BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 17 lipca 2018, 04:14


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 22 maja 2018, 09:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 35
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
Cześć,
Na początku, tak, wiem, że jest to kiepski silnik i przekonałem się o tym dopiero po zakupie. Czytałem inne podobne wątki i mam pewne przypuszczenia, ale opiszę dokładnie mój przypadek. Instalację gazową założyłem w grudniu - silnik Valvetronic, instalacja Lovato. Ustawienia gazu kalibrowane były podczas jazdy. Robię długie przebiegi i pewnego dnia zwalniając na bramce na autostradzie zapalił mi się check engine - jazda z włączoną klimatyzacją (być może ma to znaczenie?). Jedna problem zauważyłem już dzień wcześniej. Przy zmianie biegu i próbie gwałtownego przyspieszenia, jakby "cofało" go, nie ma mocy i dopiero po kilku sekundach zaczyna się powoli rozpędzać. Sprawdziłem błędy:

P2187 - uboga mieszanka na biegu jałowym
2D0F - miernik masy gorącego powietrza

Obrazek
Obrazek

Wartości zmierzone na postoju:
Obrazek
Obrazek

Pozostałe obserwacje:
1. Na postoju silnik chodzi równo - na gazie i na benzynie
2. Po przełączeniu na benzynę nie widzę zdecydowanej poprawy, ale być może samochód musi się "nauczyć" innego składu mieszanki i powinienem pojeździć dłużej
3. Temperatura sprawdzana na test 7 w czasie jazdy potrafi czasami spaść ze 105 stopni do 80, by później znowu wzrosnąć do 105. Po jeździe 400 km na autostradzie i wjechaniu do miasta temperatura dochodzi do 108-109 stopni (temperatura na zewnątrz około 20 stopni)
4. Spalanie na autostradzie około 10 litrów gazu
5. Wcześniejsze problemy z gazem - spore ubytki płynu chłodniczego przez wąż SEMPERIT na trójniku i przy reduktorze gazu - wymieniłem wąż na inną markę i brak wycieku. Pytanie czy reduktor jest OK i nie puszcza przypadkiem gazu do układu chłodzenia, albo czy zostało dobrze wpięty w ogóle do układu chłodzenia.
6. Sprawdziłem dolot - brak dziur

Pytanie z czego może wynikać pojawienie się checka. Czy należałoby zrobić ponowną kalibrację w letnich temperaturach i przy włączonej klimie?

Zainstalowane komponenty LPG:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 24 maja 2018, 15:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 35
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
Poniżej odczyty z pracy na benzynie. Cały czas pojawia się błąd przepływomierza (zamówiłem nowy). Po jego odpięciu samochód trochę lepiej przyspiesza i się zbiera, ale bez jakiejś kolosalnej różnicy (ale też i silnik ma małą moc więc i cudów nie można oczekiwać). Błąd przepływomierza pojawia się zarówno na gazie jak i na benzynie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 24 maja 2018, 17:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17275
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Przepływomierz zamówiłeś oryginalny czy zamiennik ?

Sprawdzałeś czy nie łapie lewego powietrza ? U mnie tak właśnie było wywalało błąd przepływki a wystarczyło wymienić sparciałą gumę i po sparwie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 25 maja 2018, 08:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 35
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
Przepływomierz zamówiłem oryginalny Boscha. Guma dolotu jest OK, miękka, nie ma przetarć, spękań. Wczoraj przejechałem 450 km. Po dojechaniu na miejsce słychać schodzenie powietrza z korka chłodnicy, węże twarde jak kamień. Rano jak ostygł odkręciłem korek i zaczął wypływać płyn chłodniczy (silnik wyłączony). Nie ma żadnego masła pod korkiem oleju (nadmienię, że rok temu miałem robioną uszczelkę pod głowicą). Cuda zaczęły się dziać po założeniu instalacji gazowej. Czy ktoś po zdjęciach jest w stanie ocenić czy reduktor został dobrze wpięty w układ? Jest wpięty przy silniczkach od klimatronika:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy może taki wzrost ciśnienia jest spowodowany czymś innym? W zeszłym roku wymieniałem korek chłodnicy na BEHR (niby montują na pierwszy montaż). Raczej walnięta przepływka chyba takich cudów by nie powodowała. Czy może termostat takie coś powodować - jak się rozgrzeje to trzyma temperaturę 105 stopni, ale zauważyłem też że jak chcę gwałtownie przyspieszyć z wciśnięciem pedału gazu w podłogę, to temperatura potrafi spaść do 85 i później wzrosnąć do 105. Ma ktoś jakiś pomysł na ten przypadek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 27 maja 2018, 09:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15842
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Temperatura generalnie może nie być stała, natomiast 105 stopni to trochę sporo jak na nominalną, natomaist nie wiem jak powino być, więc mogę się tu mylić.

Myślę że przepływomierz mógł być przyczyną obu błędów, prezwody po jeździe jak najbardziej mają prawo być sztywne jak kamień -układ jest ciśnieniowy, natomiast po ochłodzeniu, raczej nie powinien walić płynem - może po prostu miałeś go za dużo, bo ktoś za dużo wlał.

Ustaw odpowiedni poziom płynu, na zimnym silniku, następnie obserwuj jak jest po paru dniach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 27 maja 2018, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17275
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Ten silnik to niestety nic dobrego... i często lubi się sypać...

Rozumiem że autko przed zamontowaniem instalacji gazowej było zdrowe i nic się działo ? Na ile zaufani Ci gazownicy u których montowałeś instalację ? To dość ważne bo spierdzielony montaż lub źle dobrane komponenty czy też źle wysterowana może powodować wiele problemów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 28 maja 2018, 08:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 35
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
Szczurek1986 napisał(a):
Na ile zaufani Ci gazownicy u których montowałeś instalację ?

Opinie są takie, że zakład jest podobno jednym z lepszych w okolicy. Niestety ja nie mogę tego potwierdzić. Prowadzę do innego gazownika, z również dobrymi opiniami, może on coś zobaczy. Przez założeniem gazu było wszystko OK. Wczoraj przejechałem blisko 500 km, rano otworzyłem korek spustowy i tym razem woda nie wyleciała - uszło jedynie ciśnienie - stan płynu jednak na maks, mimo że upuszczałem - sądzę, że jest podniesiony przez powietrze, które znowu zgromadziło się w układzie. Upuszczę płynu (wyciągnę strzykawką ze zbiorniczka), tak by się zgadzał stan i zobaczę co się będzie dalej działo. Dodam, że w weekend sprawdzałem testerem CO2 - nie wykazało zawartości.


Ostatnio edytowano 29 maja 2018, 09:11 przez ramish, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 28 maja 2018, 15:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15842
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Układ jest ciśnieniowy, na nagrzanym będzie i powinno wyrzucać płyn.

Z tego co mówisz to jest ok, jakby było coś nieszczelne, płynu by ubywało.
Jest szansa że po zagazowaniu układ był zapowietrzony, a płynu ktoś wlał za dużo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 29 maja 2018, 14:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 35
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
A czy to jest normalne zjawisko, że już po rozgrzaniu silnika, przy gwałtownej próbie przyspieszenia temperatura może spaść do około 85 i później znowu wzrosnąć do 105? Temperaturę obserwuję na teście nr 7. Być może przez te skoki temperatury się zapowietrza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 10:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15842
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Jak zwiększasz obroty silnika, zwiększa się chłodzenie, jak zmniejszasz, to się zmniejsza, więc przy chwilowym przyspieszaniu temperatura spadnie po czym wzrośnie.
Po dobrym nagrzaniu sinlnika np w M52 nie było to widoczne, ale jak jak np wskazówka doszła do mniej więcej pionu, lub była ciut przed nim, to wtedy dało się tak zrobić.
I uprzedzając pytania - na sprawnym termostacie.

Poza tym to zależy od silnika, kiedyś w BMW temperatura stała na 90 st, a np w E92 czy F32 jest zupełnie inaczej i utrzymywana temperatura zależy od stylu jazdy i paru innych czynników.

Nie wiem jak jest u Ciebie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 11:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17275
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Kyokushin napisał(a):
Nie wiem jak jest u Ciebie.




U kolegi to jest po prostu spieprzony montaż instalacji gazowej i tyle...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 25 czerwca 2018, 09:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 35
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
Kolejny etap historii - byłem u gazownika, który na nowo ustawił gaz i odpowietrzył układ chłodzenia. Pojawił się jednak dodatkowy problem, na komputerze pokazało mu błąd P101B - cewka zaworu regulacyjnego ciśnienie paliwa - obwód sterujący regulatorem ciśnienia paliwa. Objaw jest taki, że przy próbie szybkiego przyspieszenia, gwałtownego dodania gazu, silnik się dusi, nie ma mocy. Dopiero, gdy bardzo powoli dodaję gaz jest OK. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy takie zachowanie może zależeć od tego czujnika i jeżeli tak to gdzie go szukać w moim przypadku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 25 czerwca 2018, 18:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17275
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Kolego skąd jesteś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 2 lipca 2018, 13:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 35
Moje BMW: E46 316i 2004r.
Kod silnika: N46
W tej chwili Gdynia, chociaż często bywam w Opocznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 316i] Check Engine LPG Lovato silnik N46
PostNapisane: 2 lipca 2018, 14:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17275
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Jeśli dobrze pamiętam to jigi kogoś polecał z Gdyni lub okolic :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL