BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 21 września 2018, 04:25


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 2 października 2017, 17:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 12968
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Jak niektórzy wiedzą na co dzień jeździłem do niedawna S3 8l z 1.8T zrobionym na 345 koni, po doprowadzeniu instalacji LPG do końca w zasadzie auto jeździło na pb jak na LPG, dzięki czemu przejechanie trasy bardzo sprawnie ze średnim spalaniem 19 litrów LPG nie zniechęcało do korzystania z walorów auta. Gdybym miał zatankować ekwiwalent benzyny 17 litrów pb98 za 5 zł/litr na pewno jechałbym oszczędniej.

O co chodzi w temacie? Takich jak ja jest wielu, którzy lubią silniki PB, nie lubią/nie chcą diesela, ja w dodatku robię dużo krótkich odcinków i jednocześnie liczę i szanuję swoje pieniądze, oddawanie różnych podatków z paliwa pb98, pod które zwykle moje auta są zestrojonie zniechęca mnie do jazdy takiej jaką lubię i z takim silnikiem jaki mnie zadowala.

Niestety praktycznie wszystkie fajne auta młodsze jak 10 lat w tym BMW mają WTRYSK BEZPOŚREDNI, ustrojstwo wprowadzone w celu poprawy spalania o pół litra w broszurce katalogu nowego auta w salonie. W praktyce kosztowne w serwisie, bardziej zawodne jak tradycyjne rozwiązanie i praktycznie przekreślające LPG.

Dokąd to wszystko zmierza? Od 10 lat nikt nie wymyślił rozwiązania instalacji LPG, która się opłaca w innym przypadku niż posiadanie auta co najmniej 5 lat lub robienia horrendalnych przebiegów (wówczas i tak diesel praktyczniejszy, bo zapewnia dużo większy zasięg na zbiorniku). Otóż średni zwrot z inwestycji tradycyjnej instalacji sekwencyjnej to rok/20 tys km lub nawet mniej. Instalacja LPG do WTRYSKU BEZPOŚREDNIEGO to 3 lata/60 tys. km aby wyjść na zero, do tego potencjalnie widmo awarii drogiej pompy itd. Gdzie SENS? Instalacje hybrydowej spalające trochę benzyny trochę lpg też są droższe od sekwencji, a w pewnych warunkach potrafią spalić tyle pb co lpg.

Wnioski:
- Nowoczesne silniki palą mniej, instalacje stały się bardzo drogie albo popalają PB w standardzie. Koszt zwrotu to średnio 3 lata, trzeba bardzo długo jeździć albo bardzo dużo by odpowiednia ilość gotówki została w kieszeni.
- Jesteśmy skazani na stare auto jeżeli chcemy mieć konkretną europejską furę z lpg
- Większość europejskich fajnych mocnych aut ma już wtrysk bezpośredni
- Ciekawą alternatywą wydają się wozy amerykańskie, oferujące obecnie techikę ze złotych europejskich lat 90-00 czyli duży silnik z wtryskiem pośrednim, napęd na tył, automaty już nienajgorsze, podobnie jak prowadzenie i osiągi, wnętrza też coraz bliższe trendom europejskim. Wszystko to za o wiele lepsze pieniądze.

Zachęcam do DYSKUSJI. Czy instalacje lpg w fazie ciekłej stanieją do poziomu zbliżonego do kosztów instalacji IV generacji?

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 2 października 2017, 18:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15653
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jiGsaw napisał(a):
Ciekawą alternatywą wydają się wozy amerykańskie, oferujące obecnie techikę ze złotych europejskich lat 90-00 czyli duży silnik z wtryskiem pośrednim, napęd na tył, automaty już nienajgorsze, podobnie jak prowadzenie i osiągi, wnętrza też coraz bliższe trendom europejskim. Wszystko to za o wiele lepsze pieniądze.


Z wtryskiem pośrednim to już tylko HEMI jest, którego produkcja kończy się w 2018 roku. GM i Ford już przestawiło swoje V8 na DI.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 2 października 2017, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2000
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
STAG już od dawna testuje na kilku autach (Insignię widzialem) wtrysk pośrednio/bezpośredni za normalne pieniądze, zobaczymy jak to wyjdzie.
Co do wtrysku bezpośredniego to jest on niezbędny do osiagania coraz to wyższych mocy, a tu niezbędny jest wysoki stopień sprężania i chłodzenie wewnętrzne realizowane dzięki właśnie wtryskowi bezpośredniemu.
Mnie razi w BMW akustyka nowych jednostek i ich niska trwałość, dokładne przeciwieństwo tego co worzyli przez lata.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 2 października 2017, 22:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17839
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Czas pokaże ale pewnie opanują to gazownicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 2 października 2017, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6443
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
Były compact 330td
viewtopic.php?f=6&t=141858&start=80
Byłe E91 320d
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163136
Byłe E38 740i m54b30
viewtopic.php?f=6&t=155904
Obecny compact 330td /M3D
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158866
F56 cooper S stage 1 by ecuperfect
Szczurek1986 napisał(a):
Czas pokaże ale pewnie opanują to gazownicy.



Twoja wypowiedź brzmi mniej więcej tak i tyleż samo wnosi do tematu : " jak na fali mewa siędzie to bezpośredni wtrysk gazu powszechny będzie albo i nie będzie"

Mnie się wydaje , że guzik z tego będzie bo tempo w jakim hybrydy / elektryki się rozwijają zabije branżę lpg do aut.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 10:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17839
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
///david napisał(a):
Mnie się wydaje , że guzik z tego będzie bo tempo w jakim hybrydy / elektryki się rozwijają zabije branżę lpg do aut.




Jak tak będzie to tylko się cieszyć mniej aut na drogach mniejszy ruch ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 5653
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: C63 Coupe
Dla mnie dziwny jest brak konkretnych rozwiązań dla bezpośredniego wtrysku i szkoda,że tak się dzieje,

Co do elektryków wg mnie ten pomysł upadnie szybciej niż się wszystkim wydaje bo po prostu nie jest to opłacalne rozwiązanie dla użytkownika eksploatacja i koszt jazdy jest wyższy niż aut spalinowych a produkcja prądu nie jest ekologiczna więc to jedna wielka bzdura. Jedyny plus to wyeliminowanie zanieczyszczeń z miast i przeniesienie ich tam gdzie produkujemy prąd. Utylizacja akumulatorów jest na poziomie kamienia łupanego a ich liczba wzrośnie drastycznie i to kolejna bzdura i obłuda ekologów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6443
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
Były compact 330td
viewtopic.php?f=6&t=141858&start=80
Byłe E91 320d
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163136
Byłe E38 740i m54b30
viewtopic.php?f=6&t=155904
Obecny compact 330td /M3D
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158866
F56 cooper S stage 1 by ecuperfect
--==Mały==--, ale to , że się nie opłaca to nie znaczy , że upadnie - cały Świat to badziewie promuje od kwesti podatkowych przez darmowe lądowanie , parkingi itd A lpg ma duży udział tylko w polskim rynku ktory nawet dla Europy ma niewielkie znaczenie nie mówiąc już o światowej skali.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 13:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 12968
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
///david - wyjaśnij może kto i jak wypromuje budowę setek elektrowni na całym świecie, setek jak nie tysięcy transformatorów, dziesiątek jak nie setek tysięcy km linii przesyłowych i wreszcie tysięcy stacji dystrybucji aby zelektryfikować motoryzację na świecie? Kto to sfinansuje gdy nadal o wiele taniej będzie korzystać z ropy? Jest to kolejna BZDURA, Utopia i mitomania powtarzana przez osoby nie mające zielonego pojęcia o elektroenergetyce i o tym, że pierwsze samochody były elektryczne.

Co do LPG wracając do tematu - czy aby na pewno tylko w Polsce udział LPG w paliwach aut jest duży?

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 14:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 10729
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=141592
trzeba będzie kupować nowe auto i wsadzać poczciwe m52b28, innego wyjścia nie ma :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 15:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 12968
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Sylwek_ch napisał(a):
trzeba będzie kupować nowe auto i wsadzać poczciwe m52b28, innego wyjścia nie ma :)


Kiedyś tak żartobliwie rozmawiając z kuzynem, też pasjonatem stwierdziliśmy hucznie, że będziemy z motorem się przesiadać do nowszej budy. :rotfl:

Niestety to co jeszcze 5 - 10 lat temu było żartem obecnie jest wprowadzane w życie. Przykładowo w Audi 2.7 biturbo z S4 B5 masowo ląduje w budach B6, B7, a ostatnio nawet ktoś dyskutował o B8.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 15:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6443
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
Były compact 330td
viewtopic.php?f=6&t=141858&start=80
Byłe E91 320d
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163136
Byłe E38 740i m54b30
viewtopic.php?f=6&t=155904
Obecny compact 330td /M3D
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158866
F56 cooper S stage 1 by ecuperfect
jiGsaw, nie muszę się znać na elektroenergetyce , wystarczy , że śledzę to co się dzieje na Świecie. Żeby nie było - mnie się elektryczna motoryzacja wcale nie podoba ale w tym kierunku wszystko idzie czy się tego chce czy nie to hybrydy mają już wszyscy wiodący producenci.

Co do starych silników w nowych budach to groupeaie robiło ostatnio e90 z m54b30 a wiem , że jakiś klient zażyczył sobie do tej budy wsadzenie m52TU na osprzęcie z m54 żaby było jeszcze mniej problematycznie :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 17:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 12968
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Hybryda to nie jest samochód elektryczny, tylko coś na wzór wielu systemów okrętowych - tworzenie minielektrowni samobieżnej w postaci auta. Paliwo jest hybrydzie tak samo potrzebne jak zwykłemu autu, no po mieście mniejsza ilość. ;)

To są proste obliczenia, żeby wykazać, iż samochody w Polsce zużywają o wiele więcej energii niż cały polski system elektroenergetyczny. Z powietrza ta energia się nie weźmie i nie przypełznie sama do auta.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 17:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 15653
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Do roku 1944 każda londyńska ulica miała być pokryta trzema metrami końskiego gówna. W latach 80 pisano że do 2040 roku gospodarka ZSRR prześcignie USA. No ale dziś w 100% wiemy że na benzynie będziemy jeździć jeszcze w 2350 roku bo na prądzie się nie da :D :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3) + '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz + '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 3 października 2017, 17:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17839
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Dlatego właśnie ///david się zabezpiecza i buduje m3d :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 4 października 2017, 14:06 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Posty: 12967
Ford u nas do ecoboosta 1.0t, 1.5t oferuje fabryczny gaz za 9 tys zł, dopłata bardzo duża. W USA również downsizing m.in u Forda, tylko w innej skali :D . Obok 5.0 V8 jest doładowane 3.5 V6.

_________________
gdzie tirówka nie może,
tam alfons pomoże.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 4 października 2017, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 7382
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
jiGsaw napisał(a):
czy aby na pewno tylko w Polsce udział LPG w paliwach aut jest duży?


Jeszcze Turcja i Korea płd

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 14 października 2017, 19:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 27
Posty: 546
Moje BMW: E46 320Cd+
Kod silnika: M47n
y, gdyby zamiast cpnów z dieslem i ropa byly stacje szybkiego ladowania to by nie bylo takiej tragedii, imho chodzi o to ze mamy swiat przystowoany do ropy i nie weim czy sie da przejsc na prad i tyle. jakby takie tesle byly na porzadku dziennym to ok, bo wtedy bylaby mozliwosc posiadania takiego pradnika + hobbystycznie cos mega fajnego na benzyne.

dopoki prad bedzie pozysykywany tak jak jest to sie to mija z celem,m tak jak pisal ktos wyzej, tesla robi (i nie tylko) farmy solarne i to juz ma wiekszy sens. ogolnie idea tesli z solarnym domem jest imho spoko, bo mamy zamiast dachowek takie pierodlniki co pobiueraja prad i do tego masz taki fajny akumulator, wracasz z pracy podlaczasz swojego pradowego zlomka i tyle, nie jezdzisz nigdzie w specjalne miejsca tego ladowac, bo masz swoj prad pozyskiwany za darmo.

mnie boli ze olali wodór, bo jest mega fajny, mega czysty, pozyskiwanie nie jest trudne, ale obstawiam ze tam ktos to blokuej po prostu zeby sie nie rozwijalo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 15 października 2017, 00:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17839
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
DC Auto firma naszego forumowego gazownika zrobiła taka oto hondę na lpg https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1928279607


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Upadek ery LPG - wtrysk bezpośredni dyskusja
PostNapisane: 17 października 2017, 14:28 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Posty: 12967
Moze napisze o kosztach montażu i spalaniu.

_________________
gdzie tirówka nie może,
tam alfons pomoże.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL