BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 13:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] LPG, sekwencja, strzały w dolot na benzynie
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 13:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Witam,

Wczoraj założyłem sekwencję do mojego 318i. Mam m40, wszystko po wymianie w idealnym stanie. Przyspieszenie było extra jak na ten silnik, paliło do 10L w mieście. Przed instalacją sonda była OK, przepływka OK.
Po założeniu sekwencji na benzynie strzela w dolot, praktycznie nie da sie jeździć.Na gazie jest w zasadzie dobrze. Poniżej 2000 obr jak się szybko wciśnie to jest lekkie prychnięcie w filtr powietrza.
Ogólnie na LPG jest to co na PB tylko dużo mniej odczuwalne (dlatego dopiero dziś się kapnęłem, wczoraj jeździłęm na LPG). Ile pali - nie wiem.
Podczas jazdy na gazie ekonomizer pokazuje z 1-2L mniejsze wartości niż na Pb.
W poniedziałek jade do gaziarzy z tym. Jak myślicie co to może być i jak gadać, bo wjechałem autem niemal idealnym a wyjechałem i coś nie teges?

Sekwencja to KME, wtryskiwacze valtek.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 20 lutego 2007, 09:44 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 13:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
a kto zakłada sekwencje do takiego silnika? wtryskiwacze w M40 nie pracują sekwencyjnie tylko parami. dowiedz się czy gazowe pracują tak samo. masz założony impulsator na pierwszym przewodzie wysokiego napięcia?
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 14:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
miałem II gen nie byłem zadowolony bo paliła 15 gazu i chodziła gorzej. Więc założyłem sekwencje. Zwężka w dolocie powoduje że auto dostaje mniej powietrza, więc żeby był poprawny skład mieszanki to i mniej paliwa - efektem czego masa mieszanki jest mniejsza i auto ma gorsze osiągi. Tak było w II gen.
W sekwencjii nie ma zwężki więc nie ma strat. Wtryskiwacze nie wiem jak chodzą, przecież mogą i gazowe parami chodzić - fakte faktem największe problemy są na benzynie. Teraz jechałem to jakoś powyżej 140 na LPG auto ma problemy z przyspieszaniem.

Impulsator jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 14:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
Zwężka w dolocie powoduje że auto dostaje mniej powietrza

więc zamiast miksera montuje się mosiężne kolanko hydrauliczne za 3pln.
Cytuj:
W sekwencjii nie ma zwężki więc nie ma strat

a wtryskiwacze to co? poza tym nie zwężenie kanału dolotowego jest tu najważniejsze. ważniejsze jest zaburzenie dostrojonego przepływu powietrza. zresztą mniejsza z tym.
wracając do tematu. najlepiej będzie jak pojedziesz z tym do gazownika który ci montował instalacje lpg. tak na wszelki wypadek dowiedz się jak pracują wtryskiwacze? silnik M40 ustala położenie wału korbowego na podstawie impulsatora założonego na przewód wysokiego napięcia pierwszego cylindra. jeśli tego nie masz mogą byc problemy z ustaleniem kolejności zapłonu, co w połączeniu z ingerencją w układ wtryskiwaczy może prowadzic do niespodziewanych efektów, np takich jak wybuchy w dolocie.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 14:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Impulsator jest, sprawdzałem dzisiaj. Na swoim miejscu.

Hm nie rozumiem tego pomysłu z kolankiem. Zadaniem miksera jest podawanie gazu, więc raczej nie bardzo jest jak go wyjąć. A mikser musi zwężać bo przecież to działa na podciśnienie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 17:51 
Kyokushin napisał(a):
miałem II gen nie byłem zadowolony bo paliła 15 gazu i chodziła gorzej


15l :shock: to mój 3.0 pali na instalce IIgen. 16-17l 8)
Jakos za dużo nawet jak na instalke IIgen :shock:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 17:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dlatego własnie stwierdziłem że założe sekwencje bo miałem dośc myków. Benzyny palił mi 10, sonda, przepływomierz, wszystko w porządku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 18:22 
marcinradom napisał(a):
więc zamiast miksera montuje się mosiężne kolanko hydrauliczne za 3pln.


Pierwsze słysze :roll:
Nie jestem specem od LPG, ale wg. mnie zawsze montuje sie miksery 8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2006, 23:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
Hm nie rozumiem tego pomysłu z kolankiem. Zadaniem miksera jest podawanie gazu, więc raczej nie bardzo jest jak go wyjąć. A mikser musi zwężać bo przecież to działa na podciśnienie.

jeśli uwazasz że miksera nie da się wyjąć to informuję cię że w tym celu należy wykręcić cztery śruby M6, łączące mikser z przepływką. czemu jesteś tak zapatrzony w miksery i nie dopuszczasz do głowy innego sposobu dostarczania gazu do dolotu? przeciez nie ma żadnej różnicy czym lpg będzie się sączyć w dolot. sam piszesz że mikser powoduje zwężenie kanału dolotowego, więc trzeba uruchomić wyobraźnię jak to zrobić. oczywiście sposób mój nie jest nowy. gazownicy w radomiu stosuja go od dawna i z powodzeniem.
Cytuj:
Nie jestem specem od LPG, ale wg. mnie zawsze montuje sie miksery

zawsze bo: gazownik zarabia na mikserze i bardzo szybko sie go montuje.
uwaga, wyjaśniam. węża doprowadzającego lpg do dolotu nakłada się na kolanko mosiężne o średnicy około 2cm (3/4cala) w gumie łaczącej kolektor z przepływką robi się okrągłą dziurę, w którą wklada się wolną końcówkę wspomnianego kolanka. oczywiscie połączenie uszczelniamy, choć sa i tacy którzy wycinaja otworek równiutko i nie uszczelniają. uwierzcie mi że taka zamianka czyni cuda. nie należy oczywiście zapomnieć o wymontowaniu miksera. w najbliższym czasie postaram sie zrobić fotki tego patentu i włożę je tu.

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 05:35 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
marcinradom, ale i tak najlepszą instalacją jest sekwencja ,najlepsza nawet instalacja II gen bedzie powodowała osłabienie mocy silnika i o wiele większe spalanie niż na benzynie ,a w przypadku samochodów z plastikowym kolektorem ,możliwość wybuchu i zniszczenia kolektora.


marcinradom napisał(a):
a kto zakłada sekwencje do takiego silnika? wtryskiwacze w M40 nie pracują sekwencyjnie tylko parami


sekwencje można założyć do każdego silnika ,tym bardziej że same instalacje bardzo potaniały

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 06:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
marcinradom, ale i tak najlepszą instalacją jest sekwencja

wcale temu nie zaprzeczam.
Cytuj:
najlepsza nawet instalacja II gen bedzie powodowała osłabienie mocy silnika

to prawda, ale zakładając instalacje lpg najważniejsze jest dla nas zmniejszenie wydatków na paliwo. jeśli ktoś chce zainstalować coś co podniesie mu osiągi to nie zakłada lpg tylko nitro.
Cytuj:
o wiele większe spalanie niż na benzynie

to akurat nie jest regułą. temat ten jest zawiły i skomplikowany. wartość opałowa lpg jest wyższa niż benzyny i przy odpowiednim dostrojeniu instalacji i układu dolotowego oraz uładu zapłonowego auto może palic mniej na lpg niz benzynie. nikt do tego szczególnie sie nie przykłada bo i tak na lpg jest taniej, więc niech pali więcej.
Cytuj:
przypadku samochodów z plastikowym kolektorem ,możliwość wybuchu i zniszczenia kolektora

uważasz że tylko w autach z kolektorem z tworzywa może wystąpić wybuch? zresztą prawdopodobieństwo ekplozji w dolocie można całkowicie wykluczyć. jako przykład opiszę swoje (niemłode) auto. posiadam je od ponad trzech lat. od samego początku jeżdżę na lpg, praktycznie tylko na lpg. zrobiłem swoją E28 70 tysięcy km i nie miałem ŻADNEGO wystrzału. tajemnica tkwi w sprawnym w 100% układzie zapłonowym, odpowiednio wyregulowanej instalacji i w bardzo dobrych kablach wysokiego napięcia. na własnym silniku testowałem świece NGK, BERU, CHAMPION, BRISK, żadne z nich nie były przeznaczone do gazu. dodam że kable zamontowane w moim aucie to BERU i wciąż te same. kolega który mi sprzedał auto nie zmieniał kabli również. na zakończenie napiszę że komplet kabli BERU takich jak mam zamontowane u siebie kosztuje 1200pln.
Cytuj:
sekwencje można założyć do każdego silnika ,tym bardziej że same instalacje bardzo potaniały

zgadzam się, tylko że inwestować w auto warte 15 tysęcy instalacje za 3000-3500 to chyba nie jest dobry pomysł, zważywszy również na to że omawiany tu silnik i tak mało pali, a zainstalowanie wtrysku lpg nie wiele mu pomoże w odniesieniu do zwykłej na śrubke instalacji lpg. dodajmy również że wspomniany silnik M40 nie ma sekwencyjnego podawania benzyny, wiec założenie pełnej sekwencji lpg może powodować jakies niedomagania.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 06:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
marcinradom napisał(a):
na własnym silniku testowałem świece NGK, BERU, CHAMPION, BRISK, żadne z nich nie były przeznaczone do gazu. dodam że kable zamontowane w moim aucie to BERU i wciąż te same. kolega który mi sprzedał auto nie zmieniał kabli również. na zakończenie napiszę że komplet kabli BERU takich jak mam zamontowane u siebie kosztuje 1200pln.


no widzisz ale,patrząc ile dałeś za kable i to że musisz czesto wymieniać zarówno te kable jak i świece widać że instalacja II gen wcale nie wyjdzie tak tanio mimo że jest tańsza w założeniu to o wiele droższa w eksploatacji niż sekwencja.


marcinradom napisał(a):
Cytat:
sekwencje można założyć do każdego silnika ,tym bardziej że same instalacje bardzo potaniały

zgadzam się, tylko że inwestować w auto warte 15 tysęcy instalacje za 3000-3500 to chyba nie jest dobry pomysł, zważywszy również na to że omawiany tu silnik i tak mało pali, a zainstalowanie wtrysku lpg nie wiele mu pomoże w odniesieniu do zwykłej na śrubke instalacji lpg. dodajmy również że wspomniany silnik M40 nie ma sekwencyjnego podawania benzyny, wiec założenie pełnej sekwencji lpg może powodować jakies niedomagania.
pozdrawiam



pozatym ceny instalacji sekwencyjnych oczywiście bez montażu zaczynają się od 1150 zł

http://www.allegro.pl/item117399497_pro ... mocja.html

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 12:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Można kombinować na różne sposoby, o tym z kolankiem nie słyszałem, jak możeszto wrzuć fotki na forum zobaczymy.
Czy m40 działa pół sekwencyjnie czy nie, nie powinno mieć znaczenia. Jest robiona mapa wtrysku na podstawie czasów z komputera benzynowego więc poprostu wyjdzie mapa w których wtryski będą działały półsekwencyjnie i tyle.

Problem twki jednak nie w pracy na LPG ale w pracy na benzynie.
Benzyną steruje komp benzynowy więc powinno wszystko chodzić.
Na zimnym silniku sie w ogóle nie da jechać na benzynie, na ciepłym troche lepiej ale też do d...
Wczoraj patrzyłem, to np przy przegazowaniu słychać 'nowy dźwięk' w stosunku do tego co było słychać przed zakładaniem sekwencji. Dość często zaglądam pod maskę i mam dobrze osłuchany silnik i wiem co było a co nie.

Więc:
Jak silnik chodzi słychać nieregularne 'syknięcie' jakby coś zasysał.
przy takim szybkim przegazowaniu, rónież słychać identyczne syknięcie. Dochodzi ono od strony kolektora ssącego. Tego syknięcia nie było, wcześniej przy przegazówce było słychać tylko nagłe 'zassanie' ale tam gdzie był wlot powietrza, nie przy kolektorze.
Mam wrażenie że tam jest coś źle i dostaje lewego powietrza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 12:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Kyokushin napisał(a):
Mam wrażenie że tam jest coś źle i dostaje lewego powietrza.



i w tym może leżeć problem ,kwestia złego zmontowania lub nie dokręcenia czegoś .
Mam nadzieje że ci to poprawią w poniedziałek i że będzie OK

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 13:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Byłem znowu przy aucie, przejrzałem wszystko - nic nie znalazłem. Fakt faktem jak dalej tak będzie to mi przepływka się rozleci od strzałów... a podobno na sekwencji nic nie strzela :/

Nigdy więcej LPG w żadnym aucie w żadnej postaci - taki morał. Więcej nerwów niż to warte. Nawet jak benzyna będzie po 10 pln to będę na benzynie jeździł

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 15:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2408
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
Kyokushin napisał(a):
Nigdy więcej LPG w żadnym aucie w żadnej postaci - taki morał

Demontujesz ?

_________________
pozdro!
| a w uszach koncert rzędowej szóstki |


-> Zobacz Moja Bunie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 16:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Będę truł żeby to zaco zapłaciłem mi doprowadzili do porządku a jak nie będą umieć to niech mi zrobią tak jak było i oddadzą kase.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 16:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Kyokushin napisał(a):
Będę truł żeby to zaco zapłaciłem mi doprowadzili do porządku a jak nie będą umieć to niech mi zrobią tak jak było i oddadzą kase.


nie poddawaj się ,niech robią tak żeby było dobrze
nasuwa mi się pewien wniosek że jeśli jest jakiś sprawdzony punkt montujący gaz to nawet jeśli by brali 2 tys wiecej niż inni to warto zapłacić widać z tego że każdą nawet najlpeszą instalacje można źle założyć

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 16:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wpiąłem się w komputer gazowy - nie mogłem się powstrzymać.
Na benzynie wskazuje ewidentnie za ubogą mieszankę - dlatego strzela, na gazie, raczej jest za bogato.
Co mnie zdziwiło, chyba mapa wtrysku w ogóle nie była robiona - nie ma jej poprostu gdy próbuję ją odczytać. Krzywa modelowania jest całkowicie prosta (ściągnąłem sobie ze strony KME instrukcje i soft i już conieco o tym wiem :)), bez żadnych modyfikacji - tak jakby ktoś podłączył i zostawił układ samemu sobie - ale tego nie wiem.

Jeżeli chodzi o jakość założenia z zewnatrz to wszystko przyznam jest dość starannie założone. Komputer gazowy mam KME AKME - to jest chyba nowsza wersja Diego, więc dość dobry.

Dziwi mnie tylko czemu to nie chodzi na benzynie, jakby nie chodziło na gazie, to by to była kwestia regulacji...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2006, 18:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Cytuj:
Nigdy więcej LPG w żadnym aucie w żadnej postaci - taki morał. Więcej nerwów niż to warte. Nawet jak benzyna będzie po 10 pln to będę na benzynie jeździł


i tu Cię popieram, jak wyszło z fabryki na benzynkie to powinno tak być do końca :)


ps. ale kicha KYO, jedzie bunią i strzela jak stary rozklekotany fiat :shock: :wink: :mrgreen:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL