BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 15:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Naprawa przyciskow zegarow
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 19:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Slowa kluczowe: reset licznika, polamany przycisk zegara, kasowanie licznika, zmiana stopni na farenhajty

Moja niedawno zakupiona furka to BMW 320d SE Touring z 2002 roku. Autko super, 150bhp i komfort jazdy robia wrazenie, zwlaszcza jesli poprzednim autem byla omega z 97 roku. Studiujac instrukcje zauwazylem ze nie dziala mi kasowanie licznika i zmiana zegarka na 24h tryb.
Poszukujac rozwiazania zapuscilem sercza na sieci . O dziwo nikt tego – z konstrukcji przyciskow wnioskuje ze dosc czestego problemu – nigdzie nie poruszal. Postanowilem wiec zmierzyc sie z problemem samodzielnie.

Oto co potrzebujemy do naprawy :

- 2 klucze (T20 i T10) gwiazdkowe (nie wiem jak sie je fachowo nazywa – ja mowie gwiazdkowe )

- kombinerki

- 2 malutkie gwozdziki (moje mialy okolo 2cm i idealny do naszego celu prostokatny profil)
- zrodlo ciepla (u mnie kuchenka gazowa)

- bimmer z popsutymi przyciskami licznika i/lub zegarka (u mnie oba)

Obrazek

1. Ustawiamy kierownice max w dol i maksymalnie do siebie – trzeba sobie przygotowac miejsce

2. Odkrecamy wkrety mocujace zegary do deski rozdzielczej (dwa wkrety u gory zegarow) przy pomocy klucza T20

3. Wyciagamy kompakt zegarow ciagnac palcami za gorny daszek, ktory trzymaly sruby

4. Odlaczamy 2 wtyczki

5. Wyciagamy zegary

Obrazek

6. Odkrecamy wkrety mocujace tylna oslone zegarow kluczem T10 (u mnie byly 4 wkrety ale mozliwe ze fabrycznie jest ich wiecej – ktos grzebal juz tu wczesniej -prawdopodbnie podmieniajac uszkodzony przycisk od licznika na przycisk od zegara)

Obrazek

7. Zdejmujemy oslone i gumki z przyciskow od strony szybki (uwazamy przy tym na kondensatory i inne sciezki – jesli ich wczesniej – jak ja - nie rozladowalismy (zwierajac klemy po odpieciu aku ?). Napiecie na kondensatorze to tylko 1.6 volta wiec nie zabije – ale uszkodzic elektronike moze. Wyjmujemy plytke z zegarami z plastikowej oslony

8. Zdejmujemy 2 czarne ekrany diod ktore utrudniaja wyjecie przyciskow i wyjmujemy przyciski

Obrazek

U mnie przyczyna niedzialajacego resetu licznika lezala w ulamanym fragmencie przycisku – widac na zdjeciu ponizej

Obrazek

Obrazek

9. Teraz zabieramy sie za uformowanie z gwozdzika zastepczego elementu. Do tego celu uzywamy przycietego malutkiego gwozdzika i kombinerek. Po nadaniu odpowiedniego ksztaltu gwozdz rozgrzewamy w plomieniu (np. kuchenki gazowej) i szybko wciskamy pod ulamany pipsztyk w istnejaca szczeline

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

10. Skladamy wszystko do kupy i cieszymy sie dzialajacym kasowaniem licznika i zaoszczedzona kasa!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 23:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
Masz może jeszcze te obrazki?

_________________
http://rwa.art.pl - Zapraszam wszystkich na stronę mojego zespołu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ToruĂą
ja mam ten sam problem z kasowaniem ale gdy rozebralem zegary to juz nie bylo tak latwo wyjac ok ale co dalej ??? ja podejzewam ze sa tam gumki (takie jak w pilotach) i trzeba je wymienic, gwozdz no niewiem czy to jest dobre ale skoro dziala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa przyciskow zegarow
PostNapisane: 5 sierpnia 2012, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: 318i
Kod silnika: m43
ja poprostu zamieniłem przyciski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa przyciskow zegarow
PostNapisane: 1 października 2015, 15:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: 320d E46
Kod silnika: M47 D20
Chciałbym odświeżyć temat .
Mam ten sam problem z kasowaniem licznika itd. Ten guzik wgl sie nie chce kliknąć nie słychać żadnego "klik". Rozebrałem zegary ale tam jest (tak mi sie wydaje) wszystko w porządku. Mogę prosić o odświeżenie tych zdjęć? o ile jest to możliwe chodzi mi o te najbardziej jak kolego miałeś to ułamane ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa przyciskow zegarow
PostNapisane: 11 lutego 2016, 17:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Witam serdecznie, Czy mógłby ktoś odgrzać temat ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL