BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 05:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] 316 touring- wymiana pompy paliwa
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 19:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Wczorajsze popoludnie i czesc wieczoru spedzilem na wymianie pompy paliwa w e30 kolegi, takze postanowilem opisac moc wrazen jakich wczoraj doswiadczylem ;)
Sprawa odnosi sie do 316i touring e30 1993 ale przypuszczam ze w innych raczej nie ma specjalnych roznic w polozeniu czy wygladzie elementow.

Zaczne od poczatku:
-zdejmujemy boczki oparc kanapy z tylu, nastepnie wyciagamy siedziska
-odkrecamy mocowanie pasow bezpieczenstwa w podlodze (bodajze klucz 17tka)
-sciagamy wykladzine podlogowa ktora znajduje sie pod tylnia kanapa
- nastepnie odkrecamy listwe, ktora blokuje dostep do zawleczek pompy i czujnika paliwa( sruby sa 4 i znajduja sie na tych pogrubieniach od gory w miejscu ktore wskazuje czarna strzalka na zdjeciu 1
-dostep do zawleczek stoi otworem. Pompa paliwa znajduje sie od strony pasazera. Odkrecamy 4 srobki podtrzymujace zawleczke i oto pompa ukazuje sie naszym oczom od gory. Zanim zabierzemy sie za dalszy ciag radze porzadnie odkurzyc to miejsce zeby syf nie wsypal sie do baku.
-na poczatek sprawdzmy czy pompa na pewno jest kaupt. w tym celu odkrecamy obejme ze zdjecia 1 i zatykajac palcem wylot z pompy przekrecamy stacyjke na zaplon i kilkukrotnie krecimy rozrusznikiem.
Obrazek
Ok pompa okazuje sie byc kaput trzeba wyjac ;) w takim wypadku:
-zdejmujemy kabelki zaznaczone blekitna strzalka
-przekrecamy pompe w kierunku pokazanym zoltymi strzalkami. Najlepiej przylozyc srubokret i walnac pare razy mlotkiem wczesniej psikajac wd40 bo moze byc mocno zapieczone. Jesli pompa juz "goni" w baku wykrecamy 4 srubki od czujnika poziomu paliwa. Wyciagamy czujnik a nastepnie pompe.
Obrazek

Mamy wiec oddzielnie czujnik:
ObrazekObrazek
oraz pompe z calym mocowaniem:
Obrazek
Jak widac zdjecie juz po rozmontowaniu;)
Plastik u dolu zdejmujemy podwazajac srubokretem w miejscu zaznaczonym strzalka, nastepnie bierzemy lutownice i rozlutowujemy kable i koniec. Pompa wyjeta. Skladamy w odwrotnej kolejnosci i wszystko cacy. Radze po wyjeciu pompy sprawdzic ja jeszcze raz spinajac na krotko z akumlatorem bo u nas po wyjeciu zaskoczyla na krotko :rotfl: :rotfl: i okazalo sie ze byla po prostu przywieszona.

Sorki za jakosc zdjec ale robione telefonem a takze ilosc bo niestety niektore sie skasowaly i musialem zrobic poradnik z tego co zostalo. Mam nadzieje ze komus sie moje wypociny przydadza.

Aha a tutaj zdjecie czujnika paliwa w drugim baku po zdjeciu zawleczki:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL