BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 25 września 2018, 23:14


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 6 lipca 2014, 09:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Od paru dni czuję, że zaraz po odpaleniu po nocy silnik nie chodzi idealnie równo.
Podłączyłem INPĘ i zaniepokoiło mnie to:
Obrazek

Skasowałem adaptacje, pojeździłem na benzynie i korekty stoją praktycznie na zero.
Jak włączę LPG to zaczyna się kaszanić.
Takie wartości osiąga po dłuższym postoju, podczas jazdy aditiv troszkę schodzą w dół.
Czy to wina zbyt ubogo czy zbyt bogato wystrojonej instalacji LPG?

Dziwi mnie też fakt, że ECU nie wywala błędu i kontrolki na desce przy tak dużym odstępstwie od normy.


Ostatnio edytowano 6 lipca 2014, 09:51 przez Bartosz_E30, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 6 lipca 2014, 15:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Bartosz_E30 napisał(a):
Czy to wina zbyt ubogo czy zbyt bogato wystrojonej instalacji LPG?

Masz zbyt bogato na LPG
Bartosz_E30 napisał(a):
Dziwi mnie też fakt, że ECU nie wywala błędu i kontrolki na desce przy tak dużym odstępstwie od normy.

Błędu nie wywala bo przy takim odstępstwie sterownik jest jeszcze w stanie skorygować dawkę.

Twoje korekty nie są jeszcze tragiczne. Wyreguluj LPG i będzie OK

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 6 lipca 2014, 16:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Mówisz za bogato na lpg..
Patrząc na ten dokument
http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf
to jest chyba zbyt ubogo na wolnych obrotach i w średnim zakresie obrotów a zbyt bogato podczas dużego obciążenia i wyższych obrotów.
Dobrze to odczytuję?
Dla mojego silnika maks to +/- 0,35 ms i +/- 8%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 6 lipca 2014, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Na wolnych i średnich masz ok.
Przylewa dopiero przy wyższych obciążeniach

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 7 lipca 2014, 08:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15889
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Bartosz_E30 napisał(a):
Dziwi mnie też fakt, że ECU nie wywala błędu i kontrolki na desce przy tak dużym odstępstwie od normy.


Wywali jak przekroczy 8.
LPG do kalibracji. To nie będzie stało tak jak na Pb, ale powinno oscylował wokół zer, powiedzmy -3/+3.

Lukasz_S napisał(a):
Na wolnych i średnich masz ok.
Przylewa dopiero przy wyższych obciążeniach


Bullshit. Poczytaj w jaki sposób są realizowane korekty w DME a później wypowiadaj, piszesz nie prawdę.

W idlu ma dobrze.
Długoterminowe korekty są źle.

-8 oznacza że ogólnie jest za bogato i sterownik wprowadza korektę ujemną.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 7 lipca 2014, 09:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Kyokushin napisał(a):
Bullshit. Poczytaj w jaki sposób są realizowane korekty w DME a później wypowiadaj, piszesz nie prawdę.

Aleś pocisnął :rotfl: Radzę abyś sam poczytał. Kolega nawet wrzucił link do pdf.
Kyokushin napisał(a):
W idlu ma dobrze.
Długoterminowe korekty są źle.

-8 oznacza że ogólnie jest za bogato i sterownik wprowadza korektę ujemną.

Bullshit. Żeby była jasność:

addaptive, jak i multiplicativ to korekty długoterminowe. Tyle, że addpative dotyczy IDLE i małych obciążeń.
Multiplicativ to średnie i duże obciążenia.

Korekty krótkoterminowe to LAMBDA Integrator

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 7 lipca 2014, 09:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
No i co panowie, który ma rację? ;)

Silnik pracuje bardzo dobrze, zarówno na benzynie przy prawidłowych korektach i na lpg gdy już się rozjadą.
Jedynie rano potrafi zachować się czasami niepewnie przez parę sekund, zakołysze i lekko wpadnie w wibracje.
Gdy wyczyszczę korekty, pojeżdżę tylko na benzynie, zostawią auto na noc, to rano zaraz po odpaleniu pracuje idealnie.
Widocznie to już kres tego co może skorygować ECU i zaczyna się problem z pracą zimnego silnika.

Chcę dokładnie wiedzieć jakie mam w końcu korekty - za ubogo czy za bogato, żeby wiedzieć co gazownik zrobi i nie dać się wypuścić za bramę z niedokładnie wystrojoną instalacją :/
Jak klient ma wiedzę, to jest inaczej traktowany ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 12:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15889
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Lukasz_S napisał(a):
Bullshit. Żeby była jasność:

addaptive, jak i multiplicativ to korekty długoterminowe. Tyle, że addpative dotyczy IDLE i małych obciążeń.
Multiplicativ to średnie i duże obciążenia.


Dobrze mu napisałem, nie marudź. Jakbyś napisał mu od razu jasno, nie było by tematu.

Bartosz_E30 napisał(a):
Chcę dokładnie wiedzieć jakie mam w końcu korekty - za ubogo czy za bogato, żeby wiedzieć co gazownik zrobi i nie dać się wypuścić za bramę z niedokładnie wystrojoną instalacją :/


Jest tak jak Ci napisałem, te ostatnie w Inpie, to są LTFT, czyli dlugoterminowe przy obciążeniu średnim, wyjeżdżają w kosmos, do poprawy jest model w instalacji LPG. Jak to zrobić - znajdziesz na forum - pisałem o tym chyba 3-4 lata temu.

Podczas jazdy sterownik podaje za dużą dawkę gazu, przez co DME przyjmuje ujemną korektę, skracając czas wtrysku by zachować poprawny skład mieszanki.

Być może masz jakąś kiblową instalację i nie da się tego wystroić (nieprecyzyjne wtryski, stara centralka). Żeby u mnie to działało po ludzku musiałem wsadzić adapter który sprzęga się DME i koryguje na bieżąco parametry w sterowniku lpg per bank.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 13:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Kyokushin napisał(a):
Dobrze mu napisałem, nie marudź. Jakbyś napisał mu od razu jasno, nie było by tematu.

Napisałeś:
Kyokushin napisał(a):
W idlu ma dobrze.
Długoterminowe korekty są źle.

-8 oznacza że ogólnie jest za bogato i sterownik wprowadza korektę ujemną.


Przeczytaj po raz kolejny to i dalej uważasz, że dobrze mu napisałeś?
Lukasz_S napisał(a):
addaptive, jak i multiplicativ to korekty długoterminowe. Tyle, że addpative dotyczy IDLE i małych obciążeń.
Multiplicativ to średnie i duże obciążenia.

Korekty krótkoterminowe to LAMBDA Integrator

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 14:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15889
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Lukasz_S napisał(a):
Przeczytaj po raz kolejny to i dalej uważasz, że dobrze mu napisałeś?


Tak, dalej tak uważam. W tym co podałeś jest błąd, wyjaśniliśmy to tutaj:
viewtopic.php?f=3&t=106142&start=80 3 lata temu.

Zresztą sam mi to potwierdziłeś :D LOL chyba zapomnieliśmy że wałkowaliśmy ten temat.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 15:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Jutro jestem umówiony na strojenie, INPA, program LPG i w trasę.
Instalacja nie jest kiblowata gdyż zawsze było OK (praktycznie zawsze w okolicach "0" )
Dam znać za parę dni co z tego wyszło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 15:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Kyokushin napisał(a):
poza tym jest tam błąd

Gdzie jest błąd?
Lukasz_S napisał(a):
addaptive, jak i multiplicativ to korekty długoterminowe. Tyle, że addpative dotyczy IDLE i małych obciążeń.

Kyokushin napisał(a):
W idlu ma dobrze.

Kyokushin napisał(a):
Długoterminowe korekty są źle.

Zaprzeczyłeś sam sobie.
Kyokushin napisał(a):
-8 oznacza że ogólnie jest za bogato i sterownik wprowadza korektę ujemną.

Co to znaczy ogólnie? W całym zakresie obciążenia?? No chyba nie, bo
Lukasz_S napisał(a):
Multiplicativ to średnie i duże obciążenia

Kyokushin napisał(a):
Zresztą sam mi to potwierdziłeś LOL chyba zapomnieliśmy że wałkowaliśmy ten temat.

Błąd jest w ostatniej linijce czyli: "Short term fuel trim STFT Multiplicative.
Korekta STFT to lambda integrator

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 17:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15889
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
szkurrrrrrrrrrrrrrrr......
powalił mi sie lambdaintegrator z additive.

ok, na to wychodzi ze tak jak napisałeś przelewa na średnich i wyższych obciążeniach, idle i małe są ok. :wstyd: Tak czy siak, problem jest u kolegi przez to -8 i model w LPG do poprawy, tak jak pisałem.

przeglądam jeszcze net, z tego co ludzie piszą to labdaintegrator i additive są krótkoterminowe, a tylko multiplicative jest długotermionowa.
po podłączeniu do auta, additive (ms) też zmienia sie dość szybko.

W dokumencie który wkleił kolega w ogóle nie jest to opisane. Masz jakiś dokument który to opisuje od A do Z (można by gdzieś go podlinkować na forum)?
W ogóle zobacz co tu piszą, wydaje mi się że gość additive i multiplicative odwrotnie opisuje. To samo tam inni piszą, tak czy siak też uważają additive za krótkoterminową.
http://www.bmwforums.info/ecu-diagnosti ... -stft.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 17:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Kyokushin napisał(a):
przeglądam jeszcze net, z tego co ludzie piszą to labdaintegrator i additive są krótkoterminowe, a tylko multiplicative jest długotermionowa.

No to źle piszą. Tylko lambda integrator jest korektą krótkoterminową dla wszystkich obciążeń. Additive i Multiplicativ to korekta długoterminowa dla różnych
obciążeń.
Kyokushin napisał(a):
W dokumencie który wkleił kolega w ogóle nie jest to opisane. Masz jakiś dokument który to opisuje od A do Z (można by gdzieś go podlinkować na forum)?

Dokumentu nie mam. Wiem to z własnego doświadczenia. Podepnij sobie Inpę i dla testu zuboż drastycznie mieszankę w IDLU.
Zobaczysz, że lambda integrator poleci w kosmos od razu (korekta krótka) a additive zmieni się dopiero po jakimś czasie (korekta długa dla idle i niskich obciążeń)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 19:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Lukasz_S napisał(a):
Additive i Multiplicativ to korekta długoterminowa dla różnych obciążeń

To teraz łopatlolgicznie proszę ;)
Skoro additive mam lekko na "+" to znaczy, że w zakresie średnich obrotów mam za ubogo a mulitplicative mam na "-" to na wysokich mam zbyt bogato?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 20:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Bartosz_E30 napisał(a):
Skoro additive mam lekko na "+" to znaczy, że w zakresie średnich obrotów mam za ubogo

Additive masz lekko na plus, ale nie robił bym z tego tragedii.
Additive są od wolnych obrotów i od małych obciążeń.
Bartosz_E30 napisał(a):
a mulitplicative mam na "-" to na wysokich mam zbyt bogato?

Na średnich i wysokich obciążeniach masz za bogato i ECU zubaża dawkę.

Sprawa jest prosta. Kasujesz adaptacje, przejeżdżasz ~20 km na samym Pb bez LPG i patrzysz na korekty.
Jeśli są w normie to bierzesz się za regulacje LPG. Jeśli na Pb korekty też są skopane to pierw napraw Pb a potem bierz się za regulacje.

Jak korekty na Pb są ok to przełączasz na LPG i patrzysz na lambda integrator. Jak lambda integrator leci na plus to znaczy że w tym zakresie musisz podnieść mnożnik (nie wiem jaki masz sterownik LPG) lub wprowadzić korekty po obrotach. Analogicznie jeśli lambda poleci na minus to opuszczasz mnożnik bo jest przelane. Jedziesz na różnych obciążeniach na LPG i patrzysz cały czas na lambda integrator, i modyfikujesz mnożnik ewentualnie korekty po obrotach, aby lambda integrator nie skakała.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 22:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15889
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Lukasz_S napisał(a):
Dokumentu nie mam. Wiem to z własnego doświadczenia. Podepnij sobie Inpę i dla testu zuboż drastycznie mieszankę w IDLU.
Zobaczysz, że lambda integrator poleci w kosmos od razu (korekta krótka) a additive zmieni się dopiero po jakimś czasie (korekta długa dla idle i niskich obciążeń)


Lukasz_S napisał(a):
No to źle piszą. Tylko lambda integrator jest korektą krótkoterminową dla wszystkich obciążeń. Additive i Multiplicativ to korekta długoterminowa dla różnych
obciążeń.


Aha, czyli nie masz dokumentu żadnego, czyli wróżenie z fusów.
No ja na tej samej zasadzie mogę powiedzieć że additive do krótkoterminowa. podpinasz interface i masz zmiany praktycznie na reakcję gazu. Jak w idlu zmienię skład mieszanki kompem od LPG, to te korekty błyskawicznie się zmieniają, gdyby była długoterminowa to chwilę by im to zajęło. Moim zdaniem tak jest.

Trzeba znaleźć dokumentację, tylko jakieś dobre źródło, a nie wyprodukowane przez kogośtam, w dodatku z błędami, będzie wiadomo na 100% i nikt tego nie podważy.
Ogólnie mało dla mnie ważne jet czy ty masz racje, czy ja mam racje, chciałbym się dowiedzieć jak jest w/g dokumentacji, żeby mieć pewność.

Abstrahując od powyższego, to z poniższym się zgodzę:
Lukasz_S napisał(a):
prawa jest prosta. Kasujesz adaptacje, przejeżdżasz ~20 km na samym Pb bez LPG i patrzysz na korekty.
Jeśli są w normie to bierzesz się za regulacje LPG. Jeśli na Pb korekty też są skopane to pierw napraw Pb a potem bierz się za regulacje.

Jak korekty na Pb są ok to przełączasz na LPG i patrzysz na lambda integrator. Jak lambda integrator leci na plus to znaczy że w tym zakresie musisz podnieść mnożnik (nie wiem jaki masz sterownik LPG) lub wprowadzić korekty po obrotach. Analogicznie jeśli lambda poleci na minus to opuszczasz mnożnik bo jest przelane. Jedziesz na różnych obciążeniach na LPG i patrzysz cały czas na lambda integrator, i modyfikujesz mnożnik ewentualnie korekty po obrotach, aby lambda integrator nie skakała.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Kyokushin napisał(a):
No ja na tej samej zasadzie mogę powiedzieć że additive do krótkoterminowa

A gdzie w tym logika?
Pomyśl...
Masz korektę krótkoterminową Lambda integrator. To chyba nie podlega wątpliwości. Podpinasz Inpę i widzisz, że skaczę praktycznie od razu.
Według Twojej teorii additive to krótko terminowa od idle i małych obciążeń. To że jest dla idle i dla małych obciążeń jest udokumentowane w pdf.
Multiplicaticve jest od średnich i dużych obciążeń i to też jest udokumentowane w pdf i jest to korekta długoterminowa.

Czyli według Ciebie mamy dwie korekty krótkoterminowe (Lambda integrator i addative) i jedna długoterminowa multiplicativ dla średnich i dużych obciążeń.
Gdzie w tym logika?

Napiszę inaczej... Przelej LPG na wysokim obciążeniu (idle i małe zostaw w spokoju) popatrz na korekty i zobaczysz, że addative się nie zmieni.
Po czasie zmieni się multiplicative dla średnich i dużych obciążeń.

Przykład nr.2

Odpal Inpe i jeździj na wysokim obciążeniu i zobacz, że wtedy lambda integrator działa czyli pokazuje jakiś wartości. Wiec jest to korekta krótko terminowa która działa
przy każdym obciążeniu. Po co w takim układzie kolejna korekta krótkoterminowa?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 9 lipca 2014, 23:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15889
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Lukasz_S napisał(a):
To że jest dla idle i dla małych obciążeń jest udokumentowane w pdf.


Kto go pisał? Bo jak jakiś henio, który się w nim pomylił, to mało to jest wiarygodne nadal.
Lukasz_S napisał(a):
Napiszę inaczej... Przelej LPG na wysokim obciążeniu (idle i małe zostaw w spokoju) popatrz na korekty i zobaczysz, że addative się nie zmieni.
Po czasie zmieni się multiplicative dla średnich i dużych obciążeń.


No właśnie się zmienia! Mam interfejs OBD od KME, w sofcie additive odpowida STFT i się zmienia!
https://imageshack.com/i/20lpgpbj dolny pasek, nie idzie to z tego co patrzyłem z lambdaintegratora.
Tyle że, nie podaje w ms, tylko w %, inna jednostka.

Będę miał czas to aż zejdę i się upewnię.

Dlatego mówię, potrzebne są dobre papiery, bo nie wiadomo kto i gdzie zrobił błąd.

Lukasz_S napisał(a):
Po co w takim układzie kolejna korekta krótkoterminowa?

A poco dwie długoterminowe? Czy idle potrzebuje korekty długoterminowej? Moim zdaniem nie.

Bez dokumentacji, możemy sobie gdybać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M52TU korekty paliwowe na LPG
PostNapisane: 10 lipca 2014, 11:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Kyokushin napisał(a):
A poco dwie długoterminowe? Czy idle potrzebuje korekty długoterminowej? Moim zdaniem nie.

Nie tylko idle, ale również małe obciążenie.
Miałem kiedyś e39 m52b28 bez TU i kiepski gaz z valtekami i starym stagiem 300. Jak wtryski były skalibrowane to instalacje można było sobie ustawić
na same kropki w stagu i ECU nie sypał błędami.

Spróbuj zrobić to samo w m52TU/m54 nawet z mega precyzyjnymi wtryskami. Nie uda Ci się bo korekty tego sterownika są zdecydowanie bardziej rozbudowane
i jak ustawisz to na kropki to jeden max 2 dni będzie dobrze a potem korekty rozjadą się w kosmos. Bez ruszania korekt po obrotach można instalacje ustawiać w nieskończoność.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL