BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 10 czerwca 2015, 09:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Dodam jeszcze małe info .
Na rynku pojawiły się zaślepki z plastiku , również z brązowym olejoodpornym oringiem.
Niby wyglądają licho na zdjęciach ale miałem okazje to wczoraj montować i mogę powiedzieć że wbrew pozorom jest to solidne i tańsze.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 15 czerwca 2015, 18:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Witam wszystkich,
po zamontowaniu zaślepek, czyszczeniu i wymianie wszystkich uszczelek na nowe przyszła pora na przykręcenie kolektora ssącego. Kiedy dokręciłem kolektor (stopniowo i równomiernie wszystkie śruby) zauważyłem, że z zewnątrz widoczne są okrągłe uszczelki. Wszystkie śruby dokręciłem mocno i nie wiem czy tak powinno być, czy coś poszło nie tak. Wszystkie cztery szczeliny mają równą wysokość (zdjęcie trochę okłamuje, bo jest zrobione pod kątem). Silnik po złożeniu pracuje równo, nie strzela i nie kopci. Proszę o komentarz, czy muszę jeszcze raz demontować i przykręcić kolektor czy tak powinno zostać.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 17:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 347
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N++
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140502
Z tego co pamiętam to normalne.
Sprawdź za jakiś czas czy któraś uszczelka nie puszcza i się nie poci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 czerwca 2015, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: m47d
hej. Zna ktoś średnicę zaślepek do silnika 535d 272km, czy to będą 33mm?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 czerwca 2015, 06:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
czarny226 napisał(a):
hej. Zna ktoś średnicę zaślepek do silnika 535d 272km, czy to będą 33mm?


TAK

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 2 sierpnia 2015, 21:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Z czego jest kolektor w BMW E91 2008r. 330d 231KM? PA66 GF30 czy PA66 GF35?
http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... -pa66-gf30
https://tafmet.pl/zaslepki-kolektora-ss ... reinz.html

Która firma bardziej polecana na forum? Obie firmy poleciły mi zaślepki z tworzywa zamiast aluminium.

Ogólnie w tym aucie jest poprawiony kolektor, w którym klapki się nie urywają, ale cieknie z nich olej. Da się to jakoś uszczelnić bez wywalania klapek?

Coś przy okazji robić przy demontażu kolektora? Wiadomo komplet uszczelek, ale może jeszcze jakieś o-ringi lub czyszczenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, 13:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
ja kupiłem aditech :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, 22:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Zamawiałeś aluminiowe czy z tworzywa? Jak jakość wykonania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, 22:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Majes86 napisał(a):
Zamawiałeś aluminiowe czy z tworzywa? Jak jakość wykonania?

Kupiłem kpl zaślepki i uszczelki do kolektora . Jakoś super nowe brązowe oringi naprawdę jestem zaskoczony ale jednocześnie zadowolony bo kpl 115zł z przesyłką :)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 15:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
Koledzy, tylko proszę nie bijcie. Nim rozbiorę pół silnika i wydam niepotrzebnie pieniądze wolę zapytać. Jednoznacznej odpowiedzi nie ma nigdzie, jedni piszą tak, drudzy tak a trzeci jeszcze inaczej.

Jak to jest do licha z tymi klapkami? Czy e46 M57 184 kunie z lipca 2000 roku ma to dziadostwo?

Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość ;)

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 23:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Sphinksus, masakra Panie.
Jeśli masz automat , masz klapki.
Jeśli masz manual nie masz klapek.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 sierpnia 2015, 08:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
Roger-Nysa, Dzięki śliczne za odpowiedź. Za jakiś czas się do Ciebie odpowiednio uśmiechnę po turbo z e60 ;) Tak właśnie myślałem że jednak ich nie ma, bo gdy go gaszę wszystko na to wskazuje :)

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 sierpnia 2015, 13:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Roger-Nysa napisał(a):
Sphinksus, masakra Panie.
Jeśli masz automat , masz klapki.
Jeśli masz manual nie masz klapek.

Ja mam automat auto z 2000 styczeń i brak klapek

:]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 17 września 2015, 18:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
witam

X3 e83 2005 rok 150KM
zaślepki 22mm?
:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 października 2015, 21:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 135
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: 528i E39
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158059
Koledzy i Ja wykonałem usunięcia klapek. Ściągam kolektor a tu widzę brak dwóch klapek, cylinder 2 i 4, szybko patrzę w kanały dolotowe i jest zablokowana na 2 cylindrze. Magnes trochę zabawy i udało się. Spoglądam do 4 cylindra a tam brak klapki :zdziwko: :zdziwko: co jest? Jeszcze raz sprawdzam kanały ssące i znalazłem ale tez na drugim cylindrze. Jak to możliwe że klapka z cylindra 4 powędrowała do cylindra numer 2?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 października 2015, 21:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Moze ci się przeiwdziało? tzn w amoku sie pomylileś? Bo to raczej nie mozliwe ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 20 października 2015, 21:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 135
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: 528i E39
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158059
no właśnie ale się nie pomyliłem. w kanale ssącym cylindra numer 2 były dwie klapki....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 21 października 2015, 11:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Mate08 napisał(a):
Koledzy i Ja wykonałem usunięcia klapek. Ściągam kolektor a tu widzę brak dwóch klapek, cylinder 2 i 4, szybko patrzę w kanały dolotowe i jest zablokowana na 2 cylindrze. Magnes trochę zabawy i udało się. Spoglądam do 4 cylindra a tam brak klapki :zdziwko: :zdziwko: co jest? Jeszcze raz sprawdzam kanały ssące i znalazłem ale tez na drugim cylindrze. Jak to możliwe że klapka z cylindra 4 powędrowała do cylindra numer 2?

:przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: o kutwa stary ale miałeś fart

w jakiś nie naturalny sposób cofnęła się przez kolektor i trafiła na drugi cylinder ufff dobrze , że się zatrzymały :ok:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 22 października 2015, 20:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Z pozostałymi pożegnaj się na zawsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Niebezpieczne klapki zawirowań w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 23 października 2015, 12:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Panowie,

W jaki sposób mogę wykodować silniczek który steruje klapkami? U mnie X3 3.0d 2007 rok jest właśnie sterowanie silniczkiem elektrycznym (klapki zamyka/otwiera za pomocą cięgna). Czasem go słychać jak "chrobocze" w trakcie pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 875 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL