BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Diagnoza uszkodzonia pływaka poziomu paliwa
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 08:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Witam.

Przedstawiam opis jak zdiagnozować oraz zdemontować pływak, wraz z pompką paliwa.
Opis dotyczy sedana, silnik M43, ale sądzę że w innych wersjach E36 będzie podobnie.

Na początek objawy. U mnie po prostu wskazówka poziomu paliwa skakała, raz na minimum, raz, na 1/4, czasem na full. Ponieważ zegary działały prawidłowo, postanowiłem sprawdzić pływak.

Pierwszy krok to demontaż siedziska tylnej kanapy. Ukazuje się nam taki oto widok:

Obrazek

Czarne pokrywki, przykręcone na 4 wkręty kryją pod sobą pływaki, a ten po prawej (górny na zdjęciu) pływak z pompką paliwa.

Odkręcamy wkręty, zdejmujemy metalowy czarny dekielek.
Obrazek

Pod lewym dekielkiem jest jedna wtyczka od pływaka, po prawej mamy dwie, pływak i pompka (powyższe zdjęcie, lewe gniazdo pływaka, prawe pompki).

Kostki pływaka są białe. Wyciągamy kostkę i mierzymy omomierzem na bolcach. Prawidłowe wartości to od około 10 Omów (minimum paliwa) do około 265 Omów (max paliwa). Jeżeli (tak jak w moim przypadku) omomierz nic nie wskazuje, oznacza to że obwód pływaka jest przerwany.

A więc demontujemy uszkodzony pływak. Po oczyszczeniu, odkręcamy plastikowy kołnierz z wypustkami, odłączamy wężyk paliwowy, poleci z niego trochę paliwa, ale chyba nie da się tego uniknąć. i delikatnie wyciągamy całość (niebieski element). Ponieważ pompka paliwa ma filtr, a pływak trochę odstaje z boku, trzeba pokombinować żeby go wyciągnąć, ale nie jest to specjalnie trudne.

Mając wszystko na wierzchu, mierzymy ponownie omomierzem:

Obrazek

Pomiary pomiędzy:
A1 A2 - ten sam pomiar który robiliśmy przed demontażem

B1 B2 - sprawdzamy sam "potencjometr" pływaka.

A1 B1 - sprawdzamy ciągłość kabla (czy nie przerwany)

A2 B2 - sprawdzamy ciągłość kabla (czy nie przerwany) u mnie był przerwany, wlutowałem nowy.

Podczas pomiarów możemy przesuwać pływak i mierzyć, wartości na omomierzu będą się zmieniały, w zależności od tego, w jakiej pozycji będzie pływak:

Minimum paliwa - 10 omów
Obrazek

Około połowa poziomu
Obrazek

Maksymalny stan -266 omów
Obrazek


Jak znajdziemy przyczynę usterki, naprawimy, ponawiamy pomiary punktów A1, B1, A2, B2 i jak jest ok, analogicznie składamy.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Diagnoza uszkodzonia pływaka poziomu paliwa
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 14:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 264
Moje BMW: e34 525ix
Pamiętam jak robiłem to samo u siebie w swojej e36. Fajny opis. Na pewno się przyda :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Diagnoza uszkodzonia pływaka poziomu paliwa
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e36 316
Kod silnika: M40
bardzo czytelny opis napewno z niego skorzystam poniewaz mam problem z wskaznikiem paliwa :25:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Diagnoza uszkodzonia pływaka poziomu paliwa
PostNapisane: 11 maja 2013, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36 2,5td
W mojej e36 mam tez problem z pokazywaniem paliwa raz jest rezerwa a raz na maxa,różnie to bywa,ale umnie podobno tam wszytko jest ok sprawdzał mechanik mi.Niewiadomo gdzie jest przyczyna tego.

Dobry opis żeby zrobić samemu.;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Diagnoza uszkodzonia pływaka poziomu paliwa
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 22
Lokalizacja: Wawa-Oka
Moje BMW: e36
Kod silnika: M44B18
Witam,
u mnie też padł wskaźnik paliwa, okazało się, że kable przy wtyczce popękały i się przerwały. wystarczyło zdjąć siedzisko i odkręcić blachę żeby zdiagnozować usterkę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL