BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 11:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Naprawa przepływomierza?
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 18:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Przepływomierz w E90, i pewnie w niektórych innych, działa na zasadzie chłodzenia rozgrzanego prądem drutu. Chłodzenie jest zależne od prędkości przepływu powietrza ale i od innych czynników. Jednym z ważnych czynników jest stan powierzchni gorącego elementu. Jak się zabrudzi to pokazuje fałszywe wartości przepływu. Mając to na uwadze postanowiłem umyć przepływomierz ;) .
Po wymontowaniu, za pomocą WD40 spryskałem porządnie ustrój pomiarowy przez siatkę ochronną kilka razy i potrząsając usunąłem nadmiar płynu. Zmiana wyraźna na lepsze!. Silnik jest żwawszy, łatwiej wchodzi na obroty i lepiej ciągnie!.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 19:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
henix, WD40 jest tłuste i wolno odparowuje więc na druciku zostało napewno troche tego ustrojstwa.

Do takiej czynności poleciłbym bardziej preparat do czyszczenia przepływomierzy/gaźników/przepustnic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 18:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: WoÂłomin
dokładnie kolega ma rację. Ja używałem u siebie Zmywacza do gaźników i przepustnic lub zwykłego zmywacza uniwersalnego firmy WURTH i byłem mocno zadowolony

_________________
________________________________________
ZwyciĂŞzcy nie oszukujÂą, a oszukaĂący nie zostajÂą zwyciĂŞzcami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: Ostrowiec
dobry rownież jest zwykly spirytus- ;) jak i benzyna ekstrakcyjna do takich zabiegów :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 16:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
kajtek84 napisał(a):
dobry rownież jest zwykly spirytus- ;) jak i benzyna ekstrakcyjna do takich zabiegów :D


Pewnie macie racje koleżanki i koledzy, ale ja zrobiłem to niestety WD40. Następnym razem przetestuję bardziej lotne rozpuszczalniki.

:hyhy:

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 20:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
ja polecił bym coś co jest przeznaczone do tego typu rzeczy
preparat do czyszczenia styków

taki jak wyżej albo coś na podobe ale nie do czyszczenia i SMAROWANIA
większość takich preparatów nie przewodzi prądu elektrycznego, szybko odparowują, nie są tłuste i nie niszczą plastików (ale warto sprawdzić opakowanie przed kupnem)

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
henix napisał(a):
Przepływomierz w E90, i pewnie w niektórych innych, działa na zasadzie chłodzenia rozgrzanego prądem drutu. Chłodzenie jest zależne od prędkości przepływu powietrza ale i od innych czynników. Jednym z ważnych czynników jest stan powierzchni gorącego elementu. Jak się zabrudzi to pokazuje fałszywe wartości przepływu. Mając to na uwadze postanowiłem umyć przepływomierz .
Po wymontowaniu, za pomocą WD40 spryskałem porządnie ustrój pomiarowy przez siatkę ochronną kilka razy i potrząsając usunąłem nadmiar płynu. Zmiana wyraźna na lepsze!. Silnik jest żwawszy, łatwiej wchodzi na obroty i lepiej ciągnie!.


Chciałem sprostować parę istotnych informacji...........

W BMW stosowano przepływomierze dwóch firm w wcześniejszych konstrukcjach podobnie jak w grupie V.A.G. instalowano moduł firmy PIERBURG.
MIĘDZY INNYMI W :

BMW - 3 (E36) - 323 i 2.5 03.95-02.98 -

BMW - 3 (E36) - 328 i 01.95-02.98 -

BMW - 3 Compact (E36) - 323 ti 08.97-08.00 -

BMW - 3 coupe (E36) - 323 i 2.5 03.95-04.99 -

BMW - 3 coupe (E36) - 328 i 01.95-04.99 -

BMW - 3 kabriolet (E36) - 323 i 2.5 06.95-04.99 -

BMW - 3 kabriolet (E36) - 328 i 03.95-04.99 -

BMW - 3 Touring (E36) - 323 i 2.5 09.95-10.99 -

BMW - 3 Touring (E36) - 328 i 01.95-10.99 -

BMW - 5 (E39) - 523 i 11.95-09.00 -09.98

BMW - 7 (E38) - 728 i,Il 08.95-11.01 -09.98

I faktycznie zabieg czyszczenia platynowego drucika lub płytki (różne wersje). Po zdemontowaniu siatki ochronnej przynosił poprawę pomiaru co skutkowało większym dawkowaniem paliwa w wyniku czego auto było bardziej „ zrywne”.
Ja do takiego zabiegu odklejałem siatkę ochronną (bez większych problemów montuje się ją z powrotem po zabiegu) szpatułką nasączoną w spirytusie przemywałem pręty ........ To działa!!!! I taki zabieg gdy przepływomierz nie domaga warto zrobić.

Natomiast sytuacja zupełnie inaczej wygląda w przepływomierzach firmy BOSCH a takie są montowane w :
BMW E81 E87 118d 120d ,
BMW E46 318td 320td ,
BMW E90 318d 320d 325d 330d 330xd ,
BMW E60 520d 525d 530d 530xd ,
BMW E65 730d ,
BMW X3 i X5 diesel
I ninnych !!
Ich działanie jest podobne natomiast konstrukcja zupełnie inna.
Urządzenie jest elementem zamkniętym a bardzo malutka 3x3 milimetry szklana płytka z napylonymi rezystorami jest umieszczona w tunelu pomiarowym samego przepływomierza.
Problematyka niesprawności lub zaniżania pomiaru jest podobna jak w przepływomierzach starszego typu. Brud osiada na elemencie pomiarowym przez co pomiar jest błędny.
Teoretycznie gdy dobierzemy się do samego modułu przepływomierza , zdemontujemy płytkę osłaniającą część elektroniczną ,a następnie wyszarpiemy płytkę tworzącą bok tunelu pomiarowego naszym oczom pojawi się malutka szklana płytka. Element jest tak malutki że aby dokładnie oglądnąć jego strukturę robiłem zdjęcia wysokiej rozdzielczości w makro.
Gołym okiem nie wiele widać...
Co do czyszczenia! Jeśli uda się komuś rozebrać urządzenie nie niszcząc go mechanicznie istnieje możliwość wyczyszczenia tej płytki z jednej strony.
Osobiście jeden raz udało mi się w ten sposób wyczyścić przepływkę BOSCH inne próby niestety zakończyły się totalnym zgonem!!!!!!!!!!

Panowie i Panie nie czyśćcie w opisany powyżej sposób swoich przepływomierzy firmy BOSCH nie rozbierajcie ich (a jeśli nawet..... to z precyzją i delikatnością chirurga)
Ale na pewno nie wypryskujcie do nich pod ciśnieniem środków czyszczących.
Bród (kurz ,mikro błotko) znajdujący się na miniaturowej szklanej płytce jeszcze lepiej przyklei się a pomiar z pewnością będzie jeszcze bardziej zaniżony.

Kolega „ henix „ nie zniszczył swojej przepływki (zakładam że był ta PIERBURG) ale jeśli nie ............być może wpylany środek nie wleciał do tunelu pomiarowego i nie osiadł na szklanej płytce.
To co napisałem nie jest na zasadzie „na przekór innej osobie” ale jako przestroga.
Ci którzy przeczytali choćby parę moich postów wiedzą że zajmuję się diagnostyką w grupie VAG a sam VAG COM umożliwia idealną analizę przepływomierza pod wieloma względami. Swego czasu mocno zgłębiłem ten temat .... i to co napisałem nie jest teorią tylko życiowym doświadczeniem.
A.............. w E90 jest przepływka BOSCH wiec nie wiem gdzie nasz kolega widział w niej rozgrzany prądem drut.
Ale jeśli Jego E90 ma silnik benzynowy a w nim jest przepływomierz z platynowym pręcikiem to zwracam honor.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 1 listopada 2009, 08:20 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
henix napisał(a):
Przepływomierz w E90, i pewnie w niektórych innych, działa na zasadzie chłodzenia rozgrzanego prądem drutu. Chłodzenie jest zależne od prędkości przepływu powietrza ale i od innych czynników. Jednym z ważnych czynników jest stan powierzchni gorącego elementu. Jak się zabrudzi to pokazuje fałszywe wartości przepływu. Mając to na uwadze postanowiłem umyć przepływomierz .
Po wymontowaniu, za pomocą WD40 spryskałem porządnie ustrój pomiarowy przez siatkę ochronną kilka razy i potrząsając usunąłem nadmiar płynu. Zmiana wyraźna na lepsze!. Silnik jest żwawszy, łatwiej wchodzi na obroty i lepiej ciągnie!.


Chciałem sprostować parę istotnych informacji...........

W BMW stosowano przepływomierze dwóch firm w wcześniejszych konstrukcjach podobnie jak w grupie V.A.G. instalowano moduł firmy PIERBURG.
MIĘDZY INNYMI W :

BMW - 3 (E36) - 323 i 2.5 03.95-02.98 -

BMW - 3 (E36) - 328 i 01.95-02.98 -

BMW - 3 Compact (E36) - 323 ti 08.97-08.00 -

BMW - 3 coupe (E36) - 323 i 2.5 03.95-04.99 -

BMW - 3 coupe (E36) - 328 i 01.95-04.99 -

BMW - 3 kabriolet (E36) - 323 i 2.5 06.95-04.99 -

BMW - 3 kabriolet (E36) - 328 i 03.95-04.99 -

BMW - 3 Touring (E36) - 323 i 2.5 09.95-10.99 -

BMW - 3 Touring (E36) - 328 i 01.95-10.99 -

BMW - 5 (E39) - 523 i 11.95-09.00 -09.98

BMW - 7 (E38) - 728 i,Il 08.95-11.01 -09.98

I faktycznie zabieg czyszczenia platynowego drucika lub płytki (różne wersje). Po zdemontowaniu siatki ochronnej przynosił poprawę pomiaru co skutkowało większym dawkowaniem paliwa w wyniku czego auto było bardziej „ zrywne”.
Ja do takiego zabiegu odklejałem siatkę ochronną (bez większych problemów montuje się ją z powrotem po zabiegu) szpatułką nasączoną w spirytusie przemywałem pręty ........ To działa!!!! I taki zabieg gdy przepływomierz nie domaga warto zrobić.

Natomiast sytuacja zupełnie inaczej wygląda w przepływomierzach firmy BOSCH a takie są montowane w :
BMW E81 E87 118d 120d ,
BMW E46 318td 320td ,
BMW E90 318d 320d 325d 330d 330xd ,
BMW E60 520d 525d 530d 530xd ,
BMW E65 730d ,
BMW X3 i X5 diesel
I ninnych !!
Ich działanie jest podobne natomiast konstrukcja zupełnie inna.
Urządzenie jest elementem zamkniętym a bardzo malutka 3x3 milimetry szklana płytka z napylonymi rezystorami jest umieszczona w tunelu pomiarowym samego przepływomierza.
Problematyka niesprawności lub zaniżania pomiaru jest podobna jak w przepływomierzach starszego typu. Bród osiada na elemencie pomiarowym przez co pomiar jest błędny.
Teoretycznie gdy dobierzemy się do samego modułu przepływomierza , zdemontujemy płytkę osłaniającą część elektroniczną ,a następnie wyszarpiemy płytkę tworzącą bok tunelu pomiarowego naszym oczom pojawi się malutka szklana płytka. Element jest tak malutki że aby dokładnie oglądnąć jego strukturę robiłem zdjęcia wysokiej rozdzielczości w makro.
Gołym okiem nie wiele widać...
Co do czyszczenia! Jeśli uda się komuś rozebrać urządzenie nie niszcząc go mechanicznie istnieje możliwość wyczyszczenia tej płytki z jednej strony.
Osobiście jeden raz udało mi się w ten sposób wyczyścić przepływkę BOSCH inne próby niestety zakończyły się totalnym zgonem!!!!!!!!!!

Panowie i Panie nie czyśćcie w opisany powyżej sposób swoich przepływomierzy firmy BOSCH nie rozbierajcie ich (a jeśli nawet..... to z precyzją i delikatnością chirurga)
Ale na pewno nie wypryskujcie do nich pod ciśnieniem środków czyszczących.
Bród (kurz ,mikro błotko) znajdujący się na miniaturowej szklanej płytce jeszcze lepiej przyklei się a pomiar z pewnością będzie jeszcze bardziej zaniżony.

Kolega „ henix „ nie zniszczył swojej przepływki (zakładam że był ta PIERBURG) ale jeśli nie ............być może wpylany środek nie wleciał do tunelu pomiarowego i nie osiadł na szklanej płytce.
To co napisałem nie jest na zasadzie „na przekór innej osobie” ale jako przestroga.
Ci którzy przeczytali choćby parę moich postów wiedzą że zajmuję się diagnostyką w grupie VAG a sam VAG COM umożliwia idealną analizę przepływomierza pod wieloma względami. Swego czasu mocno zgłębiłem ten temat .... i to co napisałem nie jest teorią tylko życiowym doświadczeniem.
A.............. w E90 jest przepływka BOSCH wiec nie wiem gdzie nasz kolega widział w niej rozgrzany prądem drut.
Ale jeśli Jego E90 ma silnik benzynowy a w nim jest przepływomierz z platynowym pręcikiem to zwracam honor.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
henix napisał/a:
Przepływomierz w E90, i pewnie w niektórych innych, działa na zasadzie chłodzenia rozgrzanego prądem drutu. Chłodzenie jest zależne od prędkości przepływu powietrza ale i od innych czynników. Jednym z ważnych czynników jest stan powierzchni gorącego elementu. Jak się zabrudzi to pokazuje fałszywe wartości przepływu. Mając to na uwadze postanowiłem umyć przepływomierz .
Po wymontowaniu, za pomocą WD40 spryskałem porządnie ustrój pomiarowy przez siatkę ochronną kilka razy i potrząsając usunąłem nadmiar płynu. Zmiana wyraźna na lepsze!. Silnik jest żwawszy, łatwiej wchodzi na obroty i lepiej ciągnie!.


Chciałem sprostować parę istotnych informacji...........

W BMW stosowano przepływomierze dwóch firm w wcześniejszych konstrukcjach podobnie jak w grupie V.A.G. instalowano moduł firmy PIERBURG.
MIĘDZY INNYMI W :

BMW - 3 (E36) - 323 i 2.5 03.95-02.98 -

BMW - 3 (E36) - 328 i 01.95-02.98 -

BMW - 3 Compact (E36) - 323 ti 08.97-08.00 -

BMW - 3 coupe (E36) - 323 i 2.5 03.95-04.99 -

BMW - 3 coupe (E36) - 328 i 01.95-04.99 -

BMW - 3 kabriolet (E36) - 323 i 2.5 06.95-04.99 -

BMW - 3 kabriolet (E36) - 328 i 03.95-04.99 -

BMW - 3 Touring (E36) - 323 i 2.5 09.95-10.99 -

BMW - 3 Touring (E36) - 328 i 01.95-10.99 -

BMW - 5 (E39) - 523 i 11.95-09.00 -09.98

BMW - 7 (E38) - 728 i,Il 08.95-11.01 -09.98

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 13:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
I faktycznie zabieg czyszczenia platynowego drucika lub płytki (różne wersje). Po zdemontowaniu siatki ochronnej przynosił poprawę pomiaru co skutkowało większym dawkowaniem paliwa w wyniku czego auto było bardziej „ zrywne”.
Ja do takiego zabiegu odklejałem siatkę ochronną (bez większych problemów montuje się ją z powrotem po zabiegu) szpatułką nasączoną w spirytusie przemywałem pręty ........ To działa!!!! I taki zabieg gdy przepływomierz nie domaga warto zrobić.

Natomiast sytuacja zupełnie inaczej wygląda w przepływomierzach firmy BOSCH a takie są montowane w :
BMW E81 E87 118d 120d ,
BMW E46 318td 320td ,
BMW E90 318d 320d 325d 330d 330xd ,
BMW E60 520d 525d 530d 530xd ,
BMW E65 730d ,
BMW X3 i X5 diesel
I ninnych !!
Ich działanie jest podobne natomiast konstrukcja zupełnie inna.
Urządzenie jest elementem zamkniętym a bardzo malutka 3x3 milimetry szklana płytka z napylonymi rezystorami jest umieszczona w tunelu pomiarowym samego przepływomierza.
Problematyka niesprawności lub zaniżania pomiaru jest podobna jak w przepływomierzach starszego typu. Bród osiada na elemencie pomiarowym przez co pomiar jest błędny.
Teoretycznie gdy dobierzemy się do samego modułu przepływomierza , zdemontujemy płytkę osłaniającą część elektroniczną ,a następnie wyszarpiemy płytkę tworzącą bok tunelu pomiarowego naszym oczom pojawi się malutka szklana płytka. Element jest tak malutki że aby dokładnie oglądnąć jego strukturę robiłem zdjęcia wysokiej rozdzielczości w makro.
Gołym okiem nie wiele widać...
Co do czyszczenia! Jeśli uda się komuś rozebrać urządzenie nie niszcząc go mechanicznie istnieje możliwość wyczyszczenia tej płytki z jednej strony.
Osobiście jeden raz udało mi się w ten sposób wyczyścić przepływkę BOSCH inne próby niestety zakończyły się totalnym zgonem!!!!!!!!!!

Panowie i Panie nie czyśćcie w opisany powyżej sposób swoich przepływomierzy firmy BOSCH nie rozbierajcie ich (a jeśli nawet..... to z precyzją i delikatnością chirurga)
Ale na pewno nie wypryskujcie do nich pod ciśnieniem środków czyszczących.
Bród (kurz ,mikro błotko) znajdujący się na miniaturowej szklanej płytce jeszcze lepiej przyklei się a pomiar z pewnością będzie jeszcze bardziej zaniżony.

Kolega „ henix „ nie zniszczył swojej przepływki (zakładam że był ta PIERBURG) ale jeśli nie ............być może wpylany środek nie wleciał do tunelu pomiarowego i nie osiadł na szklanej płytce.
To co napisałem nie jest na zasadzie „na przekór innej osobie” ale jako przestroga.
Ci którzy przeczytali choćby parę moich postów wiedzą że zajmuję się diagnostyką w grupie VAG a sam VAG COM umożliwia idealną analizę przepływomierza pod wieloma względami. Swego czasu mocno zgłębiłem ten temat .... i to co napisałem nie jest teorią tylko życiowym doświadczeniem.
A.............. w E90 jest przepływka BOSCH wiec nie wiem gdzie nasz kolega widział w niej rozgrzany prądem drut.
Ale jeśli Jego E90 ma silnik benzynowy a w nim jest przepływomierz z platynowym pręcikiem to zwracam honor.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 20:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
ROGER-NYSA napisał(a):
A.............. w E90 jest przepływka BOSCH wiec nie wiem gdzie nasz kolega widział w niej rozgrzany prądem drut.
Ale jeśli Jego E90 ma silnik benzynowy a w nim jest przepływomierz z platynowym pręcikiem to zwracam honor.

Pozdrawiam Krzysiek


Dziękuję koledze za wyczerpujący komentarz. Poszerza on wiedzę ogółu uczestników forum, a przecież o to chodzi :) .

Co do konstrukcji czujników konkretnych przepływomierzy się nie wypowiadam, bo wiem,że zależą one od producenta, przeznaczenia (silnika) itd. Napisałem tylko, że działają one "na zasadzie chłodzenia gorącego drutu" i ta właśnie zasada użyta jest w wymienionych przez kolegę konstrukcjach - niezależnie jak geometrycznie jest to wykonane. Po prostu ilość powietrza wyznacza się z tego jak chłodzony jest ustrój pomiarowy - niezależnie jak konkretnie jest on skonstruowany. Nie wiedziałem do teraz, że są dwa rodzaje tych konstrukcji ale cieszę się, że się dowiedziałem.

Co do mycia to nie zgodzę się z poglądem, że coś małego nie da się umyć. Myje się wszystko - to tylko kwestia właściwego rozpuszczalnika jak dobrze się uda umyć.

Ja umyłem przepływomierz za pomocą WD40, jak wnoszę z poprzednich postów nie był to najlepszy wybór. Pomimo tego nic się nie uszkodziło, a nawet widzę poprawę w działaniu silnika. Oczywiście należy zachować w tym ostrożność i raczej nie rozbierać delikatnego urządzenia.

Proszę o wpis jeżeli ktoś "wyczyścił" poprzez mycie przepływkę, jaki był skutek, czy jest poprawa czy może przepływka do reszty padła.

Pozdrawiam.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: PiÂła
ROGER-NYSA napisał(a):
...Panowie i Panie nie czyśćcie w opisany powyżej sposób swoich przepływomierzy firmy BOSCH nie rozbierajcie ich (a jeśli nawet..... to z precyzją i delikatnością chirurga)...


W takim razie jak i czym wyczyścić tego BOSCHa. Już myślałem, że wszystko wiem a tu proszę - znowu klapa. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
jak i czym wyczyścić przepływke w e34??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 14:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
moim zdaniem jest to raczej nierealne .... :dobani:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 49
Lokalizacja: wietnam
Moje BMW: e36 316
Kod silnika: m40
ja przepływomierz czyściłem nitrem , wd40 użyłem do czyszczenia regulatora biegu jałowego czyli krokowca - i poprawa jest odczuwalna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 52
Lokalizacja: Chełm/Stenungsund
Moje BMW: e36 cab
Kod silnika: M50b20v
To ciekawe, nigdy nie wiedzialem ze da sie czyscic przeplywke. A jak sprawa ma sie do przeplywki Bosha w M50B25, tez mozna ja tak wyczyscic?

_________________
Sprzedam klamoty z M50b25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Speedy napisał(a):
To ciekawe, nigdy nie wiedzialem ze da sie czyscic przeplywke. A jak sprawa ma sie do przeplywki Bosha w M50B25, tez mozna ja tak wyczyscic?

nie ma takiej opcji :) chyba że pójdziesz do jubilera i on Ci sprzeda taki platynowy drucik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 57
Lokalizacja: LUBLIN
Moje BMW: e60 530d
widze ze są znawcy tematu wiec zapytam jezeli e90 163 km w dislu raz ciagnie jak szalone raz sie dusi to przepływka brudna czy już szrot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
przepływke sie kupuje nową a nie czyści panowie czyszczenie to sobie można o kant dupy rozbic niedawno przerabiałem czyszczenie podjechanej przepówyki fekt był taki, że zdechła całkowicie po prostu z czasem ten drucik sie ywpala i kończy jego żywot nowa przepływka w pierwszym lepszym seriwsie boscvha to koło 400-700zł tragedii nie ma :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 18:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Zdzira 850I napisał(a):
przepływke sie kupuje nową a nie czyści panowie czyszczenie to sobie można o kant dupy rozbic niedawno przerabiałem czyszczenie podjechanej przepówyki fekt był taki, że zdechła całkowicie po prostu z czasem ten drucik sie ywpala i kończy jego żywot nowa przepływka w pierwszym lepszym seriwsie boscvha to koło 400-700zł tragedii nie ma :)


Bym się upierał, że da się poprawić pracę silnika przez wyczyszczenie (mycie) zabrudzonej przepływki bez rozbierania.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL