BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 02:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Jak zrobić samemu Short Shifter'a
PostNapisane: 10 września 2009, 20:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
Wbrew pozorom jest to bardzo proste, jeżeli ktoś ma spawarke i umie się nią posługiwać to da sobie rade :)

Obcinamy dolną końcówkę drążka tak żeby zostało ok 3-4mm prętu do zaostrzenia, przygotowujemy sobie jakiś pręt o średnicy nie mniejszej niż 10mm a najlepiej gdyby było to 12mm, może być śruba zwykła, obcinamy sobie pręt/śrube na gr. 11mm (dotyczy 2.8l, w niektórych przypadkach można wstawić więcej), 11mm kawałek zaostrzamy sobie na górze i na dole (robimy stożek żeby nie powstały zbyt wielkie buły od spawania) i wspawujemy w miejsce gdzie obcinaliśmy, to tak w skrócie, poniżej zamieszczam foto co i jak, należy też przy tym sobie zaznaczyć dokładnie w jakim mijescu i położeniu była końcowka bo jest ona pod lekkim kątem, wygląda to tak...

Obrazek
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10

stockowy drążek i kawałek zaostrzonej już śruby...

Obrazek
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10

Obrazek
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10

obcinamy i zaokrąglamy...

Obrazek
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10

przyspawujemy najpierw do dolnej części żeby nie przegrzewać 2x niepotrzebnie drążka w którym są elementy gumowe i plastikowe...

Obrazek
By arti2007, shot with 6210 Navig at 2009-09-10

I mamy gotowy short shifter, oczywiście spawy należy wygładzić. W wielu przypadkach trzebabędzie skrócić także dolny wybierak biegów (ten którym porusza drążek) ale to już każdy musi sobie przypasować wtedy drążek do wybieraka, wycentrować wewnątrz auta i o tyle skrócić. No i to chyba by było na tyle :)

Obrazek

Na etapie końcowym trzebabyło jeszcze troche pocyrklować drążkiem i kątami na dole bo wsteczny był za blisko ścianki, no i trzeba też wycentrować ogólnie drążek w kabinie, na sam koniec wszystko obspawałem i olałem jednak oszlifowywanie spawów, pod autem tego nie widać, nie szpeci a jest pewniejsze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: jedno jest pewne
PostNapisane: 11 września 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Jedno jest pewne, mistrzem spawarki to ty nie jesteś, ale sam pomysł jak najbardziej ok!!!
Z tego co widziałem to spawałeś na zbyt małym prądzie (tylko poheftowane) jeśli to za mocno wyszlifujesz może pęknąć po kilku set zmianach biegów.
Jeśli ktoś to będzie robił niech użyje wysokiego amperażu żeby dobrze przetopić materiał, guma gumą ale to jednak jest część, która przenosi jakąś siłę, więc lepiej żeby na trasie nie pękła!!!

Zawsze można zamoczyć szmatę i owinąć ten element gdzie idzie guma, a po samym spawaniu znowu zwilżyć.

Jeśli już ktoś się zdecyduje na mocniejsze spawanie na samochodzie, to przypominam że odłączamy aku ale tylko plus, masa zostaje. Ewentualnie oba bieguny odłączamy a auto uziemiamy za pomocą miedzianego kabla do gruntu.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 22:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
tigwelder napisał(a):
mistrzem spawarki to ty nie jesteś


owszem :D

chciałem na wyższym amperażu z tym że nie dość, że w garażu mam cieńki prąd to jeszcze spawarka biedna, spawałem na 3 z 4 biegów... chciałem zapiąć 4 to mi korki wybiło <lol>, niestety jest to na zwykłe 230v a nie na 400v, a szkoda :) no ale btw, co do zwilżania szmaty to masz racje, wystarczy owinąć kulke platikową (w niektórych przypadkach jest metalowa) no i kawałek drążka też można, ewentualnie przygotować sobie wiaderko z wodą jak ja i co pare spoin schłodzić...

dzisiaj wszystko zmontowałem i działa dobrze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Bez urazu
PostNapisane: 12 września 2009, 22:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Kolego tylko bez urazu, na pewno nie chciałem cię tu jakoś wyszydzić czy coś w tym stylu, wiesz to już takie zboczenie zawodowe (tigwelder - spawacz tig)
Pomysł super, chyba zrobię u siebie bo już dawno stwierdziłem że ten skok drążka jest za duży, tylko jakoś czasu brak.
Widziałem takie cudo na allegro, ale cena trochę hymmm.... a tu proszę wystarczyło tylko trochę głową ruszyć :)

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2009, 08:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
tigwelder napisał(a):
Kolego tylko bez urazu


no coś ty, właśnie dlatego Ci tłumaczyłem że mam spawarke MIG'a cienizne i prąd też :) ale jak trzeba raz na rok coś pospawać to sie przydaje :)

mam nadzieje, że komuś się jeszcze przyda :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Radom
opisz sposoby centrowania i ustawiania:) jak rozwiazałes problem drugiego wybieraka o którym pisałes?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
vipkwiecien napisał(a):
jak rozwiazałes problem drugiego wybieraka o którym pisałes?


jednak nie trzebabyło go ruszać, został w stanie nienaruszonym, co do centrowania to po założeniu lewarka okazało się, że jest przesunięty lewarek delikatnie w lewą strone i troche ucieka do tyłu, dlatego samą dolną część którą przyspawałem zapiąłem do imadła i przekrzywiałem tak długo, aż był centralnie w kabinie, w moim przypadku trzebabyło dolną część przekrzywić delikatnie w prawo i do przodu, nim osiągnąłem efekt końcowy ściągałem lewarek z 3-6 razy ale opłacało się :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Radom
i skróciłes skok tylko tył-przód?? czy na boki tez?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 21:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
vipkwiecien napisał(a):
czy na boki tez?


automatycznie na boki też


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak zrobić samemu Short Shifter'a
PostNapisane: 19 lipca 2010, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Cz-wa / Krk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
Mogę prosić o jakieś wskazówki w jaki sposób wymontować fabryczny drążek ? rozebrałem od strony gałki biegów i jest tam taka wielka okrągła guma, której za bardzo nie da się wyciągnąć, a znów od spodu, jest tak mało miejsca, że ledwo widać a co dopiero tam coś odkręcać, chyba że jest jakiś prosty sposób na polepszenie dostępności od spodu ?

_________________
eurotrip2011.blox.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak zrobić samemu Short Shifter'a
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 18:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
jest, ściągnięcie wału i/ew wydechu, nie wiem jak to u Ciebie dokładnie wygląda, u mnie idą 2 rurki i jest cienko z dostępem, co do samego demontażu, jeżeli chcesz wymontować cały wybierak to musisz go z przodu na skrzyni odbezpieczyć (odgina się do góry blaszke) potem z tyłu brechą/łyżką/dużym śrubokrętem tuleje wyciągnąć, jak chcesz tylko shiftera wyciągnąć to po bokach się naciska z prawej i lewej strony i wychodzi całe "łożysko" że tak to nazwe gdzie porusza się shifter na kulce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak zrobić samemu Short Shifter'a
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 22:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: Cz-wa / Krk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
Spoko, opanowałem już ten temat, udało mi się nawet wyciągnąć i ponownie zamontować lewarek z wnętrza auta.

_________________
eurotrip2011.blox.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Jak zrobić samemu Short Shifter'a
PostNapisane: 27 września 2015, 22:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
wiem, ze odkop jak cholera ale chce u siebie zrobić SS...

mam m50b25.. O ile przedłużyc ten "lewarek" i jak dana długość przenosi sie na skok lewarka ?
Ogólnie chodzi mi o to, że chciałem z 2cm dodac.. widze, że bylo by to za dużo.. To ile ? 1cm ?

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL