BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 16:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 2 stycznia 2013, 23:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk
GP-T1000 napisał(a):
Jestem zadowolony z kosztów, ale do miasta i na taksówkę nie brał bym tak dużej benzyny, no chyba ze od razu gaz, to w sumie wychodzi to samo a nawet taniej niż 3 litry diesel.

Przecież mniejsze silniki benzynowe w tej budzie palą praktycznie tyle samo. Jasne, że do gazu. Nie opłaca się brać diesla na taksówkę, a zwłaszcza 3 litrowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 07:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Im taniej jeździmy tym więcej zarobimy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 09:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Cancelled, to ze 3 litry jest optymalnym wyborem do E39 po lifcie to wiadomo. To tak jak is w E36 ;) dość dożo mocy przy normalnym jak na ta moc i masę spalaniu.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 15:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk
Szczurek1986 napisał(a):
Im taniej jeździmy tym więcej zarobimy :)

To prawda. Tylko gdyby każdy taksówkarz tak myślał, to jeździłyby same passaty b4 i mercedesy w124. Gdybym jeździł na taksówce to też kupowałbym dobre auta, bo to w końcu miejsce pracy taksówkarza, więc po co się katować w jakimś starym szrocie.
GP-T1000 napisał(a):
Cancelled, to ze 3 litry jest optymalnym wyborem do E39 po lifcie to wiadomo.
Gwoli ścisłości interesuje mnie E60 z tym silnikiem, aczkolwiek taką E39 jak Ty posiadasz też bym nie pogardził... :zdziwko:. Tylko to zawieszenie mpakowe średnio się nadaje do taxi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 13:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
To w E60 jakie występują silniki 3.0i?
- M54b30
- N52B30 - lepszy niż ten wyżej i mniej spala?
- jakie jeszcze?

I który najlepszy? Na pewno będzie jeździł na LPG

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 10
Moje BMW: BMW E46
Kusy napisał(a):
To w E60 jakie występują silniki 3.0i?
- M54b30
- N52B30 - lepszy niż ten wyżej i mniej spala?
- jakie jeszcze?

I który najlepszy? Na pewno będzie jeździł na LPG



Zacytuje tutaj kolegę z forum (mistrzu88)
_______________________________________________________
231ps- wtrysk posredni(mozliwy gaz),
258ps- wtrysk posredni(mozliwy gaz)
272ps- wtrysk BEZPOSREDNI... na obecna chwile brak gazu..."
_______________________________________________________


Czyli ten co Kusy piszesz N52 to wtrysk BEZPOSREDNI, i gaz do tego nie podejdzie. Jak się mylę poprawcie mnie

Obrazek


Parametry ma najciekawsze o ile te spalanie przy takiej mocy to prawda. Ale LPG nie podchodzi

_________________
Obrazek


BMW E46 project.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 15:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Ok, tylko te dwa pierwsze silniki:
dolina napisał(a):
231ps- wtrysk posredni(mozliwy gaz),
258ps- wtrysk posredni(mozliwy gaz)
to jakie to są? M52B30 to jest ten pierwszy który ma 231KM? A ten drugi to M54B30?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 15:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
M54B30 i N52B30

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 17:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 380
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
A czy N52-258km i N53-272km też tak lubą olej jak M54-231km?

_________________
zibi


Ostatnio edytowano 9 stycznia 2013, 15:59 przez zibi73, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 21:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
dolina napisał(a):
272ps- wtrysk BEZPOSREDNI... na obecna chwile brak gazu..."
_______________________________________________________


Czyli ten co Kusy piszesz N52 to wtrysk BEZPOSREDNI, i gaz do tego nie podejdzie. Jak się mylę poprawcie mnie

Kusy napisał(a):
Ok, tylko te dwa pierwsze silniki:
dolina napisał(a):
231ps- wtrysk posredni(mozliwy gaz),
258ps- wtrysk posredni(mozliwy gaz)
to jakie to są? M52B30 to jest ten pierwszy który ma 231KM? A ten drugi to M54B30?
Zywiec napisał(a):
M54B30 i N52B30
No to się wkońcu zdecydujcie:

_______________________________________________________
231ps- wtrysk posredni(mozliwy gaz), - M54B30
258ps- wtrysk posredni(mozliwy gaz) - N52B30
272ps- wtrysk BEZPOSREDNI... na obecna chwile brak gazu..." -???? N53B30 ????
_______________________________________________________

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 11 stycznia 2013, 17:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 219
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36/8
Kod silnika: M52b28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94843
Z tym dolewaniem oleju jest bardzo różnie, ale moim zdaniem na taxi (częste odpalanie, krótkie odcinki, często niedogrzany silnik, korki)m54b30 będziesz lał litr oleju na 2000-3000 km. Z kolei jeżdżąc po trasie oleju praktycznie nie zużywa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 11 stycznia 2013, 19:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
jasiel napisał(a):
m54b30 będziesz lał litr oleju na 2000-3000 km.



A to już dość uciążliwe nie nie wspominając o kosztach :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 12 stycznia 2013, 00:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
a jak z tym silnikiem, jakie oznaczenie ma ten na bezpośrednim wtrysku co nie da się założyć do niego gazu albo bardzo ciężko?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 12 stycznia 2013, 00:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
n53 to silnik na bezposrednim wtrysku paliwa a pali tak malo miedzy innymi dlatego ze kiedy sie nagrzewa to pracuje na mega ubogich dawkach paliwa (nie jak stare m30 czy m50).

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 12 stycznia 2013, 02:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk
jasiel napisał(a):
Z tym dolewaniem oleju jest bardzo różnie, ale moim zdaniem na taxi (częste odpalanie, krótkie odcinki, często niedogrzany silnik, korki)m54b30 będziesz lał litr oleju na 2000-3000 km.

Jeżeli Twoja teoria miałaby się sprawdzić, to kiepsko. Litr oleju na 2000 km to sporo. W sumie już nawet nie chodzi o koszty, bo +/- 30 zł za litr oleju to niewiele, ale chodzi o sam fakt spalania takich ilości. Auto napędzane na benzynę, gaz i olej :/. Ciężka sprawa z tą taksówką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 12 stycznia 2013, 12:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Czyli najlepszy 3.0 w E60 pod LPG to N52?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 4 listopada 2014, 04:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E90
Kod silnika: 3.0D 2006
darcyn napisał(a):
no mi w automacie palił dużo - 10,5 - 11 miasto (praca - dom)
w trasie 7-9 - nie jezdziłem powoli.

poprzednie 3.0d w manualach nie wzięły dwucyfrowej cyferki w mieście


Darcyn...specjalnie dla Ciebie sie tu zarejestrowalem....Jestem posiadaczem E90 3.0D(2006 przebieg 105 tys km)) w automacie pali 10-11l/100km
Jezdze zawsze powoli nie lamiac przepisow- szybkie przyspieszanie +utrzymywanie predkosci.
W trasie kontrolujac pedal gazu samemu a nie za pomoca tempomatu mozna zejsc bez problemu ponizej 6l(na autostradzie rowniez ale nie przy predkosci 140km/h-moj najlepiej idzie przy 125km/h). Oczywiscie korki tylko zwiekszaja zuzycie ale niejednokrotnie ponizej nawet 5l w trasie da rade zejsc(bez tempomatu),Jednak miasto to inna bajka i przy nawet troche ostrzejszej jezdzie 3.0D 11l na stacji nie powinno byc niespodzianka(przy krotkich trasach typu praca dom...u mnie ok 8km w jedna strone+ewentualnie sklep i takie tam inne).
Przepraszam za brak PL znakow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 - Silnik 3.0i, 2.5i - Który lepszy?
PostNapisane: 4 listopada 2014, 05:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E90
Kod silnika: 3.0D 2006
jednak sam teraz rozgladam sie za benzyna 3.0 ale wersji E60 do zagazowania(nie zeby cos bylo nie tak z moim tylko rodzina sie powieksza). Jest juz uuuu 2014 rok a pytanie ciagle zywe.....jakie e60 do gazu oraz jaki przebieg pozwoli na jak najdluzsza bezawaryjna jazde...wiem ze nowy bedzie najlepszy ale :D no coz nie kazdego jednak stac na nowego....jednak wole dolozyc do auta uzywanego niz do serwisu. Prawie 2 lata od ostatniego posta ;/ Temat pewnie umarl ale kto nie pisze ten placi 2x wiec ja probuje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL