BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 25 marca 2019, 12:26


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 14 lutego 2012, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Znalazłem juz jeża:) Dzisiaj go przelutowałem, gołym okiem było widac ze nie było odpowiedniego styku (zimne luty). naprawa oczywiscie pomogła :ok: Nawiew chodzi płynnie na kazdym biegu. :super:

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 17 lutego 2012, 13:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 29
Posty: 931
tomek0503 napisał(a):
przelutowałem

czyli usunoles tylko grotem lutownicy zimne luty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 17 lutego 2012, 13:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
slawek 318 napisał(a):
tomek0503 napisał(a):
przelutowałem

czyli usunoles tylko grotem lutownicy zimne luty?


Przelutowałem=nałozyłem nowe luty z cyny. nic nie usuwałem :cool:

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 27 marca 2012, 13:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 520
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e39 - sprzedana :(
Kod silnika: M52TUB28
Hej :)
A powiedzcie jak zdiagnozować jeża? Dzisiaj być może uda mi się zmierzyć prąd. Wczoraj zmierzyłem i było 0,5A, ale po niecałych 10min, dzisiaj zrobię dłuższy test.
W sumie żadnych objawów z dmuchawą nie mam, ale jeśli prąd będzie cały czas tak duży to pewnie jeż... Można wyciągnąć jakiś bezpiecznik, który "odłączy" jeża? Żeby sprawdzić prąd bez niego? Czy do niego trzeba się dokopać?
ps: można jeździć bez jeża (nie używając dmuchawy)?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 27 marca 2012, 14:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
tomeckii napisał(a):
Hej :)
A powiedzcie jak zdiagnozować jeża? Dzisiaj być może uda mi się zmierzyć prąd. Wczoraj zmierzyłem i było 0,5A, ale po niecałych 10min, dzisiaj zrobię dłuższy test.
W sumie żadnych objawów z dmuchawą nie mam, ale jeśli prąd będzie cały czas tak duży to pewnie jeż... Można wyciągnąć jakiś bezpiecznik, który "odłączy" jeża? Żeby sprawdzić prąd bez niego? Czy do niego trzeba się dokopać?
ps: można jeździć bez jeża (nie używając dmuchawy)?


Skoro nie masz żadnych objawów z dmuchawa skąd nagle ta myśl żeby naprawiać "jeża" ? :)

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 27 marca 2012, 14:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 520
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e39 - sprzedana :(
Kod silnika: M52TUB28
tomek0503, bo mam podejrzenie, że coś mi kradnie prąd, a naczytałem się, że to może być jego wina ;)
Stąd moje pytania :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 27 marca 2012, 18:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 520
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e39 - sprzedana :(
Kod silnika: M52TUB28
tomek0503, heh, jednak wykrakałem problem z jeżem, przynajmniej tak myślę.. nie było do dzisiaj problemów z wentylatorem, a jak wsiadłem po pracy do samochodu to dupa- dla sprawdzenia dałem na full i ledwo było słychać, później na chwilę się włączył, a później znowu nie. Chyba nie ma wątpliwości, że to jeż? :)

Więc ponawiam pytanie- można bez niego jeździć? A może, którymś bezpiecznikiem mogę go "wyłączyć", żeby mi prądu nie kradł? :)

Proszę o odpowiedź :)
Pozdr.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 27 marca 2012, 18:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ja tam wymieniłem na nowy, tutaj nie ma co oszczędzać.
Może taka naprawa coś daje, ale nie sadze ze na dłuższa metę to podziała ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 27 marca 2012, 18:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 520
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e39 - sprzedana :(
Kod silnika: M52TUB28
COUPE, zostawiłem amperomierz w samochodzie i pójdę za pół godziny odczytać co tam pokazuje... na razie było 0,65A, ciekawe czy spadnie czy jeż jest bardzo głodny ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 27 marca 2012, 20:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 520
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e39 - sprzedana :(
Kod silnika: M52TUB28
Ok, mam nadzieje, że nie będzie to za spam uznane...

Poszedłem i odłączyłem jeża... No, ale znowu trza poczekać aż samochód przejdzie w stan uśpienia. Pójdę za godzinę i jeśli nie zobaczę na amperomierzu prawidłowej wartości to się załamie :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 27 marca 2012, 22:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
tomeckii napisał(a):
Ok, mam nadzieje, że nie będzie to za spam uznane...

Poszedłem i odłączyłem jeża... No, ale znowu trza poczekać aż samochód przejdzie w stan uśpienia. Pójdę za godzinę i jeśli nie zobaczę na amperomierzu prawidłowej wartości to się załamie :(


Niewem czy uszkodzony jez pobiera jakies napiecie, ale ja takiego nic u siebie nie zauwazyłem. Jak dmuchawa chodzi ok to moim zdaniem wszystko jest w porzadku. A jesli juz chcesz naprawde to sprawdzić to wymontuj tego jeza i bedziesz widział czy ma zimne luty czy nie. Zajmie Ci to 40min góra :) mozesz go nawet profilaktycznie przelutować i bedzie spokój.

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 27 marca 2012, 22:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 520
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: e39 - sprzedana :(
Kod silnika: M52TUB28
Kurde, jez odlaczony, a pobor pradu taki sam... Nie wiem co innego moze krasc prad... Wyciagnalem bezpieczniki od radia, nic sie nie zmienilo. W bagazniku wyciagalem wszystkie bezpieczniki pojedynczo i obserwowalem amperomierz- nic sie nie zmienialo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 11:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Jak chcesz zmierzyć pobór prądu to tak jak robisz wszystko tylko że zamknij wszystkie drzwi i szyber a tylną klape otwórz i czymś popchnij zamek (aby zaskoczyłna zamknięte) wtedy podłącz plusa do plusa amp i na zdjętej klemie minusowej minusa z amp do klemy (-)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 20 czerwca 2012, 15:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
Witam Panowie u mnie od czasu do czasu pojawiają się takie objawy. Włączona clima czy też zwykły nawiew, przykładowo 20 stopni wieje chłodem a w pewnym momencie na nogi, szybę i środkowymi kratkami zaczyna lecieć gorące (boczne chłodne). Żeby wszystko wróciło do normy muszę nastawić choćby na sekundę max temp mocny nawiew, po czym wracam do np, 18 stopni i jest ok. Zdarza się to sporadycznie np. raz dziennie, nie jest to mocno męczące ale pewnie niedługo się za to wezmę. Pytanie czy to też może powodować jeż czy jednak coś innego. Dzięki z góry za sugestie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 21 czerwca 2012, 16:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1315
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Jak jest uszkodzony jeż to zazwyczaj nie działa wentylator lub falują obroty.

W twoim przypadku raczej przyjrzałbym się elektrozaworze lub panel coś świruje.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 22 czerwca 2012, 02:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 864
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
u mnie od jakiegos pol roku nawiew falowal, tylko na ostatnich dwoch "biegach" byl plynny nadmuch. Od 2 dni 0 jakiegokolwiek odzewu klima/nawiew max/min, wiec chyba sie biore za rozbieranie ;//


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 1 września 2012, 16:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 31
Posty: 29
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Moje BMW: 528i e39
Kod silnika: m52b28
Dokładnie wystarczy tylko poprawić luty na tych nóżkach bo zwykle się tam robi zimny lut i nie ma przejścia :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 20 lutego 2013, 12:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 320i e36
Kod silnika: M52B20
Witam,

Od jakiegoś czasu raz działał mi nadmuch, raz nie...podobnie jak przy objawach z jeżem. Dziś działał chwile...poruszałem przewodami znowu ruszyło ale w czasie jazdy nagle cisza i już nic nie daje...jak sprawdzić na szybko czy to o to chodzi...chciałem rozebrać i przelutować ale żadna gorąca woda, suszarki itp nie dają nic...skrobie i ledwo co się udało...jakiś sposób ciekawszy w domowych warunkach na szybko?

Jak sprawdzić kostkę czy napięcia są ok?

mój jeż jest boscha i ma plastikową obudowę a nie jak na focie metalową...już zrobiłem dziurę prawie 1 cm i nie ma elektroniki do tej pory...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 20 lutego 2013, 18:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3528
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=99809
Mi juz na 2 pierwszych biegach zaczyna przerywać :/ ten BEHR Hella bedzię dobra .? zaznaczam że nie interesuje mnie rozwiązanie na rok. czy brać ori .?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Naprawa "jeża" opornica dmuchawy
PostNapisane: 20 lutego 2013, 23:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 31
Posty: 29
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Moje BMW: 528i e39
Kod silnika: m52b28
Ja bym wziął Valeo ma więcej pręcików i lepiej oddaje ciepło a cena jest też dobra mam taki u siebie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL