BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 01:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] WIELKIE spalanie LPG i PB 523i.
PostNapisane: 16 maja 2016, 21:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
Witam drogich Forumowiczów.

Mam dość poważne problemy z BMW e39 523iA z 1997r:
-Wysokie spalanie PB (ekonomizer zazwyczaj nie schodzi z 30 [l]/100 [km] - chyba że w ogóle nie używam pedału gazu, komp pokazuje spalanie [39,5] l/ 100 km PB, )
-Wysokie spalanie LPG , rzędu 16 [l]/100 [km] w trasie przy oszczędnej jeździe (instalacja LPG: wtryski - Valtec R=2 [Ohm], sterownik - 4gas, parownik - Landi Renzo IG1)

Sondy sprawne, sprawdzone Ohmomierzem oraz w programie diagnostycznym INPA. Dodatkowo załączam odnośniki do filmików z parametrami z programu INPA w trakcie pracy silnika:
- https://www.youtube.com/watch?v=Jbsn3YmAKtk - wartości analogowe (praca na LPG),
- https://www.youtube.com/watch?v=VdaS6b4XFbU - wartości analogowe 2 (praca na LPG),
- https://www.youtube.com/watch?v=0Bv1ujFWZ2E - engine roughness (praca na LPG),
- https://www.youtube.com/watch?v=exq4BJoUb3g - wartości analogowe (praca na PB).

Czy przyczyną tak wysokiego spalania może być przepływomierz masy powietrza?
Czy parametry engine load, air use of idle control value, spark timing monitoring?
O czym dokładnie informuje engine roughness? (czytałem, że to korekcje wtryskiwanego paliwa/że, to wskaźnik kultury pracy silnika).

Co do gazu, trudno jest go ustawić skoro pali tyle benzyny (pewnie mapy benzynowe są całkowicie nie przydatne przy regulacji LPG).

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, rady, diagnozy, itp.

Pozdrawiam, Mateusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WIELKIE spalanie LPG i PB 523i.
PostNapisane: 16 maja 2016, 21:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Nic dziwnego, skoro adaptacje masz rozjechane. Zarówno add jak i muliti powinny dążyć do zera. U Ciebie wychodzą poza skalę. Kup fejs do gazu i wtedy zacznij zabawę bo samą Inpą to wiele teraz nie zdziałasz. 4gas to Stag więc taki kabel i program potrzebujesz.

Na początek skasuj błędy, adaptacje i zrób 100km na pb. Potem podrzuć screena z tej karty co masz na 2 filmiku. W miedzyczasie dojdzie fejs i podpowiem Ci co dalej.

Valteki to chyba najniższa półka. Do tego wygląda na to, ze są rozkalibrowane. Polecam wymianę na coś lepszego, nejlepiej pojedyncze Baracudy. Wrzuć też zdjęcia z komory silnika i fotki nawiertów kolektora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WIELKIE spalanie LPG i PB 523i.
PostNapisane: 17 maja 2016, 06:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Tak jak kolega wyżej podpowiada te wtryski z zmień ponieważ nie jest to dobre rozwiązanie :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WIELKIE spalanie LPG i PB 523i.
PostNapisane: 18 maja 2016, 19:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
Witam,

Dzięki za odpowiedzi. Mam świadomość, że te Valteki, to raczej gorsza półka (są świeżo po regeneracji i niby wszystkie skalibrowane).
Interfejs do gazu posiadam. Co będzie kolejnym krokiem jeśli wartości korekt krótko i długoterminowych, po skasowaniu adaptacji będą dążyły do 0?
Rozumiem że add - korekta krótkoterminowa, multi - korekta długoterminowa?

Pozdrawiam, Mateusz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WIELKIE spalanie LPG i PB 523i.
PostNapisane: 20 maja 2016, 14:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
Witam,

Zrobiłem tak jak napisał ded. Sonda lambda chyba jednak nie jest sprawna (Napięcie z lambdy nie zmienia swej wartości)?
Co dalej? Wymiana sond? Załączam filmiki z INPY:
- https://youtu.be/1OmYhfBneyk, odczyt zaraz po skasowaniu adaptacji
- https://youtu.be/mxlQVAqYonQ, odczyt po przejechaniu 100km.

Spalanie dalej kolosalne 100 zł/100km na PB.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WIELKIE spalanie LPG i PB 523i.
PostNapisane: 26 maja 2016, 09:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
Witam,

Zrobiłem jeszcze kilkadziesiąt km na benzynie i ... przeszło wysokie spalanie.
Teraz przy oszczędnej jeździe pali ok 11l/100km.
Przy gwałtowniejszym używaniu pedału gazu 17l/100km.

Posprawdzałem adaptację, zbliżyły się do 0.

Próbowałem zrobić auto kalibrację gazu i rozjechały się adaptacje.
Co powinienem dalej zrobić?
Nie roić auto kalibracji, ustawić jedynie mnożnik w sterowniku gazowym?


Pozdrawiam, Mateusz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WIELKIE spalanie LPG i PB 523i.
PostNapisane: 27 maja 2016, 14:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Autokalibracja to jest lipa...


Ustaw To wszystko Sam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WIELKIE spalanie LPG i PB 523i.
PostNapisane: 27 maja 2016, 19:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Z tych filmików widzę, że lambdy to chyba żyją... Kliknij select i wybierz, żeby samą pracę lamb pokazywało, bez korekt. Wtedy jest lepsza płynność i lepiej widać. Z tego co pokazujesz to widać rozjady ale nie tragiczne, z tą kalibracją valteków to bym był sceptyczny. Jak masz interfejs do gazu to wrzuć screen z mapki i ustawień. Może coś więcej doradzę. Nie wiem czy słusznie brniesz w Valdemary, może od razu kup coś porządnego to sobie roboty zaoszczędzisz.

Jak pojeździłeś dłużej na PB to trzeba było wtedy sczytać błędy i porobić screeny.

BTW, ściągnij sobie jakiś program do nagrywania obrazu, bo to filmowanie komórką to jest straszna lipa :P

Co do strojenia to ja robiłem tak, że jak gdzieś dalej jechałem, to sadzałem kogoś żeby prowadził a ja spokojnie stroiłem. Na trasie 100km to nawet niewprawiony ustawi mapkę jak trzeba. Ogólnie to w jednym oknie inpa, w drugim stag i stroisz tak, żeby chwilowe korekty były jak najbliżej zera. Mapka jest jakimś tam wyznacznikiem, ale korekty to konkret i trzeba na nich bazować. Wtedy robisz sobie kolejna 100km i zobaczysz jak stałe korekty się ułożą. Ja często korygowałem trochę na czuja ale trzeba to kontrolować.

Czekam więc na screeny ze staga, jak coś to pisz PW, bo ostatnio rzadko tu wpadam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL