BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 22 maja 2019, 05:11


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M47 oraz M57 Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia
PostNapisane: 16 marca 2007, 00:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Oto instrukcja z dokumentacja techniczna ;) dotyczaca proponowanego przez robertbmw rozwiazania problemu z zatkanymi filterkami elektrozaworow sterujacych zaworem EGR i sprezarka Turbo. Po przeczytaniu jego porady na pewnym forum chcialem odrestaurowac te filterki u siebie ale bez szczegolowych wskazowek nie wiedzialem dokladnie o czym Robert pisze. Z ponizsza instrukcja kazdy powinien byc w stanie wyczyscic wspomniane filterki zaworow.

Oto orginalna porada (by Robertbmw ):

Cytuj:
Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.
(...)
Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.



Na poczatek dwa diagramy dla ilustracji omawianych przez Roberta systemow. W obu wypadkach elektrozawory oznaczone sa numerem 1.

1. Regulacji EGR - Exhaust Gas Recilculation (skad nazwa AGR Robert?)

Obrazek

2. Sterowania Turbo

Obrazek


Potrzebne narzedzia:

- Imbus rozmiar nr 5
- Klucz nasadowy 10mm
- Srubokret/kombinerki



Faza pierwsza – czyli robimy sobie miejsce. W tym celu zdejmujemy pokrwy wyciszajace silnika. Przednia pokrwe wlotu powietrza zdejmujemy po wyciagnieciu kombinerkami lebkow 2 pinow (zielone strzalki – zdjecie nie obejmuje pinow wiec tylko wskazuja miejsce gdzie sie one znajduja) Zdjecie pokrywy silnika chyba nie jest konieczne ale wydaje mi sie ze dzieki temu mamy wiecej swobody i miejsca. Druga pokrywa trzyma sie na pieciu srubach odkrecanych imbusem nr 5 (kolor czerwony).

Obrazek


Elektrozawory podcisnienia znajduja sie w tych oto miejscach:

1. EGR

Obrazek

2. Turbo

Obrazek

Zdejmujemy przewody podcisnienia (trzeba zapamietac co idzie do czego) i odlaczamy wtyczke sterowania (aby odblokowac wtyczke przyciska sie ten metalowy palak)
Wymontowujemy elektrozawory odkrecajac po 2 nakretki kluczem nasadowym 10mm
Zdejmujemy plastikowa oslonke filtra (malym plaskim srubokretem) i czyscimy membrane.

Przed wyczyszczeniem:

Obrazek

Do czysczenia, z braku wiekszych zasobow alkoholu izopropylowego uzylem najpierw wd40. Wydaje mi sie ze nie byl to najlepszy wybor – alkohol izopropylowy chyba nie do konca usunal resztki wd40 co oznacza pozostawienie lepkiej powloczki na filterku – w konsekwencji prawdopodobne szybsze ponowne zatkanie.
Byc moze najlepszym rozwiazaniem bylby tu rozpuszczalnik typu aceton ale trzeba by najpierw sprawdzic czy nie rozpuszcza on czasem membrany.

I po:

Obrazek


Po wyczyszczeniu montujemy wszystko w odwrotnej kolejnosci.

Jako ze glowna przyczyna dla ktorej ktos chcialby wykonac ten porces jest klopot z moca lub, tak jak w moim przypadku, nadmiar wolnego czasu (np. swieta) dodam tu porade ktora w/g mnie moze pomoc w rozwiazaniu problem wadliwego sterowania turbo.

Jesli podejrzewamy wade podcisnieniowego ukladu sterowania jako przyczyne spadku mocy i proces czyszczenia filterkow nie pomaga powodem moze byc uszkodzenie samego elektrozaworu podcisnienia w ukladzie sterowania turbiny. Najprostszym rozwazniem jest wtedy zamienienie elektrozaworow miejscami. Sa one identyczne, a sprawne dzialanie ukladu EGR nie jest konieczne do prawidlowej pracy silnika.

Zanim wezmiemy sie za czyszczenie filterkow zaworow warto tez sprawdzic czy problemem nie jest brak podcisnienia w przewodzie doprowadzajacym negatywne cisnienie (nr 9 na diagramie dotyczacym turbo)


Ostatnio edytowano 25 stycznia 2008, 11:22 przez squbel, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2007, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 211
Lokalizacja: ÂślÂąsk row
WOW... wyczyszcze swoje tak proforma ;) :padam:

_________________
bmw e46 320d sedan
[you] masz juz CB??? nie, to na co czekasz kupuj, mozemy pogadac na ÂścieÂżce o naszych BMW 73! www.cb-forum.pl


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 17:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
(skad nazwa AGR Robert?)

Auspuff Gas Recilculator, czy jakoś tak :hyhy:

Cytuj:
wyczyszcze swoje tak proforma

Dla proformy wypadałoby je czyścić przynajmniej co trzy wymiany oleju.

Ogólnie doskonały opis i tu pochwała pod adresem squbel-a za chęć stworzenia tak dokładnej i bogatej w zdjęcia instrukcji. :hurra:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2007, 22:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 22
Lokalizacja: slask
jakby ktos pokazal jak zrobic to w 3.0d.od strony turbo to nawet nie problem ,ale zaworek od egr to juz jak dla mnie wyczyn ,trzeba chyba wyjac kolektor dolotowy???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2007, 10:26 
stary wielkie dzieki za odpwiedz byłem u mechaniora to powiedział ze to wina wtryków i trzeba wymienić czwart wtrysk.....jeszcze raz dzieki pozdrawiam slawko


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 20:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 74
Lokalizacja: lubuskie
Witam a wiec wyczyscilem dzis profilaktycznie elektrozaworek przy turbinie w swoim 530D ale do tego 2 niestety nie mam dojscia, znajduje sie on pod kolektorem ssacym , w dodatku przewod od chlodzenia silnika przeszkadza calkowiecie w jego wyjeciu. Moje pytanie jest takie czy niewyczyszczenie tego 2 elektrozaworka moze miec jakis wplyw na prace silnika ?? Zgodnie z instrukcja zamieszczona przez squbel pisze on ze dzialanie zaworu EGR nie jest tak wazne.

_________________
summer meet :D http://youtube.com/watch?v=EO9NE68O-Go


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 17:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: UK
Chciałem to przeczyścic w mojej betce ale niestety zdjęcia zniknęły :( Z samego textu to raczej ich nie znajdę :mur: Może ma ktoś z Was te zdjęcia na kompie i mógłby mi je podesłać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 23:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Sorki, ISP chcial mnie zrobic w **** i musialem zmienic dostawce hostingu. Niestety zdjecia stracone bezpowrotnie bo dostepu do konta juz miec nie bede. Tak to jest jak sie jest madrym i nie robi sie regularnie backupu... Jak ktos gdzies ma - w co watpie - to prosze zapodac to wrzuce spowrotem na serwer.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 14:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Ja w najbliższych dniach postaram sie rozebrać i wyczyścić te filierki,ale nie wiem dokonca gdzie one sie znajdują(czy lepszy dostęp jest z góry silnika czy z dołu).Jak narazie wyczyściłem Egr (był cały wsadzy,do tego najlepiej użyć płynu do czyszczenia sinika i szczoteczki,czas pracy 1-1,5 zależy od dokładności prac i posiadanych narzedzi)


Ostatnio edytowano 27 grudnia 2007, 23:32 przez LEGO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 grudnia 2007, 20:09 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
tu macie troche na wasze tematy...Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57 .

oraz tu....[E46] Po wymianie TURBA 320d kilka pytan .. :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2008, 19:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Witam

Foty z demontażu postaram sie wrzucić w najblizszym czasie
po krotce:
Potrzebne są:

-aceton
-patyczki do uszów
-klucz 10 ,klucz 10 przedłużany,najlepiej nasadka na śrubokręt taki elastyczny
-dwa małe śrubokręty lub wiecej do rozbiórki filtra

Filtr sterujacy turbina znajduje sie po lewej stronie silnika odrazu pod "srebrna rura"
Filtr od Egr (czy Agr) znajduje sie po prawej,najłatwiej go zlokalizowac śledząc wężyk od Egr (taki czarno niebieski)Do tego potrzebna jest klucz 10 przedłużany i mocne nerwy (Ja z demontażem i zakładaniem filtra męczyłem sie 2h a czyściłem go 5 minut :zdziwko: )
Przy okazji proponuje wyczyścić samego Egr lub go wo gole odłączyć przez to ekologiczne badziewie w kolektorze jest smietnik,małego tego niesprawy Egr (u Mnie raz działał raz nie) powodował:zamulenie przy zmianie biegów (w automacie) ,kopcił i samochód palił ok 1 litra wiecej.Teraz po odłaczeniu Egr nie ma tych złych objawów.

postaram sie wrzucić foty z czyszczenia filterków w moim przypadku filtr sterownik od Egr jest nie potrzebny bo jeżdżę na odłączonym Egr

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=218698#218698 opis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2008, 14:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 18
Lokalizacja: Tomaszów
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: M57
Witam.Posiadam e39 530D.Jestem świerzak.
Miałem podobne problemy ze spadkiem mocy w mojim BMW.Podjechałem do speca w mojej mieścinie.Podpią najpierw komp.Wykluczył przepływomierz,potem po porównaniu wykresu podciśnień "ów spec" winą za takie zachowanie auta obarczył EGR.(różnica w podciśnienu wynosiła około 200.
Opisze teraz jak zbadał EGR.Mianowicie zdją ów niebiesko-czarny szlaufik z EGR a następnie podpiał swój i zasysał powietrze.Stwierdził że ów powietrze zasysa a tak nie powinno być.W EGR jest podobno membrana która własnie reguluje to ciśnienie.Rozwiązanie:Kupno nowego.
Moje pytanie : Czy da się to sprawdzić własnie w ten sposób tj,metoda na szlaufik i komputer???
Znalazłem portal,znalazłem temat.Dzięki Wam przeciściłem EGR tak jak opisaliście i elektrofilterek pod rurą od Turbo(EGR był brudny,nagar,czarna maź).Elektrozaworek również.Jeden jest łatwo zdemontować(ten pod rurą turbo) i wyczyścić ale z drugim jest nielada problem.
Drugie pytanie:Wewnątrz EGR jest taki tłoczek <------czy ów tłoczek ma pracować swobodnie? czy tylko "pykać.U mnie sie nie porusza tylko pyka. ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 12:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: UK
Witam. Moje e46 330d potrafi czasami dość mocno zakopcić, szczególnie jak jest zimne ale i na ciepłym silniku się zdarza. Zadziwiający jest fakt ze po rozgrzaniu silnika(do pełnej temp. ciągnę go tylko do 2300obr na każdym biegu) po redukcji na np. drugi bieg i wkręceniu go na wysokie obroty zakopci ale tylko za pierwszym razem przy kolejnych przeciągnięciach na biegach już zero dymu :zdziwko: Czytając wasze opisy zacząłem podejrzewać EGR wiec został przeczyszczony + wymieniłem filtr odmy. Zaworków nie czyściłem bo kiepskie dojście :hyhy: Trochę po tym zabiegu się polepszyło ale nieznacznie. Moje pytanie jest następujące: Czy powinienem jednak te zaworki wyczyścić czy może kombinować z odłączeniem EGR a jeśli tak to jak to zrobić? Całkowicie go wykręcić i rurę poprowadzić do kolektora jakimś sposobem? czy wystarczy go odłączyć jakoś inaczej.
Kolega LEGO pisał że u siebie go całkiem odłączył, chciałbym sam tego sprobować wiec liczę na Twoją pomoc ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 22:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 77
Lokalizacja: KrakĂłw-NH
To i ja się wypowiem w temacie...Poczytałem sobie co nieco o takim zabiegu.Moje auto zaczynało jazdę od 2000 obr a od 3000 był wcisk w fotel.Wymieniłem przepływkę i w sumie żadnej różnicy.A więc wziąłem się za te zaworki.Odkreciłem,no rzeczywiście na siateczce zaworu czarna maz.Patyczkiem do uszu oraz zmywaczem silikonowym wyczyściłem.Przy okazji umyłem cały dolot,mało było nagaru ale teraz nie ma wogóle :hyhy:
I powiem że różnica kolosalna.Auto ciągnie od samego dołu i stało się bardzo żywe.Polecam taki zabieg,mój czas pracy to jakieś 30 minut,dziura w palcu po małym śrubokręcie :rotfl: a kompletnie się na tym nie znam.

_________________
Absolutnie wszystkie czĂŞÂści do naszych autek w najniÂższych w Polsce cenach!!!Szukasz -pisz na PW!!!RĂłwnieÂż duÂże zniÂżki w ASO BMW!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 23:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
EGRmozna odciac w ten sposob....Obrazek
wezyk nr4 przeciac i zaslepic z 2 stron /np.srubke wkrecic/

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 15:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
jak dostac sie do elektrozaworka tego pod koleltorem w 3.0d?? ledwie go widac a co dopiero wykrecic??!!
wymieniłem odme, czysciłem elektrozaworek ten z lewej strony silnka, patrząc na niego; wyszczysciłem nagar w egr i nadal dostaje pod passata 2.0 tdi 140 KM. czy ten elektrozaworek pod kolektorem może być jeszcze przyczyną?

podłaczam sie też do pytania o egr. tłoczek ma pracować? bo u mnie to wygląda że nie pracuje. zaślepienie tego wężyka nie spowoduje jakichs komplikacji? przecież do egra dochodzą jakieś węże i nie wygladają na takie co byłyby zbyteczne

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M47 oraz M57 Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia
PostNapisane: 25 grudnia 2008, 19:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Mazowsze
Cytuj:

[...]Na poczatek dwa diagramy dla ilustracji omawianych przez Robert[...]

http://pisiek.pl/auto/EGRvacuum.jpg]Obrazek
http://pisiek.pl/auto/pokrywa.jpg]Obrazek
Elektrozawory podcisnienia znajduja sie w tych oto miejscach:
1. EGR
http://pisiek.pl/auto/lokalizacjae.jpg]Obrazek
http://pisiek.pl/auto/lokalizacjat.jpg]Obrazek
http://pisiek.pl/auto/press_conv_before.jpg]Obrazek
http://pisiek.pl/auto/press_conv_after.jpg]Obrazek



Proszę o udostępnienie w/w diagramów, jeśli Panowie nie macie serwera ja mogę zaoferować swój na home.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2008, 22:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 320d
Prosimy o ponowne wgranie fot! :)
Dzieki. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 09:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
dlaczego tu nic nie widac ??

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 21:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
zaślepiłem EGR, autko chodzi jak przecinak:) ale swieci mi sie pomarańczowa kontrolka:( (oznacza chyba elektronike silnika) odłanczałem akumulator ale nic to nie daje, ktoś wie co z tym fantem zrobic???????? autko na Common rail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL