BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 16 listopada 2009, 18:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Po trudach w montażu i szukaniu w necie instrukcji do montażu alarmu z centralnym z pilota postanowiłem już po zamontowaniu dla przyszłych użytkowników zamieścić opis jak ja to zrobiłem u siebie.
Uwaga opis do modelu z modułem komfortu (z żółtą wtyczką od sterownia centralnym), domykanie szyb z kluczyka (moduł znajduje się za schowkiem)
Wszystko działa, zamykanie z pilota oraz z kluczyka z ryglowaniem zamków (zamyka wszystkie drzwi, klapę oraz klapkę wlewu paliwa), domykaniem szyb. Wzbudzanie alarmu przy otwarciu drzwi.
Uwaga przy montażu należy pamiętać o zasadach BHP.
Przewody należy lutować (tylko lutowanie zapewnia doskonałe połączenie)
Musimy również zaopatrzyć się w rurki termokurczliwe bądź izolacje.
Potrzebne również będzie kilka diód prostowniczych (koszt 10-20gr/szt)
A wiec tak zakupiłem alarm na alledrogo coś w tym stylu:
Obrazek
Po poszukiwaniach w necie spotkałem się z wieloma przeciwnymi opiniami co do montażu, ale w końcu doszedłem po 3 dniach jak to zrobić żeby wszystko działało.
Ogólnie do alarmów z alledrogo schemat jest bardzo podobny (sorry za jakość zdjęcia, ale robione było na prędko telefonem) np. taki:
Obrazek

opis przewodów z podłączeniem.

CZERWONY (z bezpiecznikiem)przewód odpowiedzialny za zasilanie; ja u siebie podłączyłem pod czerwony przewód pod kierownicą od zasilania stacyjki.

BIAŁY (zasilanie po zapłonie) u mnie przewód zielony od stacyjki.

CZARNY (masa) pod kierownicą pod brązowy gruby

BRĄZOWE (z bezpiecznikami) pod kierunki żeby się do nich dostać trzeba odkręcić rączke od otwierania klapy, później po zdjęciu rączki przekęcamy zaczep od podnóżka, który schodzi, następnie za pedałem sprzęgła znajduje się wkecana plastikowa zatyczka od wykładziny, wywijamy wykładzine i przed oczyma mamy czarne 30-pinowe złączę przewowy odpowiedzialne za kierunki znajdują się na 2 i 3 pinie (niebiesko/brązowy i niebiesko/zielony)

RÓŻOWY przewód (od zasilania syrenki) przeprowadzić należy do komory silnika i podłączyć pod czerwony od syrenki. ja ten krok ominołem i syrenki na razie nie zamontowałem (drugi przewód od syrenki czarny należy podłączyć do masy)
Jeśli syrenka jest z własnym zasilaniem wtedy przewód różowy należy podłączyć pod przewód impulsowy od syrenki (plusowy bądź minusowy w zależności od alarmu jaki wyzwala sygnał) u mnie sygnał był "+". oraz zasilanie pod stałe +12V i masę

ŻÓŁTY przewód przerwa obwodu, podłączamy jak kto woli do zespołu który chcemy dodatkowo zablokować (np. odcięcie zasilania po przekręceniu kluczyka jeśli nie będzie zdeaktywowany alarm, bądź pompę paliwa lub rozrusznik). Należy to zrobić tak jak na schemacie. Ale uwaga jeśli robimy to na odcięciu zapłonu, należy pamiętać aby przewód biały (opisywany wcześniej) oraz zasilanie przekaźnika były podłączone bliżej stacyjki, a następnie ma być rozcięty przewód (u mnie zielony)

NIEBIESKI
krańcówki drzwi (podłączamy tylko jeden przewód niebiesko/biały oraz brązowo/biały zostawiamy) sterowanie oczywiście masą
krańcówki drzwiowe podłączamy przez diody prostownicze, aby odseparować od siebie sygnały.
Obrazek
sygnały odpowiedzialne za krańcówki drzwi przednich znajdują się w zielonej kostce 26- pinowej modułu komfortu na 2 i 3 pinie.
jeśli chodzi o drzwi tylnie (ja mam coupe wiec tego nie robiłem) to należy wpiąć się w brązowo/czarny przewód w czarnym złączu.
Krańcówka bagażnika, to przewód brązowo/biały. podobno można go znaleźć przy czarnym 30 pinowym złączu które opisywałem wcześniej.
Ja u siebie nie miałem go i musiałem ciągnąć do tyłu samochodu. W moim przypadku za oparciem siedzenia tylni lewy błotnik.
Nie polecam podłączać wzbudzania alarmu (jeśli mamy w alarmie możliwość sterowania plusem) pod lampkę oświetlenia, chociaż jest to również możliwe (też musimy wtedy zastosować diodę)

CZERWONY (impuls "-" 30s dla modułu podnoszenia szyb) Ten przewód tak jak sterowanie centralny podłączamy tak jak na schemacie niżej:
Obrazek
dzięki takiemu podłączeniu jednocześnie wykonujemy funkcje domykania szyb po zamknięciu samochodu oraz pełne ryglowanie zamków (oznacza to że po zamknięciu nie da się od środka otworzyć auta)

POMARAŃCZOWY Zamknięcie auto po 15 sek od pierwszego wciśnięcia pedału hamulca. dla mnie to zbędne dlatego to ominełem.

niektóre przewody są zbędne więc ich podłączenie nie jest konieczne.
dodatkowo w niektórych alarmach w zestawie mamy czujniki ultradźwiękowe oraz udarowe, ale z reguły montaż jest typu PnP (odpowiednia kostka w odpowiednie miejsce)
Niektóre alarmy różnią się kolorem przewodów.

Opis na podstawie własnych doświadczeń przy montażu.
Wspierałem się częściami postów znalezionych w necie, oraz schematami elektrycznymi do E36

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: 316:P
fajny pościk przydał mi sie wszystko podłaczyłem i chula tylko został mi zamek i czegos nie kumam co to za przekaźnik jak pójde do sklepu powiem przekaźnik to mi da czy to ma jakść nazwe i słowo "ten pin przeba dorobić" ? jak go dorobic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 12 grudnia 2009, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 3149
Masz takie kluczyki???

Jak są one wykonane???? Słaby plastik???? Czy sa ok???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: 316:P
no mam przyciski spoko logo przykleili trochę krzywo grot troche sie kiwa ale sam go dorabiałem czyli rozwaliłem stary kluczyk pilnik i szlifowanie ale moze jak bym kupił ten co jest w zestawie to by było ok

a co tym dorobieniem pinu przekaznik mam :P doszli po tych numerkach a dioda o jakich parametrach mam 12/1.5 moze byc??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 21:12 
jacek208 napisał(a):
słowo "ten pin przeba dorobić" ? jak go dorobic?
jeśli widzisz pustkę w kostce na numerze 4 i 17 to normalnie dokładasz tam kabelek z konektorem nie wiem jaki męski czy żeński.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 08:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Jak się spisuje ten alarm? Pilot nie rozsypuje się? Bo mój oryginalny alarm zaczyna szwankować, szukam kluczyk i pilot w jednym plus coś al'a alarm przed dzieciakami grającymi w piłkę na moim samochodzie :wstyd:

http://www.allegro.pl/item988867043_naj ... 6_e39.html tu chyba dają więcej pierdół :P
lub
http://www.allegro.pl/item997990993_ala ... klucz.html

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 9 listopada 2010, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36
Kod silnika: m62b44
witam mam problem podlaczylem jak napisales i wszystkie dzwi mi sie zamykaja oprucz kierowcy moze masz sposub na to napisz pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 9 listopada 2010, 18:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36
Kod silnika: m62b44
witam mam problem podlaczylem jak napisales i wszystkie dzwi mi sie zamykaja oprucz kierowcy moze masz sposub na to napisz pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 2 lutego 2011, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 13
Lokalizacja: Zator
Moje BMW: e36 316 Compact
Kod silnika: M43B16
Witam kupiłem taki sterownik http://allegro.onet.pl/logo-sterowanie- ... 46684.html i jak go teraz podłonczyć chce go podłonczyc w lewych drzwiach tylko jak pod które kable się podpiąć jest tam chyba 8kabli tylko który od czego może ktoś już podłanczał w ten sposób już proszę o pomoc albo opisanie tych wszystkich kabli co tam są


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 30 kwietnia 2011, 15:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 291
Lokalizacja: D.G. Zagłębie :)
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Mam do was pytanie podłączyłem sobie elegancko w drzwiach z przekaźnikiem (bo oczywiście wywalało bezpiecznik) i autko bez problemu mi się zamyka z pilota i alarm się uzbraja, ale nie otwiera mimo iż alarm się rozbraja. Może być to wina przerwanej masy skoro z klucza otwiera?

_________________
https://e36mods.wordpress.com/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 1 maja 2011, 11:10 
Pozwolę sobie odkopać ten wątek gdyż znalazłem inny łatwiejszy sposób na zamykanie z ryglowaniem i domykaniem szyb oraz szyberdachu.

Oryginalne alarmy BMW nie mają ryglowania, a domykanie mają wtedy kiedy przytrzymamy przycisk zamknięcia po tygodniowej analizie i próbie podłączenia (zmieniałem alarm) w oryginalnym alarmie według schematów alarmu BMW i modułu komfortu ZKE wystarczyło zastosować diodę prostowniczą między kabelkami (zamykaniem a otwieraniem) aby zrealizować pełne ryglowanie zamków, natomiast w aftermarketowych alarmach też nie ma funkcji ryglowania, domykanie mają na oddzielnym kanale, a impuls zamykania wynosi 0,5s / 3.5s oczywiście to za mało, zeby domknąć szyby i szyberdach więc wtedy wykorzystujemy kanał domykania ale NIE PODŁĄCZAMY GO POD PRZEWÓD CZERWONO-BIAŁY PONIEWAŻ JEST ON ZAREZERWOWANY DLA WKŁADEK ZAMKOWYCH PO PRZEKRĘCENIU KLUCZYKA REALIZUJEMY FUNKCJĘ DOMYKANIA, A NIE Z ALARMU, BO ROBI TO PEWNE ZWARCIE W MODULE ZKE (KOMFORTU). Prawidłowe podłączenie wygląda inaczej opiszę to na rysunku poniżej, żeby łatwo można było się połapać jak to prawidłowo podłączyć.

Obrazek

Jak widać na tym schemacie, że przekaźnik pomaga wydłużyć impuls zamykania co powoduje zamknięcie wszystkich szyb a nawet szyberdachu na czas, a dioda prostownicza realizuje funkcję ryglowania, wszystko dzieje się po jednym naciśnięciu przycisku na pilocie i od razu się rygluje i zamyka i domyka szyby nie trzeba czekać 3 sekundy, aby domykanie się załączyło. Spokojnie można tez włączyć funkcję zamykania auta (save lock) po przekręceniu stacyjki i naciśnięciu pedała hamulca, wtedy drzwi się zamkną i ZARYGLUJĄ, ale szyby się nie domkną, bo po prostu pojawia się sekundowy impuls na kanale zamykania (nie na kanale domykania), oczywiście, nie musimy stosować diody prostowniczej na kabelku otwierania tylko jedną zastosować tą między kabelkiem zamykania a otwierania, ale ja wolałem zastosować aż dwie dla bezpieczeństwa i pewności.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 93
Lokalizacja: Brzesko - [KBR]
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M43B16 :/
Podłączyłem wszystko jak na schemacie kolegi pioreckim i owszem działa mi ryglowanie, ale domykanie qrwa nie. Podłączałem to przez przekaźnik 5 pinowy i kabel 87a zostawiłem wolny. Gdy podepnę go do sygnału zamykania to i rygluje drzwi i domyka szyby, ale cały czas jest na nim "+" i potem nie mogę odryglować drzwi bez odpięcia go. W środku w przekaźniku jest też taki jakby "młoteczek" (nie wiem jak się to fachowo nazywa) i pełni funkcję domykania, ale nie wiem jak go wzbudzić ?? Pomóżta ludziska, bo mnie już c**j strzela !! !! !! :wsciekly:

Przekaźnik mam tak jak tu:

http://sklep.auto-bajer.pl/p/pl/r234-b1/przekaznik+12v30-40a+-+5+pinowy+z+uchwytem.html

_________________
Obrazek
Obrazek
[you] Zobacz moje drzewko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 12 sierpnia 2011, 19:04 
walker0210 napisał(a):
Podłączyłem wszystko jak na schemacie kolegi pioreckim i owszem działa mi ryglowanie, ale domykanie qrwa nie.
Wydłuż czas funkcji domykania.

walker0210 napisał(a):
Gdy podepnę go do sygnału zamykania to i rygluje drzwi i domyka szyby, ale cały czas jest na nim "+" i potem nie mogę odryglować drzwi bez odpięcia go.
To jak w końcu domyka czy nie? A jeśli jest na nim cały czas plus to sprawdź w alarmie jaki czas domykania masz. Po zamknięciu z pilota i natychmiastowym otwarciu z pilota powinno ci się otworzyć, bez czekania do upłynięcia czasu funkcji domykania, a jeśli tak się nie dzieje i uważasz, że na nim jest cały czas + to sprawdź biegunowość diod prostowniczych, bo odwrotne założenie diody prostowniczej powoduje zaryglowanie bez możliwości odryglowania przy naciśnięciu guzika otwarcia na pilocie.

walker0210 napisał(a):
W środku w przekaźniku jest też taki jakby "młoteczek" (nie wiem jak się to fachowo nazywa) i pełni funkcję domykania, ale nie wiem jak go wzbudzić ?? Pomóżta ludziska, bo mnie już c**j strzela !! !! !! :wsciekly:
Chodzi ci o tą klapkę stykową, która przewodzi prąd na 87a albo na 87. Aktywuje się tzn, załącza styk 87 kiedy na styku 85 pojawia się zasilanie plusowe lub masowe, a styk 87a zawsze jest normalnie zwarty dopóki nie podasz zasilania na styk 85.

Kurde no wiedziałem, że nie powinienem wstawiać takiego tutka z funkcją save/double lock bo widać, że to skomplikowane :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 13 sierpnia 2011, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 93
Lokalizacja: Brzesko - [KBR]
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M43B16 :/
pioreckim, jak wydłużyć czas funkcji domykania?

_________________
Obrazek
Obrazek
[you] Zobacz moje drzewko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 13 sierpnia 2011, 18:42 
walker0210 napisał(a):
pioreckim, jak wydłużyć czas funkcji domykania?
A nie masz instrukcji obsługi do tego swojego alarmu? Tam wszystko pisze.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 93
Lokalizacja: Brzesko - [KBR]
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M43B16 :/
pioreckim napisał(a):
A nie masz instrukcji obsługi do tego swojego alarmu?


pioreckim, to sterownik centralki, a nie alarm. O coś takiego jak tu http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=619&id=236#dol
i w instrukcji nie za wiele pisze... Podłączam przekaźnik Twoim sposobem i nie mam impulsu "+" na wyjściu. Na kablu komfortu impuls "-" pojawia się prze ok 20 sekund więc sterownik jest ok. Sprawdzałem wszystko na 2 nowych przekaźnikach i lipa...

_________________
Obrazek
Obrazek
[you] Zobacz moje drzewko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 13:26 
Jeśli na kablu komfort pojawia się impuls minusowy przez 20 sekund to jest ok a jeśli na wyjściu do modułu komfortu Do pinu zamykania nie pojawia się impuls plusowy to musiałeś źle podłączyć przekaźnik tzn nie podpiąłeś kabelki w odpowiednie styki, chętnie bym zobaczył i pomógł ale mamy daleko do siebie, wiec opisz mi jak podłączyłeś ten przekaźnik, a jak postaram pomoc ci rozwiązać ten problem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 93
Lokalizacja: Brzesko - [KBR]
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M43B16 :/
Przyjacielu na styki 86 i 30 dałem stały +, na styk 85 impuls - minus z mojego sterownika, a na styku 87 nie pojawia się wogóle impuls +. Za to mam stały + na 87a, ale nigdzie go nie wpinałem. I po takim podłączeniu wszystkiego nie wiem czemu ale na przekaźniku na styku 85 pojawia mi się stały +. Już zaczynam powoli siwieć, bo nie wiem o co kaman...

_________________
Obrazek
Obrazek
[you] Zobacz moje drzewko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 17:03 
Dobrze podłączone ale czemu po aktywacji ten styk co przewodzi nie skacze na 87?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilota
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 17:30 
Właśnie przed chwilą wróciłem z auta i sprawdziłem czy dobry opis dalem okazuje sie ze dobry tylko ciekawe czemu tobie nie dziala ;/


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL