BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Domowa diagnoza czujników ABS-u
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 07:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Witam wszystkich dziś przy okazji, problemów z ABS w moim BMW e36 postanowiłem opisać najczęściej spotykaną usterkę tego układu, a raczej jej prostą diagnozie, którą każdy bez żadnego sprzętu potrafi wykonać w garażu czy nawet na parkingu przed blokiem.

A więc do rzeczy, częstą przyczyną awarii ABS jest uszkodzony czujnik obrotu koła jak wiadomo jest ich 4 każdy przy innym kole.

Potrzebować będziesz żarówki 12 woltowej najlepiej taka jak do kierunkowskazów lub do tylnych świateł, nie ma to znaczenie i 2 kabelków, jeden podłączony do masy żarówki a drugi do plusa.
Oto fotka jak to ma wyglądać.


Obrazek


I to by było na tyle ze sprzętu.





TOK CZYNNOŚCI

Samochód ma wyłączony zapłon!!!


1. Podnosimy samochód zdejmujemy koło, przednie,(dlatego ze w przednich kołach występuje najczęściej usterka czujnika)



Obrazek


2. Otwieramy puszkę z wtykami, dodam ze w niej są dwa wtyki od absu i zużycia klocków.


Obrazek


Oto ona w przybliżeniu.

Obrazek


Jak widać na foto jest ona już otwarta i lewy wtyk jest rozłączony.



4. Podłączamy żarówkę z kabelkami do wtyku z fotki, są w nim 3 dziurki.
Oto poglądowy rysunek wtyku na czerwono zaznaczyłem, w które dziurki podłączyć.
W większości przypadków czujniki przednie mają 3 przewody a tylne 2 styki.



Obrazek


Gdy połączymy już żarówkę przekręcamy kluczyk w pozycje 2 (włączamy zapłon)

Jeżeli kontrolka gaśnie to znaczy ze ten czujnik jest do wymiany.(Jest uszkodzony i czynności przerywany zostaje nam wtedy zakupić czujnik i go wymienić)

Jeżeli kontrolna absu znów się pali i nie zgasła po kilku sekundach znaczy to ze ten czujnik jest dobry.

A więc podłączamy czujnik, zamykamy puszkę, przykręcamy koło i przechodzimy do następnego najlepiej od pasażera a na końcu tylne koła.


Jeżeli kontrolka nie zgasła przy żadnym kole to niestety nie jest to wina czujnika, tylko innego podzespołu tego systemu (oczywiście mogą być uszkodzone 2 czujniki, ale to jest skrajny przypadek raczej nie realny)


UWAGA!!!!!!!

Wszystko robisz na swoją odpowiedzialność, artykuł jest informacyjny, Wszystkie czynności wykonujesz na własną odpowiedzialność nie ponoszę za żadne uszkodzenia odpowiedzialności.

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2008, 17:56 przez elektron85, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 16:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Brawo, elektron85, super sprawa !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: P.W
dzięki konkretnie przedstawiłeś nie jeden skorzysta super :super:

_________________
dudzio


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 20:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Koleś, mnie sie wydaje to niemożliwe!

Dlaczego? Ano dlatego, że ABS zaczyna pracować od pewnej prędkości, bodajże 18km/h, co za tym idzie, kontrola ABS (czujniki) zaczynają właśnie wtedy swoją pracę. W jaki sposób wprawisz w ruch koło na podnośniku?

Oczywiście mogę się mylić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 20:34 
valdorane napisał(a):
Koleś, mnie sie wydaje to niemożliwe!

Dlaczego? Ano dlatego, że ABS zaczyna pracować od pewnej prędkości, bodajże 18km/h, co za tym idzie, kontrola ABS (czujniki) zaczynają właśnie wtedy swoją pracę. W jaki sposób wprawisz w ruch koło na podnośniku?

Oczywiście mogę się mylić.


Koleś oczywiście,że się mylisz ;)
Czujniki absu są testowane przy odpalaniu samochodu jak coś jest nie tak kontrolka świeci jak jest ok gaśnie.
Nie rób zamieszania jak nie wiesz o co chodzi.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 20:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Kolesie, to ja mam uszkodzony ABS! :(

*Koleś potraktujcie po przyjacielsku. Ja chciał dobrze. Ja przepraszam, jeśli kogoś uraził. :) ;)


Ostatnio edytowano 30 kwietnia 2007, 21:37 przez valdorane, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
valdorane,
po pierwsze czujniki są testowane masz racje --==maly==--,
po drugie czujnik jest to cewka nawinięta na rdzeniu w której pod wpływem poruszania sie koła indukuję sie prąd elektryczny, płynący do sterownika absu

jeżeli czujnik jest uszkodzony to znaczy ze jest przepalony drut cewki lub jest zwarcie między zwojowe, oczywiście jest może być przewód od czujnika przełamany.

jezeli byś jeździł z żarówką przy kole to abs nie będzie działał poprawnie

ale podłączając żarówkę zamiast czujnika oszukujemy test (po prostu żarówka jest czytana jako czujnik)

na codzień mam doczynienia z elektryką i elektroniką także wiem co pisze.

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Ostatnio edytowano 30 kwietnia 2007, 21:38 przez elektron85, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 21:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Tak więc przepraszam za mylne osądzenie. :wstyd:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 22:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
elektron85,
Cytuj:
po drugie czujnik jest to cewka nawinięta na rdzeniu w której pod wpływem poruszania sie koła indukuję sie prąd elektryczny, płynący do sterownika absu

jeżeli czujnik jest uszkodzony to znaczy ze jest przepalony drut cewki lub jest zwarcie między zwojowe, oczywiście jest może być przewód od czujnika przełamany.

jezeli byś jeździł z żarówką przy kole to abs nie będzie działał poprawnie

ale podłączając żarówkę zamiast czujnika oszukujemy test (po prostu żarówka jest czytana jako czujnik)

na codzień mam doczynienia z elektryką i elektroniką także wiem co pisze.



RESPECT - już wiem skąd nick :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Kocie nie do końca to jest tak z tym nickiem on to troszke inna bajka

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 08:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
hmmmma czy nie wyszlo by na to samo jak poprostu zwarło by sie kabelki bez zarowki ?????? - czym to sie rozni ( z klockami tez tak mozna ??? ) bo mi swieci kontrolka a zwieralem kabelki przy przednim czujniku i nie gasnie przy tylnym tez chcialem ale tylko abs znalazlem :/ (tylne prawe ) tam powinien byc a go nie widzialem hmmmm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2007, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
fakt faktem jak zewzesz tez bedzie tylko ze zarówka działa jako zabespiecznie
nie wiem o co ci chodzi z tym tyłem :kwasny:

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2007, 12:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
elektron85 napisał(a):
fakt faktem jak zewzesz tez bedzie tylko ze zarówka działa jako zabespiecznie
nie wiem o co ci chodzi z tym tyłem :kwasny:


no chodzi mi o to ze z przodu znalazlem 2 czujniki (abs i klocki) a z tyłu tylko mam abs w prawym kole wiec nie wiem czy z tylu czujnik abs i klockow sa w zupelnie innym rozmieszczeniu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2007, 12:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
a masz bębny czy tarcze??

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2007, 14:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
elektron85 napisał(a):
a masz bębny czy tarcze??

bęben ;> hrhr zaraz wyjdzie ze jestem glupek pewnie :rotfl: ale to tylko kwestia doswiadczenia :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2007, 14:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
hymm no nie mam jak ci tego pokazać poszukam foty, albo zajade na "kanal" i zrobie

szukaj przewodu wchodzącego z tyłu do bębna

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2007, 14:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
elektron85 napisał(a):
hymm no nie mam jak ci tego pokazać poszukam foty, albo zajade na "kanal" i zrobie

szukaj przewodu wchodzącego z tyłu do bębna


wlasnie szukalem i kurde tylko ten abs bialy znalazlem , mam kape bo musze wpelzac pod auto , jak bym mial kanal to by bylo o wiele latwiej .

Olbrzymie thx za pomoc i zaangażowanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2007, 14:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Masters,
Cytuj:
mam kape



Co masz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2007, 20:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
KotSylwester napisał(a):
Masters,
Cytuj:
mam kape



Co masz?

;> hmmm "niefajnie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2007, 20:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Masters, ale co niefajnie???

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL