BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 20 listopada 2017, 12:53


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Wymiana płynu wspomagania DIY
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 13:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Po kolei:
1. Auto na podnosnik lub przod w powietrzu aby sie dostac pod spod i aby kola sie mogly krecic w powietrzu.
2. Odczepiamy waz odchodzacy od zbiorniczka do pompy\maglownycy (czyli odczepiamy waz na koncu nie przy zbiorniczku tylko na drugim jego koncu)
3. Czekamy az plyn zleci (przypominam oby nie lac oleju na ziemie tylko do naczynia i oddac do utylizacji) a nastepnie krecimy kierownica ze 20 razy lewo do konca na zmiane z w prawo na wylaczonym silniku. Po okolo tych 40 obrotach nie powinno juz nic wyciakac z rozlaczonego układu.
4. Laczymy uklad na nowo zaciskamy cybant aby nie wystrzelila rurka pod cisnieniem i nalewamy nowy plyn do zbiorniczka. Krecimy nadal pare razy na zgaszonym aucie i kontrolujemy poziom plynu, nastepnie zakrecamy zbiorniczek i odpalamy auto i krecimy pare obrotow lewo prawo.
5. Stawiamy auto na ziemi i robimy pare ''rundek'' na parkingu etc. aby mozna bylo poskrecac do konca kierownice w lewo i prawo , robimy tak az przestanie buczec, ewentualnie dolewamy plynu.
6. Tu mozna by zakonczyc wymiane, bedzie ona napewno polepszeniem dzialania i zywotnosci pompy ale mozna to zrobic lepiej, tak jak to opisze dalej.
7. Po punkcie 5 na nowo podnosimy auto zpuszcamy olej, wykrecamy zbiorniczek, czyscimy go np. benzyna ekstrakcyjna ,zakladamygo, zamykamy obieg laczac weze na dole i zaciskajac cybanty i napelniamy zbiorniczek na nowo i postepujemy od nowa z punktami 4 i 5 w ten sposob mamy prawie 100% nowego, czystego plynu wspomagania. Dodam ze do takiej wymiany spokojnie wystarczy 2 baniaczki po 1 litrze i zostanie jeszcze (przynajmniej w e36) do tego dochodza nowe cybanty i to tyle.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 16:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 262
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A co z odpowietrzeniem... ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 17:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 6
Lokalizacja: Katowice
Jak wymieniałem gumowe uszczelki w pompie wspomagania to po zmontowaniu wszystkiego i nalaniu płynu zapuszczałem silnik na parę sekund i czekałem aż płyn w zbiorniczku zostanie wessany do układu, operacje powtarzałem aż do momentu gdy płynu nie ubywało. Potem co mniej więcej 10 - 50 km sprawdzałem czy wszystko jest ok, czy nie brakuje płynu.
Jeżdżę już rok od wymiany i nie ma żadnych problemów - wniosek : samo się odpowietrza. :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 23:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1559
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Odpowietrzenie poprzes skrecenie kierownica na maksa prawo i lewo ;) .

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 6 marca 2011, 10:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 221
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M 40 1.8
jacekmury1 napisał(a):
Odpowietrzenie poprzes skrecenie kierownica na maksa prawo i lewo ;) .


jest to tzw samo odpowietrzanie. zapomniałeś dodać, że trzeba zabieg powtórzyć kilka razy. A po 2 dniach sprawdzić stan poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym ( najlepiej co kilka dni przez ok 2 tyg) , często podczas jazdy układ jeszcze się odpowietrza

_________________
każdy wie że BMW posiada swój prestiż i technologię. Ma swój styl, tradycję. Dla tego jest zajebistym autem.
Niestety wiedzą to i dresy oraz wiejscy szpanerzy którzy psują reputacje marki.
pozdrawiam prawdziwych posiadaczy i fanów BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 11 marca 2011, 15:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 24
Posty: 252
Moje BMW: E36 sport/cupe
Kod silnika: M50TUB20
Witam kupiłem nie dawno BMW i jestem jeszcze zielony w sprawach. Chce wymienić płyn od wspomagania i chcę się poradzić jaki i jakiej firmy by był najlepszy.Dziękuje i pozdrawiam :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 07:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 12
Lokalizacja: KOSZALIN
Moje BMW: E36 COUPE 323
Kod silnika: M52 B25
Hej
Ja zalałem ATF DII Valvoline .
Pozdrawiam

_________________
KRIS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 15:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 24
Posty: 252
Moje BMW: E36 sport/cupe
Kod silnika: M50TUB20
Witam Już wymieniłem dzięki za info pozzdro :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 16 maja 2011, 13:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1559
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Dzisiaj i ja wymienilem plyn,jest to bardzo proste zaczolem od odkrecenia oslony pod silnikiem potem odkercilem przewod od maaglownicy i krecilem na sucho kierownica(auto na podnosniki) nastepnie skrecilem wszystko i nalalem plynu pare razy kierownica w prawo i w leko uklad odpowietrzony.Teraz kiera chodzi lzej,olej byl brazowy zamiast czerwony takze polecam wymiane plynu.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 3 czerwca 2011, 14:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
też się chcę za to zabrać i widzę ze to faktycznie banalnie proste :)

_________________
wiatrówki - wiatrówki
domki nad jeziorem - domki nad jeziorem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 16 sierpnia 2011, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie
Moje BMW: 320D
odświeżam temat z zapytaniem. gdzieś wyczytałem że pojemność układu oscyluje w granicach 1.3 L. po odkręceniu przewodu przy maglownicy płyn wyleciał ale tylko ok 500 - 600 ml. czy można też odkręcić ten wężyk lecący od chłodnicy bo wydaje mi się że tam też pewna resztka zostaje i też zleci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 13 grudnia 2011, 16:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 31
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Jaki jest konsystencja płynu w waszych układach wspomagania przy włączonym silniku? Jest ładną klarowną cieczą czy też jest na nim pianka? Ostatnio wymieniałem wahacza i od kręcenia w miejscu przy wyłączonym silniku wylał mi się nadmiar oleju. Chciałem uzupełnić, wlałem Mobil ATF 220 i mam taką różową piankę gdy silnik chodzi, a jak postoi to jest ładna klarowna czerwono brązowa ciecz i teraz nie wiem czy mi ten olej się zważył czy nie. Na włączonym silniku jak się skręca kołami to słychać terkocącą pompę, czy tak powinno być? Nie wiem jaki był wcześniej wlany olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 13 grudnia 2011, 23:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie
Moje BMW: 320D
to żeś teraz klina zabił. po wymianie oleju tak przez tydzień płyn powinien być różowy taki jak w opakowaniu. potem nie wiem jaki ma kolor. a o piance to już w ogóle nie słyszałem. na wyłączonym silniku musisz sprawdzać olej. mi nic nie terkocze w pompie tak więc nie wiem co dzieje się u ciebie. klikaj szukaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 14 grudnia 2011, 12:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 31
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
W weekend wymienię olej tak jak to powinno być prawidłowo zrobione. Pompa, albo inny tam układ zaworków hałasują bo pewnie dostają nieprawidłową ciecz robocza-pianę zamiast płynu. Myślę, że tworzenie się piany nie jest spowodowane tym, że z tłoków wydostawało się powietrze. Do starego oleju dolałem około 0.3-0.4 nowego oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 15 grudnia 2011, 18:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie
Moje BMW: 320D
a już pamiętam. chrobotanie i taki dziwny dźwięk pojawiał się w momencie wymiany gdy pompa się odpowietrzała z całym układzie. może masz za mało płynu albo ta piana powoduje ten dźwięk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 17 grudnia 2011, 15:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 32
Posty: 31
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Ok wszystko w porządku jest i było. Dziś zajrzałem do zbiorniczka olej wyglądał ok, uruchomiłem silnik, przekręciła kołami i też wszystko w porządku, żadnej piany i niepokojących odgłosów. Piana musiała najwyraźniej powstać w skutek wydostającego się powietrza. Dziwne to dla mnie w tedy było bo była konsystencji pianki na cappuccino. Oleju w końcu nie zmieniałem. Dziękują za pomoc pepejeans :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 17 grudnia 2011, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie
Moje BMW: 320D
nie ma sprawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 6 lutego 2012, 21:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 320d
Kod silnika: m47tu
Witam.
Mam problem z przekładnią kierowniczą w e46 listwa rusza się góra dół w obudowie przekładni
próbowałem skasować luz śrubą ale nie bardzo to wychodzi albo jest mały luz albo kierownica nie wraca do właściwego miejsca.
Myślałem nad zestawem naprawczym ale nie wiem czy to rozwiąże problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 1 marca 2012, 22:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2806
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M43B18
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=88829
Witam,
zamierzam wymienić u siebie płyn wspomagania, ale nikt nigdzie nie pisze konkretów. :P

To skąd dokładnie należy odkręcić przewody aby spuścić cały płyn (nie tylko ze zbiorniczka)?
Ile się wchodzi w układzie w e36?
Jakiej jakości płyn poleca producent (oznaczenia) wiek ktoś? Nie mogę nigdzie znaleść :zalamany:

Pozdro :)

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [DIY] Wymiana płynu wspomagania
PostNapisane: 2 marca 2012, 10:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1239
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TU
Mira_s1987 napisał(a):
Witam,
zamierzam wymienić u siebie płyn wspomagania, ale nikt nigdzie nie pisze konkretów. :P

To skąd dokładnie należy odkręcić przewody aby spuścić cały płyn (nie tylko ze zbiorniczka)?
Ile się wchodzi w układzie w e36?
Jakiej jakości płyn poleca producent (oznaczenia) wiek ktoś? Nie mogę nigdzie znaleść :zalamany:

Pozdro :)


Z tego co pamiętam są 2 rodzaje zielony i czerwony .
Czerwony był u mnie więc lałe mobile 220.
wchodzi około litra.
O ile dobrze pamiętam to odkręcałem schemat z e46 ale w e36 pewnie podobnie o ile nie identycznie to wyglada ;) (realoem.com - prawdę ci powie)
Obrazek
4 i 2
Po prostu odkręcasz najniżej położone węże odkręcasz najniższy kręcisz wszystko wyleci to można kolejny gdzieś wyżej tak aby wszystko wyleciało.

Według mnie zbiorniczka nie trzeba odkręcać bo itak wszystko z niego wpadnie do maglownicy. Daje to tyle że nie trzeba tyle kierownica kręcić.

Przy napełnianiu trzeba uważać by nie zalewać pod nakrętke bo zbyt szybki ruch kierownicą a taki najlepszy przy odpowietrzaniu spowoduje wylanie płynu bo bardzo duże bąble powietrza w zbiorniczek wpadają. jak zalejemy płyn i przestanie go ubywać po dolaniu warto przygazować tylko też nie za mocno ;) by niepotrzebnie znowu powietrza nie zassało.

I pamiętajcie że korek ma odpowietrznik więc nie próbujcie być cwani. Ja byłem i sie przeliczyłem zakręciłem korek tak by sie nie wylał płyn i ciach kierownica lewo prawo i siknęło przez korek jak przez strzykawkę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL