BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 06:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 12 czerwca 2011, 10:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
j2n2 napisał(a):
witam my sie udało regenerowac wisko chciałem napiszacbo za mało kase do z robiłem i już chodzy my rok i nie ma zadnych kłopotów . a wiec w Lidlu był w sprzedaży olej silokonowy W5(sprey). koszt około 10 zł .

Cieszę się, że udało Ci się za parę groszy naprawić visko. Ale... przeczytałeś to zanim i po tym jak to wysłałeś?

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 22 czerwca 2011, 23:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
ja tam zrobilem eksperyment uzylem oleju przekladniowego :) 80w90 :) castrol i wisko wreszcie dmucha :) az milo :) ciezko zatrzymac wiatrak :hyhy: :super:

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 07:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: K-lin
Moje BMW: e36 325i qp
Kod silnika: M50B25nv
A ja nie jestem do końca przekonany co do tego sposobu. Nie mowie że nie działa, ale dlaczego trzeba dolewać oleju ?? Co fabrycznie za mało wlali? czy może wyparował ? No a może gdzieś wisko jest nieszczelne (simering)? Wiec prędzej czy później olej i tak gdzieś spierdzieli i sytuacja się powtórzy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 09:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ja myśle że to kwestia podobna jak zużywanie oleju przez silnik. nawet nowy troszke go wcina tylko że co kilkanaście tys km zmienia się go dolewając do pełna. a w mojej wiskozie nikt go nie uzupełniał od 20 lat ;)

tak czy siak taniej jest wydać na olej kilkanaście/dziesiąt zł niż płacić za całe wisko. nawet jeśli taka opcja wytrzyma 2-3 lata jest taniej.

@ZylkaPL - może się okazać że można tam wlać cokolwiek - nawet słonecznikowy :P

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 24 czerwca 2011, 08:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
olej sie zuzywa jak juz jest zurzyty traci walsciwosci i poprostu albo wycieka albo i ma prawo parowac :P

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 25 czerwca 2011, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: K-lin
Moje BMW: e36 325i qp
Kod silnika: M50B25nv
A o tym to nie wiedziałem. Ja i tak wymieniłem na nowe bo u mnie olej raczej był, bo visco cały czas było zasprzeglone,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 25 czerwca 2011, 22:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
to na to jest sposob polozyc je na troche ;P a pozniej sie odcina :) co do tego oleju ze co kolwiek wlac to nie bardzo wlalem wczesniej plyn do wspomagania ;d to nie dawalo rady im gestrzy olej tym lepiej :)

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 27 czerwca 2011, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
po co kombinowac jest alternatywa oleju link w pierwszym poscie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 28 czerwca 2011, 12:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
a poco latac za olej o ktorym w sklepach motoryzacyjnych z zyciu nie slyszeli albo sie zaczynaja smiac xd :wstyd:

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 30 czerwca 2011, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40
koledzy a może któryś z was używał tego http://allegro.pl/show_item.php?item=16 ... e849d8f130


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 30 czerwca 2011, 20:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
na pierwszy rzut oka wygląda na dokładnie to czego potrzeba :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 13 lipca 2011, 19:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1222
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Wisko powinno tak szumieć po dodaniu gazu?? spotkałem sie na innym forum, że przez jest większe zużycie paliwa( bo silnik sie dłużej nagrzewa) i gorsze osiągi...ale czy to prawda?? :niepewny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 14 lipca 2011, 10:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
wiskoza kręci się zawsze tylko pytanie na ile jest zasprzęglona - kiedy motor zimny to kręci aby troszkę i nie wpływa znacząco na przepływ powietrza. na rozgrzanym zasprzęgla i daje mocny strumień powietrza na chłodnice. czy szumi? chyba trochę szumi ale nie wiem na ile szumi samo wisko a na ile cały osprzęt inny którego jest niemało... czy wpływa na rozgrzanie? wg mnie nie (lub minimalnie), czy spadają osiągi? teoretycznie tak bo silnik ma kolejną rzecz do rozpędzenia ale sądząc po stosunku masy wiska do całego auta to w rozpędzaniu do setki wpływ wisko nie sądzę aby miał szanse wyskoczyć ponad 0,1s. w sporcie może ma to znaczenie ale w codziennym użytkowaniu... :P

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 15 czerwca 2012, 19:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Witam, zalogowałem się tutaj zeby podziękowac za przeczytane tutaj porady i dodac swoje spostrzeżenia.
Dzięki niektórym z Was naprawiłem sobie visco.
Auto sie przegrzewało w korku.
Wentylator krecil sie luzno na pompie pomimo zbyt zwiekszonej temperaturze plynu chlodniczego.

A więc
Po sciagnieciu jej z pompy byla strasznie brudna, olej kurz i inne
- pewnie to ma tez wplyw na jej ogrzewanie sie, to ja izoluje od powietrza i pewnie gorzej reaguje na zmiane temperatury.
Wymyłem ja w domu sprayem do usuwania różnych takich brudów i wziąłem do pracy do laboratorium.
Ważne jest żeby visko było czyste, moje zdanie :)

Zamocowalem w imadle i usunąlem najpierw silikon pozniej blaszke bimetalu, mosieżny trzpien, zawleczkę i uszczelkę.
Po tym zamocowałem bimetal w imadle i zacząłem mocno podgrzewac, chciałem zobaczyc w która stronę sie wygnie - gdzies czytałem ze wciska trzpien do srodka.
Okazuje sie, ze blaszka wygina sie na zewnatrz - czyli tłoczek wychodzi na zewnątrz.
Po chwili wzialem zamrazacz i zrobiłem jej minus 20. Wyprostowała sie.
Nie było to duze wygięcie.
Moim zdaniem reguluje ona jakąs tarczka w srodku, ktorą raz zbliza a raz oddala od obudowy wewnatrz visco.
Pewnie ameryki nie odkryłem.

Rozgrzałem calosc do 100 stopni celcjusza - suszarka sterowana elektronicznie z wyświetlaczem i innymi wodotryskami.
Zaczalem uzupełniac olej - siliconowy do dyferencjałów modeli RC, gestosc 3000cSt firmy Factory Team za 15 zł - 59ml.
Bardzo mozolna praca, jakbym wiedzial jak to bedzie wygladac uzbroiłbym sie w małą strzykawkę z grubą igłą,
aby łatwiej go aplikowac do srodka - po chwili zrobilem sobie przejsciowke i wciskałem olej do srodka przez nią.
Weszło około 10 ml.

Juz po tym można było zauważyc, ze bardzo cieżko jest obracac wentylatorem, ręką bardzo ciężko.
Poczekałem aż trochę ostygnie, siła jaką trzeba było użyc do obrotu zmalała. Znów podgrzałem i znow ciężko obrócic, czyli działa.

Spakowałem klamoty, visko do plecaka i do domu, zamontowac na pompie.

Czytałem, że visko trzeba trzymac w pionie, bo inaczej można je zepsuc.
Moim zdaniem jest to jakis mit.
Napewno kilkuminutowe operowanie viskozą jej nie zaszkodzi,
jezeli bedzie lezec dluzej na plasko, czy to przodem czy tyłem,
to po prostu bedzie potrzebowała więcej czasu na splyniecie oleju w odpowiednie miejsca.
Tak jak silnik jest zimny to wiskoza chodzi jakby zblokowana, mocno wieje,
ale juz po chwili olej zostaje rozprowadzony i można ją reką zatrzymac.


Sprawdzilem tez to, jak zachowuje sie visko zaraz po zamocowaniu na pompie.
Byla zblokowana pomimo niskiej temperatury otoczenia i silnika.
Postanowiłem poczekac do nastepnego dnia.

Rano odpalilem auto i visko bylo zblokowane przez chwilę, pozniej puscilo, mozna bylo juz ją zatrzymac swobonie dłonia.
Pojechalem na test, po dojsciu strzalki do pionu - aby byc dokladnym strzalka temperatury w BMW zawsze jest przed pionowa kreską parzac na wprost
- po prostu inżynierowie wzięli pod uwage pozycję kierowcy i z tego miejsca patrząc pokrywa sie strzałka temperatury z kreską, ot cała filozofia nie :)

Na dworze było z 20 stopni.
Po zatrzymaniu auta visko bylo luzne, temperatura jak trzeba.
Auto na jałowym, jeszcze silnik nie zaciągnął całej chłodniejszej cieczy z chłodnicy.
Po chwili juz wszystkie węże było gorące ale temperatura silnika OK.
Za jakiś moment zaczęło coś bardziej szumiec i stojąc przy lewym błotniku,
nie pochylając sie czułem na twarzy wiatr z wiatraka :)
Zadnego gazowania silnikiem.
Visko trzymało przez chwilę, po czym puściło i tak w kółko.
Czyli działa. Uśmiech na ustach :)

Jeszcze jedna sprawa, odnośnie silikonu ktory trzyma bimetal.
Czytałem u kolegi bobiszon'a, ze jego zdaniem silikon nie jest potrzebny - tak w ogóle to dzięki :)

Moim zdaniem po tym jak już wiem jak wygina sie blaszka - wybrzusza się w stronę chłodnicy,
to silikon pod blaszką pelni kilka ról, ja dałem wysokotemperaturowy, czerwony, taki miałem pod ręką.
Pierwsza rola to zapobieganie wibracjom, blaszka jest z twardego ostrego paska, obudowa z aluminium, bedzie ją "skrobac" a po co, a jak wypadnie?
Druga to podparcie blaszki, jak wiemy wygina sie ona na zewnatrz, czyli jak nie bedzie silikonu to jej ramiona mogą wyginac sie ku dołowi przez co tłoczek moze się nie przesunąc do przodu i zwolnic tarczy w środku w opowiednim momencie, lub nie bedzie to zawsze wlaściwy moment.
Trzecia to transfer ciepła z aluminiowej obudowy radiatora visco do blaszki - blaszka jest mała, radiator większy, pozwala to na jej szybszą reakcję na temperaturę, powiedzmy ze jest cały czas na granicy działania, więc już mały podmuch gorącego powietrza może ja aktywowac.

Chyba tyle, jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Gigitech


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 18 sierpnia 2012, 14:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E36 316
Witam wszystkich.

Przepraszam za dane podane przy rejestracji, lecz nie mam BMW ale chciałem pomóc gdyż temat ma zastosowanie również przy regeneracji wiskozy w Mercedesie.

Fabryczna wiskoza jest tam taka sama (BEHR)

U mnie w Mercedesie ktoś widocznie już ją wymieniał bo po wyjęciu okazało się że mam Sachsa. Postępowałem zgodnie z poradnikiem zawartym w tym temacie, z wyjątkiem jednym - zastosowałem olej o gęstości 5000 bo taki miałem możliwość kupić.

Wszystko przebbiegło zgodnie z planem, lecz z jednym stwierdzeniem z poradnika się nie mogę zgodzić :) ktoś pisał że zajmuje cała sprawa 40 minut i po problemie. Wiem że niektórym wyda się to dziwne, lecz u mnie regeneracja trwała bagatela - 8 godzin...

Odkręcenie wiskozy zajęło 5 minut.
Zdjęcie bimetalu tak by go nie uszkodzić ok 10 minut.
7 godzin i 45 minut - napełnianie sprzęgła olejem !!!

Nie wiem czy olej 3000 cps jest na tyle rzadki że zmieściliście się w 40 minutach, czy otwór w BEHR jest większy niż w SACHS. W każdym razie u mnie wlanie 23ml zajęło prawie 8 godzin.

Nie zmienia to faktu że wisko działa teraz jak talala. Głowę chce urwać :)

Pozdrawiam i mam nadzieję że niejeden z Was sobie poradzi z tą drobną usterką :) I nie dajcie sobie u mechaników wmówić że trzeba wisko wymienić na nowe - dla nich tak najlepiej a Was kieszeń zaboli. Wystarczy trochę chęci i cierpliwości i zregenerujecie swoje stare że będzie śmigać jak nóweczka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 14 września 2012, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
Siemka... Przeczytałem już mase wątków dotyczących "padniętej" jak to wszyscy określają wiskozy i już mnie krew zalewa bo straciłem na to 1,5h i nie znalazłem odpowiedzi na to co mnie zastanawia.

Generalnie są 2 usterki wiskozy:
1. nie załącza się, przez co nie chłodzi kiedy trzeba.
2. jest spięta na stałe, przez co chłodzi ciągle nawet gdy nie trzeba, a do tego huczy jak Jumbo Jet.

Chciałbym zregenerować wisko samemu tak jak jest opisane na początku tego tematu, ale zastanawiam się czy owa regeneracja jest lekarstwem na oba przypadki??

Jeżeli nie, to czy może ktoś kto ma na ten temat wiedzę, jasno i konkretnie napisać, której usterki dotyczy opisywana regeneracja (przypuszczam, że usterki nr.1) oraz co robić w przypadku drugiej usterki.

Dodam, że u mnie wisko jest spięte na stałe.
Przeczytałem gdzieś, że podobno na spięte wisko metodą jest położyć je na płask dzięki czemu puści. Gdzie indziej wyczytałem, że trzeba je wyczyścić bo przez syf blokuje się bimetal.

Prosiłbym o odpowiedź na moje pytania oraz o wyjaśnienie dla wszystkich sposobu regeneracji dla obu przypadków, bo widziałem, że pytania odnośnie spiętego na stałe wiska padały, ale nikt na nie, nie udzielił odpowiedzi.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 30 września 2012, 08:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 431
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 compact
Kod silnika: m43b16
Witam, tez mam problem z visco, po pierwsze sie nie zasprzegla, a po drugie ma ono luzy i strasznie huczy, przed odkręceniem z pompy jak chwyciłem za łopatkę wiatraka to swobodnie można było min machać na boki, i nie jest to luz na pompie bo po odkręceniu dalej to jest, trzymam palcami za nakredke od visco i ewidentnie jest luz, i mam pytanie czy znajduje się tam jakieś łożysko które da się wymienić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 14:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 104
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: e36 318TDS
Kod silnika: M41
Witam:)
Mam pytanie odnośnie tej blaszki...
Przy demontażu wygięła mi się lekko i przy montażu teraz sie zastanawiam czy ta blaszka ma przylegać do samej tej gumki z tym bolcem czy ma lekko odchodzić?? :niepewny:
U mnie odchodzi....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 10 maja 2013, 18:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Ja jak podgrzewałem to wypychało mi olej na zewnątrz, jak ostygło to go zasysało. I zassało tak z 25ml chyba, no i teraz visko słychać jak chuczy, ale problem w tym że zapięte jest ono teraz cały czas, nie za dużo oleju może jest wlane?

Może bym je ściągnął, i podgrzał suszarką żeby wypłyneło tyle oleju ile chce wypłynąć, i wtedy założył i będzie git? Bo w zimie za długo będzie się grzał silnik

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Naprawa regeneracja wisko , wiskozy FOTKI
PostNapisane: 10 maja 2013, 20:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Dobra sprawa z ta naprawą :) nie wiedziałem że się da :zawstydzony:

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL