BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 maja 2024, 08:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 08:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Toć pisałem, że musisz mieć multiplicative na 0, a środkowe mogą mieć inne wartości i mają finalnie do zera próbować dążyć.
Ustaw tak, byś miał np -20 additive, to wtedy multiplicative będą ci maleć. Additive powinny trzymać się okolic zera, dopiero jak już ustawisz multiplicative na okolice zera.

Jeszcze raz, additive to krótkoterminowa korekta STFT, multiplicative to długoterminowa LTFT.
To jest tak, jak jakiś czas STFT jest np na +20, to wtedy LTFT rośnie, np na +2 a STFT przyjmuje wartość 0. Jeżeli nadal jest za ubogo, to znowu STFT idzie np na +20, jeżeli ta sytuacja się utrzymuje ileś sekund to znowu LTFT i dzie dalej, czyli np na +3 a STFT kasuje się do 0.

Wchodzą do Twojej sytuacji - masz 9 oraz 7 na LTFT
Czyli musisz zrobić tak, żeby STFT miało korektę ujemną, czyli np -20, wtedy LTFT zjadą Ci np na 8/6, jeżeli nadal będzie korekta ujemna to zjadą na 5/4, jeżeli dalej będzie ujemna to na 3/2.

Jeżeli jednak zbyt mocno wzbogacisz mieszankę to wtedy Ci mogą LTFT wyjechać np na -2/-1 później na -3/-2 i dalej dalej na -6/-7, tak więc trzeba znaleźć ten punkt w którym będzie oK.

I teraz, całe sedno. Nie ustawisz tego na wolnych obrotach, nie ustawisz tego jadąc na 3000 obr ani na 6000 obr.
To musi być ustawione w całym zakresie obrotów i obciążeń silnika.
Można sobie to robić dwu-trzy punktowo, i estymować i właśnie na tym to polega, ale w praktyce to wygląda tak, że ustawisz, jest ok, pojeździsz 2 tygodnie, sprawdzisz i okaże się że znowu masz korekty rozjechane.

Niestety, tak to wygląda. Musisz więc wyłapać takie ustawienie modelu i korekt, które sprawi że po 2 tygodniach jazdy w różnym stylu korekty LTFM nie będa wyjechane.

Teraz przykład - u mnie jest tak że normalny cykl miejski - korekty stoją w okolicach zera, ale pojadę w trasę gdzie jadę sobie przez 100km 120km/h i wtedy zmienia się charakterystyka wtrysków, bo się nagrzewają, albo może czegoś innego i już ustawiony model nie jest poprawny i korekty jadą np np na +6 albo i dalej. Czasami wyjadą na +10 i wywali błąd którejś sondy i nadal nie zapali się check a jedynie przełączy się tryb pracy DME w na pomijający zwrotny sygnał z lambd.

Dopiero wyeliminował mi to adapter OBD który przy zaistnieniu powyższych warunków w momencie wyjazdu korekt na + zmienia mapę a gdy układ wraca znowu do normy, zmienia z powrotem na żywo. Takie sprzężenie zwrotne z DME.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 08:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Cholera rozumiem teraz juz coraz wiecej...OBD nie mam jak zainstalowac bo mam elektronike STAGA a nie KME...druga sprawa to taka, ze mapka jest zebrana dobrze i nic sie nie dzieje z samochodem...korekty po temperaturach zrobilem, rzeczywiscie na postoju...w sumie tak jak pisali w instrukcji obslugi STAGa :niepewny: czyli teoretycznie lepeij chyba pojezdic i ustawiac korekty po temperaturze w czasie jazdy...jesli chodzi o same bledy w INPIE to wywala mi blad 2ch sond, nie regulujacych ale tych drugich za katem, czyli tych informacyjnych...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 09:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
czyli katalizatory ci się skończyły ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nikodem napisał(a):
czyli katalizatory ci się skończyły ....

Hmmm, no dobra nie bylo by jakichs innych objawow jakby katy byly trupy??
Zamulanie, zla praca silnika itp.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 09:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
nic - tylko gorsze spaliny temat katow olej - kup 2 tulejki do oszukiwania sad za katami by nie waliło błędem po oczach i tyle

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nikodem napisał(a):
nic - tylko gorsze spaliny temat katow olej - kup 2 tulejki do oszukiwania sad za katami by nie waliło błędem po oczach i tyle

Rozumiem, czyli wplywu tako jakiego na prace silnika jak i instalacji gazowej nie ma?

Skad takie tulejki mozna zalatwic, allegro czy moze Ty masz dostep do czegos takiego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 09:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
nie ma

a Leniu wystarczy poszukać

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=18866

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 10:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tzn katy nie musiały paść, może mu padły sondy, grzałki na nich etc.
Mi padła grzałka na jednej sondzie za katem i od 3 miesięcy nie chce mi się jej wymienić, bo poza tym że wolniej sie nie nagrzewa to działa etc.

Kisiel - sprawdź co to za błąd - czy że sonda nie działa, czy że daje zły odczyt, czy że nie ma grzania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 10:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
jak jest problem z grzałka wywala błąd heater error w m54 , Andrzeju ty masz m52tu

w m54 padają katy w m52tu nie

co nie zmienia faktu ze przydały by się odczyty z tych sond w celu potwierdzenia co ma uwalone

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 11:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Oki, jutro to sprawdze i wstawie bledy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 11:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
błędy i odczyty z sond za katam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 11:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nikodem napisał(a):
błędy i odczyty z sond za katam


Dobra, ale czy jakby z sondami bylo cos nie tak to i na benzynie mialbym ten blad???

Bo na benie jak jezdzilem bylo wszystko oka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 29 listopada 2011, 13:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, na benzynie też by błędy były. Pojeździj teraz i sprawdź, może w 'międzyczasie' coś się zepsuwszy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 2 grudnia 2011, 06:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Na benzynie nie ma bledow...wczoraj sprawdzilem wyszly sporadyczne bledy sond za katem, najbardziej co mnie martwi to to ze przy odczytywaniu korekt multiplicativ podniosly sie juz do 12,41 dla banku 1 i 12,bank 2, czyli mieszanka uboga :( W cholere...pokasowalem adaptacje sond, skasowalem bledy pojezdze i zobacze, bo ustawialem korekcje po temp. i wtedy lamdy nie byly resetowane...ehhhh, moze cos to zmieni...chociaz nie wydaje mi sie :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 2 grudnia 2011, 07:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No to jest taka osrana zabawa właśnie, działaj, wiesz już o co chodzi, teraz musisz znaleźć właściwe ustawienia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 2 grudnia 2011, 20:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie wiele zrobisz z tą elektroniką którą masz zamontowaną w aucie :(
Potrzebna jest korekta po OBD, a tak jest tylko w wersji Premium.

Jeździłem troszkę tym autem, wież mi katalizatory i sondy masz ok. Problemem są zmieniające warunki i korekty. Gdybyś miał adapter OBD błędów by nie było. Podejrzewam że w tej konfiguracji instalacji zrobiliśmy wszystko co się dało :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 2 grudnia 2011, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Toudi napisał(a):
Nie wiele zrobisz z tą elektroniką którą masz zamontowaną w aucie :(
Potrzebna jest korekta po OBD, a tak jest tylko w wersji Premium.

Jeździłem troszkę tym autem, wież mi katalizatory i sondy masz ok. Problemem są zmieniające warunki i korekty. Gdybyś miał adapter OBD błędów by nie było. Podejrzewam że w tej konfiguracji instalacji zrobiliśmy wszystko co się dało :(


Wierze Ci Pawle, wierze...jeszcze raz stokrotne dzieki za reanimacje tego gazu, bo auto po wizytach u Ciebie chodzi PIEKNIE!!!Tylko co ja mam teraz zrobic, zainwestowac w STAGA Premium + zainwestowac w te zmienne po OBD...nie chce rozpierdzielic tego auta jezdzac na niecalkiem dobrze ustawionym gazie ehhhh...a korekt po obrotach za bardzo boje sie robic bo za cholere nie wiem jak sie do tego zabrac :/ zeby bardziej nie rozpierdzielic...Tak szybko zmieniaja sie te wartosci korekt, pisalem, ze mialem po regulacji temp. -1 dla bank 1 i -1 cos tam dla bank 2...a teraz tak sie zmienilo, ze szok...ehhhh...
POMOCY :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 3 grudnia 2011, 14:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Kisiel podjedz do mnie ogarnę temat na stagu plusie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 3 grudnia 2011, 20:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nikodem napisał(a):
Kisiel podjedz do mnie ogarnę temat na stagu plusie


Przed swietami za cholere nie dam rady...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Praca sond a instalacja gazowa
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 18:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikodem napisał(a):
Kisiel podjedz do mnie ogarnę temat na stagu plusie


Uprzedzam że musisz sobie zarezerwować sporoooooooo wolnego czasu :P
Jeździłem trochę tym autem (obserwując temat) zachowuje się ono trochę tak jakby miało niedomagającą przepływkę. Możesz jeździć godzinę czy dwie w różnych warunkach i trzyma korekty PB w normalnych widełkach, a za chwilę ciągnie korektami jak głupia aby po chwili wrócić do normy ;)

Nie jest to uzależnione od stylu jazdy, możesz "pałować" czy toczyć się "dziadkowym" tempem, będzie dobrze Dzień, dwa. Po tygodniu wywali błędy i nic z przedziału P0170 / P0175 :/

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL