BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 31 października 2009, 02:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
„JAK WYCISNĄĆ OSTATNIE SOKI Z PRZEPŁYWOMIERZA ?”

Zasysane przez turbinę powietrze napotyka na drodze (w dolocie) przepływomierz .
Część przelatuje obok przepływki, część wlatuje do tunelu pomiarowego przepływomierza.
Częstą przypadłością jest zabrudzenie elementu pomiarowego.
Zabrudzony przepływomierz zawsze zaniża pomiar i zawsze obcina dawkę paliwa.
W BMW przy pełnym obciążeniu przepływ powietrza powinien być zmierzony na poziomie 1000 jednostek. Często bywa że pomiar na max wynosi 800-900 jednostek.
W takiej sytuacji auto nie osiąga zakładanych przez producenta osiągów, jednak jeździ przyzwoicie. Gdy pomiar jest na poziomie 500-600 jednostek jest odczuwalne zamulenie auta.
Taka sytuacja nie wywala błędu !!!! Więc przy skanowaniu programem diagnostycznym nie dowiadujemy się o ewentualnym niedomaganiu przepływomierza.
Błąd zostaje zapisany kiedy ulegnie uszkodzeniu część elektroniczna przepływki lub nie istnieje połączenie pomiędzy nią a komputerem (uszkodzenie wiązki kablowej pojazdu).

Wiele się pisze o czyszczeniu przepływek!!!!!!!!!!
W ofercie wielu firm pojawiły się preparaty do czyszczenia.


Gdy brud ,kurz mikro błotko osiądzie na miniaturowym bardzo delikatnym elemencie, który jest ukryty w tunelu przepływki. Nie jest możliwe usunięcie go, sprayem -
wpuszczanym pod ciśnieniem preparatem.
Środek „ myjący” skrapla się i wiąże z brudem, jeszcze lepiej wnikając w strukturę szklanej płytki. Jednym podobno pomaga , innym jeszcze bardziej uszkadza układ.

Można spróbować dostać się do środka , jak widać na zdjęciach i delikatnie szpatułką nasączoną w spirytusie przemyć płytkę. Jednak taka operacja często powoduje uszkodzenie mechaniczne. Przemywanie nie uszkadza, do zniszczenia dochodzi przy rozbieraniu często uszkadza się mikroskopijne połączenie szklanej płytki z elektroniką.
Na zdjęciach zaznaczyłem wrażliwe miejsce (grodź plastikowa którą trzeba wyjąć przy rozbieraniu jest zalana silikonem wraz z połączeniami. Gdy wyciąga się grodź można oderwać połączenia. Wtedy przepływka idzie do śmieci.

Więc:
Spryskiwanie nic nie daje może pogorszyć!!!! (podobno bywa że pomaga nigdy nie stwierdziłem takiego faktu)
Rozbieranie do czyszczenia jest aktem desperacji ,wiary i szczęścia. Na 90% załatwi przepływkę na amen.
Teoretycznie wypada kupić nową.
ALE!!!!!!!!!!!

Pracując swego czasu na zachodzie podpatrzyłem pewien zabieg często stosowany w jednym z serwisów.
Gdy przepływomierz był brudny, jego pomiar zaniżony!!! co powodowało obcinanie dawki paliwa przez ECU a w rezultacie spadek dynamiki ,mocy, elastyczności itd.

Mycie było daremne a rozbieranie ryzykowne, przepływomierz dostawał jeszcze jedną szansę!!!!!!!!

Robiono w nim dziurkę w celu umożliwienia przepuszczenia przez nią większej ilości powietrza co przekładało się na liniowy wzrost pomiaru.
Dziurka w zabrudzonej i zaniżającej pomiar przepływce poprawia przepływ powietrza więc i chłodzenie więc i pomiar co przekłada się na zwiększenie dawki paliwa a w rezultacie przywrócenie często dynamiki itd.
Czasem nawet poprawienie pomiaru ponad serię co zwiększa zakładaną wartość paliwa i przekłada się na lepsze osiągi auta. Nie ma tu mowy o ogromnych przyrostach !!!! Paliwa przybywa nieznacznie (groszowe sprawy) nie powoduje to dymienia.
Jednak gdy ktoś jeździł na zmęczonej ,brudnej przepływce taki zabieg przywracał uśmiech i radość z jazdy.

GDY TWOJA PRZEPŁYWKA BOSCH NIE WYWALA BŁĘDU ALE SŁABO MIERZY
MOŻESZ KUPIĆ NOWĄ ALBO ZROBIĆ JEJ DZIURKĘ.

Gdy nie jesteś pewny jak mierzy twoja przepływka zawsze możesz zrobić dziurkę i się przejechać z taką modyfikacją. Nie zauważysz zmian, zawsze można dziurkę zakleić.
I wszystko powróci do stanu pierwotnego.

Moja przepływka mierzyła poprawnie czyli w granicach 900-1000 jednostek , jednak zrobiłem jej małą dziurkę teraz mierzy 1100 a w boście 1200 Komputer dawkuje dobrze paliwo a autko jeździ pięknie.

Nie namawiam i nie odradzam.
Jeśli zdecydujesz się na taką operację (rozbieranie ) wiedz że możesz zniszczyć przepływkę.
Dziurka nie uszkadza przepływki , poprawia jej pomiar...układ staje się „ czulszy”.

Do postu dołączam zdjęcia zrobione na potrzeby tematu .
Starałem się je dokładnie opisać .
Jeśli jednak pojawią się pytania ......... dawać śmiało.

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

TAK powinien wyglądać pomiar w sprawnym aucie :ok:




Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 20 stycznia 2010, 21:41 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, 14:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Padają pytania o ADAPTACJĘ.........co to? i po co to ?

Sam w wielu postach pisałem że nie ma potrzeby robienia „adaptacji” przy wymianie przepływomierza.
I było w tym trochę racji ale nie do końca......

Informacja poniżej wszystko wyjaśnia.

Często dochodzi do nieporozumień w związku z przepływomierzami BOSCH ...

A dokładnie z starym BOSCH nr. 0 928 400 314, oraz nowym BOSCH nr. 0 928 400 527 inny symbol nowego to ( 0928400468)

W większości modeli BMW z norma emisji spalin EU3 z silnikami wysokoprężnymi dokładnie mowa o:
3-series/E46 320d, 330d,
5-series/E39 520d, 525d, 530d
7-Series E38 730d


Nie udany (wadliwy) miernik masy powietrza BOSCH nr. 0928400 314 został zastąpiony przez poprawiony BOSCH nr. 0928400 468, który ma dodatkową ochronę w postaci siatki i różni się krzywą charakterystyki pomiaru masy powietrza. Oznacza to, że wszystkie wymienione powyżej modele, które zostały wyprodukowane przed listopadem 2000r i sierpniem 2001r. mają stare przepływomierze (na końcu postu szczegółowa lista).

Obrazek


Dlaczego stary miernik masy powietrza został zastąpiony innym?

Bosch 0928400 314 stwarzał wiele problemów.
Czujnik przepływu powietrza zabrudzał się i bardzo łatwo przepalał/przegrzewał w związku z tym jak wcześniej wspomniałem dodano siatkę ochronną (widać na zdjęciu) i zmieniono charakterystykę pomiaru co wymusiło zmiany w elektronice przepływomierza.
Dlatego właśnie ECU (komputer silnika) musi zostać ponownie zaprogramowany lub ponownie kodowany przy wkładaniu przepływomierza BOSCH nr. 0928400468 za przepływomierz BOSCH ne.0928400314.
Po wprowadzeniu do aut BMW przepływomierza 0928400468 , Bosch zaprzestał produkcji 0928400314. Nikt nie był zainteresowany przepływomierzem z "wadą konstrukcyjną" Więc jeśli masz 0928400314 i ulegnie uszkodzeniu nie masz wyboru musisz zamienić go na 0928400468 i przeprogramować ECU.

Nadal istnieją producenci, którzy wytwarzają repliki 0928400314, na przykład LĂśwe Automobil .
Jednakże należy zauważyć, że Bosch nie zastąpił 0928400314 tylko dla zabawy.
Dlatego gdy twój stary przepływomierz (0928400314) ulegnie uszkodzeniu nie szukaj starego tylko nowy (0928400468) i licz się z tym że będziesz musiał przeprogramować ECU.
Obrazek

Uwaga: Tylko oficjalne stacje BMW mogą kodować lub ponownie zaprogramować ECU.-posiadają odpowiedni sprzęt.

Mogę to wykonać również ja :ok: tel. 600218347

Lista samochodów BMW z nowymi przepływomierzami.

Nie wiem dlaczego ale zastąpienie starego przepływomierza nowym odbywało się w dwóch różnych okresach.

Następujące modele BMW diesel miał nowy 0928400468 / 0928400527 przepływomierz BOSCH wyprodukowane od listopada listopada 2000 r.:
· E46 320d (również Touring), więc od kwietnia 1998r. do listopada 2000r.była montowana stara przepływka
· E39 520d (również Touring), więc od kwietnia 1998r. do listopada 2000r.była montowana stara przepływka

Następujące modele BMW diesel miał nowy 0928400468 / 0928400527 przepływomierz BOSCH wyprodukowane od sierpnia 2001r.:

· E46 318d (również Touring) sierpnia 2001r była nowa.
· E46 330d (również Touring), więc od pażdziernika 1999r do sierpnia 2001r. była montowana stara przepływka
· E46 330xd (również Touring), więc od lipca 2000r. do sierpnia 2001r.była montowana stara przepływka
· E39 525d (również Touring), więc od kwietnia 2000r. do sierpnia 2001r.była montowana stara przepływka
· E39 530d (również Touring), więc od sierbnia 1998r. do sierpnia 2001r.była montowana stara przepływka
· E38 730d więc od sierbnia 1998r. do sierpnia 2001r.była montowana stara przepływka

Najlepszym sposobem jest jednak sprawdzenie zainstalowanych przepływomierzy, zwłaszcza jeśli masz samochód z drugiej ręki, poprzedni właściciel mógł już zmienić przepływomierz i przeprogramować ECU

Przy ewentualnym sprawdzaniu pamiętajcie również że nie data rejestracji tylko data produkcji jest istotna!!

UWAGA!!

Jeśli Twój diesel spełnia normę emisji EU4 znaną również jako D4 instaluje się miernik masy powietrza firmy:
BOSCH 0 928 400 529 (oryginalny numer BMW: 13627788744)
a nie BOSCH 0928400468 / 0928400527

Dla ułatwienia modele BMW z EU4 posiadające przepływomierz BOSCH 0928400 529 i zamiennik BOSCH 0928400 504 tych nie trzeba adaptować po wymianie.

Modele EU4 :
BMW 3 (E46) 318 d M47N204D4 03.03-02.05 85 KW (116 PS) 85 KW Euro 4 (D4)

BMW 3 (E46) 320 d M47204D4 09.01-02.05 110 KW (150 PS) Euro 4 (D4)

BMW 3 Cabriolet (E46) 320 Cd M47N204D4 02.05-03.07 110 KW (150 PS) Euro 4 (D4)

BMW 3 Cabriolet (E46) 330 Cd M57N306D2 08.05-03. 150 KW (204 PS) Euro 4 (D4)

BMW 3 Compact (E46) 318 td M47N204D4 03.03-12.04 85 KW (115 PS) Euro 4 (D4)

BMW 3 Compact (E46) 320 td M47N204D4 09.01-12.04 110 KW (150 PS) Euro 4 (D4)

BMW 3 Coupe (E46) 320 Cd M47N204D4 11.03-09.06 110 KW (150 PS) Euro 4 (D4)

BMW 3 Touring (E46) 318 d M47N204D4 03.03-02.05 85 KW (115 PS) Euro 4 (D4)

BMW 3 Touring (E46) 320 d M47N204D4 09.01-02.05 110 KW (150 PS)) Euro 4 (D4)
W tym :

118d, 120d, 318d, 320d, 325d, 330d, 330xd, 318td, 320td, 320Cd, 330Cd, 520d, 525d, 530d, 530xd, 730d, 730Ld, X3, X5 Do modeli: BMW 118d, 120d, 318d, 320d, 325d, 330d, 330xd, 318td, 320td, 320Cd, 330cd, 520d, 525d, 530d, 530xd, 730d, 730Ld, X3, X5


Przepływomierz występujący w wymienionych modelach- BOSCH 0928400 529 jest zamiennikiem BOSCH 0928400 504 to te same produkty.

Informacje zawartych w tym poście zaczerpnąłem na jednym z amerykańskich forów jak również z stron producentów przepływomierzy.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
nareszcie jasno i przejrzyście. Zrobiłem takowa dziurkę i moze jest troszku lepiej ale moze po prostu w moim wypadku to nie pomoże.

Co by sie jeszcze przydało to konkretny opis jak sprawdzić wersje softu (np. inpa) i jaka jest poprawna do obsługi nowych przepływek.

Ja mam 468 i wersje D5 w 320d M47.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 14 listopada 2009, 02:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
ROGER-NYSA specjalista :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 14 listopada 2009, 14:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
Według TIS od listopada 2001 roku BMW zaprzestało sprzedaży "starych" przepływomierzy na korzyść poprawionej wersji (tej z kratką) z powodu problemów z nimi. Nowe przepływomierze były montowane od stycznia 2001 w silnikach M57 i od września 2001 w silnikach M47.
Oczywiście w autach ze starymi przepływomierzami należy dokonać kodowania sterownika DDE tak aby poprawnie współpracował z nową przepływką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 14 listopada 2009, 23:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
drogie te kodowanie i pewnie tylko w serwisie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 15 listopada 2009, 02:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
A da sie tak E36? Przepływka w mojej wyglada zupełnie inaczej :( Jak zwykła podłuzna rurka długości ze 30cm... :/

_________________
Było 316i (M40) czas na coś wiekszego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 16 listopada 2009, 23:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
ROGER-NYSA, a powiedz co w przypadku przepływki Bosch'a która ma inną budowę?

Dziś rozebrałem swój przepływomierz i nie mam takiego "tunelu" jak u Ciebie.
Wiec i zrobienie dziurki odpada. Czy coś da zrobić z nim? bo na kompie pokazywał około 8 kg (mechanika który prowadził diagnostykę powiedział, że coś może coś z przepływką się dzieje)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 17 listopada 2009, 07:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Można gdzieś sprawdzić prawidłowe wartości dla przepływki? Np INPA w live data dla mojego silnika pokazuje 15kg\h (wolne obroty) a przy gwałtownym wciśnięciu gazu dochodzi do 300kg\h i pojawia się wykrzyknik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 17 listopada 2009, 08:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
majler napisał(a):
powiedz co w przypadku przepływki Bosch'a która ma inną budowę?


Nie mam pojęcia, zapodaj zdjęcia swojej przepływki.


INPA w live data pokazuje również przepływ powietrza w benzynkach sprawdza się ją podobnie jak w dieslu 3 bieg z butem w podłodze. Jeśli wyskoczy wykrzyknik jest super!! Jeśli się nie pojawi przepływka słaba,albo nieszczelny dolot .

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 17 listopada 2009, 13:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
Nie chce mi się wyjmować i rozbierać przepływki jeszcze raz.

Zrobiłem prowizoryczny rysunek podglądowy.

u mnie wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek

To zdjęcie obok dla porównania jak wygląda u Ciebie.

Czyli u mnie jest duży tunel, a po środku jest element mierzący (zaznaczony na czerwono).

Da się coś z tym zrobić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 17 listopada 2009, 16:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
majler napisał(a):
Da się coś z tym zrobić ?


Tylko delikatnie przemyć szpatułką nasączoną w spirytusie sam element.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 21 listopada 2009, 12:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
Witam, na początku wielkie dzięki autorowi za wyjaśnienie tej kwestii adaptacji przepływomierza.
W związku z tym mam pytanie a jednocześnie prośbę Gdzie w INPIE można sprawdzić wersję oprogramowania w sterowniku i jaka jest najnowsza wersja dla samochodu która obsługuje przepływomierz o numerze BOSCHA - 0928400527. Nie mogę znaleźć w INPIe zakładkę wartości desired/current- u mnie przy czytaniu live data jest tylko soll air mass i I-st ar mass czy to to samo???

Po drugie ostatnio rozmawiałem z moim mechanikiem na temat pracy przepływomierza i powiedział mi że pomimo zakupu przeze mnie oryginalnego BOSCHA - 0928400527 to i tak nie działa on prawidłowo, gdyż jedynie oryginalny przepływomierz ze znaczkiem BMW posiada prawidłowe parametry pracy i zasugerował że kupi mi właśnie taki przepływomierz i wówczas problemy znikną. Dodał, że odchylenia pracy przepływomierza nie wynikają z faktu że nie została przeprowadzona adaptacja i że jesj się w moim samochodzie nie przeprowadza.


Po trzecie mam prośbę czy ktoś z obecnych na forum mógłby zrobić manual jak przeprowadza się adaptację przepływomierza. Wiele osób (w tym ja:) ma interfejs i oprogramowanie jednakże nie wie jak się robi adaptację i nie chce przy tym niczego pospsuć. Mechanicy przynajmniej w mojej okolicy usilnie twierdzą że nie istnieje coś takiego jak adaptacja przepływomierza (poprzez aktualizację oprogramowania), a w u mnie ASO żądają za to 600 złotych. Sądzę że nie tylko ja byłbym wdzięczny za taką instrukcję.

Z góry dzięki Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 22 listopada 2009, 00:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Kolega ROGER-NYSA dobrze wyjasnił z tą adaptacją i nie słuchaj swoich mechanikow bo nie mają racji. Obawiam sie ze naszymi interfejsami z Inpą i Disem nie wgramy oprogramowania do nowych przepływek i tylko w ASO. W styczniu 2006 r. za adaptacje przeplywki zapłacilem ok 250 zł w ASO i dlatego dziwi mnie ze teraz chcą 600 zl. Z tego co wiem BOSCH to własnie oryginał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 22 listopada 2009, 14:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Ketrzyn
guzior napisał(a):
Kolega ROGER-NYSA dobrze wyjasnił z tą adaptacją i nie słuchaj swoich mechanikow bo nie mają racji. Obawiam sie ze naszymi interfejsami z Inpą i Disem nie wgramy oprogramowania do nowych przepływek i tylko w ASO. W styczniu 2006 r. za adaptacje przeplywki zapłacilem ok 250 zł w ASO i dlatego dziwi mnie ze teraz chcą 600 zl. Z tego co wiem BOSCH to własnie oryginał.


A uwazasz ze czego uzywa ASO? Oni tez jada/jechali na DIS i SSS. Zerknij sobie do ETK za nr przeplywki, ktory chcesz wymienic tam bedzie w komentarzach nr dokumentu SI. Otwierasz go w TIS i lecisz wedlug tego co jest napisane.
Jedynym problemem jest dobranie kodow o ktore zapyta przy programowaniu i to trzeba zerknac sobie w TIS.

_________________
Diagnoza BMW - (INPA / DIS/ GT1) - ADS Interface - sprzedam
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Moje malenstwo
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... highlight=


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 22 listopada 2009, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
wiem wiem że robiłeś w ASO W Krakowie rozmawialiśmy kiedyś o tym w innym wątku, no niestety ASO w Bielsku - Białej na moje nieszczęście ma chyba inny cennik ...na razie muszę sprawdzić wersję oprogramowania, a potem jeżeli będzie to konieczne znaleźć kogoś kto zrobi mi adaptację albo spróbować zrobić ją samemu - mam nadzieję jednak że będzie się dało to zrobić w warunkach domowych:)


ok sprawdzę sobie w W ETK i TIS, poczytam jeżeli znajdę jakiś problem to mam nadzieję że będę mógł Cie troszkę pomęczyć na PW??? z góry dzięki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: malopolska
Moje BMW: 320 klekot kombi
Kod silnika: M47N
:ok:

_________________
"good times we had":)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: malopolska
Moje BMW: 320 klekot kombi
Kod silnika: M47N
siema,
ja mam takowy problem :
u mnie chyba przepływka jest ok, ekonomizer idzie do konca na 3, ale auto ciągnie dopiero od 2500 tys. dodam ze turbina po regenaracji. nie kopci, nie bierze oleju, obroty nie faluja :/
(320d 150hp, 2002 r)

nie wiecie co to moze byc? :mur:

dzieki

_________________
"good times we had":)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: TarnĂłw
ROGER-NYSA, Witam
Mam Pytanie czy bylaby opcja skotnatkowania sie z Toba jakos telefonicznie bo mialbym pare pytan do Ciebie a widze ze mozesz mi pomoc bylbym bardzo wdzieczny
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Przepływomierz Bosch czyszczenie adaptacja
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 13:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
nitru napisał(a):
Mam Pytanie czy bylaby opcja skotnatkowania sie z Toba jakos telefonicznie bo mialbym pare pytan do Ciebie


Zawsze ....tel .600218347

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL