak najlepszym porzadku.


Nie sądzę, bardziej bym się obawiał że diesel przy dłuższym pałowaniu blisko Vmax spuchnie i poprosi o remont.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 16:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
///M_ichał napisał(a):
Mam pytanie odnosnie chlodzenia, a ze nie chce zakladac nowego tematu, to zapytam tutaj.

Mianowicie, czy mozna przegrzac BMW na autostradzie przy temp. ponad 30 stopni, jadac z duza predkoscia? Oczywiscie zakladamy ze z ukladem chlodznia jest wszystko w jak najlepszym porzadku.

odsiewze troszke temat zeby nowego nie zakladac...mam podobny problem wracalem ostatnio z wroclawia a4 i przy predkosci 150-170 tem szla systematycznie w gore natomiast gdy zwolnilem do 120-130 kreska dostala pionu i wszytsko bylo ok do samego damou...a teraz raz mi sie grzeje a raz nie....jade czasem po miescie 20-30min i jest ok a jak juz wracam to po 5min temperatura pnie sie w gore...co to moze byc ma ktos jakis pomysl??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
musze sie upenic czy to napewno visko

otoz jadac sobie w trasie auto ma temp wody kreske za niebieskim polem, gdy zatrzymam sie i chwile postoje badz jade wolniej tem podnosi sie do normalnej i czasami jak za dlugo postoje itd to wychodzi poza polowe, a gdy rusze i zaczne jechac widac jak zchdzi plynnie do kreski za niebieskim polem,

czy za takie objawy jest odpowiedzialne tylko visko :?: czy moze razem z termostatem, bo jak przegazuje to pompa pompuje wode co skutkuje tez obnizeniem sie temp i przelewaniem sie w chlodnicy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 21:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
hejka mam problem jak jade autem w trasie i naprzyklad zwieksze predkosc do 140 km/h to temperatura silnika mi spada jadąc 90 km/h (trasa 30km) przy 8st.C. silnik prawie nagrzewa sie do normalnej temperatury. wisko nie pracuje za dobrze jak jest sinik letni to ciężko się obraca, che je wimienić i widziałem zamienniki na alegro za 130-150zł po waszych opiniach widze ze nie spisują się najlepiej zainwestowac w orgiał czy może zaryzykować ,kupił ktoś taki zamiennik do silnika m43b16 i działa mu dobrze

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 09:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
_VIRUS_, ja kupiłem visko za około 130zł u Stones1 i jestem zadowolony :ok:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: LUBLIN
witam czy jak zatrzymuje visco reka na biegu jalowym temperatura na srodku nie przegrzewa si silnik czy to normalne i wal od chlodnicy cieply i twardaw

_________________
MARCIN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 21 marca 2010, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: [e36]-320i sedan
Kod silnika: M52
mam pytanko czy jest mozliwosc wymiany lozyska w wisko ?? jest ono rozbieralne ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 31 marca 2010, 19:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 143
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: F11 530d
Ja zapłaciłem do swojej 330d za nowe visco 350zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 1 kwietnia 2010, 09:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Prawdą jest że sprawne visko nie będzie się załączało bez obudowy wentylatora?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 1 kwietnia 2010, 10:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kris86, nie prawdą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL