BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 14:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 17:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
4veril napisał(a):
A i czasy wtrysków nie zwiększaja sie po przełączeniu na lpg tylko są za duże aż do momentu rozgrzania się silnika do temp. znamionowej


Czyli masz za ubogą mieszankę.
Zasugeruj Gaziarzowi, aby dał korektę na + jak jest zimny gaz, aż do momentu rozgrzania.
Spróbować nie zaszkodzi.

Dudek II napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
Mam ten samo problem w momencie gdy temperatura spada do 0 i poniżej więc chętnie się dowiem czego to wina.

Jak będziesz u Pawła to niech Ci opcje "rozgrzewanie wtryskiwaczy" włączy, powinno pomóc.


Paweł standardowo przy montażu to włącza. W Bobiego trzeba się pewnie będzie pobawić korektami po temperaturze gazu oraz/lub temperaturze reduktora. W wolnej chwili wrzucę screeny jak u mnie to wygląda w M52B20. Oczywiście u mnie nie ma żadnego problemu po przełączeniu na lpg.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Może w poniedziałek przyjdzie mi ta sonda to wymienie i zobacze czy pomoże, jeśli nie to spróbuję z tą korektą :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 19:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Wymiana sondy raczej nic nie pomoże bo dopiero pracuje jak się rozgrzeje auto.
Jak masz inpę to sprawdź po zagrzaniu się auta czy skaczą napięcia na sondzie z min do max na jałowym wtedy będziesz wiedział czy jest sprawna.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Sonde już sprawdzałęm, diagnosta powiedział, że jest na nic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 22:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Screeny korekt dla M52B20 (vanos x1) w E36. Komputer KME Nevo, wtryski Hana.

Korekty dla temperatury LPG
Obrazek

Korekty dla temperatury reduktora:
Obrazek

A tu ustawienia:
Obrazek

Na LPG przerzuca się u mnie przy 25 st. C, nawet w mrozy -20, -30 nie ma problemu po przełączeniu się na LPG.
Tak to wygląda u mnie.
Tylko wiadomo, że wszystkie ustawienia dla LPG zależą od stanu silnika, dobranych komponentów, sposobu montażu itp. i zawsze się dobiera do konkretnego egzemplarza.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 23 grudnia 2013, 11:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zuważyłem jeszcze u mnie takie dziwne zjawisko że w momencie gdy temperatura spada poniżej zera to samochód jakby wcześniej przełącza się na gaz - zanim strzałka opuści niebieskie pole. Przy temperaturach takie jak mamy dziś czyli +/- 5 stopni gaz włącza się dopiero jak strzałka dojdzie do samej krawędzi niebieskiego pola. Muszę odwiedzić Toudiego tylko średnio po drodze, 60 km :/

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 06:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jak tak dobrze się przypatrzę to nie wiem czy nie mam tak samo :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 24 grudnia 2013, 21:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Bobby Vintage napisał(a):
Zuważyłem jeszcze u mnie takie dziwne zjawisko że w momencie gdy temperatura spada poniżej zera to samochód jakby wcześniej przełącza się na gaz - zanim strzałka opuści niebieskie pole. Przy temperaturach takie jak mamy dziś czyli +/- 5 stopni gaz włącza się dopiero jak strzałka dojdzie do samej krawędzi niebieskiego pola. Muszę odwiedzić Toudiego tylko średnio po drodze, 60 km :/



U mnie jest tak samo. Wydaje mi się, że jest to spowodowane tym, że parownik znajduje się w innym miejscu niż czujnik temperatury na zegary. Po prostu najpierw ciepły płyn dotrze do parownika a chwilkę później do czujnika temperatury (lub odwrotnie). Przy niższych temperaturach na zewnątrz jest to bardziej widoczne. To jest tylko moja teoria i mogę się mylić.

U mnie czasami przełącza się w połowie niebieskiego pola a czasami na początku także jest to raczej normalne zjawisko.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 13:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
4veril napisał(a):
Obawiam się, że w m43 nie ma takiego czujnika w kolektorze dolotowym :P


Ale jest w przepływomierzu :)

Ps. też mam problem z szarpaniem na zimnym silniku,powiedziano mi że za długie czasy wtrysków benzyny na rozgrzanym silniku czas wtrysku beny 3,6-4,0 ms.

w linku oscyloskop :

http://chomikuj.pl/Wrubel91

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 30 grudnia 2013, 22:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
3 - 4 ms to chyba troche za duzo, u mnie w m43 po rozgrzaniu wtrysk benzyny (w zaleznosci jakiej jakosci trafi sie paliwo) to jest troche ponizej 2ms.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Wyszło na to, że wymiana przepływomierza w większości rozwiązałą problem, nie szarpie już przy przełaczaniu i nie przydławia się przy ruszaniu na zimnym silniku. Widać tylko przy przełączaniu zachwianie obrotów ale przypuszczam, że to już kwestia regulacji gazu, obroty spadaja o jakies 50-100 przy kazdej temp.
Nie wiem czy moge wklejać linki z innych for ale sprawdzałem przepływkę korzystając z tego tematu :
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=414365

Jak pokrywa wam się realne spalanie w porównaniu do wskazań komputera?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
ja tez sprawdzałem przepływke według tego tematu i wychodzi że jest sprawna.

4veril, U ciebie była uszkodzona? czy pokazywało że jest dobra a mimo to wymiana pomogła?

U mnie spalanie okolo 12l gazu na 100.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 23:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
4veril napisał(a):
Jak pokrywa wam się realne spalanie w porównaniu do wskazań komputera?


W każdym aucie są większe bądź mniejsze różnice w tej kwestii dobrym rozwiązaniem jest odpowiednie skalibrowanie co da nam najmniejsze rozbieżności z wyliczonymi z tankowania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 16 stycznia 2014, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Wyjście temperaturowe coś świrowało, jak masz możliwość to podmień przepływomierz i zobacz. Dodam, że jak wsadziłem nowy to nie zmieniło się nic, odpiąłem aku na pare min, zwarłem klemy i później troche pojeździłem, na początku troche świrował ale jak już przyjął przeszczep to wszystko się unormowało. Przepływke kupiłem używaną za 100zł, nie wiem dlaczego w pl nowa kosztuje 1500zł a na ebayu 170 dolców :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 17 stycznia 2014, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
4veril, jakie u ciebie są max czasy wtrysków PB na zimnym silniku??.

bo u mnie gdy depne to nawet 40ms :szok:

Obrazek
sama benzyna



Obrazek
gaz

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 18 stycznia 2014, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Nie bardzo mam czym sprawdzić, walczyłem długo z kablem do inpy ale nie dałem rady go uruchomic :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 21 stycznia 2014, 12:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
wczoraj jeszcze raz włączyłem oscyloskop i na samej benie na zimnym silniku bylo nawet 64ms :szok: :szok:
a na odłączonej przepływce max 19 z groszami czy to wskazywało by na uszkodzony przepływomierz?? (błędów na kapie nie ma,byl mierzony miernikiem i niby sprawny)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 21 stycznia 2014, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Na kompie i ja zadnych nie miałem, spróbuj podmienić i bedzie widać. Nie wiem kiedy bede mial czas pojechac na regulacje gazu to bym wtedy czasy zobaczyl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 21 stycznia 2014, 21:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
kurcze właśnie nie mam na podmianę :rozpacz:

gdybyś był u gaziarza to zobacz te czasy.

typuję uszkodzoną przepływkę,czujnik wałka lub czujnik temperatury(choć na inpie pokazują razem z czujnikiem w przepływce dobrą temperature otoczenia-po nocy)


mam pytanie do ciebie jakie masz wskazania według tego tematu : http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=414365 na twoim nowym przepływomierzu??
-zamkniety
-max otwarty
-połowa otwarcia
-na biegu jałowym
- i przy 3 tyś obrotów

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zbyt duże czasy wtrysków na zimnym silniku
PostNapisane: 1 marca 2014, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Na ten czas sprawa wygląda tak:

1) Objaw: gaśnięcie samochodu na lpg przy schodzeniu z wyższych obrotów.
Rozwiązanie: wymiana reduktora na większy.
2) Objaw: nieco wyższe spalanie benzyny i szarpanie zaraz po przełączeniu na gaz.
Rozwiązanie: wymiana przepływomierza.
3) Objaw: odczuwalne przymulenie po przełączeniu na gaz, dławienie silnika przy ruszaniu na lpg zanim rozgrzeje się do conajmniej 40 stopni, czkawka podczas przyśpieszania, przydławianie silnika przy nagłym wciśnięciu gazu na biegu jałowym(na benzynie i lpg, cały przekrój temperatury silnika).
Rozwiązanie: wymiana cewki zapłonowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL