BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 17 października 2017, 14:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
jak mialem samochod na LPG (tak z 10 lat temu? - zwykly.. wtrysk wielop a instalacja na mieszaczu zalozona kolejne 10lat wczesniej) to wtedy mowilo sie o wtrysku gazu bezposrednim ... no i czytalem/wtedy/, ze delphi czy ktos przymierzal sie do robienia wtryskiwaczy "zastepczych" mogacych wtryskiwac gaz (i chyba nawet i paliwo ale nie pamietam) wkrecanych zamiast wlasnie wtryskow paliwa/
Minelo 10 lat i dyskusja jest w tym samym punkcie - obstawiam, ze roznorodnosc wtryskow sprawia, ze biznes moze byc ciezki... wtedy byly jakies rozwiazania zmoty polaczenie wtrysku gazu w kolektow z jakas minimalna praca wtryskow benzyny by sie nie zrabaly (jakby czarnoskory dzezmen w bialym gajerku i trabka malowal sie na bialo a nastepnie na czarno by udawac, ze jest bialym udajacym czarnego)

Generalnie cale to LPG ma sens wynikajacy z innej akcyzy - n krajow ma ja nizsza wiec tam auta sie gazuje powszechnie (nie mam pojecia czy az tak jak w PL) ale nie jest to "swiatowy" rynek wiec to chyba za mala impreza by teraz wtryski gazu pod kazde auto ktos robil (rozwiazanie posrednie zmota - jak najbardziej)
W erze downsizingu gdzie silnik jest maly, wysilony i wiadomo, ze bez gmerania zacznie robic problemy przy wczesnych przebiegach (nie ma juz aut typu 2.0 wolnossaca benzyna 115ps) pakowanie instalacji LPG za 10 kola (do auta, ktore jest znacznie bardziej ekonomiczne niz ten stary 2.0D 8v 115ps) jest obstawiam ekonomiczna bzdura do kwadratu

Do LPG kupuje sie stare pierniki a jak sie kupuje starego piernika to przeciez mozna sobie poszukac bezproblemowego piernika a nie kombinowac pod gorke
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 17 października 2017, 19:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Pewnie dlatego tak wiele firm montuje gaz w salonie i daje na auto pełną gwarancję :P
Z instalacjami gazowymi jest jak śrubami czy różnymi modułami z Chin - ich jakość jest niepewna. Ze swoje doświadczenia widzę, że już rozsądnie skompletowany średniak zapewnia spokój na długie lata i nie ma to nic wspólnego z paskudnymi instalacjami mieszalnikowymi, bo przez 10 lat nastąpił taki postęp jak w telefonii.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 17 października 2017, 20:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
renoraines napisał(a):
Moze napisze o kosztach montażu i spalaniu.



Paweł raczej nie ma czasu na wertowanie forum a tym bardziej na sklecenie posta :P Choć czasem mu się zdarzy :P

W wolnej chwili do niego przedzownię i podpytam jak to się ma kosztowo i jak wygląda spalanie takiego wozu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 17 października 2017, 22:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Lincoln napisał(a):
Pewnie dlatego tak wiele firm montuje gaz w salonie i daje na auto pełną gwarancję :P

w salonach sprzedaja samochody a LPG do nich montuja pewnie na zasadzie podzlecenia w zwyklych warsztatach LPG z cene kilka kola wiecej niz cena rynkowa takiej instalacji
Instalacja, wtryskujaca gaz w kolektor i jednoczesnie utrzymujaca wtrysk benzyny "bo wtryski inaczej sie popsuja" swiadczy o tym, ze LPG pasuje do auta z bezp wtryskiem benzyny jak piesc do nosa

Wiem, ze niektorzy miewali problemy z instalacjami na mieszaczu.. ja jednak taka mialem i przez 10 lat nic nie bylo do czego moglbym sie przyczepic (np nigdy nie zmienialem kabli WN) - po prostu dziala jak nalezy.. kosztowala pamietam 2300 a wtyskowa wtedy z 5-6 kola i naprawde nie bylo sensu ekonomicznego jej brac

Do LPG trzeba sobie poszukac auta z posrednm wtryskiem albo kupic diesla - auto z butla w miejscu zapasowki ma zasiego porownywalny z autem elektrycznym i to byla dla mnie duza wada
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 18 października 2017, 11:27 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Szczurek1986 napisał(a):
renoraines napisał(a):
Moze napisze o kosztach montażu i spalaniu.



Paweł raczej nie ma czasu na wertowanie forum a tym bardziej na sklecenie posta :P Choć czasem mu się zdarzy :P

W wolnej chwili do niego przedzownię i podpytam jak to się ma kosztowo i jak wygląda spalanie takiego wozu ;)


:ok:

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 1 listopada 2017, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 21
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
LPG do bezpośrednich wtrysków jest opanowany w silnika VAG'a TSI itd z tym, że auto i tak ma dotrysk benzyny co dla mnie jest kompletnie bez sensu... W nowych BMW to już nie przejdzie, są wtryski piezoelektryczne także prawdopodobnie nic z tym się nie zrobi. Wgłębiałem się w temat z czystej ciekawości i podobno były jakieś zapędy do stworzenia instalacji do BMW ale z tego zrezygnowano... Pewien warsztat LPG zaprezentował montaż w BMW F10 na bezpośrednim ale gdy napisałem do nich, dostałem odpowiedź, że nie ma dostępnej instalacji do bezpośrednich wtrysków w silnikach BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 2 listopada 2017, 12:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 350
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
Samochody z fabrycznym LPG to zakała gazowników. Poblokowane sterowniki i obsługa RZEKOMO tylko w ASO, tylko że ASO nie ma pojęcia o gazie i kończy się to w 90% tak że auto jedzie na wymianę całej instalacji poza butlą na zwykłego Staga. Informacja od mojego znajomego który siedzi w LPG od kilkunastu lat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 listopada 2017, 23:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Szczurek1986 napisał(a):
///david napisał(a):
Mnie się wydaje , że guzik z tego będzie bo tempo w jakim hybrydy / elektryki się rozwijają zabije branżę lpg do aut.



Jak tak będzie to tylko się cieszyć mniej aut na drogach mniejszy ruch ;)


- Hybrydy tak
- Elektryki mniej, brakuje infrastruktury w Polsce (porównaj sobie z Niemcami czy Norwegią: liczne stacje ładowania + dofinansowania)
- Na drogach jest coraz większy ruch, co widać doskonale w Gdyni (pozdro dla "inteligentnych" ludzi z pomysłami z buspasami i rowerpasami - nie rozumieją, że to jest trend, wynikający z poprawy jakości życia, naturalną koleją rzeczy jest wówczas większa ilość samochodów)

Akurat teraz niedawno miałem okazję się przejechać hybrydą, konkretnie Toyotą C-HR. Szczerze? Do tłuczenia się po mieście (czyli tryb rzędu 80% miasto), szczególnie w korkach - nic lepszego nie ma. Znaczy jest, elektryk, ale jest cena jest horrendalna, a i mogą być problemy z ładowaniem. Hybryda jest świetnym elementem przejściowym i to jeszcze we w miarę przystępnej cenie. Wziąłbym Yarise w hybrydzie z automatem i jest lux. Dzisiaj nawet wracałem do domu Yarisą II 1.3 86 PS manual i mówię: a sobie sprawdzę spalanie. Początkowo mega korek, potem już luźniej. 14 km. Parę razy dałem buta, że aż lokalni naganiacze lecieli za mną. A tak to spokojnie 55-60 km/h prawym pasem i hamowanie silnikiem. Kompi 1.9 R4 by zeżarł 9.0 l/100 km i nie mniej. Wyniki Yarisa:

Obrazek


W miejskim trybie nic więcej ponad 140-150 PS zwyczajnie nie ma racji bytu, w korkach stoi się tak samo szybko nawet w Ferrari. Nowa Mazda 3 2.0 120 PS i 210 Nm (z silnika n/a), 8.8s do 100tki, kosmiczny stopień sprężania 14:1 (toż to prawie samozapłon jak w dieslu!), spalanie na poziomie 6-7 l/100 km. Nie trzeba chyba dodawać, że w obliczu takich silników rozważanie LPG to po prostu nieporozumienie, szkoda kasy, silnika, oszczędność znikoma.


Co innego, gdy ktoś jeździ silnikiem o dużej pojemności i do tego robi dużo km. Wtedy LPG ma wielką rację bytu. Problem taki, że mamy tu sytuację z serii "mieć ciastko i zjeść ciastko". Chcesz mocną benzynę z LPG? No to bierzesz starsze auto R6/V8, gazujesz, masz 18-20 l/100 km LPG i jest elegancko. Chcesz nowsze auto? Zaakceptuj 15 l/100 km++ Pb98, co w sumie nie powinno stanowić jakiegoś wielkiego problemu dla kogoś, kto rozważa zakup potężnego auta za 40-50k++. Stać na konia, stać i na owies ;)

Ja niedługo będę testował bezpośredni wtrysk podczas tego samego trybu co mój kompakt i zobaczymy ile będzie mniej w stosunku do obecnego 9.14 l/100 km (90% miasto z korkami) :) Obstawiam 8.7 :P

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 listopada 2017, 23:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
To jakie to spalanie yarisa bo u mnie fota nie bangla...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 4 listopada 2017, 00:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
6.7 l/100 km. Da się utrzymać poniżej 7miu. Jak będziesz miał wylane w eko i pałował to 7.2-7.5. Koszty utrzymanie w zasadzie zerowe.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 4 listopada 2017, 21:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
MatiKosa napisał(a):
6.7 l/100 km. Da się utrzymać poniżej 7miu. Jak będziesz miał wylane w eko i pałował to 7.2-7.5. Koszty utrzymanie w zasadzie zerowe.



Niby racja ale sporaspora część ludności nie widzi turlania się yarisem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 4 listopada 2017, 22:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
No jasne, dziś wróciłem z powrotem do kompakta i uczucie takie jakbym wsiadł do limuzyny co najmniej jak 5er. Inny komfort, wszystko chodzi miękko, osiągi też dużo lepsze, jakość wykonania także. Yaris jest dla ludzi, którzy jeżdżą krótkie odcinki po mieście, no i nie mają po 190 cm wzrostu tak jak ja, bo to już tam dosyć mocno utrudnia cokolwiek ;P

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL