BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 14:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Problem z LPG gdy zimno
PostNapisane: 3 października 2007, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
Moze ktos wie lub spotkal sie z podobnym problemem. Otoz gdy silnik jest zimny i po przelaczeniu na LPG wszystko wyglada ok ale gdy dojezdzam do skrzyzowania silnik gasnie lub silnik strasznie faluje (roznie to bywa) jednak gdy juz sie nagrzeje to usterka ta znika :> jest to zwykla instalacja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2007, 23:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
MaKeL to jest normalny objaw.Żeby auto chodziło prawidłowo na gazie - tak jak piszesz skrzyżowanie i bach gaśnie - silnik musi być nagrzany do prawidłowej temperatury czyli kiedy wskazówka stoi na sztorc.W cieplejsze dni ten problem jest mało odczuwalny,zazwyczaj po przełączeniu nawet przy lekkim rozgrzaniu(około 60 stopni ) na gazie jest już ok ale w zimniejsze inaczej nie da rady.Po prostu parownik musi się nagrzać.Dlatego na okres jesienno zimowy staraj się wlewać więcej PB niż zwykle ( i tak nie mniej niż 15 litrów żeby pompa nie pracowała na sucho ) bo będziesz potrzebował relatywnie więcej czasu na nagrzanie silnika.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 08:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
albo poprostu parownik juz nie domaga

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 08:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Esiu na zimnym to norma przecież a MaKel napisał że jak się rozgrzeje to jest oka.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 09:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
CiOoS, nie jest to normalne ani troche jak masz dopry parownik to w zime pali z pierwszego.
ale nie koniecznie bo jak miał kolega tak od zawsze to moze to nie byc wina parownika ale kiedy wcześniej palił go na zimno i było spoko a teraz sie pogorszyło to byc moze to właśnie parownik

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
esiue30 powiem Ci że pierwsze słyszę żeby na zimnym silniku nie było problemów z gazem.Nie zdarzyło mi się żeby jechać na zimny silniku na gazie i nie mieć takich jak wyżej opisanych objawów.Dopóki się nie nagrzał zawsze tak było.I o ile mam wiedzę na ten temat to parownik musi się nagrzać żeby prawidłowo pracować.I w poprzednim aucie na instalacji 2 generacji i teraz na sekwencji również miałem takie akcje.I zwłaszcza złapałem się na tym kiedy było chłodno.Zostawiłem auto,temp spadła,odpaliłem,gaz się włączył, przejechałem 200 metrów i w momencie odpuszczenia gazu i wyrzucenia na jałowy auto gasło.Kiedy silnik wrócił do optymalnej temperatury pracy wszystko ustępowało.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 12:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
a widzisz i tu twoja wiedza jest mała. wcale nie jest powiedziane że na zimnym Ci bedzie gasł, jeden gaśnie drugi nie.
w tamta zime odpalałem na gazie w tą już nie dam rady bo niekiedy w zimny dzień mam problem jak MaKeL,
pozdro!

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
Dzieki za odpowiedz, pewnie to bedzie parownik bo przedtem takiej usterki niemialem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2007, 19:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
guzik wiecie :cwaniak: :hyhy: .
Jak miałem e28 z najstarszą instalacją to też miałem takie problemy , właśnie przy dojechaniu do skrzyżowania na zimnym silniku. Działo się tak dlatego że silnik po wysprzęgleniu powiedzmy z 4 tys rpm i puszczeniu gazu miał za mało powietrza i siłą bezwładu wpadał w zbyt małe obroty co powodowało zgaśnięcie.
Problem wyeliminowałem po naprawieniu zaworu powietrza dodatkowego na bajpasie omijającym przepustnicę. Jest tam grzałka która podgrzewając bimetal odchyla przesłonę odpowiedzialną za dostarczenie silnikowi dodatkowego powietrza w celu podniesienia obrotów na zimnym silniku. Grzałka miała luzy przez co sprężyna przesłony napinała ją w kierunku zamknięcia , pozatym jest tam śruba regulacyjna którą można wyregulować pozycję wyjściową przesłony,
Ja wyregulowałem w ten sposób ,że po zapaleniu obroty były na poziomie 1200 rpm a po zagrzaniu spadały do ok 800rpm.
Aby zrozumieć działanie tego zaworu rozebrałem go mimo tego ,że oryginalnie jest zanitowany , no ale nie lubię tajemnic. :cool: .
MaKeL, Niewiem czy ty też masz tam zawór dodatkowego powietrza czy krokówkę.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2007, 22:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
elo :zdziwko: :D widzę że zabiłem gwożdzia 'fachowcom' bo nikt się nie oddzywa :hyhy: :niepewny:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2007, 09:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
mcgiver, mistrzu, doktorze a co powiesz kiedy ja nie mam takiego zaworu mam na śrubie i w tamtym sezonie było luks a teraz w zimniejsze dni bywa róznie. i co ty na to?

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2007, 09:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
esiue30 napisał(a):
a co powiesz kiedy ja nie mam takiego zaworu mam na śrubie

nie rozumiem jak masz na śrubie :zdziwko: ???Który rok i miesiąc tej e30??

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2007, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
Mcgiver mozesz na jakims przykladowym foto pokazac gdzie szukac tego zaworu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2007, 15:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
mcgiver, instalke lpg mam na śrubie bez krokówki czyli I generacja
najprostrza z najprostrzych
beemka 325i 90r

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2007, 18:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
esiue30, my się wogule nie rozumiemy; mi chodziło o zawór powietrza dodatkowego który jest integralną częścią wyposażeniem układu ssącego w instalacji wtryskowej silnika spalinowego starszej generacji.
Pużniej zamiast tego zaworu powietrza dodatkowego wprowadzono silniczki krokowe.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2007, 19:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
http://bmwfans.info/original/E28/Lim/52 ... l-11_0776/
Nr 8 to właśnie ten zawór. Jeśli zadaje zbyt mało powietrza na zimnym silniku to podczas zasilania gazem silnik lubi zgasnąć przy wciśnięciu sprzęgła i ujęciu pedału gazu , gdyż siłą bezwładu silnik wpada w zbyt małe obroty.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2007, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
mcgiver napisał(a):
http://bmwfans.info/original/E28/Lim/525i-M30/ECE/L/M/1985/07/mg-11/ill-11_0776/
Nr 8 to właśnie ten zawór. Jeśli zadaje zbyt mało powietrza na zimnym silniku to podczas zasilania gazem silnik lubi zgasnąć przy wciśnięciu sprzęgła i ujęciu pedału gazu , gdyż siłą bezwładu silnik wpada w zbyt małe obroty.


Dokładnie tak jak napisales jutro to sprawdze i dam znac czy dziala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2007, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
MaKeL, ten link to silnik m30 w bmw e28 a jak jest w e30 to niewiem bo nie mogłem nic znależć, możliwe, że jest podobnie jak w tym co posłałem.
aa ten zawór jest przykręcony do głowicy dwoma śróbkami centralnie pod gumą między przepustnicą a przepływką.
Daj znać co ustaliłeś.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2007, 00:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
mcgiver, u mnie nie ma takiego zaworku tylko jest krokówka, nie wiem co było przyczyną gasniecia w m30 bo nigdy nie miałem doczynienia lecz wiem że u mnie najprawdopodobniej parownik niedomaga ale sprawdze to jeszcze bo musze na nowo wyregulować gaziwo bo wogule ostatnio zaniskie obroty mi trzyma itd. a tak poza nawiasem to chyba całkiem wywale ten gaz, nie ma to jak pb bez miksera :hyhy: :mad: :rotfl: :rotfl: hehehe
pozdro!

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2007, 00:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
mcgiver, u mnie nie ma takiego zaworku tylko jest krokówka, nie wiem co było przyczyną gasniecia w m30 bo nigdy nie miałem doczynienia lecz wiem że u mnie najprawdopodobniej parownik niedomaga ale sprawdze to jeszcze bo musze na nowo wyregulować gaziwo bo wogule ostatnio zaniskie obroty mi trzyma itd. a tak poza nawiasem to chyba całkiem wywale ten gaz, nie ma to jak pb bez miksera :hyhy: :mad: :rotfl: :rotfl: hehehe
pozdro!

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL