BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 19:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Modyfikacja magistrali olejowej M30B30 i podobne.
PostNapisane: 1 maja 2007, 08:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Swego czasu podczas kolejnej regulacji zaworów,zauważyłem ze wałek rozrządu ,a dokładnie jego krzywki,sa juz bardzo wytarte.O dziwo najbardziej te na 1,2,i 3 cylindrze.
Okazało sie ze lużna jest jedna śruba odpowiedzialna za przepływ oleju do rurki spryskującej wałek. Jest to dosc czesta usterka w tych silnikach.
Po jakimś czasie i kolejnej kontroli luzów znowu ten sam problem (lużne śruby).
Postanowiłem coś z tym zrobić :)
Zakupiłem nowy wałek i dzwigienki.
Głowica w góre i wymiana zuzytych elementów.
Na podstawie informacji z tej strony http://www.cscoupe.org/tech/spray_bar_fix/70590.html
wykonałem zagniecenie na srodkowej czesci rurki natryskowej (zapobiega to pozbawieniu smarowania na wałek gdy jedna śruba sie odkreci).
Kolejna sprawa to zabezpieczenie srub odpowiedzialnych za dostarczanie oleju do tej rurki.
W łbie sruby wywierciłem mały otwór przez ktory mozna było wprowadzic dośc twardy drut,i zrobic z niego coś w rodzaju plomby. Nowe podkładki miedziane pod sruby i montaz wszystkiego.
I rzecz najwazniejsza - Rurka nie ma symetrycznie nawierconych dysz natryskowych!!!
Podczas montazu nalezy zwrocic uwage aby olej tryskał dokładnie pomiędzy krzywke od ssącego i wydechowego zaworu na kazdym cylindrze.
Po odpaleniu silnik cichutko szemrał :D i słychac było tylko syk powietrza w przepustnicy.
Po 20 tys. przebiegu sprawdziłem czy cos sie z tym nie dzieje.
Wałek wygladał jak "niemowlak", i po raz pierwszy nie musiałem regulowac zaworów :D


Ostatnio edytowano 13 października 2009, 18:14 przez norbitor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Bardzo dobry opis i sam pomysł. Przypadki te są faktycznie dosyć częste.

Jednego tylko nie rozumiem, a ściślej :[quote]aby olej tryskał dokładnie pomiędzy krzywke od ssącego i wydechowego[/quote]
Czy poprzez to zdanie mam rozumieć że olej ma tryskać na wałek a nie na krzywki na wałku ?
Nie pamiętam już czy na każdą krzywkę jest osobny otwór, czy też może jeden otwór w rurce przypada na parę dwóch krzywek (ssący, wydech).

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Na początku myslalem ze tą rurke mozna zakładac obojetnie w jaki sposob,otóż nie!! Przyłozyłem rurke do wałka w identyczny sposob jak byla ona zamontowana przed rozbiorka glowicy i spostrzegłem ze otwory natryskowe wypadaja dokladnie na jedna krzywke kazdego cylindra. Zastanowiło mnie to poniewaz moj stary wałek miał w lepszym stanie własnie te krzywki na ktore tryskał olej,natomiast pozostałe były w opłakanym stanie.
Po obroceniu rurki o 180 stopni otwory natryskowe wypadały dokładnie pomiedzy kazdą pare krzywek.
Po złozeniu i odpaleniu silnika bez pokrywy zaworow ,wszystkie krzywki dosłownie pływały w oleju :D Nawiasem mówiac ja rowniez byłem cały skąpany w oleju :) ale było warto to zobaczyc :hyhy:

Ps. Dziurek natryskowych jest 6 ,po jednej na pare krzywek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL