BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 04:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M50 Uszkodzony vanos - naprawa
PostNapisane: 26 września 2009, 14:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Nie sprawdzone na własnej osobie , zapożyczone z innego forum;

VANOS - cos fajnego [jak sie zdupi jest wkur....]

objawy :
mało mocy w zakresie do 3000 obr/min
nierowna praca silnika na biegu jalowym
podwyzszone spalanie
denerwujacy stukot spod pokrywy zaworow

sa conajmniej dwie teorie naprawy :
wymiana uszczelek tloka VANOSa
lub
wymiana uszczelek i upgrade do modelu m52

przebieg zabiegu wymiany podkladek talerzykowtych [ uprage do modelu m52 ] :

1. Zestawić rozrząd na znaki dolnego koła pasowego

Obrazek

można zblokować również na kole zamachowym kołkiem

Obrazek

i wałki rozrządu – na jednej powierzchni kwadratu każdego wałka są nawiercone otwory. W położeniu do góry oznaczają zapłon na 1 cyl.

Obrazek
2. Poluzować śruby koła zębatego na wałku wydechowym (torx 10).
3. Odkręcić nakrętki M6 na wałku ssącym i zdemontować podkładkę talerzykową.
4. Wcisnąć napinacz górnego łańcucha i zblokować go cienkim mocnym drutem

Obrazek

5. Zdemontować oba koła zębate wraz z łańcuchem – na wałku wydechowym pozostaje koło zębate łańcucha głównego.
6. Założyć na wałek ssący klucz nr.24 – jest na to miejsce w ¾ jego długości i trzymać go aby wałek się nie kręcił
7.Odkręcić szpilki na czole wałka i zdjąć kolejny talerz – tłoczona blacha impulsatora ma pozostać na wałku (element 7.)

Obrazek

8. Szpilkami, które wysłałem przykręć talerz nr.11 36 1 735 908
9. Załóż z powrotem koła zębate z łańcuchem w taki sposób, aby:
- gdy wałki rozrządu są mniej więcej równo ustawione z płaszczyzną głowicy

Obrazek

to koła zębate ustaw jak niżej

Obrazek

10. Po założeniu kół zębatych na wałek ssący załóż talerz nr 11 36 1 403 822, następnie talerz sprężynujący ( środkiem wypukłym do przodu) i talerz nr 11 36 1 403 823 i skręć nakrętkami M6 trzymając wałek kluczem.
11. Złap śruby na wałku wydechowym, ale ich nie dokręcaj i zwolnij napinacz.
12. Cofnij wałek ssący kluczem 24 do tyłu o jakieś 30 stopni (w trakcie cofania będzie cofał się również łańcuch wraz z kołami zębatymi, a gdy poczujesz opór i trzeba będzie jeszcze cofnąć to wałek będzie się przekręcał względem rozrządu).
13. Dokręć dwie górne śruby na wałku wydechowym.
14. Przyłóż dekiel dekiel z vanosem, uceluj kółkiem vanosa w wałek ssący i wciskając cały dekiel przyśpieszaj kluczem 24 cały wałek do przodu.
Gdy kółko wieloklinowe vanosa zazębi to będzie się powoli chowało. Przyśpieszaj wałek do momentu aż cały dekiel zetknie się z płaszczyzną głowicy. Ważne jest wówczas, aby wałek ssący był trochę opóźniony. Nie może być przyśpieszony.
15. Gdy wałek będzie opóźniony po włożeniu vanosa to przykręć dekiel śrubkami.
16. Poluzuj śruby na wałku wydechowym ( te dwie górne) po to, aby można było skorygować rozrząd, czyli sprawdź położenie wału korbowego, czyli cecha O|T oraz położenie kwadratów wałków względem płaszczyzny głowicy. Gdyby wałek ssący należało przyśpieszyć to możesz śmiało to zrobić – będzie on się przestawiał wraz z kołami zębatymi


Obrazek

17. Dokręć śruby na wałku wydechowym (ponownie te górne) i wykonaj obrót wałem korbowym o 360 stopni, najeżdżając ponownie na znak O|T i sprawdź czy położenie wałków się zgadza. Jeżeli tak to zrób obrót wałem o 180 stopni i dokręć pozostałe dwie śruby wałka wydechowego.
Gdyby położenie wałków się nie zgadzało to poluzuj śruby wałka wydechowego i skoryguj ich położenie.

ABY SPRAWDZIĆ DOBRZE ZMONTOWANY VANOS
Załóż klucz 24 na wałek ssący, a śrubokrętem spróbuj wycisnąć kółko wieloklinowe vanosa w kierunku wałka, przyśpieszając wałek do przodu. Jeżeli kółko schowa się w wałku, na tyle, aby widać było od 11 do 14 mm trzpienia kółka to jest dobrze.
Cofając wałek postaraj się śrubokrętem schować kółko z powrotem.


filmik przedstawiajacy vanos'a przed i po wymianie samych uszczelek
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=p ... annel_page

O bardziej szczegółowe informacje kierowac sie pod fora;

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=13920

http://www.southsidegroup.pl/
(trzeba sie zarejestrowac , ze srony bardziej praktycznej na prawdziwych zdjeciach w modelu m52 double vanos
wymiana samych uszczelek
zrodlo angielskie )

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 marca 2010, 16:30 przez Darkshine., łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 15:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kod silnika: M50B25 T
dokladna procedura wymiany uszczelek z podwojnym vanosie :

http://beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

a tutaj do pojedynczego :P zadna nowosc no ale podaje:) :

http://beisansystems.com/procedures/van ... cedure.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL