BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 10:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 18:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Sporo ludzi pisze że kupiło wisko z alledrogo, które okazało się felerne na "dzień dobry" mimo że było oryginalne Behra i mimo przestrzegania wytycznych montażu - jak np. trzymanie go w pionie kilka godzin przed zamontowaniem (niektórzy to i nawet ze dwie doby czekali), czy pozostawienie go w spokoju przez min. godzinę po montażu, itp. A ja tak przypatrzyłem się co niektórym aukcjom i widzę, że te wiska choć oferowane jako nowe, nieużywane i oryginalne, to mają już ładne kilka lat od wyprodukowania - 2007, 2008, najmłodsze jakie widziałem to 2010 (tak czy inaczej ma już 3 lata). Mam więc pytanie, po ilu latach od wyprodukowania takie wisko już na pewno nie będzie spełniać swojej funkcji, mimo że leżało nieużywane?

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 22:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Chciałem się podzielić na dzeń dzisiejszy w wami moimi postrzeżeniami, a więc zrobiłem dziś experyment, i zamiast odkręcać visko to przypiąłem je trytytką do węża żeby się nie kręciło, temp na zewnątrz ok 0*C i na gaz włączyła się po przejechaniu 2800m (koniec niebieskiego pola, chyba 26*C) i tak samo włącza się na gaz jak normalnie kręci się wisko bo mam max oleju wlane i jest cały czas na max spięte nawet na zimnym.
Wcześniejsze pomiary które robiłem w podobnej temp (-2*C do 1,5*C) na gaz włączała się od 2200m do 2900m więc lać olej do pełna, spinać na stałe a i tak się będzie normalnie grzać bo termostat i tak nie puszcza ogiegu wody na chłodnice dopóki się nie zagrzeje ;)

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 17:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 318i
Cześć wszystkim! ;)
Zaistniały problem wygląda tak, że przy obrotach 2000+ samochód strasznie wyje tak jak opisywało to kilka osób wcześniej. Znajomy powiedział mi, że wisko jest do wymiany i tutaj pojawia się pytanie czy wisko od silnika 2.5 będzie pasować do mojego 1.8i? Z góry dziękuję za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 4 lutego 2014, 14:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
galgos napisał(a):
Cześć wszystkim! ;)
Zaistniały problem wygląda tak, że przy obrotach 2000+ samochód strasznie wyje tak jak opisywało to kilka osób wcześniej. Znajomy powiedział mi, że wisko jest do wymiany i tutaj pojawia się pytanie czy wisko od silnika 2.5 będzie pasować do mojego 1.8i? Z góry dziękuję za odpowiedź


A wiesz że seria 3 ma już 6 generacji...? i o ile się nie mylę, to poza ostatnią (F30) wszystkie pozostałe mają w gamie silnik 1.8i oraz Visco...No ale załóżmy że masz E36, to odpowiadam na Twoje pytanie: tak, pasuje - pod warunkiem że ten 2.5 to też z E36 i nie TDS. Wnioskuję że chcesz założyć używę? Jeśli tak, to nie polecam.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 6 lutego 2014, 16:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 35
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57N
E46 330d 204KM

Z tego co się orientuje w tym silniku visco powinno zasprzęglać od samego początku (od uruchomienia silnika). U mnie tak nie jest. Wentylator zaczyna pracować dopiero kiedy temp płynu osiągnie jakieś 85'C. Wtedy zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Na biegu jałowym na całą karoserie przenoszone są straszne drgania. Samochód cały drży, ogólnie mam wrażenie ze silnik ma ochotę wyskoczyć "na spacer". Jak już ruszę, a nawet się powoli toczę, objawy natychmiast ustępują - wszystko powraca kiedy stoję na biegu jałowym.

Z tego co zrozumiałem czytając ten temat, na jałowym biegu wentylator przyśpiesza żeby schłodzić silnik. Wtedy występują te drgania.
Dopóki visco nie zaskoczy wszystko jest w najlepszym porządku. Czy możliwe jest to, że jest aż tak zajechane/niesprawne, przez co występują mocne drgania na b. jałowym?
Czy to coś innego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 7 lutego 2014, 11:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
kkorniak napisał(a):
E46 330d 204KM

Z tego co się orientuje w tym silniku visco powinno zasprzęglać od samego początku (od uruchomienia silnika). U mnie tak nie jest. Wentylator zaczyna pracować dopiero kiedy temp płynu osiągnie jakieś 85'C. Wtedy zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Na biegu jałowym na całą karoserie przenoszone są straszne drgania. Samochód cały drży, ogólnie mam wrażenie ze silnik ma ochotę wyskoczyć "na spacer". Jak już ruszę, a nawet się powoli toczę, objawy natychmiast ustępują - wszystko powraca kiedy stoję na biegu jałowym.

Z tego co zrozumiałem czytając ten temat, na jałowym biegu wentylator przyśpiesza żeby schłodzić silnik. Wtedy występują te drgania.
Dopóki visco nie zaskoczy wszystko jest w najlepszym porządku. Czy możliwe jest to, że jest aż tak zajechane/niesprawne, przez co występują mocne drgania na b. jałowym?
Czy to coś innego?

A nie ma bicia na łożysku? Sprawdź też wiatrak od klimy - on tez może to powodować (nawet bym to bardziej obstawiał)

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 8 lutego 2014, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Mi telepało kiedyś na wolnych obrotach, chwilę później posypało się łożysko na pompie wody... a dalej było już tylko gorzej. Lepiej to sprawdź dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 8 lutego 2014, 16:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 35
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57N
Marazzz napisał(a):
A nie ma bicia na łożysku? Sprawdź też wiatrak od klimy - on tez może to powodować (nawet bym to bardziej obstawiał)


Wiatrak klimy odpada, praktycznie nie używam. Sprawdzę bicie na łożysku.

Lolek744 napisał(a):
Mi telepało kiedyś na wolnych obrotach, chwilę później posypało się łożysko na pompie wody... a dalej było już tylko gorzej. Lepiej to sprawdź dobrze.

Ok, tylko jak to sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 9 lutego 2014, 13:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
kkorniak napisał(a):
Wiatrak klimy odpada, praktycznie nie używam. Sprawdzę bicie na łożysku.


hehe, używasz nawet o tym nie wiedząc ;-)

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
Witam. Mam 523 na podwojnym vanosie. U mnie problem jest taki, ze nawet na wylaczonej klimie co chwile wlacza sie jej wiatrak a wisko ledwo sie kreci, no wiec wymienilem dzis wisko na nowe Behr i problem pozostal. Meczylem troche auto po miescie 50km i pozniej na wolnych obrotach, ale wisko ani razu nie zwiekszylo obrotow za to wentylator klimy co chwile zapieprzal az milo. Oba weze gorace, ale miekkie. Na tescie nr 7 temp max osiagnela 96 stopni, po czym wlaczal sie wentylator klimy i schladzal do okolo 90. Mam rozumiec, ze trafilem na wadliwe wisko ktore nalezy zareklamowac, czy moze byc jeszcze jakis inny powod lub zaleznosc ?? Moze to normalne, ze "wode" najpierw zaczyna chlodzic wiatrak klimy, a dopiero gdy nie daje rady to zalacza sie visco?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 28 sierpnia 2015, 19:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: okolica częstochowy
Moje BMW: e36 323 sedan
Kod silnika: m52b25
werner18
zmień czujnik temp. w chłodnicy

_________________
Klasyk jest jak pies, któregoś dnia zdechnie (


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 11:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
Tylko co to da? Wisko "odczytuje" temperature analogowo a czujnik temp nie jest w zaden sposob z nim powiazany...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 11:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Powinno być odwrotnie, jeżeli nie wyrabia visco to powinien się załączyć wentylator elektryczny klimy na 2 lub 3 bieg (1 bieg to schładzanie chłodnicy klimatyzacji żeby klima działała). Visco nie jest sterowane żadnymi przełącznikami, pęd ciepłego powietrza ogrzewa bimetal na visco, który wyginając się otwiera zaworek (olej wpływa miedzy kanaliki i zasprzęgla, sprzęgło lepkościowe).
A elektrycznym wentylatorem klimy w przypadku gdy ma schłodzić silnik steruje przełącznik termiczny wkręcony w bok chłodnicy silnika.

Grzej visco opalarką lub suszarką podczas odpalonego silnika na wolnych obrotach i zobacz czy zwiększy swoje obroty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 29 sierpnia 2015, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
OK tak zrobie. W ogole to dowiedzialem sie, ze przed montazem wisko lezalo sobie caly czas na plasko... wiec nie odpalalem auta od 24h i jutro rano zobacze czy sie "ulozylo". Jesli nie, to do mechanika i reklamacja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 9 września 2015, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 375
Lokalizacja: Szczecin
Garaż: 320ci -> 318is -> 328ci -> 528iA -> 530i -> 323i -> 323ci -> 525iA -> 540iA -> 523i -> 320Ci -> 523i -> 320Ci -> 520iA -> 323i -> 523i -> ?
No wiec problemu ciag dalszy. Zareklamowalem visco, dostalem nowe z urzedu i znowu to samo. Odlaczylem wiec wtyczke wiatraka klimy, pomeczylem auto na postoju i visco zalaczylo sie przy temp 98 stopni wg testu nr 7. Dodam, ze podlaczalem kompa ktory pokazywal identyczna temperature jak test nr 7, wiec czujnik cieczy bedzie ok. Drugi czujnik "output cos tam" pokazywal 57 stopni... czy tak ma byc?? I od czego on jest?
Pozniej podlaczylem z powrotem wentylator klimy i ten zalacza sie przy temp ok 95-96 stopni czyli wczesniej niz visco a powinno byc chyba odwrotnie? :mad: O co tu k... chodzi :mad: Niby nic zlego sie nie dzieje, bo jesli wiatrak klimy nie wyrobi to zalaczy sie visco, ale po co meczyc wiatrak...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 18 stycznia 2016, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 19
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 330Cd
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149337
kkorniak napisał(a):
E46 330d 204KM

Z tego co się orientuje w tym silniku visco powinno zasprzęglać od samego początku (od uruchomienia silnika). U mnie tak nie jest. Wentylator zaczyna pracować dopiero kiedy temp płynu osiągnie jakieś 85'C. Wtedy zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Na biegu jałowym na całą karoserie przenoszone są straszne drgania. Samochód cały drży, ogólnie mam wrażenie ze silnik ma ochotę wyskoczyć "na spacer". Jak już ruszę, a nawet się powoli toczę, objawy natychmiast ustępują - wszystko powraca kiedy stoję na biegu jałowym.

Z tego co zrozumiałem czytając ten temat, na jałowym biegu wentylator przyśpiesza żeby schłodzić silnik. Wtedy występują te drgania.
Dopóki visco nie zaskoczy wszystko jest w najlepszym porządku. Czy możliwe jest to, że jest aż tak zajechane/niesprawne, przez co występują mocne drgania na b. jałowym?
Czy to coś innego?


U mnie Wisko dmucha cały czas - widocznie się zasprzęgliło na stałe. Od momentu zepsucia wisko zaczęły się drgania na pedałach, kierownicy itp na jałowym. Mam nadzieje że to wisko, a nie zbieg okoliczności i dwumas idzie się [cenzura] =]]]. Za parę dni wymiana wisko i zobaczymy czy pomoże. Pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 5 lutego 2016, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57N
kkorniak napisał(a):
E46 330d 204KM

Z tego co się orientuje w tym silniku visco powinno zasprzęglać od samego początku (od uruchomienia silnika). U mnie tak nie jest. Wentylator zaczyna pracować dopiero kiedy temp płynu osiągnie jakieś 85'C. Wtedy zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Na biegu jałowym na całą karoserie przenoszone są straszne drgania. Samochód cały drży, ogólnie mam wrażenie ze silnik ma ochotę wyskoczyć "na spacer". Jak już ruszę, a nawet się powoli toczę, objawy natychmiast ustępują - wszystko powraca kiedy stoję na biegu jałowym.

Z tego co zrozumiałem czytając ten temat, na jałowym biegu wentylator przyśpiesza żeby schłodzić silnik. Wtedy występują te drgania.
Dopóki visco nie zaskoczy wszystko jest w najlepszym porządku. Czy możliwe jest to, że jest aż tak zajechane/niesprawne, przez co występują mocne drgania na b. jałowym?
Czy to coś innego?


Czy udało się wyjaśnić ten temat?

Mam identyczne objawy... jest to coraz bardziej denerwujące i mam wrażenie, że się nasila.

Zamierzam wymienić pompę wody, jest lekki luz. Ale czy to jest przyczyna drgań na zesprzęglonym wisko?
Mam nadzieje, że tak...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Visco - budowa, zasada działania, problemy
PostNapisane: 7 lutego 2017, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 50
Posty: 22
Moje BMW: BMW 5 520iA E39
Kod silnika: M54B22
Pozwole sobie opisac jak moje wisko dziala albo i nie dziala bo tego nie jestem pewien .
Ja teraz jezdze glownie miasto i na krotkich odcinkach. Wskazowka zawsze w pionie latem nie mialem problemow zadnych teraz tez nie mam.Ogrzewanie ok, chlodnica ok, weze ok ,brak ubytkow plynu, w temperatuze okolo -5 wskazowka w pionie po okolo 4/5min jazdy z predkoscia 50km/h w miescie przy niskim natezeniu ruch.

1) Na zimnym silniku moge krecic wiatrakiem chodzi dosc lekko
2) Po odpaleniu silnika troche sie kreci szybciej ale trzeba mocno sie wpatrywac ,po okolo 2 min zwalnia i kreci sie normalnie ale roznica nie jest jakas spektakularna . Kreci sie wolno
3) Pojechelem na miasto 20km w obie strony z 30 min przerwa temp. na zewn.okolo -2 stopni.Trasa powrotna10 km max predkosc 50km/h normalne natezenie troche swiatel i ronda.
Wskazania Testu nr.7 temperatura wachala sie pomiedzy 98 a 97 stopni wskazówka zawsze w pionie ,po przyjezdzie z miasta zostawilem na biegu jalowym wlaczony silnik na okolo 8-10 min ( w garazu temp.zawsze +14stopni )
4) Wentylator wisko kreci sie wolno nie zasprzegla , natomiast wentylator klimy wlacza sie co kilka minut (klimatyzacja caly czas jest wylaczona )
5) Proba zatrzymania wentylatora wisko gazeta po chwili wentylator zatrzymany potem trzymalem tylko palcem bez rzadnego oporu tylko wentylator klimy wlaczal sie na dłużej co kilka minut .
6) Postanowilem potrzymac obroty na 2500obr przez okolo 4 min potem pare razy przegazowlem tak do 5000 obrotow ale wentylatora od wisko nie bylo slychac wogole tylko od klimy bylo slychac .
7) Proba z gazeta i znowu wentylator zatrzymany bez problemu, po zatrzymaniu trzymalem tylko palcem przez okolo 5 min ale wisko nie zasprzeglilo bylo czuc co okolo 30sek lekkie szarpniecie jak by chcial przyspieszyc ale pod oporem palca odpuszcalo za to wiatrak klimy zlaczal sie regularnie .
8) Wskazania testu nr7
7.0- +97stopni, max bylo 99
7.1- +110 ale nie wiem co to za wartosc w trakcie jazdy bylo podobnie jak test 7.0
8) Po wylaczeni silnika
test.7.0- +105
7.1- +265 na wylaczonym te wartosci nawet dochodzily do 400 max
Zdecydowałem sie wyjac wiatrak z wiskiem i cale jest pokryte tlustym kurzem i to groba warstwa tak ze wogole nie widac napisow na blaszcze czy to by oznaczalo padniete wisko ? Czy moze przeczyścić benzyna i spróbować założyć ?
Dodam ze wskazówka cały czas w pionie . :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL