BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 08:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wykres sond lambda - jaki być powinien ?
PostNapisane: 28 grudnia 2017, 12:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TUB20
Cześć
Od jakiegoś czasu mam problem z autem - BMW e39 M52B20TU 1999r. + instalacja LPG
Otóż raz na jakiś czas dostaje błąd mieszanki i przez co auto nie równo pracuje i potrafi ostro zamulać. kilka razy zgasł na światłach.
Myślałem, że instalacja LPG kuleje więc podjechałem do gazownika ( nowa instalacja - 4 miesiace ) i stwierdzil ze druga sonda w kolektorze wydechowym nie działa tak jak trzeba. ( na benzynie objawy te same )

Pokazał mi wykresy i rzeczywiście pierwsza ładnie oscyluje na wzór sinusoidy a druga często była płaska albo ostro pikowała w dół/górę.
Gazownik twierdzi ze wykresy powinny być bardzo podobne. Wymieniłem sondę, wyzerowałem nastawy/adaptacje - było ok przez jakiś czas ale problem się powtarza. Na wykresach widzę, że faktycznie 2 sonda nie ma tej sinusoidy albo bardzo rzadko.
Przeczesałem neta ale jedni twierdza ze druga sonda powinna być właśnie płaska a pierwsza oscylować ..

jak to w końcu jest w M52 ??

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wykres sond lambda - jaki być powinien ?
PostNapisane: 29 grudnia 2017, 17:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
Masz gdzies nieszczelnosc na dolocie,to nie jest wina sondy i to na 100% lub skoro to jest TU to trzeba by sprawdzic nastawy VANOS'ow. Skoro wyzerowales adaptecje i przez chwile bylo dobrze bo wyzerowal sobie korekty,auto ciagnie lewe powietrze,wyciaga korekty i dlatego zaczyna falowac. Tutaj sonda przy prawidlowej pracy powinny oscylowac z napieciem miedzo 0.4V do 0.8v przy prawidlowej pracy,jesli sondy jezdza w granicach 0.3v lub nizej to znaczy ze uboga mieszanka. Jesli sonda by byla padnieta to stala by na 0.45v . Ustawienie vasosow powinno byc do - 1 stopnia od 0 w polu NW EDGE INTAKE a w polu OUTLET do 5stopni. Jesli masz rozjechane za bardzo Vanosy tez moze miec mula,falowac,zle pracowac itd. Raczej jednak obstawial bym na nieszczelnosc w dolocie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wykres sond lambda - jaki być powinien ?
PostNapisane: 11 stycznia 2018, 13:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TUB20
Chyba mogę faktycznie potwierdzić, że sonda jest OK.
Od jakiegoś czasu miałem problem z bulgoczącym pedałem hamulca, czyli zalany serwomechanizm
Rozebrałem wszystko, wyczyściłem kanały odpływowe i teraz jest ok, ale woda dostała się już do środka serwa..
Chcąc "wypompować" resztę wody z serwa naciskałem coraz mocniej na hamulec i w tym momencie znowu auto zaczęło szarpać , nierówno chodzić i dymić na biało.
Po zgaszeniu i odpaleniu jest ok.
Kolejne "pompowanie" hamulca i znowu zaczyna wariować

Obstawiam, że przez wężyk podcisnienia dostaje sie woda do kolektora. sprawdzę wieczorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wykres sond lambda - jaki być powinien ?
PostNapisane: 11 stycznia 2018, 19:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
m52 sterowany jest na dwoch niezaleznych bankach.moze byc tak ze 1 sonda pracuje ok dla cylindrow 123 natomiast druga dla 456 juz niekoniecznie.moze byc to spowodowane nieszczelnoscia dolotu w okolicach danego cylindra,problem z ktoryms wtryskiem gazowym,a z doswiadczenia wiem ze problem z wtryskiem potrafi niezle namieszac w korektach..jak wygladaja korekty paliwowe krotkie i długo terminowe na obydwu bankach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wykres sond lambda - jaki być powinien ?
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TUB20
na 100% winne jest serwo, kupilem nowe i zamierzam je wymienic na dniach.
Po wymianie sprawdzę jeszcze jak sie zachowuje sonda mam na podmiane juz przygotowane w razie czego 2 sztuki.

Czy da rade wyciagnac samo serwo odkrecajac pompe? chciałbym uniknac rozkrecania przewodow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wykres sond lambda - jaki być powinien ?
PostNapisane: 20 stycznia 2018, 10:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
bedzie raczej kiepsko...dosc małe pole manewru ale moze sie uda.napisz potem czy da rade.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wykres sond lambda - jaki być powinien ?
PostNapisane: 23 stycznia 2018, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TUB20
Niestety, trzeba wyciągnąć całość.
po wymianie auto jak nowe. Stare serwo pełne wody i zardzewiałe od środka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL