BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 1 lipca 2013, 07:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E36
ja, będąc trochę przekornym, zrobiłem to nieco inaczej. Zakupiłem strzykawkę wiskozy za 12 zł (20 ml), sprzęgła jednak nie podgrzewałem bo jakoś mi się to kłóciło w głowie. Wiskozę dolewałem po kropelkach na zimno, co jakiś czas kręcąc wiatrakiem. Sprzęgło wessało jedynie 4 ml oleju, potem już nic nie wciągało, zatem niewiele tego weszło. Sprzęgło wkręciłem do auta, nie uruchamiając silnika przez kilka godzin. Z początku zmartwiłem się bo wisko było sprzęgnięte non stop i nieźle huczało. Na drugi dzień już wszystko było ok, sprzęgło (Behr) ładnie i płynnie się załączało przy wielu próbach.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 1 lipca 2013, 14:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: 528
Ijeszcze jedno o czym chyba nikt nie wspomniał-osłona na wiatrak musi być założona,bez tego nawet nowe wisko nie będzie działać :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 6 lipca 2014, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: BL
Moje BMW: E 36 316i
Kod silnika: M43
odgrzeję kotleta. mam spięte cały czas visco (topran).silnik zimny a widać że blaszka wygięta w kierunku chłodnicy. chodzi jak odrzutowiec, szczególnie jak rano ruszam na jedynce. czy regeneracja coś pomoże? gdzieś wyczytałem że blaszka bimetalu nie może być skorodowana, u mnie niestety jest. może wystarczy zdjąć blaszkę, wyczyścić wszystko? silnik nagrzewa się dosyć szybko, jak się zagrzeje wskazówka stoi milimetr za połową. tylko w zimę mam wrażenie że dużo pali, ale robię krótki odcinki więc to może być powodem. nie wiem co robić, czy regeneracja coś pomoże w tym przypadku?> wymieniłem ostatnio chłodnicę bo stara oryginalna podciekała, czy visko może niekorzystnie działać na chłodnicę jeśli jest spięte cały czas?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 23 lipca 2014, 22:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Kolego, w silniku M43 zawsze będzie temperatura lekko poza pion bo tam jest termostat na 95 stopni :)
Zobacz z tym bimetalem, może wystarczy go odgiąć, żeby zaworek był wciśnięty (bo jak odstaje to wtedy załączane jest wisko)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 5 września 2015, 17:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 528ia
Kupiłem odpowiedni olej na allegro zrobiłem jak na instrukcji i co wisko do wyje...... na śmietnik , wcale je nie spina kreci się jak wiatrak na działce
do dam ze wcisnąłem całą zawartość szczykawki

_________________
było:P e32 735i ,e34 2,4 td ,e36 320i ,e36 323i coupe , e39 740 , e32 735,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 28 września 2015, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Witam, zamierzam zregenerować swoje wisko. Starałem się kupić olej 3000cps u siebie w mieście, ale w sklepach motoryzacyjnych nie wiedzą o co mi w ogóle chodzi. Pozostaje "internet" i czekać za przesyłką... kolego oizo_pl, ładnie odgrzany kotlecik XD. Ja bym się nie poddawał. Może po prostu miałeś dużo większy ubytek oleju, przy nadmiarze miałbyś "spięte" wisko na stałe. Było kupić 50 ml a nie strzykawkę (może 20ml). Ogólnie mogłeś też odgiąć "blaszkę" przy demontażu, co może skutkować brakiem "sterowania" wiskiem. Autor tematu tak zregenerował pewnie nie jedno wisko za grosze. Każdy z nas ma wybór, czy robić coś samemu za grosze, czy jechać do aso i kupić za sporo pln.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 14 października 2015, 20:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 528ia
mi sprzedawca powiedział ze dałem za dużo oleju śmieszne i popsułem sobie wisko które przez zimę mogło sobie popracować

_________________
było:P e32 735i ,e34 2,4 td ,e36 320i ,e36 323i coupe , e39 740 , e32 735,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 4 kwietnia 2016, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: LUBLIN
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20
Witam opiszę moja przygodę z wiskozą w mojej bmw e39 2,0 150km benzyna. Auto zakupiłem 2 lata temu w grudniu nie zwracałem w ogóle uwagi na ta wiskozę dopóki któregoś pięknego dnia w lato w 2014r. włączył mi się na postoju wiatrak pomocniczy, koleżka mi mówił że nie powinien mi się ten wiatrak włączać tylko wiskoza, wiatrak jest tylko do klimy i ewentualnie do ekstremalnych temperatur jak właśnie wiskoza nie daje rady, a że te silnik jest uczulony na przegrzanie zacząłem badać temat. Lato minęło i przyszła wiosna 2015r postanowiłem zregenerować wiskozę wg receptury tego forum zakupiłem na Allegro 20ml w strzykawce olej 3000cps. Wlałem ok 15ml ciężko było ale ze 2h się męczyłem po składałem jak było odstawiłem w pionie wiskozę na kilka godzin po czym założyłem ją do auta ale go nie odpalałem. Rano auto odpaliłem to przez kilka sekund wisko huczało aż miło , zadowolony że działa bo po każdym odpaleniu rano wisko huczało przez kilka sekund. W lato też się ładnie zapinało było czuć strugę powietrza po autem jak były upały a wiatrak pomocniczy nie włączał się chyba że na klimie. Na początku grudnia pękła mi chłodnica koło zbiornika efekt taki że musiałem wymienić ją założyłem jakiś zamiennik chłodnica wygląda niby tak samo tylko ma tych poprzecznych żeberek trochę mniej niż oryginał. Wisko zdawało się że chyba chodzi dobrze słyszałem co raz te huczenie z rana jak odpalałem auto ale w święta pod koniec roku zauważyłem że wiatrak pomocniczy się włączył jak auto było nagrzane ale pomyślałem że jest za zimno i bimetal nie załącza pewnie tak mocno wiskozy jak w lato, ale niedawno mi spokoju dzisiaj mamy 22st wiatrak się włącza wisko zapina się ale już nie tak mocno jak po regeneracji i na starej chłodnicy i teraz jest pytanie czy chłodnica może nie daje takiej ciepłoty że wiskoza się nie zapina albo druga opcja olej który wlałem nie cały rok temu już się wypracował ?? Mam też takie wrażenie że po wymianie chłodnicy jak by trochę ona była dalej od wiskozy ale jest zamontowana na swoim miejscu tunel powietrzny też jest na swoim miejscu.Trzeba pewnie będzie znowu kupić ten olej i nalać trochę jego. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL