BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 01:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 8 września 2010, 08:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: aftermarket
Kod silnika: VG30
Hej . Trochę odświeżę temat . Co prawda mam inne auto ale też siedzi tam wisko . Czy sprawdzenie opalarką wiska to dobry pomysł ? Ja tak robiłem żeby sprawdzić nowe i sytuacja wygląda następująco ... po podgrzaniu tak ,że bimetal był gorący widać jak sie ten zaworek skręca i wisko ciężej chodzi . Jak jest zimne to chodzi trochę lżej ale nie obraca sie bezwładnie .
Na starym na bank zaepsutym jest tak ,że bimetal działa i zaworek sie skręca ale wisko obraca sie ze stałym obciążeniem .
Teraz pytanie bo jak założyłem to nowe niby japońskie i na zimnym przy 2-3 tyś rpm słychać jak wyje , na gorącym tak samo ,a może bardziej. Jazda przy 5-6 tyś rpm nie należy do przyjemnych bo czuć obciążenie silnika ,a sam wentylator wyje jak cholera . Na zimnym da sie ręką kręcić wentylator ale nie idzie to leciutko . Samo wisko to jakaś mało znana firma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 4 listopada 2010, 00:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 78
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e39 540i
czy wisco jak jest zepsute mozna zatrzymać poczas jazdy w korku jak jest wzucone P palcem? czy to nie objawa padnietego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 21 listopada 2010, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E39
pytanie jak odpowietrzyc chłodnice w bmw e39 525 tds


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 21 listopada 2010, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E39
ma ktos foty chłodnicy do bmw e39 525 tds potrzebuje odpowietrzyc uklad wie kto jak i gdzie ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 21 listopada 2010, 21:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
sebamaldon, większość wie, i ty też możesz wiedzieć, wystarczy że naciśniesz guzik SZUKAJ i wpiszesz co trzeba, zamiast zadawać pytanie co 7 minut;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E39
Wiesz kolego Uwazam ze takie fora sa po to zeby zadawac pytania nawet co minute od tego to jest !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 6 stycznia 2011, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
sebamaldon, nie kolego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 15 stycznia 2011, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E39
to w takim razie do czego ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 28 marca 2011, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Koledzy pomocy...
W weekend wymieniałem termostat bo trochę ciekło spod jego uszczelki i postanowiłem wymienić. Nie wiem czy nie cieknie jeszcze trochę przy uszczelce pompy wody (w każdym razie nie ubywa płynu już tak bardzo). Po wymianie (auto na postoju tylko) temp. silnika doszła tylko do 78st. Trochę się wkurzyłem ale pomyślałem że pośmigam trochę (a że idzie ciepło to sprawa niedogrzanego motoru nie będzie tak ważna, bo i tak wentylator zacznie chłodzić przy ok. 90 st.) No i jadąc dziś do pracy wszystko ok, do momentu jak stanąłem w korku...spod maski delikatny dymek, świadczący o zbyt dużej temp. płynu chłodniczego (najbardziej dymek był wyraźny przy odpowietrzniku zbiorniczka wyrównawczego i przy termostacie właśnie). Na postoju poprosiłem pasażera żeby dodał gazu...i patrzę, że visco (wentylator) nie przyspieszyło...czyli raczej to jest cały winowajca...
No nic, pojechałem dalej już z podpiętym kompem no i temperatura była ok. 94 stopni. Tylko, że już nie jechałem w korku.
Pytanie moje jest następujące... czy to, że demontowałem visco, mogło przyspieszyć jego padnięcie? Czy zbyt mocne dokręcenie go, mogło go zabić?;) Już pod pracą nie chciałem testować czy na ciepłym silniku zatrzyma się wiatrak czy nie, bo jednak te palce w pracy są mi potrzebne a już się dość mocno spieszyłem...
Wiem, że mój post jest dość długi ale musiałem trochę naświetlić sprawę. Proszę o pomoc bo wracając z pracy udaje się do sklepu na zakupy a nie chciałbym wydać niepotrzebnie kasiorki. Pozdrawiam.

ps. czy jeśli układ chłodzenia byłby zapowietrzony to mogą wystąpić takie objawy jak opisałem wyżej? Skąd visco łapie temp?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 28 marca 2011, 12:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
cubus1, jak położyłeś visco w poziomie a potem zamontowales i odpaliłeś to moze byc kaplica dla viska. Czytałeś temat o odpowietrzaniu M50?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 28 marca 2011, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
"Przypadkowo" "stał" wiatrak, no może max. pod kątem 60 stopni. Przypadkowo dlatego że nie wiedziałem że można go zabić w ten sposób, ale może to jedna z przyczyn. Już zabieram się za czytanie tego tematu, już szukam. A zwrócić na coś szczególną uwagę? Rozumiem, że zasada odpowietrzania dla m50 będzie podobna co w m57...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 28 marca 2011, 22:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
viewtopic.php?f=25&t=75841

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 30 marca 2011, 10:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Dzięki za rady :)
Zdiagnozowałem uszkodzone visco... Teraz zgłupiałem, bo może przyczyną tych dolegliwości z przegrzewaniem się a w konsekwencji wywalania płynu było właśnie visco popsute już w zimie czy popsułem je teraz przy demontażu... w sumie w zimie ciężej jest doprowadzić temp. płynu do takich wartości jak przy obecnych temp. na zewnątrz.
No więc, kupiłem już nowe sprzęgło (kupiłem w IC więc na 100% było kopane po podłodze i ładowane na półkę - łopatą ;) ) I teraz, jak je zamontować żeby go od razu nie popsuć... oczywiście dostałem je w pozycji leżącej... Zamontować na miejsce i odczekać jakiś czas czy jak? Nigdzie nie ma żadnego info na ten temat więc liczę na was. Dzięki!

ps. bobiszon, dzięki za radę ale po 300kkm należy mu się emeryturka więc kupiłem nowe ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 30 marca 2011, 18:18 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
cubus1 napisał(a):
Zamontować na miejsce i odczekać jakiś czas czy jak?

dokładnie zamontować i zostawić na co najmniej 1h o ile się nie mylę ;)

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 30 marca 2011, 19:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
4h musi stać w pionie - nba wszelki wypadek ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 31 marca 2011, 12:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
No to jestem po wymianie i pierwszych testach...
Visco nawet dziś w korku zahuczało ;) wczoraj testowałem z inpą i jak się nagrzał, to mocniejsze podkręcenie obrotów dało taki efekt, że temperatura momentalnie spadła z 93st na 87st... Czyli generalnie działa. Zobaczę dziś wracając do domu jak poradzi sobie w korkach. Ale ogólnie jestem dobrej myśli :ok:
Mam trochę problem jeszcze z odpowietrzeniem, bo niby wszystko ok ale ogrzewanie działa super wydajnie przy mocniejszym dodaniu gazu. Nie jest to wielka różnica w porównaniu z temperaturą na wolnych obrotach ale ta sprawa daje deko do myślenia. Poziom płynu w zbiorniczku nie podnosi się na ciepłym i z wężyka przelewowego leci ciągły, ładny strumień.
Będę pisał co i jak. Natomiast teraz już wiem, że przyczyną tego, że wywaliło mi uszczelkę pod termostatem oraz pompą wody było niesprawne visco. Sprawa o tyle trudna do wykrycia, ponieważ w zimowych temperaturach ciężko jest przegrzać motor na tyle, żeby wskazówka temp. cieczy chłodzącej poszła w górę i nastąpiło jakiekolwiek parowanie spod maski. Dzięki za pomoc! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 23 kwietnia 2011, 19:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 330Ci
Witam ! Możliwe, że mam problem z visko, wygląda jakby było załączone na stałe przy dodawaniu gazu gwiżdże i wyje ( wicher pod maską ) Ja mam u siebie silnik m62b35 , mój znajomy miał kiedyś e38 m60b40 i u niego było tak samo. Proszę o opinie jak się zachowuje u Was Visko przy silnikach V8.

Pozdrawiam Maciej

_________________
Obrazek


Moje Coupe ----> viewtopic.php?f=6&t=74082

E39 535iA ----- > http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 2#p1177672


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 21:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 330Ci
Piszę drugiego posta , ponieważ coś się zmieniło. Dziś zauważyłem że pewien odcinek drogi, ale od odpalenia do postoju auta, nie załączało się visko. Czyli ono wariuje :kwasny: . Jakieś porady ?


Problem rozwiązany , jest już nowe visko :)

_________________
Obrazek


Moje Coupe ----> viewtopic.php?f=6&t=74082

E39 535iA ----- > http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 2#p1177672


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 20 maja 2011, 00:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
http://allegro.pl/regenerator-wisko-bmw ... 14660.html

ja kupiłem ten olej, zalałem, i wszystko działa, wisko włącza się w upalnym korku, czuć wzrost obrotów na biegu jałowym :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 9 lipca 2011, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: 320
Witam....Mam pytanie mam e36 2.0i 92 rok i czy kupujac visco używane musze kupic z tego samego modelu czy moze byc od innego tylko tez niewiem czy bedzie pasowała śruba od pompy.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL