BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 12:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [EXX] Regeneracja Vanosa, silniki M50 z pojedynczym vanosem
PostNapisane: 9 września 2009, 15:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Witam.
Wielkie dzięki dla kolegi ryszard55 za fotki oraz opis, który znowu pochodzi od kolegi Piotrka

Cała regeneracja pojedynczego vanosa występującego w silnikach M50
jest dość prostą operacją i każdy kto umie odkręcić śrubkę powinien sobie z tym poradzić

ale do sedna:

Całą regenerację zaczynamy od:

1. Kontakt i zamówienie uszczelek do vanosa od kolegi Piotrka (misiek0104@wp.pl)
koszt 140zl + wysyłka (można z innego źródła)

2. Wykręcenie vanosa z silnika oraz wymiana uszczelek.
Cała operacja jest świetnie zobrazowana na stronie

http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

3. Gdy już mamy vanosa na zewnętrznym musimy stwierdzić czy występuje osiowy luz na
zębatce vanosa. Rozbiera się go wtedy gdy stwierdzi się owy osiowy luz na zębatce
vanosa, ten luz też powoduje dziwne odgłosy typu klekot diesla.

4. Jeśli owego luzu nie stwierdziliśmy, dokonujemy jedynie wymiany uszczelek
patrz punkt 2

5. Jeśłi jednak takowy luz zostanie stwierdzony przechodzimy najpierw do etapu jego
eliminacji.


5.1 Obraz samego vanosa zamocowanego w imadło UWAGA WAŻNE!!! (nie należy
wkręcać tłoka w "gołe" imadło, można uszkodzić powierzchnię. Najlepiej zrobić to w
rękach lub założyć nakładki na szczęki imadła.

Zdjęcie 1
Obrazek


5.2 Tu odkręcamy nakrętkę mocującą koło zębate do układu vanosa.
Potrzebujemy nasadkę (18mm) i odkręcamy "kapsel"(odkręcamy w lewo)

Zdjęcie 2
Obrazek

5.3 Następna śruba (torx) ma lewy gwint czyli trzeba odkręcać w prawo.

Tak to wygląda już rozkręcone

Zdjęcie 3
Obrazek

Tu mamy właśnie element który odpowiada za luz. Jest to ta tulejka.
Na zdjęciach nr 3,4 pokazana jest komora łożysk, tam właśnie możemy rozpoznać
główny luz osiowy zębatki vanosa.

Zdjęcie 4
Obrazek

5.4 Na tej fotce mamy pokazane jak to ma wyglądać w kolejności (tak jakby się
komuś zapomniało co i jak :) )

Zdjęcie 5
Obrazek


6. Aby usunąć luz należy zebrać odrobinę materiału (zaprzyjaźniony tokarz) z
powierzchni czołowej pierścienia dystansowego, należy robić to po trochu i za
każdym razem sprawdzać czy luz zniknął (skręcając wszystko do "kupy" z
odpowiednią siłą).

Nie należy zbierać za dużo żeby łożyska nie miały za ciasno.
Nie powinno się obracać bieżni łożysk (cienkich podkładek na skrajach komory)
ponieważ są one jednostronnie utwardzane!

To by było mniej więcej na tyle.

Ja osobiście takiego zabiegu nie dokonywałem (jeszcze!!!)
Sposób został sprawdzony i przeprowadzony przez kolegę ryszard55
Na moją prośbę zrobił owe fotografie a ja sam tylko zamieszczam opis co i jak.
Mam nadzieje że komuś się przyda.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] Regeneracja Vanosa, silniki M50 z pojedynczym vanosem
PostNapisane: 25 lutego 2010, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kod silnika: M50B25 T
:P zdjęć nie zrobił ryszard55 Tylko Rajaie ;) producent uszczelek:) Można dodać jeszcze jeden opis w tym temacie, wiążący się z dziwnymi odgłosami. Jak komuś się chce zredagować (mam zdjęcia i tekst) to proszę o kontakt misiek0104@wp.pl .

_________________
Regeneracja Vanosów do silników z serii N42, M50, M52, M54, M56, M62, S50, S52, S62. Usunięcie terkotania i poprawa osiągów!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL