BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 00:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 11 listopada 2013, 14:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23096
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Gazowników którzy ogarną Twoje autko bez problemu jest sporo :)

także niech się przyzna że nie wie co i jak albo niech podejdzie konkretnie do tematu i zrobi jak należy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 13 listopada 2013, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
Byłem dzisiaj, zostawiłem mu auto do jutra.
Zamówił wczoraj nowe wtryski i dziś miał je wymienić.
Zobaczymy jak to będzie. Dzwonił do mnie w trakcie i mówi że poczekał troche jak samochód ostygnie i mówił że wtedy też na benzynie zaczął przygasać aż ładowanie się zapalało... Średnio mi się to wydaje bo po nocy jak nie raz odpalałem to specjalnie na benzynce stałem 2-3 minutki, lekko nawet pogazowałem i nic. A mówił, że jak na benzynie faluje to na gazie będą jeszcze większe cyrki się działy.

Czyżby zaczynał szukać dziury w całym aby na coś zwalić?
Nawet jeśli tak jest (falowanie i mocne spadki obrotów aż do zapalenia się lampek na benzynie), ale średnio mi się chce w to wierzyć bo jak mówiłem mi się tak nie działo na pb, to nawet on jako osoba u której to zakładałem, powinien dokładnie "przebadać" silnik i jeśli wszystko jest ok to wtedy gazować. A nie pakować gaz nawet nie uprzedzając mnie że jeśli faluje czasami na benzynie to na gazie tymbardziej. (no fakt czasami na zimym może jak lekko przygazuje to obroty spadną może do 700-750, ale zaraz podnoszą się gdzieś mniej więcej do 850, a nie że od razu przygasa <-- ale skąd ja miałem o tym wiedzieć że czasami lekkie przyfalowanie na benzynie może mieć taki wpływ na lpg? To on jest fachowcem i powinien to sprawdzić, a co najmniej mnie o tym poinformować. Dobrze mówie ?

Zobaczymy jak to się dalej potoczy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 14 listopada 2013, 17:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Arturov napisał(a):
Czyżby zaczynał szukać dziury w całym aby na coś zwalić?


Pewnie tak. Jak auto jeździło na rozregulowanej instalacji to i ma rozregulowane korekty w DME. Trzeba zresetować DME i trochę pojeździć na pb żeby komp złapał właściwe adaptacje. Samo pojeżdżenie na Pb powinno wystarczyć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 14 listopada 2013, 17:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Druga sprawa,że montując lpg mógł rozszczelnić gdzieś uklad dolotowy i juz auto będzie falować i na pb i lpg. Jeżeli przed lpg pracowało ok to ma tak być nadal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 14 listopada 2013, 18:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Najlepiej o ile to możliwe niech wyciągnie instalację i zwróci C kasę. Na pewno znajdziesz kogoś odpowiedniego do prawidłowego montażu, wystrojenia itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 14 listopada 2013, 23:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23096
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Przez takich właśnie pseudo gazowników jeden z drugim mówi że LPG to wielki shit nadający się do kuchenki... Szczerze to darował bym sobie walkę z tym ogarniającym temat gazownikiem i zrobił to u kogoś kto wie co trzeba założyć do danego motoru by bez problemu działało i umie to wysterować :]


Powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 16 listopada 2013, 15:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
Panowie, z góry powiem - nie bijcie za brak fot ale niestety nie miałem ich jeszcze jak zrobić. Szybko ciemno się robi i dopiero po 17 mam okazje to zrobić, postaram się jednak jutro coś ustrzelić.

Co do tematu - odebrałem auto. Wymienił wtryski i komputer i twierdził że nic nie pomogło. Długo dochodził, szlak go już trafiał zarówno jak i mnie jak mi to powiedział, ale w końcu okazało się że to przez silniczek krokowy bo się zblokował czy coś tam się stało (za ostatnim razem go czyścił i te cyrki z gaśnięciem właśnie po ostatnim razie się działy więc musiał coś źle złożyć lub coś podobnego). Wszystko poustawiał, mapy od nowa pozbierał no i powiem szczerze że faktycznie czuć różnicę, teraz nawet z trójki się ładniej zbiera. Nie gaśnie po przełączniu na gaz itp.

Jednak zauważyłem 2 inne sprawy. Oczywiście wszystko na ciepłym już silniku. Jak chodzi na lpg na postoju, to buda zdecydowanie bardziej odczuwalnie wibruje, minimalnie trzęsie nią, może to kwestia obrotów bo jak przełączę na pb to od razu wibracje zanikają, a wskazówka obrotomierza idzie do góry bardzo mało zauważalnie (może niecały 1mm). Wtedy podczas wibracji na lpg słychać też bardzo klekotanie spod maski, jakbym miał jakiegoś starego diesla, i to dość wyraźnie to słychać z kabiny. Nie wiem może to zbieg okoliczności i to wtryski nowe tak hałasują, ale wcześniej przed wymianą na nowe tak nie było.
Kolejna sprawa to taka że czasami jak sobie do podłogi wcisnę na jedynce i na dwójce to przy wyższych obrotach (tak od 4 - 5 tys) czuć jakby tak minimalnie się przytkiwał i dopiero po 1-2 sekundach odetkał i dalej ładnie ciągnie. Myślałem że to może wina tego że akurat lpg się kończył bo już była rezerwa, ale dolałem do pełna i dalej to samo.

Oczywiście w poniedziałek do niego zadzwonię i powiem o tym, ale może Wy macie jakieś pomysły?

Bo tak to ogólnie jest ok. Tylko to klekotanie, momentami bardzo spore, wibracje, mmentami również bardzo spore no i ten efekt przytkiwania czasami.

Aha i jeszcze jedno - jak odbierałem auto to mówił że jeśli to co mi zrobił teraz nie pomoże i objawy powrócą, to on już nie wie co jest grane, wymontuje mi to i odda kase. Tak więc się uspokoiłem bo widzę że w razie kolejnych numerów właśnie raczej tak zrobimy i będzie problem mniej :)

Z góry dzięki za odpowiedzi.


Edit: jeszcze ostatnia sprawa - ktoś tu wspomniał wcześniej o DME. Co to konkretnie jest? Gazownik odpiął klemy akumulatora aby zresetować kompa benzyny (tak mi powiedział) i mówił żebym pojeździł narazie troche bo musi się dograć. Ale nie mówił nic żebym jeździł tylko na pb, tylko mówił żebym po prostu troche pojeździł. To jest właśnie to DME ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 20 listopada 2013, 13:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
DME to komp od benzyny. Najpierw przed zbieraniem jakichkolwiek map na lpg muszą się ustalić korekty w DME.
Korekt nie powinien resetować klemami, ty sobie możesz resetować klemami, on powinien mieć przyrząd, resetować nim i sprawdzać stan jaki mają korekty w DME na benzynie, oraz na lpg. (mają byc podobne)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 26 listopada 2013, 21:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Arturov, Pokaż Co i Jak ci tam pod maskę upchnął :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2-miesięczna sekwencja w BMW E36 i same problemy
PostNapisane: 28 listopada 2013, 19:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Każdy jeździ na tym co mu pasuje, osobiscie robię 25 tys km na rok, więc też jeżdzę na gazie, bo po co walić kasę w paliwo jak można jezdzić przez poł, a takie gdyranie ze ja jezdzę tylko na paliwie bo auto ma jezdzić na paliwie jest smieszne, odzywa się ten któremu szkoda siana na założenie dobrej sekwencji, ja mam ponad 2.5 roku i nie narzekam, wyregulowana instalka chodzi wyśmienicie, żadnych problemów.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL