BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 05:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 11 grudnia 2013, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Posiadam e36 compact 316i m43b16, mam ostatnio problemy z gazem (AG Compact), przy i po przełączaniu na gaz (35°C) auto szarpie, dławi się przy ruszaniu. Problem zanika gdy silnik rozgrzeje się do znamionowej temperatury. Gazownik stwierdził, że to wina benzyny, czasy otwarcia wtryskiwaczy są za duże i dlatego tak się dzieje. Na benzynie silnik pracuje idealnie, po wymianie czujnika temperatury płynu spalanie Pb wynosi ok. 8l/100km, przed wymianą było ok 9l/100km, myślałem, że czujnik był winny ale to nie do końca pomogło. Czy ktoś spotkał się z takim problemem albo wie co może być przyczyną, bo niby czasy są za duże a spalanie jest normalne i nie wiem już gdzie szukać przyczyny?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 09:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Mam ten samo problem w momencie gdy temperatura spada do 0 i poniżej więc chętnie się dowiem czego to wina.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 09:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
Bobby Vintage, było gazować mityczne 328 jak wszyscy odradzali i mówili, że problemy będą? :rotfl:

A tak naprawdę jeśli chodzi o czas otwarcie wtryskiwacza to zależy od tego wiele czynników takich jak czasem szwankująca sonda na gazie, źle zestrojona instalacja gazowa z silnikiem benzynowym (zła mapa), a nawet lewe powietrze to może powodować. Ja na twoim miejscu przeskanowałbym auto inpą głównie live data i szukał winowajcy instalacji w gazowej.

Bobby Vintage, może to bzdura i głupota taka, że ja #$$@&$% ale sprawdź coś co jest narażone na zamarznięcie i czy nie ma wody w środku i czy instalacja jest szczelna mój ojciec tak miał jak temperatura spadała to bywały problemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 12:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Nie wiem panowie jakie macie wtryskiwacze LPG, ale taki stan rzeczy dzieje się przy zabrudzonych wtryskach.
Druga sprawa to właśnie zimowe warunki są idealnym sprawdzianem do poprawności regulacji i stabilności podzespołów LPG.

Trzecia sprawa w niektórych wtryskach LPG znacznie zmienia się wydatek w zależności od temperatury. Tzn jak jest zimno to wtryski na początku leją LPG jak szalone
i dlatego auto szarpie i potrafi zgasnąć. W miarę nagrzewania się samego wtrysku zaczyna on działać stabilnie.
Rozwiązaniem jest zrobienie korekty od temperatury (zubożyć dawkę na zimnym silniku) w sterowniku LPG.
Niektóre sterowniki posiadają także opcje rozgrzewanie wtryskiwaczy przed przełączeniem na LPG.

Podsumowując trzeba się udać do gazownika, bo weryfikacja problemu nie jest trudna

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 17:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Właśnie moi gazownicy nie mają pojęcia o co chodzi, mowili mi, że czasy otwarcia wstryskow benzyny są za wysokie a wtryski gazowe korzystają z ich mapy i mieszanka jest za bogata czy jakos tak więc trzeba szukać przyczyny dlaczego wtryski benzyny maja takie długie czasy. Wiem, że nie podmieniali wtryskiwaczy. Zrobiłem na gazie może z 15kkm i już wtryski były by zawalone? U mnie dzieje się to niezależnie czy na dworze jest 30 czy -5 stopni. Wtryskiwacze REG OMVL, niebieskie takie. A i zauważyłem dodatkowo, że przy zimnym silniku na Pb depnie sie nagle gaz to auto lekko przydławia i dopiero obroty rosną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 20:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
4veril napisał(a):
A i zauważyłem dodatkowo, że przy zimnym silniku na Pb depnie sie nagle gaz to auto lekko przydławia i dopiero obroty rosną.
Wygląda na wadliwy czujnik położenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Przy uszkodzeniu czujnika silnik nie powinien chodzić coraz gorzej w miare rozgrzewania czy to nie reguła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 20:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
4veril napisał(a):
Przy uszkodzeniu czujnika silnik nie powinien chodzić coraz gorzej w miare rozgrzewania czy to nie reguła?
Przez uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu na biegu jałowym chodzi normalnie jak każdy zdrowy silnik tylko, że z dołu dużo gorzej się zbiera i trzeba dłużej o jakieś 2 - 3 sekundy kręcić żeby załapał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Wujek Lollipop napisał(a):
4veril napisał(a):
Przy uszkodzeniu czujnika silnik nie powinien chodzić coraz gorzej w miare rozgrzewania czy to nie reguła?
Przez uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu na biegu jałowym chodzi normalnie jak każdy zdrowy silnik tylko, że z dołu dużo gorzej się zbiera i trzeba dłużej o jakieś 2 - 3 sekundy kręcić żeby załapał.



Uszkodzony czujnik wałka rozrządu powinien pokazać diagnostyka komputerowa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 22:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
Szczurek1986 napisał(a):
Wujek Lollipop napisał(a):
4veril napisał(a):
Przy uszkodzeniu czujnika silnik nie powinien chodzić coraz gorzej w miare rozgrzewania czy to nie reguła?
Przez uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu na biegu jałowym chodzi normalnie jak każdy zdrowy silnik tylko, że z dołu dużo gorzej się zbiera i trzeba dłużej o jakieś 2 - 3 sekundy kręcić żeby załapał.



Uszkodzony czujnik wałka rozrządu powinien pokazać diagnostyka komputerowa...
ale czy kolega 4veril był na komputerze? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 22:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Wujek Lollipop napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
Wujek Lollipop napisał(a):
4veril napisał(a):
Przy uszkodzeniu czujnika silnik nie powinien chodzić coraz gorzej w miare rozgrzewania czy to nie reguła?
Przez uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu na biegu jałowym chodzi normalnie jak każdy zdrowy silnik tylko, że z dołu dużo gorzej się zbiera i trzeba dłużej o jakieś 2 - 3 sekundy kręcić żeby załapał.



Uszkodzony czujnik wałka rozrządu powinien pokazać diagnostyka komputerowa...
ale czy kolega 4veril był na komputerze? :D



To była z mojej strony taka mała sugestia by się a niego udał :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 22:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
Szczurek1986 napisał(a):
Wujek Lollipop napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
Wujek Lollipop napisał(a):
4veril napisał(a):
Przy uszkodzeniu czujnika silnik nie powinien chodzić coraz gorzej w miare rozgrzewania czy to nie reguła?
Przez uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu na biegu jałowym chodzi normalnie jak każdy zdrowy silnik tylko, że z dołu dużo gorzej się zbiera i trzeba dłużej o jakieś 2 - 3 sekundy kręcić żeby załapał.



Uszkodzony czujnik wałka rozrządu powinien pokazać diagnostyka komputerowa...
ale czy kolega 4veril był na komputerze? :D



To była z mojej strony taka mała sugestia by się a niego udał :P
Miejmy nadzieję, że to go zmotywuje bo tak naprawdę bez diagnostyki komputerowej ciężko coś na odległość doradzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 14 grudnia 2013, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Byłem z miesiąc temu i nic nie pokazało poza zaworem disa, ale to mi mechanicy zamienili kable pomiedzy czujnikiem ciesnienia oleju a zaworem, innych błędów nie było :) Podjade jeszcze raz najwyżej, może coś sie zmieniło chodz tą usterkę mam już od jakiegoś czasu aczkolwiek potwierdzam, że nie odpala na dotyk tylko trzeba te 2-3s pokręcić.
Edit:
Byłem dziś na kompie i pokazało błąd sondy lambda, po wymianie dam znać czy pomogło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 08:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Możesz spróbować zrobić korektę po temperaturze gazu dla niskich temperatur.
Jeśli po przełączeniu na lpg czasy wtrysków PB się zwiększają tzn, ze jest za uboga mieszanka.
Czyli musiałbyś dać korektę na +. A ile % i dla jakich temperatur to musisz metodą prób i błędów dojść.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Powiem szczerze, że sam nie grzebie przy gazie a moi gazownicy powiedzieli żeby zrobić coś z Pb to wtedy bedą coś regulować. Wymienie sonde i zobacze czy to jakoś pomoże, jeśli nie to będziemy kombinować. A i czasy wtrysków nie zwiększaja sie po przełączeniu na lpg tylko są za duże aż do momentu rozgrzania się silnika do temp. znamionowej czyli nawet przed przełaczeniem na lpg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 20 grudnia 2013, 23:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Do wymiany czujnik temperatury silnika bo sa dwa jeden na deskę drugi dla ecu. To ten drugi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Czujnik wymieniony, nie ma dwóch tylko jest jeden podwójny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 10:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Dobra a czujnik temp. powietrza zasysanego w kolektorze dolotowym ?? Walczyłem u siebie w m50 z długimi czasami wtrysku. Po wymianie tego czujnika i od temperatury wszystko wróciło do normy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 10:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Bobby Vintage napisał(a):
Mam ten samo problem w momencie gdy temperatura spada do 0 i poniżej więc chętnie się dowiem czego to wina.


Jak będziesz u Pawła to niech Ci opcje "rozgrzewanie wtryskiwaczy" włączy, powinno pomóc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 21 grudnia 2013, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Obawiam się, że w m43 nie ma takiego czujnika w kolektorze dolotowym :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL