BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 20 listopada 2017, 12:54


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 4 października 2010, 14:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
Witam Wszystkich,

Jak obiecałem tak i zrobiłem. Drobna fotorelacja z przerobienia Klimy manualnej na Climatronik, zrobiona własnoręcznie w mojej E46 318i, rocznik 2004, silnik N46 w wersji sedan.

Z góry przepraszam, za jakiekolwiek niedociągnięcia i ewentualny chaos. Zdaję sobie sprawę, że nie ma wszystkich zdjęć z każdej czynności, ale to była moja pierwsza rozbiórka jakiegokolwiek auta, że o przeróbce jakiejkolwiek nie wspomnę i moje zaaferowanie z tym związane przyczyniło się zapewne do zapominania, o co ważniejszych momentach, w których powinienem cyknąć fotę. Bije się z tego powodu w pierś, ale zawsze pozostaje kontakt mailowy a dla co bardziej zainteresowanych mogę podać telefon i pomóc.

Ogólnie sama przeróbka to pryszcz, można to zrobić w 2 godzinki, nie śpiesząc się. Najgorsza jest rozbiórka całego wnętrza. Teraz pewniej zrobiłbym to szybciej, bo wiem, co i jak.
Rozebrać trzeba prawie wszystko, deskę rozdzielcza ( a co za tym idzie wszystko, co w niej siedzi), oraz wspornik deski rozdzielczej.

Ja miałem wyciągnięte fotele, bo przy okazji ściągałem wykładzinę do suszenia.
Demontażu deski i wspornika nie będę opisywał, użyje zamiast tego filmu z Youtuba:



Kilka uwag do demontażu tych elementów, które nie zostały na filmie odnotowane:

Deskę, po odkręceniu wszystkich nakrętek oraz wypięciu wszystkich zaczepów, trzeba wyszarpnąć, ale trzeba uważać, aby nie urwać cięgna od regulacji nawiewu:

Obrazek


To ciegno idzie od środkowych wywietrzników i zaczepione jest o plastikowy biały knefel.

Obrazek


Proszę się nie sugerować tym „młotem pneumatycznym”, którego koleś używał, nie ma takiej potrzeby Lol.
Uważać natomiast trzeba przy demontażu wspornika, gdyż do niego jest przymocowana półka z bezpiecznikami i dosyć kretyńsko jest do niego zaczepiona. Trzeba ją maksymalnie otworzyć i wypchnąć do góry, wyciągnąć z „zawiasów” i dopiero wtedy wyszarpnąć wspornik.


Tak autko wyglądało przed demontażem:

Obrazek

A tak powinno wyglądać, jeśli chcemy przerobić Klimę*:
Obrazek
*Zdjęcie przestawia już założony mechanizm od climatronika – ale proszę się tym nie sugerować


Tutaj mamy to, co trzeba zakupić:

Obrazek


Cena w ASO to 913zł nr w RealOEM: 64500029507
Na zdjęciu jest również czujnik nasłonecznienia, którego nie ma w zestawie, ja dokupiłem w ASO za 150zł, ale na allegro widziałem w cenach od 30 do 70zł. Jest na powyższym zdjęciu zaznaczony kółkiem.

Oraz oczywiście panel Climatronika, ja kupiłem uzywany na Alledrogo za 200zł, znalazłem z tego samego miesiąca i roku co moja Bunia.

Oki to do roboty.

Pierwsze co trzeba zrobić to zdemontować stare elementu sterujące:

Obrazek

pkt. 1 Zdjąć osłonę – mocowanie na 2 śruby chyba i jeden zaczep

Obrazek


Pkt. 2 zdemontować mechanizm:
1. najpierw trzeba odczepić ten biały element/ramię które porusza klapkami nawiewu na nogi,
2. wyciągamy czarny trzpień od naszego białego „knefla” ( jest na wcisk – jego nie wyrzucamy!!!)
3. wyciągamy trójkątna zębatkę
4. odkręcamy śrubki,
5. wypinamy mikrostyk wypinamy siłownik,
6. wyrywamy resztę z umiarkowaną siłą. W zasadzie żadna z tych rzeczy nie będzie nam potrzebna.

To nam powinno zostać po demontażu:

Obrazek


Teraz montaż nowych części:

Pierwsze co robimy to montujemy czerwone trójkąty zębate, jest do dosyć trudne, gdyż muszą być one w określonym położeniu względem siebie a nie jest to proste, żeby je tak ustawić, trzeba użyć siły do tego.

Najpierw trzeba założyć ( są one tak skonstruowane że nie można ich pomylić miejscami) ten od strony siedzeń, następnie ten od strony szyby przedniej i potem je ustawić odpowiednio względem siebie i trzeba użyć siły i nie złamać niczego, chyba że ktoś wpadnie jak to zrobić inaczej. Na zdjęciu widać jak powinny być względem siebie.

Obrazek


Następnie wkładamy czarny trzpień w otwór nad czerwonymi zębatkami i przykręcamy wspornik siłowników.

Obrazek

Obrazek


Zakładamy nowy, bądź stary nasz biały „knefel” , następnie wkładamy od niego trzpień jednocześnie montując do niego knefel

Montujemy siłowniki ( jeden nam zostaje) BMW było na tyle miłe że daje nam jeden do podmiany, ale można zostawić stary. Jeden siłownik pasuje tylko w jedno miejsce, dwa pozostałe można zamontować zamiennie myślę, nie będzie miało to wpływu na prace klimatyzacji chyba, w każdym razie u mnie jest tak:

Obrazek


I działa

Teraz można podmienić wiązkę kabli. Jak zauważymy wiązka idzie od panelu klimatyzacji bokiem pod siłownikami i chowa nam się za klimą. W tym miejscu trzeba będzie trochę posztukować.

Musimy ze starej jak i z nowej wiązki wyłuskać dwa grube przewody ( zielony i brązowy) obciąć je ( i tylko te!!! ) ,połączyć ze sobą i zaizolować.
BMW znów pomyślało, coby nam i serwisom życie ułatwić.
Dzięki temu zabiegowi nie trzeba demontować klimatyzacji, gdyż ta wtyczka z 2 grubymi przewodami wchodzi za klimę i tam jest „gdzieś” podłączana.

Obrazek

Obrazek
Obrazek


Tak jak napisałem wcześniej ze starej wiązki potrzebujemy tylko te dwa grube przewody, a z nowej: gruby zielony i brązowy łączymy z analogicznymi starymi ( są złączki w komplecie zestawu) a resztę z nowej wiązki przepuszczamy na drugą stronę klimatyzacji.
Polecam puścić/przeciągnąć je dołem, za pomocą jakiegoś drutu – pilota, bo jak puścimy góra możemy mieć problemy z wpięciem się do siłownika i czujnika temperatury.
Po przeciągnięciu, wpinamy w miejsca starych, stare możemy obciąć.

Teraz możemy się zająć czujnikiem AUC.

Otwieramy maskę, ściągamy osłonę ze ślicznym znaczkiem BMW i po uprzednim wpięciu kabli do czujnika, wpinamy ów czujnik w miejsce na niego już przygotowane nad wentylatorem chłodnicy.

Kabelki prowadzimy sobie bokiem wzdłuż błotnika i wpuszczamy pod akumulatorem do środka auta przez gumowy przepust.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

U mnie wygląda to tak teraz:

Obrazek


Wiem, wiem, przylamiłem ostro ale cóż zrobić czego oczy nie widzą tego sercu nie żal… 
Poprze prowadzeniu kabli wpinamy je do głównej wtyczki naszego panelu climtronika:

Obrazek


To jeszcze nie koniec zabawy z wtyczką od panelu…
Jedyne co nam zostało to podpięcie czujnika nasłonecznienia.

W chu… czasu zajęło mi dojście jak i gdzie on ma zostać podłączony, gdyż on fabrycznie jest zakończony wtyczka… a wetknąć jej nie było gdzie…

Po kilku dniach poszukiwań wpadłem w końcu na jakiś PDF w necie serwisowy po którym doszedłem jak to ma być.

Najpierw jednak trzeba go wetknąć - że się tak wyrażę - w któryś otwór nawiewu na szybę ( już w desce rozdzielczej), najlepiej najbliżej środka.

W tym momencie trzeba już zacząć składać bebechy ( wspornik deski i samą deskę…), gdyż przewód czujnika nie należy do najdłuższych, a jako że wpinamy go w główna wtyczkę panelu klimatyzacji musimy to już zrobić na złożonej desce.
Sam przewód jest otoczony gąbką i trzeba go jakoś przepuścić miedzy głównymi „duszami” nawiewu.

Czujnik posiada dwa przewody, czerwony i czarny. Czerwony wpinamy w PIN1, a czarny w PIN17 w dużej wtyczce z panelu Climatronika.

I to w zasadzie koniec…

I co…?

Nie było strasznie ? ( pomijając tą lamerską fotoleracje )…

Teraz zapraszam na składanie wszystkiego do kupy i życzę powodzenia Lol.

W instrukcji instalacji, pisze coś o kodowaniu nowej klimatyzacji, ja tego nie robiłem i mi wszystko chyba działa, komp bledów klimatyzacji nie pokazuje, więc chyba jest Oki. ( nie udało mi się tylko przyuważyć jak i czy działa AUC).

Kwestia kodowania może dotyczyć przypadku gdy kupimy funkel nowy, nieśmigany panel klimy w ASO, bo to on w sumie steruje wszystkim.


Uff udało się jakoś przebrnąć przez napisanie tego.

Przepraszam za stylistykę, z tego zawsze byłem dno kompletne, ale mam nadzieję że chociaż w takiej formie się komuś to wszystko przyda.

Ja panel klimy jak przeniosłem od razu na dół bo zakładałem przy okazji DYNAVIN.

Dzisiaj wieczorem wrzuce fotki jak teraz wygląda wnętrze :D


Pozdrawiam

Jasonos

PS Czy warto było tyle czasu poświecać… i kasy ( w sumie mnie to kosztowało 1270zł)??? Hm….

PS2 Oczywiście nie musze chyba nikogo uświadamiac, że robimy to wszystko na odłączonym Aku :D

NO BA!!!:D

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 8 października 2010, 10:09 przez Jasonos, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 4 października 2010, 22:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Wow, a ja myślałem że to tylko kwestia panelu jest :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 08:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300
Szacunek :szok:

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 08:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
Przemoo napisał(a):
Szacunek :szok:


Eee tam, to tylko kwestia wpięcia kilku kabelków i przykręcenia kilku śrubek... żadna filozofia...

Ale teraz jak to czytam, widzę parę drobnych niedociągnięć w opisie, będę musiał to poprawić... Umknęło mi parę drobiazgów.

Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 10:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 1767
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: F sporrrt,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Respekt :cool:

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 12:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2244
Garaż: było
viewtopic.php?f=6&t=72312
Gruby projekt...czy po złożeniu wszystkiego do kupy deska nie trzeszczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 12:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
Nie, i nawet nie zostały mi żadne śrubki. :hurra:
Jedyny mankament jaki pozostał mi, to skrzypi mi gdzieś w kolumnie kierownicy przy skrecaniu kiery. Przy demontażu wspornika deski, trzeba odkręcić kolumne kierownicy od wspornika, może to kwestia regulacji, lub coś za mocno skręciłem albo coś, zajmę się tym przy najbliższej okazji....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 19:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 454
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Moje BMW: E46 325i (Angol)
Garaż: E46 320d (2001)
E46 330d (2004)
Ale urwał :)
Niezła robota

_________________
Sprzedana :( http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68366

Kupiona :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Szacun,ale mimo,że nieraz mam możliwość podmianki części z innej e46 to za to nigdy bym się nie zabrał.Dla mnie latem zimno,zimom ciepło i to mi styka.A do manualnego panelu się przyzwyczaiłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 21:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 25
Posty: 516
Lokalizacja: Poznań/Śrem/Puszczykowo
Moje BMW: brak
Drugi zielo się z Ciebie robi ;] W tym przypadku to komplement

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 21:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 33
Posty: 62
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57
Gratulacje, podziwiam, zazdroszcze:
checi :cwaniak: , odwagi :chytry: , sprytu :hurra: , sukcesu :piwo:
POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 5 października 2010, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
Dziękuje za miłe słowa, jutro w pracy postaram się dopieścić jeszcze opis...

Tak swoją droga chciałbym jeszcze sie nie bać eksperymentowac z częścia mechaniczna mojej Buni, bo o ile elektryka mnie nawet nie przeraża o tyle do mechaniki podchodze jak pies do jeża... A bardzo chciałbym sobie chociaż te podstawowe rzeczy robić sam.
Jak sobie sam dobrze nie zrobisz to nikt Ci nie zrobi... :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 6 października 2010, 06:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 36
Lokalizacja: chorzów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m51
:super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 6 października 2010, 21:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 25
Posty: 516
Lokalizacja: Poznań/Śrem/Puszczykowo
Moje BMW: brak
Święta prawda i święte słowa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 7 października 2010, 12:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7437
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Świetna robota :super:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 7 października 2010, 20:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
Teraz juz jest chyba git, poprawiłem gdzie niegdzie opis i zdjęcia.

Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 9 października 2010, 18:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 2451
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E92
Kod silnika: 2.5
Gratuluje kolego :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 10 października 2010, 06:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2596
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: E61 535D
Kod silnika: M57TU TOP
Witam
Pełny "szacun" :padam: :padam: :padam:

Dobra robota :ok:


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
Auta Ci nie umyję.... ale jeśli mi zaufasz sprawię że Twój diesel zacznie jeździć .Jak jeździć ? - Szybko i oszczędnie. Zapraszam do Nysy „All Inclusive" Inpa ,dis
Pełna diagnostyka -wtryski ,turbo ,kodowanie kompa ,aktualizacja sofu, klapki zawirowań ,moduł świec,serownik turbiny a nawet podgrzewacz .
Obrazek
Dzwoń i pytaj po 16:00 TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 14 października 2010, 18:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 777
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46 Sedan 5.0 v8
czlowieku drobna to trzeba bylo cale auto rozbierac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DIY Przeróbka klimy z Manual na Climatronik by Jasonos
PostNapisane: 14 października 2010, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: *_* GDYNIA *_*
Moje BMW: e65
Kod silnika: n62
Kupa dobrej roboty,gratulacje :ok: :ok:

Na pewno dużo osób z tego skorzysta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL