BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 03:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 9 września 2013, 13:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Aktualnie jestem po wymianie wtryskiwaczy na Reg Fast'y z już lejących żółtych Rail'i.
Silnik to M52TUB25 z instalacja Stag300-6.

Niżej wrzuciłem screeny po wymianie wtryskiwaczy, wykonaniu autokalibracji i wykonaniu jazdy testowej. Nie jestem pewny, ale sądząc po wielkości mnożnika przypuszczam, że dysze należało by rozwiercić na większą średnicę. I Pozostaje też kwestia ustawienia ciśnienia. W czasie gwałtownego przyspieszania wyrzuca błąd zapętlania się wtryskiwaczy.

Proszę o opinię szpeców od LPG, jak to widzicie. Co zrobić z dyszami i jak wygląda sprawa z ciśnieniem reduktora. Sprawdźcie również ustawienia parametrów na pierwszym screenie.

Sondy chyba są nie podłączone, ponieważ w Inpie pracują prawidłowo. Powinienem zainteresować się podłączeniem ich?

Aktualnie pod maską :
-Reduktor : Zeta S
-Wtryskiwacze : Reg Fast OMVL z fabrycznymi dyszami 2,0 mm.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po tej jeździe testowej i zebraniu na szybko mapki LPG obniżyłem mnożnik, aby nakreślone krzywe były do siebie zbliżone. Po samej wymienia i zgrubnej regulacji odczucia są dość pozytywne. Odczułem brak poszarpywania i nieco lepszą reakcje na wciśnięcie pedału gazu. Jednak chciałbym to ogarnąć na porządnie i proszę o wskazówki :hyhy:

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 9 września 2013, 19:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Wszystkie screeny masz zrobione na benzynie a nie na gazie.
Jeśli ten screen z kalibracji jest podczas pracy na LPG to ciśnienie ustawione na reduktorze jest za wysokie.
Zrób screen chociażby na wolnych obrotach tylko z podczas pracy na LPG to zobaczymy jakie masz to ciśnienie.
Dyszami narazie nic nie kombinuj, bo prawdopodobnie wystarczy obniżyć ciśnienie na reduktorze i mnożnik spadnie niżej.
Jak wstawisz ten screen to dalej podpowiem co dalej...

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 10 września 2013, 08:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
Cisnienie w okolicach 1.3bar dla REG'ow to jeszcze nie taka tragedia (one daja sobie bardzo dobrze rade nawet w okolicach 1.8bar z red. OMVL HP :) ). Mnoznik w okolicach 1.5 to juz tak. Rozwierc (lub raczej wykrec :D ) dysze zrob kalibracje, test drive i wtedy screeny tylko tak jak kolega wyzej napisal zeby auto na gazie pracowalo. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 10 września 2013, 18:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Wrzucam screeny:
1. Taka mapka na szybko wyszła, jak widać troche przesadziłem z obniżaniem mnożnika.
Obrazek

2. Tutaj skasowana już mapka gazowa i prowadzone małe korekty. Wieczorem się pokręcę to pozbieram punkty do mapy. Ciśnienie jak widać okolice 1,44 Bara.
Obrazek

3. No i błąd zapętlania wtryskiwaczy. Przed cały dzień jazdy błąd nie pojawił się. Dopiero po ostrym przegazowaniu w miejscu.
Obrazek

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 10 września 2013, 19:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Wykręć dysze z REGów i zjedz z ciśnieniem w okolice 1 bara to na początek :)
Zrób autokalibracje i zobacz jak się kształtuje mnożnik. Potem zbierz mapy benzyny i gazu w tych samych warunkach drogowych.
Modyfikuj kropki mnożnika tak aby linie gazu i benzyny się pokrywały (możesz dodawać kropki klawiszem insert)

To tak w meeega uproszczeniu. Najlepiej regulować mając podgląd na korekty paliwowe

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 10 września 2013, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Dzięki Panowie. Zastosuje się do tych porad. Jak zrobie wg. Waszej instrukcji to odezwę się na forum.

Co do korekt to mam Inpę i mogę je podejrzec. Zastanawiam się jeszcze czy nie skasować adaptacji w Inpie. Ma to sens przed tym wszystkim?

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 11 września 2013, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zywiec napisał(a):
Co do korekt to mam Inpę i mogę je podejrzec. Zastanawiam się jeszcze czy nie skasować adaptacji w Inpie. Ma to sens przed tym wszystkim?

Jak najbardziej skasuj.
Pojeździj wtedy trochę na samej Pb i patrz jakie są korekty na Pb. Potem reguluj LPG tak aby korekty były mniej więcej takie same

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 15 listopada 2013, 21:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Witam, dopiero znalazłem czas, żeby ogarnąć ten LPG.

Więc tak:

Oto stare mapy:
Obrazek

Adaptacje przy tej mapie:
Obrazek

Tutaj już nowa mapa PB i nowy mnożnik po autokalibracji (ciśnienie 1,14 bar, skasowane adaptacje, dysze 2,4 mm)
Mnożnik wyszedł już dużo ciekawszy.
Obrazek

Adaptacje po 30 km jazdy na PB:
Obrazek

Mapa LPG po zrobieniu 30 km na LPG jazda identyczna jak na PB:
Obrazek

Problem zapętlania się wtryskiwaczy nadal jest. Wczoraj zrobiłem 1300 km na nowych ustawieniach, ale nie zaglądałem jeszcze komputerem do Inpy, ani LPG. Dalej rozwiercać dysze czy pozbyć się ich? Bez dysz wylot gazu ma 3mm.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 15 listopada 2013, 21:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Mnożnik masz po samej autokalibracji...
Podnieś lekko mnożnik od 3 do 8 ms aby mapy się pokryły

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 16 listopada 2013, 14:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
tutaj pokazuje tylko jaki mnoznik wyszedl po autokalibracji. potem podnioslem mnoznik delikatnie ale jeszcze nie podlaczylem kompa do LPG. Po podniesieniu mnoznika dalej przełącza na PB.

Dziś jak znajdę chwilę to zobacze jak to wyszlo po trasie.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 24 marca 2014, 14:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Witam dawno nie zagladałem tu do tematu ale rozwiazałem wkoncu swoj problem. Cos mnie tknelo zeby wrzucic sobie lampa do samochodu i zobaczyc co sie dzieje w czasie jazdy z instalacja. Zbieg okolicznosci chcial ze akurat po wymianie wtryskiwaczy reduktor zaczal lapac spore spadki. Wiec szybkie rozmyslenia szukac odrazu lepszego parownika, kupic taki sam czy zaryzykowac renegeracja obecnego. Zestaw do regeneracji z wysylka kosztowal jakies 55 zl wiec niewiele do stracenia. Po dostaniu przesyłki odrazu zabrałem się za reduktor. Po rozebraniu membrany były całe, ale ciezko mi powiedziec po czym poznac ze sa one wyeksploatowane. Dziur w nich nie bylo ;pp

Natomiast caly problem lezal moim zdaniem w miejscu gdzie są sprezynyki nagrzewające gaz. Po zdjęciu blaszek ktore je oslaniaja ujrzalem kupe czarnego mulu ktory skutecznie zakleil caly przelot LPG. Calosc dokladnie wydlubalem, wyjalem sprezynki i kazda po koleji wyczyscilem. Blyszczacy od srodka parownik uzupelniłem w nowe membrany, uszczelnienia i skrecilem go do kupy. Od tej pory ani razu auto nie przelaczylo sie na PB, w pamieci sterownika LPG zero bledów.

Narazie nie regulowalem instalacji, bo chce pojezdzic z 1000 km a potem to wyreguluje jeszcze raz.

Poki co na starych ustawieniach spalanie wynosi 12.45 L/100km w cyklu mieszanym. Moim zdaniem mogło by byc troszke mniej.

W pamieci sterownika silnika dalej wyrzuca Lambda control tolerance bank (1 i 2) too big.
Nizej zrzut z adaptacji:
Obrazek

Jeszcze chcialem zapytac jaka powinna byc wartosc podcisnienia MAP dla tego silnika na jałowym?

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 24 marca 2014, 14:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zywiec napisał(a):
Jeszcze chcialem zapytac jaka powinna byc wartosc podcisnienia MAP dla tego silnika na jałowym?

Około 0.3

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 24 marca 2014, 14:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
no tak mi sie wlasnie wydawalo u mnie jest 0,5. Gdzies nieszczelnosci chyba trzeba szukac.

Lukasz co myslisz o adaptacjach dlugoterminowych ? za bogato?

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 24 marca 2014, 16:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zywiec napisał(a):
Lukasz co myslisz o adaptacjach dlugoterminowych ? za bogato?

Za ubogo

Jak adaptację są na plus to jest za ubogo.
Szukaj nieszczelności w dolocie. Wężyki, odma, guma od przepływki.
Lewizne może też ciągnąć przez nieszczelne wkrętyki LPG w kolektorze.

Zniwelować lewizne, skasować adaptacje, przejechać na pb jakieś 50km, odczytać ponownie korekty. Jak są ok to zabierać się za regulację LPG

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 24 marca 2014, 22:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
hmmm za ubogo i spalanie 17 L/100km po mieście :P

Odma wymieniona, ale gumowy wezyk od regulatora paliwa i tej listwy plastikowej co wchodzi w kolektor ssacy mi sie nie podobaja. Rzuce okiem.

Korekty po jezdzie na samym PB byly po 1,5.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 25 marca 2014, 00:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Jak na pb korekty ok to musisz wyregulowac lpg.
Pojezdzij z laptopem i zobacz jak wygladaja korekty na lpg. Jesli w jakims zakresie korekta będzie uciekala na plus to w tym miejscu musisz opuscic mnoznik lub wprowadzic korekty po obrotach.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Regulacja Stag 300 po wymianie wtryskiwaczy.
PostNapisane: 7 maja 2014, 23:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
podcisnienie na rozgrzanym 0,3 wiec uwazam ze jest dobrze.

Po ostatniej regulacji LPG korekty dlugoterminowe w okolicach 3,6 wiec chyba jest wporzadku
Dynamika jest okej, spalanie w trasie 10,5L/ 100 km w mieszanym 12-13/100, samo miasto wychodzilo by 15-16 w zaleznosci od dnia i nogi;p Srednio wychodzi spalanie o 2 L wieksze niz wskazuje OBC. Zastanawiam sie czy nie powinna palic troszke mniej ale wsumie to kloc jest :P

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL