BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 9 marca 2015, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
zerD, Zle się wyraziłem. Chodzi mi o to, ile naboi ma ta poduszka z tej kierownicy :)

Jesteś z Leszna koło Kampinosu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 10 marca 2015, 19:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
Dobrze się wyraziłeś może ja nie jasno napisałem. Nie wiem ilu jest nabojowa ale na pewno sprzedający to wie :)

I tak, jestem.

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 10 marca 2015, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
Moja poducha jest jedno nabojowa (jeden podwójny kabelek po środku z niej wychodzi). Czyli teraz zapewne będzie problem z podpięciem nowej dwunabojowej poduszki ?

Przez Leszno jeżdżę do teściów :P Nie chcesz może sprzedać znaczka BMW na maskę, ktory wymieniałeś na nowkę ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 marca 2015, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 9
Moje BMW: 320i e46
Kod silnika: M52TU
Witam.
Czytalem troche o tych tempomatach i poduchach i znalazlem kiedys taka informacje ze jednonabojowe sa gdy na kierownicy jest napis SRS AIRBAG a dwunabojowe kiedy jest tylko napis AIRBAG. Nie wiem na ile to prawda ale moze jest to juz jakis trop.
Ja z kolei mam inny problem bo tez chcialem zamontowac kierownice mulitfunkcyjna (teraz mam zwykla) ale nie widze w moim aucie zadnego tempomatu pod maska. Chlopaki pisza ze w wielu przypadkach wystarczy zmienic kierownice podpiac kabelki i bedzie ok. Jednak u mnie jest problem bo moja przepustnica nie jest chyba wogole przystosowana zeby podpiac tam linke od tempomatu. Jest tam tylko miejsce na jedna linke i koniec. Moje auto to BMW 320i z lipca 2000roku sedan. Przepustnica jest taka jak w linku:
http://allegro.pl/przepustnica-elektryc ... 01668.html
Moze mi ktos powiedziec czy da sie podlaczyc do tego tempomat jakos?
Chodzi mi tylko o sterowanie w kierownicy z przyciskami bo wiem ze jest inna metoda na podlaczenie ale wtedy przyciski sa montowane dodatkowe gdzies z boku jak np wlacznik do instalacji gazowej a tempomat sterowany jest podcisnieniem. Jak ktos cos wie na ten temat prosze o odpowiedz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 marca 2015, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
rafaello305, Kolego. masz ten sam model co ja. Tylko ja mam z lutego 2000 i na 100% masz tempomat, tylko musisz przeprowadzić odpowiedni kabelek do komputera. Kilka postów wczesniej masz filmiki :)

Ja właśnie zamówiłem kiere po lifcie :) Zobaczymy co to się będzie działo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 marca 2015, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 9
Moje BMW: 320i e46
Kod silnika: M52TU
Bmw320i ok dzieki za info ale mozesz mi wytlumaczyc jak w takim razie jest u nas sterowany tempomat skoro nie ma linki? Masz ta sama przepustnice? Mechanik mi powiedzial ze ta przepustnica nie steruje tempomatem i trzebaby bylo podpinac wszystkie podzespoly od podstaw zeby to dzialalo. Na forum tez zdanie jest podzielone ale nigdzie nie znalazlem info na temat tej przepustnicy i czy ona steruje elektrycznie klapka czy nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 marca 2015, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
rafaello305, Kolego, ja będę niebawem przerabiał ten temat :) Teraz Ci nic nie powiem, kolega wyżej z którym dyskutowałem ma zapewne większą wiedzę na ten temat niż ja :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 marca 2015, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 9
Moje BMW: 320i e46
Kod silnika: M52TU
Ok to jak zamontujesz ta kierownice to daj znac czy to dziala. Moze ktos juz montowal to przy takiej przepustnicy jak moja i jeszcze cos podpowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 marca 2015, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
rafaello305, Dam znać na pewno. Zajrzyj na PW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 marca 2015, 07:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 664
Lokalizacja: Leszno k/ Warszawy
Moje BMW: E46 316 Ti
Kod silnika: N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 4#p2213424
BMW 320i napisał(a):
Moja poducha jest jedno nabojowa (jeden podwójny kabelek po środku z niej wychodzi). Czyli teraz zapewne będzie problem z podpięciem nowej dwunabojowej poduszki ?

Przez Leszno jeżdżę do teściów :P Nie chcesz może sprzedać znaczka BMW na maskę, ktory wymieniałeś na nowkę ? :)


Nie będzie żadnego problemu, spokojnie zamontujesz. A stary znaczek zawitał na ścianie w garażu i nie jest na sprzedaż ;)

_________________
byłe
miłe wspomnienia E90 viewtopic.php?f=6&t=93850
miłe wspomnienia E34 viewtopic.php?f=6&t=115176
miłe wspomnienia E46 viewtopic.php?f=6&t=144578
miłe wspomnienia E91 viewtopic.php?f=6&t=157257


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 14 marca 2015, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 9
Moje BMW: 320i e46
Kod silnika: M52TU
Ok wszystko ladnie pieknie, ale czy ktos jest mi w stanie odpowiedziec na pytanie jak sie ma sprawa z wymiana kierownicy na multifunkcje ale z podgrzewaniem? Robil ktos juz takie cos? Potrzebne sa dodatkowe podlaczenia do grzalki? Jak wygladaja wtyczki w takiej kierownicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 15 marca 2015, 13:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Cześć,

mam taki problem, m43 po swapie na m52, szukam który kabel podłączyć kompa żeby działał tempomat, dodam ze fabrycznie jest multifunkcja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 15 marca 2015, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 9
Moje BMW: 320i e46
Kod silnika: M52TU
Roger-Nysa napisał(a):
W przypadku silnika M47TU odnajdujemy duży wtyk z 58 pinami a kabelek dociągnięty wraz z zasuwką instalujemy w wolnym miejscu pin 37.
11.W przypadku silnika M47, N42 , M54 ,M57 wyprodukowanego do 09.2001 komputer ma inną wtyczkę (40 pinową) Odnajdujemy wolny pin 27 i w nim instalujemy dociągnięty kabel.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 15 marca 2015, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 9
Moje BMW: 320i e46
Kod silnika: M52TU
Tez szukam takiej informacji bo mam silnik M52TU 320i 2000r ale znalazlem tylko do wersji tych powyzej. Sadze ze u nas bedzie to tak samo pin nr 27 ale pewnosci nie mam, dlatego lepiej jakby sie ktos tko w takim silniku montowal multifunkcje wypowiedzial.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 16 marca 2015, 15:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47 D20TÜ
Czesc.
Jest tu ktoś z Olsztyna lub okolic kto mógłby mi pomóc w montażu multifunkcji?
Kierownicę mam już wymienioną na polift z multifunkcją, teraz kwestia podłączenia wszystkiego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 marca 2015, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 6
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Super poradnik, wszystko działa bez najmniejszego problemu w 320d M47. Wpiąłem się w pin 27. Koszt to około 160zł ponieważ miałem trójramienną kierownicę i dokupiłem tylko zestaw przycisków z kabelkiem. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 marca 2015, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
Roger-Nysa napisał(a):
11.W przypadku silnika M47, N42 , M54 ,M57 wyprodukowanego do 09.2001 komputer ma inną wtyczkę (40 pinową) Odnajdujemy wolny pin 27 i w nim instalujemy dociągnięty kabel.
do tego można dodac jeszcze silnik M52B20 :) U mnie cała operacja trwała troszke dłużej niż godzinę, ponieważ zająłem się jeszcze dokładniejszym czyszczeniem roztoczy które po 15 latach ktoś je pierwszy raz ujrzał :P
Jeśli chodzi o samą kostkę, to znajduje się ona między malutką kostką (pierwsza od lewej) a tą dużą 52 pinową. W kostce 40pinowej wpinamy przewód między fioletowym a brązowym przewodem :)
Taka ot mała sugestia..

KOLEJNY ZADOWOLONY MULTIfarciarz :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 marca 2015, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 42
Lokalizacja: Pułtusk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20
Czy spadek o prawie 200km (do przejechania) na liczniku mógł jakoś spaść przez podłączenie kierownicy ? Przed wymianą zatankowałem za 170zł (rezerwy miałem 100km), po zatankowaniu licznik po uspokojeniu wykazał mi 584 km do przejechania. Dziś po wymianie i przejażdżce licznik nagle wykazuje 390km... Czego to może być wina ? Chyba nie tempomatu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 marca 2015, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 9
Moje BMW: 320i e46
Kod silnika: M52TU
Podczas montazu przyciskow odlaczyles akumulator przez co skasowalo sie srednie spalanie w kompie. Jak wszystko zlozyles pewnie pojechales na jazde probna i komp od nowa miezyl spalanie. Jesli go troche przyciaales albo jazda byla po miescie wylacznie to srednie spalanie moglo wzrosnac przez co komputer przeliczyl ze zrobisz 390 a nie 584 km. Wydaje mi sie ze to cala przyczyna. Sprawdz jakie masz teraz spalanie na 100km w kompie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 17 marca 2015, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 6
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Zgadzam się z tym co pisze rafaello305, miałem to samo po odpięciu akumulatora. Po dłuższej jeździe wszystko się unormowało :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL