BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 23 lipca 2017, 07:29


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Programowanie DDE dla nowego przepływomierza
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Temat o tym jak wymienić przepływomierz: viewtopic.php?f=25&t=90691

Gdy już wymieniłem przepływomierz odpaliłem auto i postanowiłem sprawdzić jak się będzie zachowywało. Poprawa była zauważalna, ale jedynie na biegach 1-3 i to nie tak duża jak powinna.
Na czwartym biegu nie udało mi się zamknąć ekonomizera - doszedłem jedynie do 15 litrów.
Wyprzedzając fakty po przeprogramowaniu sterownika samochód odżył wreszcie i ma takiego "kopa" jakiego powinien mieć. Ekonomizer na 4 biegu bez problemu zamyka się.

Opiszę teraz szczegółowo całą procedurę programowania, jaką wykonywałem w celu prawidłowej pracy przepływki. Opis dotyczy 320d, M47.
Procedurę wykonałem na podstawie instrukcji zamieszczonej w TIS.

UWAGA: nie odpowiadam za wszelkie szkody jakie mogą wyniknąć z nieumiejętnego posługiwania się DIS'em.

Potrzebne nam będą:
- interfejs diagnostyczny,
- komputer z oprogramowaniem DIS,
- tablice ze starymi i nowymi numerami sterowników programowalnego modułu (przedstawione zostały na końcu).


Uruchamiamy DIS. Po uruchomieniu klikamy w "Diagnosis".
Obrazek

Pojawia się kolejny ekran na którym wymieramy serie i model naszego auta. Następnie klikamy w zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu.
Obrazek

Po chwili program zidentyfikuje nam auto i wyświetli zidentyfikowane wyposażenie.
Klikamy dwukrotnie w "DDE Diesel Electronics DDE3.0". Otworzy nam się okno z zapytaniem - potwierdzamy klikając w "OK".
Obrazek

Odczekujemy kolejną chwilę, żeby w końcu mieć możliwość kliknąć w przycisk "Control-module functions" - klikamy.
Obrazek

Otwiera się ekran na którym wybieramy kolejno:
- DDE Diesel Electronics DDE3.0
- Identification
Interesują nas trzy numery, które musimy zanotować!!!
- Chassis number (VIN)
- Part number, basic control module
- Part number, programmed control module
Obrazek

Na tym etapie możemy stwierdzić, czy mamy stare, czy nowe sterowniki.
Wystarczy odnaleźć "Part number, programmed control module" w tablicy (siedem ostatnich cyfr) i sprawdzić czy jest w kolumnie "Old part number" (stare), czy "New part number" (nowe).

Jeśli mamy stare, to przechodzimy dalej. Klikamy "Change" i wybieramy "Coding/Pogram.".
Obrazek

Otwiera się nowy ekran. Wybieramy pozycję 5 "Programming" i klikamy w zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu. Na kolejnym ekranie klikamy ponownie zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu.
Obrazek

Wybieramy pozycję 2 - "DDE programming" i znów ta sama co poprzednio zielona strzałka.
Obrazek

Wybieramy "Replace control unit" i klikamy w zieloną strzałkę. Na kolejnym ekranie klikamy tylko zieloną strzałkę.
Obrazek

Zaznaczamy "Determine basic control unit" i zielona strzałka w prawo.
Obrazek

Na zadane pytanie odpowiadamy "No", a na następnym ekranie klikamy zieloną strzałkę w prawo.
Obrazek

Teraz musimy wpisać numer, który wcześniej zapisaliśmy "Part number, basic control module". Po zakończeniu wpisywania klikamy "Yes". Następny ekran - tylko zielona strzałka.
Obrazek

Wpisujemy numer VIN naszego auta i potwierzamy klikając "Yes".
Obrazek

Wpisujemy nowy numer sterownika (siedem ostatnich cyfr). W tym celu otwieramy przedstawioną na końcu tabelę, wyszukujemy nasz stary numer (zapisany wcześniej "Part number, programmed control module") w kolumnie "Old" i odnajdujemy jego odpowiednik w kolumnie "New". W moim przypadku stary numer był "7 788 359", a jego nowy odpowiednik "7 794 715". Po wpisaniu potwierdzamy klikając "Yes".
Obrazek

Teraz musimy przewinąć ekran do samego dołu klikając zieloną strzałkę w dół, a na samym dole uaktywni się strzałka w lewo - klikamy ją.
Jeszcze raz powtarzamy to co powyżej, czyli przewijamy ekran w dół i klikamy zieloną strzałkę w lewo.
Program wróci do menu, które już wcześniej widzieliśmy. Tym razem wybieramy "Program basic control unit" i zielona strzałka w prawo. Na kolejnym ekranie jeszcze raz zielona strzałka w prawo.
Obrazek

Wpisujemy jeszcze raz numer VIN, ale tym razem skrócony - 7 ostatnich znaków i potwierdzamy klikając "Yes".
Obrazek

Pojawia się informacja, żeby włączyć zapłon - włączamy go i klikamy zieloną strzałkę w prawo. Na kolejnych dwóch ekranach z informacjami klikamy strzałkę w prawo, a na kolejnym wpisujemy przebieg naszego auta i potwierdzamy.
Obrazek

Program pyta nas ostatecznie, czy rozpocząć programowanie. Jeśli mamy na tyle odwagi :hyhy: to klikamy "Yes" i rozpoczyna się programowanie.
Obrazek

Programowanie zakończone. Program będzie chciał jeszcze skalibrować moduł EWS. W tym celu poprosi nas o wyłączenie zapłonu na 25 sekund. Po wyłączeniu i odczekaniu klikamy strzałkę w prawo.
Obrazek

Kolejny ekran informuje nas, żeby ponownie włączyć zapłon - włączamy i klikamy "Yes" (jeśli oczywiście chcemy kalibrować).
Po zakończeniu operacji zostajemy poinformowani, że wszystko zakończone. Klikamy strzałkę w prawo.

Możemy sprawdzić jeszcze raz zaprogramowane numery.
Obrazek


Żeby mieć wszystkie dane przedstawię jeszcze tablice. Źródłem tablic jest TIS.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 1 maja 2013, 08:18 przez Szersz, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 22:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 582
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e46 trumenvagon
Kod silnika: spacerówka
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=130181&p=1661879#p1661879
:25: Przyda się :ok:

_________________
BYŁA E46 JEST E34...a za rok E30 będzie wozić moje litery cztery...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 2 lutego 2011, 09:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
dobry temat

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 7 lutego 2011, 19:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 73
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M47 2002
Jutro jade sprawdzic jaki mam soft wgrany, tez auto 2001.06 i widze ze przeplywka byla wymieniana, ale czy adaptacja byla robiona tego nie wiem.
Super post duzo pomoglo, tylko ze nie mam DiS-a wiec jade do mechaniora zeby mi to sprawdzil
Objawy - bez szans zamknac ekonomizet na 20 przy 4 biegu - chodz ciagnie wmiare rowno

Pozdrawiam - DoKKe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 7 lutego 2011, 23:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Znając życie to pewnie adaptacji nie masz zrobionej. Sprawdź, a jeśli soft nie zmieniony to go koniecznie zmień - samochód odżyje na nowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 8 lutego 2011, 08:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 26
Posty: 2736
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: BMW E46 M3
Kod silnika: S54 B32
pozwólcie że podpne się do tematu.... Ja miałem juz przepływke wymienianą bo mam 0928400468 (a powininem miec końcówke 314 bo auto 99r 136KM) i takie pytanie... bo na allegro już niewidać tych przepływomierzy z końcówka 468, są natomiast bosha 0928400527... pisze żę do tych samochodów- M47, M57.. ogólnie wszystkie diesle w e46..
czy jeżeli kupie tą przepływke o numerze 0928400527 to również trzeba programować jak mam wgrany soft z poprzedniej (468)? i ile kosztuje wgranie takiego softu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 8 lutego 2011, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Przepływomierze 0928400527 i 0928400468 mają identyczne parametry, także adaptacja nie jest potrzebna (jeśli oczywiście wcześniej była zrobiona).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 8 lutego 2011, 21:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 62
Hej
domyslam sie ze w E39 jest podobnie tylko gdzie w Tis znalezsc ta tabele ?

_________________
Full set of diagnostic software for the diagnosis and programming all BMW models.
Support BMW E, F, G, I, Alpina series cars, MINI and Rolls-Royce from 1985 - 2017.CHECK HERE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 9 lutego 2011, 12:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7435
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Czy przez Inpę również da się zrobić adaptację czy tylko DISem?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 9 lutego 2011, 17:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Wydaje mi się, że INPĄ adaptacji raczej nie zrobisz, ale najlepiej żeby wypowiedział się ktoś kto zna dobrze ten program.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 12 lutego 2011, 17:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 119
Lokalizacja: Lubań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Super poradnik. Dzisiaj dzięki niemu wkońcu wymieniłem przepływkę na oryginalną boscha i nie mam problemów z obrotami tak jak na nieoryginalnej. Jeszcze raz wielkie dzięki za poradnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 15 lutego 2011, 14:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 30
Posty: 96
Lokalizacja: Białystok / Wysokie
Moje BMW: e46 318d
Kod silnika: m47
Panowie... czyli mam rozumieć że jeżeli ekonomizer nie zamyka się na 4 biegu to siada przepływka powietrza??
bo u mnie też nie ma szans zamknąć na 4 do 20....chyba w inpie da się sprawdzić tą przepływkę ile tam powietrza "łapie"
a może jest ktoś z białego lub okolic wysokiego mazowiecka, kto ma kabelek i zna sie na inpie i chciał by pomóc za piwko i sprawdzic przepływkę....
bo wydaje mi sie że oststnio mi coś bunia osłabła....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 15 lutego 2011, 21:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 30
Posty: 96
Lokalizacja: Białystok / Wysokie
Moje BMW: e46 318d
Kod silnika: m47
mam poliftowego...318d z 2002 roku... no i mi dochodzi ekonomizer do max 18 :) niedługo będe zawirusowywał moją maleńką to się wszystko sprawdzi :] bo te 115 koników to troszke mało już :wstyd: ale myśle że mi troszke przepływka szwankuje jedank... poczekam do wiosny i sie wszystko okaże... a jak ona troszke przekłamuje to po za spadkiem mocy nic innego złego dla silnika się nie dzieje???? pytam tak czysto profilaktycznie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 16 kwietnia 2011, 10:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Witam, mam 320d 136 przed liftem maj 2001 r. od początku jak zakupiłem auto problem z mocą. Poczyściłem elektrozaworki, zawór agr, kolektor,wymieniłem przewody podciśnienia, sprawdzona turbina, przepywka, wydech itd. nic nie pomagało. Na kompie zero błędów. Objaw auto muliło ekonomizer na początku na 4 biegu dochodził do 18 czasem 19 później już 16 max na 5 biegu 12. Mailem przepywke 0928400468 z braku pomysłów kupiłem nowa bosha 0928400527 i dalej to samo... W koncu umówiłem się z kolesiem który ma DISa powiedział ze może mam stary soft i stad te problemy. Na miejscu okazało się ze mam niby najnowszy soft z 2003 r. auto jest z 2001 r. a nigdy nic nie było wgrywane...mimo to wgrał najnowszy soft zresetował przepywke i po chwili wiedziałem ze to było przyczyna moich problemów po tym zabiegu jakbym wsiadł w inne auto :) także polecam to sprawdzić na pewno nie zaszkodzi a może bardzo pomoc (opis wyżej). Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 6 lipca 2011, 16:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 73
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M47 2002
Witam
Mam wymieniona przeplywke, ale numeru softu nie moge znalesc w tabeli
13 61 7 786 887
jest on odpowiedni?
Dodam ze samochod kupilem juz z wymieniona przeplywka.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 6 lipca 2011, 20:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1864
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: www.sjnet.pl
biały_wilk napisał(a):
przez inpe nie wgrasz nowego softa. Tu nie ma czegos takiego jak adaptacja przepływki ;) Tylko uaktualnienie softa;)


ta ?

a jak się robi uaktualnienie softa przez inpe ?

_________________
Oceń :)
Obrazek
www.sjnet.pl usługi informatyczne dla sektora prywatnego i dla firm
www.sjbud.pl Remonty domów mieszkań od A do Z
www.ania.sjnet.pl Biżuteria na każdą okazję
Mapy 2017, Softy do nawi , programy,
hasło: bmw
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 6 lipca 2011, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1510
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E 46 320d,Z 3 1.9i
Ja w moim 320 d mam wymienioną przepływkę z boscha na pierburga,czy też muszę ją adaptować?Gdy miałem założoną przepływkę boscha(nową)auto albo zapierniczało albo stało w miejscu,natomiast na pierburgu jezdzi lepiej.Gorzej zbiera się od dołu i przy 3000 obr.ale tak ogólnie to da się jezdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 10 lipca 2011, 12:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 407
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: BMW E39 530d
3x Audi A6 C4, Audi A6 C5, Audi S4 B5
Witam.

Postępując według instrukcji napotykam się na taki oto komunikat:

Obrazek

Wpisywałem różne numeri i sytuacja się powtarza. Gdzie robię błąd ?

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 10 lipca 2011, 20:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
DoKKeN napisał(a):
Witam
Mam wymieniona przeplywke, ale numeru softu nie moge znalesc w tabeli
13 61 7 786 887
jest on odpowiedni?
Dodam ze samochod kupilem juz z wymieniona przeplywka.

Pozdro


Nie ten numer sprawdzasz.
Ten numer co podałeś to jest "Part number, basic control module", a trzeba sprawdzić numer "Part number, programmed control module".


Gustav200, te tabele podane na początku dotyczą tylko E46.

szunaj 71, jak masz E46 po lifcie, to nie musisz robić adaptacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza
PostNapisane: 10 lipca 2011, 20:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 407
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: BMW E39 530d
3x Audi A6 C4, Audi A6 C5, Audi S4 B5
Szersz, i Z E46 obecnie pracuję.

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL