BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 10:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 18:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 147
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E39 520
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122693
Panowie po zebraniu obu map od nowa, przejechaniu 70 km na benzynie, oraz prawie 100km na gazie w trasie udało mi się ustawić obie mapki równo się pokrywające [niestety nie mam screenów]. Po dzisiejszym podłączeniu pod kompa zobaczyłem że mapy rozjechały się spowrotem ale jeżdżę tylko po mieście i oczywiście nie pałowałem auta wręcz raczej normalna.

Mam je spowrotem ustawiać tak aby naszły jedna na drugą, czy już tak zostawić jak jest?? Totalnie pogłupiałem już z ustawieniem LPG i mapek :/

Strasznie się rozjeżdżają między Trasą a miastem, wychodzi że w mieście jest wtedy za bogato i automatycznie będzie palić więcej?? W sumie jeżdżę 90% po mieście.. Podpowiedzcie :)

Screeny:
Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 18:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Na mapki ustawia się raz i już potem się na to nie zwraca uwagi, bo normalne jest to, że z czasem się rozjadą. Nigdy nie jeździsz identycznie i w tych samych warunkach
co podczas strojenia więc jest całkowicie normalne.

Napisz jakie masz wtryski?
Co do ustawienia to jeśli masz możliwość podglądu korekt krótko i długoterminowych to najlepiej ustawiać właśnie wzorując się na tych korektach.
Można to zrobić jakimś najprostszym uniwersalnym skanerem lub np Inpa.

Jedziesz na gazie z mniej więcej równym obciążeniem i patrzysz jak się zachowuje korekta krótka. Jeśli leci mocno na plus to masz za ubogo i w tym zakresie czasu wtrysku należy podnieść mnożnik
aby korekta krótka mniej więcej stała w miejscu. Analogicznie jeśli leci na minus to masz przelane na gazie i mnożnik należy opuścić. Robisz tak dla różnego obciążenia i po jakimś czasie
sprawdzasz korektę długoterminową. Jeśli oscyluje w granicach zera to znaczy, że instalacja jest poprawnie wyregulowana.

Jak będziesz tak ustawiał to na mapki nawet nie patrz tylko kieruj się korektami, bo to one najwięcej mówią.
Do ustawienia wysokiego obciążenia przydała by się sonda szerokopasmowa, bo sterownik przy WOT nie korzysta z sygnałów sondy lambda i nie wprowadza żadnych korekt tylko leje
paliwem ile sił :)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 19:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 147
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E39 520
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122693
No właśnie mapki zbierałem na trasie, między Kielcami, a Skarżyskiem. Mniej więcej 1,2,3,4 i na 4 biegu cały zakres rpm i troche na 5, podobnie było na LPG. Potem zabawa mnożnikiem aby wyrównać i pokryć mapki i tak zostawiłem. Po podpięciu dziś po kliku dniach tak się mapki rozeszły że wygląda jakby było za bogato, z tym że teraz jeżdżę cały czas po mieście...
Co do wtrysków to mam barracudy rozwiercone na 2,1.

O tym ustawianiu na korekty słyszałem, mam inpe, ale jest problem bo niezbyt się na tym akurat znam i obecnie robię to wszystko sam bez pasażera/ustawiającego... :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 19:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
DaroE39 napisał(a):
Po podpięciu dziś po kliku dniach tak się mapki rozeszły że wygląda jakby było za bogato, z tym że teraz jeżdżę cały czas po mieście...

Tak jak pisałem wyżej to normalne, że mapki się rozjadą.
Zobacz sobie w Inpie w analog values tam masz korekty. Najlepiej wrzuć screen to Ci powiem czy jest ustawione ok czy nie

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 147
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E39 520
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122693
To chyba muszę się od nowa pobawić w zbieranie mapek, bo nie pamiętam ile ale coś ruszyłem mnożnikiem w dół :| i teraz jak znam życie cała regulacja się rozeszła...

Podłącze inpe i jak zrobić screeny na PB i LPG (na wolnych obrotach), PB i LPG (z wciśniętym pedałem gazu do jakichś obrotów?) na postoju, podczas jazdy ?? :)

Jak najlepiej w końcu zebrać mapę, wszyscy mówią że w trasie, w jednakowych warunkach, a ja jeżdżę 90% po mieście i to wszystko się rozchodzi i zaczyna sporo autko palić :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 12 sierpnia 2013, 19:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
DaroE39 napisał(a):
Podłącze inpe i jak zrobić screeny na PB i LPG (na wolnych obrotach), PB i LPG (z wciśniętym pedałem gazu do jakichś obrotów?) na postoju, podczas jazdy ??

Nie musisz nawet silnika uruchamiać :)
Korekta długo nazywa się "adaptation value multiplicative"

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 3 września 2013, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 93
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E36 320iA
Kod silnika: m50b20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121734
Witam. Mam pytanie. niedawno założyłem do mojej gaz stag 300. i na biegu jałowym jak silnik jeszcze nie jest rozgrzany na maxa tylko lekko za niebieskie pole załącza mi się gaz. I problem polega na tym że jak przeskoczy na gaz to obroty stoją mi lekko nad 500 i falują zdarzyło mi się 2 razy że na skrzyżowaniu mi auto zgasło po odjęciu gazu. W warsztacie powiedzieli mi że nie ustawią mi tego bo mam dupniętą sondę lambda. I dopiero jak ją wymienię to mi to ustawią. I tu jeszcze jedno pytanie. jak mogę sprawdzić czy mam walniętą sondę ?? ( benzyny i gazu Pali tyle ile powinno ) Podkreślę tu że na benzynie wydaje mi się że obroty też mam troszkę za nisko bo na jałowym czuję lekkie drgania. Czy dziura w tłumiku końcowym przy samej końcówce ma na to wszystko wpływ?? czy faktycznie mam wymienić sondę??
Najlepiej to wymienił bym i sondę i tłumik końcowy ale ze względu na ograniczone środki jak na razie stać mnie na wymianę jednego.

Co o tym myślicie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 3 września 2013, 23:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Profesjonalny zakład montujący LPG powinien zrobić na początku diagnostykę i potem dopiero brać się za LPG. Jaką masz ustawioną temperaturę przełączania się na gaz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 3 września 2013, 23:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 93
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E36 320iA
Kod silnika: m50b20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121734
Na gaz przełącza mi się jak wskazówka wyjdzie za niebieskie pole wskaźnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ustawienie LPG w E39 520 stag 300
PostNapisane: 4 września 2013, 13:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Zacznij od diagnostyki kompem sprawdź pracę sond, błędy itd... Skoro gaziarz twierdzi że winne są sondy to upewnij się może właśnie ma rację :)

Przełączanie się na LPG przeważnie ustawiane jest na 25-30 stopni. Więc teoretycznie masz prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL