BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 05:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e36 COMPACT duże tylne hamulce+ większa pompa hamulcowa.
PostNapisane: 7 października 2018, 22:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Witam!
Pytanie takie pojawia się od czasu do czasu,
z czego i jak zrobić duże hamulce na tył do kompota.
szczególnie z działającym ręcznym.

ja to już mam jakiś czas temu zrobione,
wszystko działa, więc opiszę co i jak.

opcji jest kilka, ja po przeszukaniu inetrnetów znalazłem info o takiej rzeźbie:
-potrzebne są zaciski hamulcowe z e46 tylne 328,
lub z innych wersji nadwoziowych z wentylowanymi tylnymi hamulcami o śr 294mm
ważne aby to były zaciski i jarzma pod wentylowane tylne tarcze, bo były także nie wentylowane.
(dodatkowo zacisk jest taki sam jak w najmniejszej tylnej tarczy 279mm, różnica jest tylko w innym jarzmie)
-tylne tarcze hamulcowe od z4 3.0 294mm
-dłuższe przewody hamulcowe tylne, tu jest haczyk,
długość całkowitą wziąłem 270mm ja wybrałem końcówkę przy zacisku oczkową,
miedziana podkładka idealnie pasuje wokół otworu zasilania.
mam nadzieję że Furious się nie obrazi że wrzucam foty od niego (jakby co usunę), ale wrzucam dla porównania,
każdy sobie wybierze co mu bardziej będzie pasować.
na zdjęciu będzie widać różnicę seria-oczko.
zasilanie zacisku 328 jest z innej strony niż seria.
przewody zamówiłem w pizzabrakes.


Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

-tarczę kotwiczną trzeba trochę podginać po obwodzie, oraz podszlifować w miejscu gdzie zacisk będzie wadzić

Obrazek

-adapter (ja zakupiłem od użytkownika na driftforum Furious)

Obrazek


jak to wyglądało podczas przymiarek i efekt końcowy.

Obrazek Obrazek Obrazek

Wraz z hamulcami z e46 330 na przodzie, czuć że pedał jest bardziej miękki, ale samochód hamuje skutecznie, bez problemu załącza abs. W moim odczuciu używa się mniej siły aby hamować tak samo, a wiadomo, różnica jest przy wielokrotnym mocnym hamowaniu. Trudniej przegrzać układ. Przy odpowiednim klocku oczywiście. pierwszy set miałem na przodzie trw, i przy 3 hamowaniu ze 140 hamulec już mocno puchł. Wywaliłem i wstawiłem ate i lata jak trzeba.

Wymiary pompy hamulcowej są takie same jak w e46 330.
można kupić, jak ktoś trafi, i cena go nie zabije, pompkę z m3 3.2 e36 (nie wiem jak inne m3), ale koniecznie wraz z serwo.
normalnie siedzi pompa i serwo, ate, m3 ma set od lucasa, i jest jakaś różnica w odsadzeniu pomp, i pedał będzie głęboko siedział i trzeba jakiś dystans dorabiać.
jest też opcja na pompkę z e34, ma tłok główny taki jak m3, jednak jest różnica w mocowaniu zbiorniczka,
ponoć da się temat przeskoczyć, szukam info jak.
e34- https://goo.gl/images/K81oiE
e36- https://goo.gl/images/SDsfrp

Mam nadzieję że komuś się przyda fotorelacja. może ktoś podpowie co z pompką.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Ostatnio edytowano 11 lutego 2019, 13:06 przez kirpek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 COMPACT duże tylne hamulce
PostNapisane: 15 listopada 2018, 20:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Większa pompa hamulcowa w e36 to dość częste potrzeba użyszkodników tych samochodów.
Szukałem pompy z m3, temat dość trudny bo mało tego a ceny czasem zabijają, a w dodatku, aby była p&p musi być z serwem.

Po info że ta z e34 pasuje z małą przeróbką, kupiłem tą z e34.
po przymierzałem do serwa i wszyło że wystarczy pod szlifować tłok pompy ok 5mm.
i średnio mi się to spodobało.
Poszperałem po necie, jakie pompki od bmw, mają okolice 25mm na głównym tłoku.
i wszyło że większość e90 ma taką pompkę i wszystkie x1.
różnica między nimi, taka że te do e90 kosztowały po ok 150zł a te z x1 kupiłem za 45 zł z przesyłką.
w dodatku taka pompa jest prawie 30lat młodsza, mniej wyeksploatowana, i pewniejsza.
przyjechała, pomierzyłem, popatrzyłem.
i wyszło takie coś:
-korpus pompy x1 jest dłuższy między mocowaniem serwa a wałkiem o ok 15mm, za to wałek ma takie same wymiary.
-popychacz z serwa siada bez problemu na długość w tłoku.
-trzeba dorobić dystans. ja zrobiłem właśnie 15mm, na początek, do testów, żeby nie było za mało, z pomiarów wychodziło
że 14mm będzie lepsze, szybciej będzie łapać hamulec.
-szpilki z serwa za krótkie po dołożeniu serwa, trzeba wytoczyć nakrętki.
-w pompce z x1 trzeba rozwiercić otwory pod węższy rozstaw szpilek, i nowe nakrętki.
-jest różnica w nakrętkach przy przewodach hamulcowych.
w x1 obie są jak pamiętam (m10) a w e36 jest (jak pamiętam m8 i m10), dodatkowo ta z x1 ma oba przewody 6mm a e36,
6mm i 5mm. trzeba zakupić nakrętkę m10 na przewód 5mm i zarobić kawałek nowego przewodu aby połączyć pompkę z abs.
- w e36 wyjście przewodów jest po przeciwnej stronie jak w x1, trzeba sie trochę namęczyć z odginaniem stalowych przewodów.

ps1 wymiary nakrętek, przewodów i końcówek oraz dystansu jeszcze dorzucę.
ps2 pompa z e36 ma wymiary 23/20mm, pompa z x1 25/22mm, balans zachowany.
ps3 pompa z e65 ma 26mm ;) ale już miałem gotowy setup jak wyżej, więc nie wiem jak z spasowaniem tego do serwa z e36.

-serwo ze zdjęc to serwo e36
-wciśnięty tłok w pompie z e34, widać że zeszlifowanie tłoka spowoduje że po pełnym wciśnięciu schowa się w obudowie.
ryzyko wycieków lub zablokowania.
Obrazek

-dystans wraz z nakrętkami. można dystans pod szlifować do kształtu pompy żeby się nie rzucał w oczy.
dodatkowo dystans ze zdjęcia ma za małą średnicę. i narożniki pompy wystają.
ale nie marudzę, bo po znajomości ogarnięte.
Obrazek

- różnica w przewodach i końcówkach u góry x1.
Obrazek

-po za montowaniu na aucie. leciutko przechylony zbiorniczek. foty ładniejszej nie zrobiłem...
Obrazek

-różne przymiarki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

dopasowując pompę starałem się dobrać tak wymiary, aby tłok pompy opierał się na popychaczu z serwa, tzn żeby popychacz był dłuższy, oraz żeby, długość skoku tłoka była taka jak w ori pompce.
jak znajdę kartkę z pomiarami to wrzucę.

cześć!

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Ostatnio edytowano 11 lutego 2019, 23:27 przez kirpek, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 COMPACT duże tylne hamulce+ większa pompa hamulcowa.
PostNapisane: 11 lutego 2019, 13:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Oczywiście wszystko robicie na własną odpowiedzialność.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL