BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 19:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Panowie pomocy.
Zamontowałem ostatnio multifunkcję do 330ci 07.2001 r
Problem jest taki, że nie działa tempomat :mur:

Wiązka oryginalna z ASO, żadnej rzeźby z pinami, sterowanie radiem działa, ale tempomat nie!
Kabelek podpięty do wolnego pinu nr 27 w 40 pinowej kostce.
Nie ma mowy o żadnej pomyłce sprawdzałem 5 razy. Co prawda pin(ori BMW) w kostce ma minimalny luz, ale pozostałe piny
z tej kostki też są minimalnie luźne więc to nie to.
Sprawdziłem INPĄ i guziki działają, na teście zegarów kontrolka od tempomatu normalnie się zapala więc to też nie to.

Co mogę jeszcze sprawdzić, bo ręce mi już opadają?
Wszystkim w tym temacie się udało oprócz mnie, może trzeba uaktywnić przez soft tak jak kolega wyżej piszę?

Powtarzam cała wiązka jest ori BMW i nie ma opcji, żeby było coś źle podpięte

POMOCY

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 09:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
zrób test licznika i zobacz czy Ci się zapali kontrolka od tempomatu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
cinek_328 napisał(a):
zrób test licznika i zobacz czy Ci się zapali kontrolka od tempomatu

Dzięki, ale napisałem wyżej, że robiłem test i się zapala

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 09:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
nie doczytałem... :mur: a sprawdzałeś czy sygnał przechodzi z kierownicy przez piny na przewód, multimetrem można sprawdzić czy nie ma przerwy w obwodzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 09:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
cinek_328 napisał(a):
a sprawdzałeś czy sygnał przechodzi z kierownicy przez piny na przewód, multimetrem można sprawdzić czy nie ma przerwy w obwodzie...


Dzięki sprawdzę to :ok:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 19:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 196
Lokalizacja: KOS
Moje BMW: e36 320i e46 325xi
Kod silnika: M50B20 M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=86204
cinek_328 napisał(a):
a sprawdzałeś czy sygnał przechodzi z kierownicy przez piny na przewód, multimetrem można sprawdzić czy nie ma przerwy w obwodzie...


Musi być przejście bo

Lukasz_S napisał(a):
Sprawdziłem INPĄ i guziki działają,


Czyli sterownik je widzi. Byćmoże trzeba go aktywować jak wspomnialeś wcześniej.

_________________
E36 320i MAURITIUSBLAU METALLIC dorzuć swoje 3 grosze...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 19:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 445
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Nie aktywowałeś , więc komputer z tego co mi wiadomo nie rozpoznaje polecenia ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Przejście jest bo właśnie sprawdzałem multimetrem,
Zostaje jedynie pobawić się kompem bo innej opcji nie widzę. Wszystko jest na 100 procent dobrze podłączone właśnie sprawdziłem po raz 6
Wiecie może jak to aktywować poprzez kompa?
Ogarniam NSC bo kodowałem już sporo rzeczy, ale nie mam pojęcia jaką nazwę może mieć ten tempomat po germańsku... :mur:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 stycznia 2012, 22:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1314
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3
U mnie też nie działał, pojechałem do nieautoryzowanego serwisu bmw, podłączyli moją do softu BMW progrman, to aktywacja tempomatu i zaczęło działać.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 13 stycznia 2012, 22:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e34 525i, e46 320d
Kod silnika: m50, m47n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=39217
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103274
Ja właśnie skończyłem przed chwilą montaż multi,
wszystko robione zgodnie z instrukcją i wszystko działa jak należy :hurra:
dzięki za dobry opis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 14 stycznia 2012, 14:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Juma napisał(a):
U mnie też nie działał, pojechałem do nieautoryzowanego serwisu bmw, podłączyli moją do softu BMW progrman, to aktywacja tempomatu i zaczęło działać.

Pozdrawiam


Wiesz dokładnie co zrobili? Wydaje mi się, że należy zrobić upgrade oprogramowania sterownika DME.
Czytałem o tym i robi się to właśnie progmanem v44. Aktualizacja trwa niekiedy ponad godzine i trzeba mieć podłączony prostownik
żeby napięcie nie spadło poniżej 12V, bo wyjdą niezłe krzaki. Napisz kolego ile trwała ta aktywacja?

Nie starczy mi raczej odwagi, aby samemu się z to zabrać :zalamany:
Dzwoniłem do dwóch ASO Bmw i przedstawiłem mój problem z nie działającym tempomatem po doposażeniu w multifunkcje.
W pierwszym ASO (Sikora BMW Bielsko) serwisant powiedział, że wg niego trzeba kodować. Cena 240 zł
W drugim ASO (M-Cars Kraków) po konsultacjach z serwisantami doszli do wniosku, że także trzeba kodować (coś mówił, że niby sciągają
jakieś wsady z Monachium :szok: ) Koszt 600 zł

I ostatnie pytanie ile zapłaciłeś za tą aktywacje?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 16:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 182
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47TU
Witam !

Koledzy mam pytanko odnośnie wymiany kierownicy , mam BMW e46 320d z 2002r.z kierownica trójramienna bez multifunkcji trafiła mi się oferta kupna kierownicy identycznej tyle że z multifunkcją + okablowanie ,z BMW w takiej samej wersji silnikowej i roku. Czy wszystko będzie pasować i nie będe musiał niczego dokupować ? Tempomat wraz ze sterowniem radia powinny działać po podłączeniu ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 stycznia 2012, 22:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 39
Moje BMW: E46 320TD M-Pakiet
Kod silnika: M47N
Witam

zrobilem wszystko wg. opisu i niestety ale mi nie dziala multifunkcja

po podlaczeniu wszystkiego nic nie chodzi i zauwazylem ze nan male problemy z elektryka swiatel(kierunki sie nie wylaczaly, oswietlenie w kabinie szwankowalo) i alarmem(przestal dzialac).

po odlaczeniu kabli z zielonej kostki elektryka swiatel wrocila do normy a nastepnie po odpieciu kabla z kostki kompa z PINu 37 alarm tez zaczol dzialac, nie wiem o co biega.

BMW e46 320td, 150km, rok 2002, kierownice mialem trojramienna tyle ze bez panelu multifunkcji

moze ktos pomoc??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 12:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
DziobaL może źle podłączasz kable, bo na to wychodzi i robi się zwarcie..

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 39
Moje BMW: E46 320TD M-Pakiet
Kod silnika: M47N
podlaczylem pod kable podane w opisie i zaizolowalem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 18:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
DziobaL, No......... więc wszystko wskazuje na to że opis jest nieprawidłowy . :mur: Albo wykonanie opisanych czynności po prostu Cie przerosło.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 29 stycznia 2012, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 39
Moje BMW: E46 320TD M-Pakiet
Kod silnika: M47N
dobrze a wiec jutro porobie fotki co gdzie wczepialem, lutowalem. do jutra

http://imageshack.us/photo/my-images/834/dsc00029ia.jpg

dla poronania

http://imageshack.us/photo/my-images/268/ek430113a.jpg/

jesli kots wie to niech mi powie za co odpowiadaja piny z zielonej kostki: 1, 9, 10 i i piny z kostki od swiatel niebieskiej piny 21 i 27 pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Lukasz_S napisał(a):
Panowie pomocy.


Kabelek podpięty do wolnego pinu nr 27 w 40 pinowej kostce.
Sprawdziłem INPĄ i guziki działają, na teście zegarów kontrolka od tempomatu normalnie się zapala więc to też nie to.



Jak podlaczyles przewód tempomatu od kiery do pinu 27 w komorze silnika, Po naciśnięciu tempomatu na kierownicy zapaliła sie na zegarkach kontrolka tempomatu ?
Rozumiem ze inpa robileś poprostu test zegarów

Jezeli z kierownicy nie odpala tempomatu spr ponownie pinu 27 możliwe ze nie zwiera zworka która wsadziłeś.

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 39
Moje BMW: E46 320TD M-Pakiet
Kod silnika: M47N
DziobaL napisał(a):
po podlaczeniu wszystkiego nic nie chodzi i zauwazylem ze nan male problemy z elektryka swiatel(kierunki sie nie wylaczaly, oswietlenie w kabinie szwankowalo) i alarmem(przestal dzialac).


mianowicie nic mi nie dzialalo nawet podswietlenie tych przyciskow na kierownicy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
MOŻE to Ci pomoze :) moim zdaniem
Masz opis pinów, oczywiscie tempomat w twoim przypadku pod pin nr 37 podpinasz
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/showFullSize.php? ... 39293f4c6e

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL