BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 08:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 25 października 2011, 23:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 106
Lokalizacja: dolny śląsk
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57
Tak też myślałem że nie będzie tak pięknie ;)

Byłem na geometrii, później na poprawce, ale te matołki ciągle minimalnie nie trafiają, kiedyś we wro byłem na geometrii gdzie na ramiona kierownicy zakładali coś na kształt poziomicy i to był mistrz temat ! :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 26 października 2011, 18:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Moje BMW: e30 330i
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129243
czyli jeżeli podepne tylko ten kabel co idzie do komory to bede mial tempomat tylko?

_________________
viewtopic.php?f=6&t=99189&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 27 października 2011, 20:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
witam proszę o pomoc potrzebuje rozpiske wtyczek kierownicy wielofunkcyjne od strony poduszki gdzie jakie napiecie i do czego oraz rozpiske wtyczki pod kieronice zielona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 27 października 2011, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 269
Lokalizacja: Opoczno
Moje BMW: f31
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159359&start=0
dzieki wielkie za ten temat! niebawem przymierzam się do zmiany, przyda sie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 4 listopada 2011, 15:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 320D 2001
Kod silnika: M47
Witam wszystkich.koledzy pomóżcie. wymienilem kiere z kwadraciaka na multi w drewnie.po dorobieniu potrzebnych kabli wszystko jest git tylko z jednym mam problem,a mianowicie;nie dziala mi sterowanie radiem. mam wyciągniety orginal a wlozylem pionnera.nie wiem czy sterowanie dzialaloby na starym radiu czy tez nie.

moze poprostu musze spiąc jakis kabel od radia z kostka ISO i bedzie wszystko ok.ale to tylko taka moja sugestia.
jesli tak jest to jakie przewody połączyć?

z góry dziekz i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 4 listopada 2011, 19:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 124
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: e87 120i
Kod silnika: N46
Garaż: Jest e87 120i

Było e46 318d N47 ->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66576
Niestety tak łatwo nie ma ;) Musisz kupić odpowiedni moduł, dostępne na allegro np tu:

http://allegro.pl/adapter-do-sterowania-z-kierownicy-bmw-3-5-7-x5-i1865352458.html

_________________
Jest: e87 120i

Było: e46 318d -> Astra J Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 9 listopada 2011, 22:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1314
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3
Dziś dołożyłem do mojej e46ci po lifcie do kiery trójramiennej multi. Dwie uwagi może się to komuś przydać:

1.nie trzeba było wymieniać taśmy airbagu, była przygotowana do multi
2.trzeba było włączyć tempomat przez soft, bo plug and play nie działał.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 10 listopada 2011, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ToruĂą
Przez jaki soft zaaktywowałeś tempomat? Ja montowałem multi w M47 zgodnie z instrukcją Rogera jednak zielona kontrolka tempomatu po naciśnięciu nie świeci. Sprawdziłem dokładnie przewód podłączony do komputera. Wtyk ten pokazuje rezystancję 720 ohm z plusem, to była moja metoda sprawdzenia czy dochodzi sygnał do kierownicy i tak jest. Przy ECU jest jeszcze jedna kostka 52 pinowa też z wolnym 27 pinem, może do tej trzeba podłączyć?

Dodam, że oprócz tempomatu reszta działa, telefon również, gdy robię test przycisków inpą/dis-em to działają, błędy wszystkie wykasowane, brak błędów o uszkodzeniu czujnika sprzęgła

I jeszcze jedno pytanie, gdzie może być sterownik tempomatu, aby sprawdzić czy w ogóle jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 listopada 2011, 09:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
dondahaka napisał(a):
Przez jaki soft zaaktywowałeś tempomat? Ja montowałem multi w M47 zgodnie z instrukcją Rogera jednak zielona kontrolka tempomatu po naciśnięciu nie świeci. Sprawdziłem dokładnie przewód podłączony do komputera. Wtyk ten pokazuje rezystancję 720 ohm z plusem, to była moja metoda sprawdzenia czy dochodzi sygnał do kierownicy i tak jest. Przy ECU jest jeszcze jedna kostka 52 pinowa też z wolnym 27 pinem, może do tej trzeba podłączyć?

Dodam, że oprócz tempomatu reszta działa, telefon również, gdy robię test przycisków inpą/dis-em to działają, błędy wszystkie wykasowane, brak błędów o uszkodzeniu czujnika sprzęgła

I jeszcze jedno pytanie, gdzie może być sterownik tempomatu, aby sprawdzić czy w ogóle jest?


pod zły pin podłączyłes przewód do tempomatu w kompie...... sprawdz to jeszcze raz

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 listopada 2011, 10:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: ToruĂą
Kentos napisał(a):
dondahaka napisał(a):
Przez jaki soft zaaktywowałeś tempomat? Ja montowałem multi w M47 zgodnie z instrukcją Rogera jednak zielona kontrolka tempomatu po naciśnięciu nie świeci. Sprawdziłem dokładnie przewód podłączony do komputera. Wtyk ten pokazuje rezystancję 720 ohm z plusem, to była moja metoda sprawdzenia czy dochodzi sygnał do kierownicy i tak jest. Przy ECU jest jeszcze jedna kostka 52 pinowa też z wolnym 27 pinem, może do tej trzeba podłączyć?

Dodam, że oprócz tempomatu reszta działa, telefon również, gdy robię test przycisków inpą/dis-em to działają, błędy wszystkie wykasowane, brak błędów o uszkodzeniu czujnika sprzęgła

I jeszcze jedno pytanie, gdzie może być sterownik tempomatu, aby sprawdzić czy w ogóle jest?


pod zły pin podłączyłes przewód do tempomatu w kompie...... sprawdz to jeszcze raz



Sprawdzałem to właśnie wielokrotnie... Stojąc od strony kierowcy przy komorze silnika od lewej w komputerze mam wolną kostkę z dużymi stykami, kolejna to z małymi 40 pinowa, następna 52 pinowa i kolejne jedna albo dwie kostki zajęte. Sprawdzałem pin po numerze zarówno na wtyczce jak i na gnieździe komputera, puściłem nawet bezpośrednio przewód z tego pinu (pomijając taśmę) do listwy na kierownicy.

Rzeczy które mnie nurtują to:
-czy nie trzeba jakoś tej funkcji aktywować jak to poprzednik 3 posty wyżej zrobił
- czy jest jakieś znaczenie, gdyż mam auto z 98 a wymieniłem kierownicę na tą nowszą, rocznik na niej wybity to 01.2000


EDIT:

Udało się, tempomat działa :) jaka to radość gdy coś w końcu zadziała po 3 dniach walki.

Otóż powiem tak. Nigdzie nie widziałem takiego rozwiązania jakie zrobiłem. Napewno miało to wpływ, że zainstalowałem kierownicę z panelem z 2001 roku w aucie z 98 roku. Postanowiłem pokombinować z oprogramowanie sterownika DDE. Najpierw ustawienia fabryczne jakie tylko możliwe, kasowanie adaptacji, 0 efektów. Ostatecznie postanowiłem zaaktualizować ECU na podstawie poradnika: LINK i bingo! Po poprawnej aktualizacji (aktualizacja nie została jeszcze dokonywana nigdy do tej pory) tempomat odrazu zaczął działać na włączonym zapłonie, nawet gdy miałem błąd poduszki (poduszki jeszcze nie założyłem, lecz poprzednio próbowałem z poduszką)

Myślę, że to bardzo ważna informacja dla osób, które chciałby wymienić kierownicę na nowszy typ z multifunkcją w pierwszych e46. Nigdzie, nawet w instrukcjach retrofit nie było o tym wzmianki. Nie jestem jednak w stanie określić co dokładnie było nie tak, czy poprzednie ustawienia sterownika były błędne, czy też poprostu w poprzednim oprogramowaniu brakowało bibliotek do obsługi nowego panelu. Powtórzę jednak, że wcześniej i tak wszystko działało oprócz tempomatu (sterowanie telefonem, radiem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 14 listopada 2011, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 79
Lokalizacja: Nowogard
Garaż: X3 f25 2.0d
było 3 330d
3 320d
Panowie czyli rozumiem że po tej przeróbce przyciski od głośności i przerzucania utworów też będą działać ?. Czy jest to tylko instrukcja do podłączenia tempomatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 14 listopada 2011, 19:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 124
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: e87 120i
Kod silnika: N46
Garaż: Jest e87 120i

Było e46 318d N47 ->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66576
Jeśli masz oryginalne radio to będzie działać :)

_________________
Jest: e87 120i

Było: e46 318d -> Astra J Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 listopada 2011, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Kołobrzeg
Wznowie pytanie które ktoś wcześniej zadał, ale odpowiedzi nie znalazłem.
Jak sprawdzić jaką mam poduszkę 1. czy 2. stopniową? Na realoem nie ma tej informacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 19 listopada 2011, 19:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 124
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: e87 120i
Kod silnika: N46
Garaż: Jest e87 120i

Było e46 318d N47 ->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=66576
Jednonabojowa ma wytłoczony napis "SRS AIRBAG", dwunabojowa ma tylko "AIRBAG"

_________________
Jest: e87 120i

Było: e46 318d -> Astra J Sport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 23 listopada 2011, 16:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 790
Lokalizacja: Posen
Moje BMW: e91
Garaż: było e 46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=140
Witam mam e46 przed liftem z 4ramienna kierownica i jest tam poduszka 1nabojowa jesli sie nie myle tak ? Chce zmienic na ta 3 ramienna z multifunkcja z (okragła podusza) a te poduszki sa 2 nabojowe tylko ? CZy ta 2nabojowa podejdzie czy sa 1 nabojowe i takiej musze szukac ? I pewnie musze takze poszukac tasmy do tej nowej poduszki

_________________
Zobacz tu i ocen Profesjonalna sesja mojego sreberka: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94027&start=140


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 24 listopada 2011, 20:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 898
Lokalizacja: Międzyrzecz
Moje BMW: Perełka
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93554
Nawet jak poducha jest 2 nabojowa, to kable sa doprowadzone do 1 wtyczki (takiej samej jak przy 1 nabojowej poduszcze),

w chwili gdy wymieniasz kierownice razem z poducha wszystko jest poprostu plug&play.

Zdejmujesz -> zakladasz -> podpinasz -> dziala

Ja w swoim aucie mialem poduche 1 nabojowa, ta sportowa co mam teraz jest 2 nabojowa - i wygladalo to tak jak napisalem wczesniej ;p

_________________
======================================================
Obrazek
======================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 grudnia 2011, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Lokalizacja: Lubuskie
Witam, kupilem sam panel z przyciskami multifunkcji, bo mam kierownice trójramienną. Nie mam jednak oryginalnej wiązki do podlaczenia panelu z przyciskami do wolnej wtyczki w kierownicy. Może moglby ktos napisac klejno który pin z multifunkcji jest połaczony z którym pinem we wtyczce na kierownicy

_________________
Żeby wszystko było spoko, auto musi wpadac w oko
- tuba, dobry sprzecik,zawieszona nie wysoko;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 26 grudnia 2011, 16:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Odkopuje ;)

Mam ten sam problem co kolega wyżej.
Mam org kierownice M pakiet bez multifunkcji, kupiłem już kompletną instalacje i sam plastikowy panel z przyciskami
Panel jeszcze do mnie nie doszedł, ale wydaje mi się, że potrzebuję jeszcze kabelek do połączenia panela z kierownicą(taśmą)

I tera pytanie czy to jest kabelek oznaczony nr 5?
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=32&fg=35

Z góry dzięki

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 22:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Moje BMW: e30 330i
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129243
Operacja aktywaja tempomatu dzieki poradnikowi przebiegl a bezproblemowo :hurra: :hurra: :cwaniak: :cwaniak: dziekowac :)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=99189&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 29 grudnia 2011, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e46 320td compact
Kod silnika: M47N
Witam, dzis dolozylem same przyciski do 3ramiennej kierownicy, podswietlenie dziala lecz zamiast lewej pozycji swieci kierunek,gdy przelacze na mijania jest ok.jescze jedno jaka wtyczke zastosowac do komputera bo moj patent chyba sie nie sprawdzil bo przyciski tempomatu nie reaguja, prosilbym o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL