BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 23 października 2014, 15:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Tworzę nowy temat, bo już mnie ... strzela bo nie mogę dojść o co chodzi z moim autem.
Moja instalacja to: reduktor KME GOLD ( zregenerowany 1000km temu, profilaktycznie), wtryski barracuda ( mają 2-3tkm, więc prawie nowe), sterownik STAG, nowe filtry.
W lipcu była wymiana wtrysków na barracuda ( poprzednie hana green).
Po 1: auto po wymianie wtrysków ma rozjazd między czasami wtrysków na LPG. Był problem z dobrą pracą sond lambda, ale po ustawieniu korekt na wtryskach ( 1: 0, 2:+3%, 3:-8%, 4,5,6:-10%) sondy ładnie pracują (ich przebieg jest sinusoidalny), mimo że czasy wtrysków są nierówne
Po 2: auto za dużo pali ( trasa 13L, miasto 17-18!), dzisiaj wyszła mi średnia 17,5, a jazda była całkowicie emerycka.
Po 3: ciśnienie robocze ustawione na 0,99, realne ciśnienie lpg zawsze było ~1,00, a teraz jak podłączyłem staga pokazała się wartość 1,2. Kluczem imbusowym pokręciłem śruba regulacji reduktora i obniżyłem ciśnienie do 1.0.
Świece są nowe, cewki podmieniane i są sprawne, filtry wszystkie nowe.

Co może powodować takie spalanie? Czy może obniżenie ciśnienia reduktora już pomoże i to wystarczy? Na lpg-forum.pl nie mogę doszukać się odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 23 października 2014, 16:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Obniżenie ciśnienia na reduktorze na pewno nie zmniejszy Ci spalania i nie tędy droga.

Sprawdz jak spalanie klaruje się na Pb i czy na Pb nie ma rozjazdu w czasach wtrysku.
Jak auto jest sprawne na Pb to trzeba wyregulować LPG.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 23 października 2014, 16:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Auto na PB pali mi 10-11L podczas spokojnej jazdy w mieście. Na PB nie ma rozjazdów w czasach wtrysku.
LPG było regulowane przez gazownika, ja cały czas próbuje i nie przynosi to jak widać efektów.
Teraz doczytałem, że rozjazd może być spowodowany źle skonstruowanym zasileniem wtrysków barracuda. U mnie są one pod kolektorem więc w ogóle ich nie widać i trudno mi to sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 24 października 2014, 13:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Ciśnienie obniżone do 1.0, zrobiona autokalibracja, wystrojone na drodze. Nadal jest rozjazd między bankiem 1 a 2 ( 1,2,3 a 4,5,6 cylindry). Na benzynie tego nie ma, sondy lambda rysują ładne wykresy, na lpg jedna rysuje jak na pb, druga strasznie poszarpany wykres, ale też góra dół.
wykres lambd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 26 października 2014, 08:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Skąd kolego jesteś ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 26 października 2014, 13:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Jestem z Gdańska. Przeczytałem już kilka razy instrukcje staga, tutorial strojenia, jutro bądź we wtorek zdejmę kolektor, dobiorę się do tych wtrysków i zobaczę czy nie ma jakiś baboli montażowych. Jeśli jest ok to spróbuje wystroić, ale już w oparciu o korekty z inpy itd., nie na samych mapach wtrysku pb/lpg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 26 października 2014, 13:45 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
kinko, a co Dymek na to , czy u niego bawisz się tematem i nie bardzo idzie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 26 października 2014, 20:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Wymieniał wtryski, stroił całość, ale efekt mnie nie zadowolił do końca. Na wtryskach bardzo duże korekty procentowe i spalanie jest za wysokie w porównaniu do poprzednich wtryskiwaczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 11 listopada 2014, 13:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Jak możesz to wrzuć plik OSC. z spokojnej jazdy i z "depnięcia"

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 11 listopada 2014, 14:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja bym poszedł na LPG-forum z tymi problemami- więcej konkretnych odpowiedzi dostaniesz. Korekty na wtryskach to chyba nie jest dobry pomysł. Ja bym sprawdził wydatek i ewentualnie reklamował. Ja bym chętnie zobaczył jak wyglądają adaptacje w tym aucie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 11 listopada 2014, 22:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Na lpg forum nie dostałem konkretnej odpowiedzi, auto udało mi się wystroić i pali te 14L LPG w mieście przy cięższej nodze więc jest ok. Czuć, że moc jest minimalnie mniejsza niż na pb, a na takich podzespołach to jest niedopuszczalne. Nie mam się za bardzo do kogo zwrócić z tym w Trójmieście.
tutaj mapa:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 12 listopada 2014, 00:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
kinko napisał(a):
Czuć, że moc jest minimalnie mniejsza niż na pb, a na takich podzespołach to jest niedopuszczalne.


To w ogóle niedopuszczalne. Znaczy że źle wyregulowane jest. Nie ma prawa być żadnego spadku mocy w Twoim aucie. Poszukaj na forum lpg moich postów, walczyłem jakiś czas z lpg i w końcu ustawiłem, że moc mam taką samą jak na Pb, przyspieszenie takie samo i czasy wtrysków podobne. Spalanie - benzyna ok, miasto - Wawa 13-14 (automat), lpg - 15-16. I w automacie to normalne.

Ciśnienie w goldzie może być wysokie, ja mam 1.6 bara, ale mam dysze trochę za małe - dlatego. Natomiast ważne żebyś na WOT miał czasy wtrysków LPG zbliżone do czasów wtrysku Pb na Pb a czasy wtrysków pb na lpg też zbliżone do czasów wtrysków pb na pb. Mówie o wot - czyli maksymalnym otwarciu przepustnicy na maksymalnych obciążeniach. Na niskich obciążeniach (nie obrotach, tylko obciążeniach) silnika czasy wtrysków lpg mogą być dłuższe, w niczym to wtedy nie przeszkadza.
Korekty długoterminowe nie powinny ci też jeździć, -2, +2 jest dopuszczalne i nie wpływa na moc/spalanie.
To tak z grubsza, wiem że bardziej szczegółowo to gdzieś opisywałem, ale wyżej masz to co najważniejsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m52b28 spalanie LPG
PostNapisane: 12 listopada 2014, 09:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Kyokushin, z tego co kojarzę to od -7 do +7 korekty są w normie ale im bliżej zera tym lepiej. Bez podglądu korekt osobie niedoświadczonej raczej ciężko ustawić instalkę jak trzeba.

@autor, Piszesz, że czytałeś o strojeniu a widzę, że punktów na mnożniku nie dodałeś (insert). Połącz się z DME i czytaj korekty podczas strojenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL