BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 16:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 października 2010, 12:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
pewnie talk pod jednym warunkiem, ze akzdy silnik 6 cylindrowy mial tempomat??!! czy to prawda?? nie sadze.

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 października 2010, 18:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Vis napisał(a):
Czy korzystając z gotowego zestawu OEM do adaptacji kierownicy MF całą robota byłaby szybsza/łatwiejsza? (bez lutowania tylko jakieś szybkozłączki itp.)...

Ciekawe ile taki zestaw kosztuje w ASO?...
Pitt_85 napisał(a):
ROGER-NYSA, dzięki serdeczne, mam zamiar niedługo skorzystać :)
Vis, faktycznie, tak by pewnie było łatwiej, ale zależy jaki koszt...


Nie mam pojęcia ile kosztuje wiązka w ASO.
Na allegro pojawiła się aukcja :niepewny: cena moim zdaniem powala z wysyłką 250zł.
Obrazek



W tej sytuacji myślę że złożenie multifunkcji i tempomatu moim sposobem jest jakąś alternatywą.


Jako uzupełnienie tematu, pozwolę sobie wkleić informacje zawarte w WDS BMW.
Tłumaczone translatorem online. :kwasny: Moim zdaniem i tak całkiem dobrze........... zrozumieć można.

Tłumaczenie (angielski > polski)
Wielofunkcyjna kierownica, 2-giej generacji

Kierowca może korzystać z kierownicy wielofunkcyjnej (MFL) do różnych funkcji pojazdu z kierownicą, w zależności od wyposażenia. Funkcje te obejmują:

* Funkcje radia
* Funkcje telefonu
* Funkcji Cruise control
* Funkcje kontroli recyrkulacji powietrza
* Podgrzewane Kierownica

Oprócz wysokiego poziomu komfortu, kierownica wielofunkcyjna oferuje również większe bezpieczeństwo kierowcy, ponieważ nie jest konieczne podejmowanie rąk od kierownicy do obsługi różnych funkcji. Kierowca może wprowadzić funkcje z kierownicy wielofunkcyjnej bez odwrócenia uwagi od sytuacji na drodze.

Czas reakcji do funkcji MFL są tak szybko, że nie jest zauważalna w opinie.

Kierownica wielofunkcyjna (MFL) składa się z następujących elementów:

* Jednostki operacyjnej MFL: klocki Przycisk funkcji MFL są na kierownicy po prawej i lewej stronie obok poduszka powietrzna jednostki.
* Sterowanie MFL: Centrala MFL jest wbudowany w klawiaturę z prawej strony. Radio i telefon funkcji zintegrowanych w urządzeniu MFL operacyjne są przekazywane za pośrednictwem K-bus do odpowiednich jednostek sterujących. Sygnały przycisk tempomat są wysyłane poprzez oddzielne łącza do jednostki cruise control (tempomat).
* Jednostki Kontakt: Napięcie zasilania i K-bus link połączone są za pomocą sprężyny do jednostki MFL kontroli.

Warianty

Różne wersje kierownicy wielofunkcyjnej (MFL) są oferowane. Poniżej opisano funkcje maksymalnej wersji.
Regulacja prędkości pracy

Klawiatury do współpracy tempomat znajduje się na prawej stronie kierownicy. Opis pracy klucze od góry do dołu:

* CV: pojazd przyspiesza czy zwalnia do prędkości jazdy i utrzymuje ustawione ostatnio ten prędkości.
* Przyspieszenie: prędkość została zwiększona o 1 km / h za krótko naciskając przycisk. Po naciśnięciu dłużej, prędkość zwiększa się aż do zwolnienia przycisku ponownie.
* Decelerate: prędkość zmniejszyła się o 1 km / h za krótko naciskając przycisk. Po naciśnięciu dłużej, prędkość spada do zwolnienia przycisku ponownie.
* OFF: Wyłączenie funkcji tempomatu.

Sterowanie radiowe

Przycisk panelu do obsługi radia znajduje się na lewej stronie kierownicy. Opis pracy klucze od góry do dołu:

* Wyszukiwanie w górę: W trybie radia: radio górę stacji funkcję wyszukiwania. W trybie jednokrotnym naciśnięciu kasety: Wyszukiwanie utwór do przodu. Dwukrotne naciśnięcie w trybie kasety: Szybkie przewijanie do przodu do końca taśmy. Jeśli zostanie naciśnięty przycisk do przodu, napęd przełącza się kaseta PLAY.
* Tom: Zwiększenie głośności tak długo jak przycisk jest wciśnięty.
* Pojemność -: Zmniejsza głośność tak długo jak przycisk jest wciśnięty.
* Wyszukiwanie w górę: W trybie radia: radio dół stacji funkcję wyszukiwania. W trybie jednokrotnym naciśnięciu kasety: Wyszukiwanie utwór do tyłu. Dwukrotne naciśnięcie w trybie kasety: Rewind do początku taśmy. Jeśli zostanie naciśnięty przycisk do tyłu, napęd przełącza się kaseta PLAY.
* Radio / zmienić telefon na: Ten przycisk służy do przełączania funkcji wyszukiwania między radio i telefon. Na wyświetlaczu radia (częstotliwość lub stacji) lub na wyświetlaczu telefonu (numer telefonu lub imię i nazwisko) jest widoczny w radio.

Ruch telefoniczny

Przycisk panelu do obsługi telefonu znajduje się na lewej stronie kierownicy. Opis pracy klucze od góry do dołu:

* Wyszukiwanie w górę: Wybór następnego wyświetlacza telefonu (numer telefonu lub nazwę) z wyświetlaczem w radiu.
* Tom: Zwiększenie głośności tak długo jak przycisk jest wciśnięty. Możliwe jedynie "hands-free" jest włączony.
* Pojemność -: Zmniejsza głośność tak długo jak przycisk jest wciśnięty. Możliwe jedynie "hands-free" jest włączony.
* Szukaj w dół: Wybór poprzedniego ekranu telefonu (numer telefonu lub nazwę) z wyświetlaczem w radiu.
* Radio / zmienić telefon na: Ten przycisk służy do przełączania funkcji wyszukiwania między radio i telefon. Na wyświetlaczu radia (częstotliwość lub stacji) lub na wyświetlaczu telefonu (numer telefonu lub imię i nazwisko) jest widoczny w radio.
* Zestaw głośnomówiący: wybieranie numeru telefonu widoczny w radio.

Sterowanie powietrzem recyrkulacyjnym

Kluczem do recyrkulacji powietrza funkcji znajduje się na klawiaturze po prawej stronie. Funkcja recyrkulacji powietrza może być na przemian włączać i wyłączać.

Recyrkulacji powietrza przycisk sterowania nie jest zainstalowane, jeśli grzejnik kierownicy jest zainstalowany.
podgrzewane Kierownica

Podgrzewane koło kierownicy jest gotowy do pracy z zacisku 15. To jest włączony, naciskając klawisz raz na kierownicy wielofunkcyjnej. Podgrzewane koło kierownicy jest wyłączony przez naciśnięcie klawisza po raz drugi.


Vis napisał(a):
mam multifunkcje u siebie itp ale chce wykozystac przyciski od zestawu glosnomowiacego do czegos innego.
czy mogl by mi ktos powiedziec gdzie biegna przewody od tych 2ch przyciskow??????


Jak wynika z opisu komunikacja jest realizowana po magistrali k-bus więc cyfrowo.
Sądzę że nie ma możliwości wykorzystania tych przycisków do innych funkcji bez mocnego rzezania .

I jeszcze jedno sprostowanie !!!!!!!!
Napisałem jak ja to robiłem........... Jednak dzisiaj przeglądając dokumentację WDS-BMW znalazłem dość istotną informacją.
W związku z nią ,gdybym następnym razem pracował przy poduszkach ODŁĄCZYŁ BYM AKUMULATOR

ROGER-NYSA napisał(a):
Do zabiegu nie odłączałem akumulatora , moim zdaniem nie ma takiej potrzeby ( wystarczy nie włączać zapłonu - najlepiej nawet nie wkładać kluczyka do stacyjki!!!!! )
Wycofuję się z tej teorii......
Wds-bmw :

CAUTION!

All work on the airbag must only be conducted with the battery disconnected!

Connect and disconnect control unit, sensors and inflator assemblies (gas generators) only with the battery disconnected!

Tłumaczenie (angielski > polski)
UWAGA!

Wszystkie prace muszą poduszka powietrzna być przeprowadzona tylko przy odłączonym akumulatorze!

Podłączać i odłączać urządzenia sterowania, czujniki i zespoły pompka (generatory gazu) tylko z odłączonym akumulatorem!



Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 października 2010, 15:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
dzieki za odp.

pozdrawiam


ps chcialem wykozystac te przyciski do stroboskopow zamontowanych zamaist pozycji.

posiadaja one zmiane programu siwecenia z (constant) na miganie w 20ty kilku trybach.

fajna sprawa.

bajerek hehehe

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 7 października 2010, 19:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Ja jakoś nie doszukałem się informacji, czy każda e46 320d ma w taśmie airbag wyjscie na multifunkcje?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 7 października 2010, 20:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 119
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
tak kazda ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 października 2010, 08:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 10
Lokalizacja: Nisko
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19
Czy taki zabieg przeszedł bym w e46 318i 1998r ??

_________________
BMW e46 318i viewtopic.php?f=6&t=55803


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 października 2010, 13:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 119
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Kamill881 napisał(a):
Czy taki zabieg przeszedł bym w e46 318i 1998r ??


tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 października 2010, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: Z tond i zewszond ;]
Moje BMW: E46 320Ci Coupe
Kod silnika: M52TU
kusy6 napisał(a):
zielo napisał(a):
Czyli jak mam np 320i bez tempomatu, to kupuje kiere wielofunkcyjną, montuje jak na instrukcji na początku tego tematu i tempomat już mam i Mi działa?


No właśnie ja mam taki problem, mam 320i Coupe rok produkcji 1999 silnik 6 cylidrów i podpoiłem wszystko napewno dobrze i kufa tempomat nie gada :/ sam nie wiem czemu, w sumie nie szukałem dużo na ten temat i nie wiem czy jednak coś jeszcze trzeba zrobić dodatkowo. Może wiecie co trzeba jeszcze zrobić, przyciski od radia działają a tempomat niet :looka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 października 2010, 00:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 10
Lokalizacja: Nisko
Moje BMW: e46
Kod silnika: m43b19
chyba tego brakuje http://moto.allegro.pl/tempomat-do-bmw- ... 98351.html sama kierownica nie wystarczy

_________________
BMW e46 318i viewtopic.php?f=6&t=55803


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 października 2010, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Moje BMW: 318d e46
ehh ja dzis tez cały dzien spedzilem na podlączaniu multifunkcji i tez tempomat nie działa a sterowanie radjem działa moje BMW to 318d rok 2002 wie ktoś co mogłem zrobić nie tak??

ps: czy mozliwe jest ze jak nie podepnę kabelka do kompa to sterownie radyjkiem bedzie działało?


i jeszcze jedno gdy odpiąłem wtyczki od poduszki i podłączyłem to teraz cały czas mi świeci kontrolka poduszki(wszystko jest dobrze podpięte kilka razy sprawdzałem);/;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 7 listopada 2010, 18:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
wilku23 napisał(a):
podpoiłem wszystko napewno dobrze i kufa tempomat nie gada
Proponuje prześledzić temat i instrukcje podpięcia tempomatu: viewtopic.php?f=25&t=85358&p=951961#p951961 i sprawdzić czy mamy tempomat pod maską. Oryginalnie powinieneś mieć, ale jak nie miałem opcji do jego używania to poprzedni właściciel może wpadł na pomysł że jeżeli nie funkcjonuje to można go sprzedać ;)

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 21:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 216
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Roger, mam małe pytanko, mianowicie chciałem wymienić kierownicę czteroramienną multifunkcyjną ( która kompletnie mi się nie podoba) na trójramienną multi, czy muszę kupić tą trójramienną z poduszką, czy poduszka z czteroramiennej będzie pasowała? Dzięki za info.

_________________
Flagi na trzeciego
Zobacz moje pierwsze BMW -->> viewtopic.php?p=591189


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
jendrek1977 napisał(a):
czy poduszka z czteroramiennej będzie pasowała? Dzięki za info.


Nie będzie pasowała.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 216
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Roger-Nysa napisał(a):
Witam
jendrek1977 napisał(a):
czy poduszka z czteroramiennej będzie pasowała? Dzięki za info.


Nie będzie pasowała.


Dzięki za szybką odpowiedź, szkoda bo z tego co się orientuję(allegro) ta trójramienna z poduchą to wydatek około 1 tyś, a zmian przez mnie planowanych jest dużo więcej(m. innymi programik w sobotę :) )

Pozdrawiam

_________________
Flagi na trzeciego
Zobacz moje pierwsze BMW -->> viewtopic.php?p=591189


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 11:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
I ja wczoraj doposażyłem BUME w multi... :hyhy:

Super sprawa... :)

Roger-Nysa, super opis, czekamy na więcej.. :piwo: :piwo: ;)

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Czy w 320d z 2002roku seryjnie jest tempomat? mam kierownice 3ramienna bez multi i ori radio, na allegro widze przyciski do mojej fajery za 180zl. Czy zakup tego wystarczy? bedzie dzialalo podswietlenie tej multifunkcji, tempomat i radio? czy tempomat trzeba jakos aktywowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 338
Lokalizacja: Pomorze
Moje BMW: E84 20d xdrive
Kod silnika: N47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71167
Czytałeś całą instrukcję?
Tempomat masz, musisz dołożyć przyciski i kable. Aktywować nie trzeba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Moje BMW: e46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101919
Mam pytanie jesli ja mam 318i e46 z 98 to nowa trojramienna kierownicami nie podejdzie wiec jesli kupie taka sama 4 ramienna tylko z multifunkcja czy da rade ja zamontowac ?

_________________
Pozdrawiam Anaruc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 22:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
anaruc, przeczytaj uważnie cały temat.. :]

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 22:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
anaruc napisał(a):
Mam pytanie jesli ja mam 318i e46 z 98 to nowa trojramienna kierownicami nie podejdzie wiec jesli kupie taka sama 4 ramienna tylko z multifunkcja czy da rade ja zamontowac ?
A dlaczego nie podejdzie? Pierwsze słysze

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL