BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2024, 20:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ubywa paliwa przy jeździe na LPG:(
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 09:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego jak jade na LPG (IIgen) to wskazówka paliwa cały czas mi opada:(.... (e36 1.8_)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 10:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
co znaczy cały czas?spala tylko paliwo?tzn ubywa np 9l na 100km?czy mniej?a ile spala lpg?sa strzały?

masz instalacje II gen pewnie jezdziłes/ktos jezdził duzo na lpg a benzyny prawie nie uzywał.Mogły zapiec sie wtryski i teraz leja,zacinaja sie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 22:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Cały czas to znaczy że spalanie podobne jak na samym paliwie, nie wiem dokładnie ile ale ubywa.. a jade na lpg!! przecież przedtem mi sie tak nie działo, a prawie całą zime jeżdże na pb..:/ jak to sprawdzić??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 14:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
nie jestes sam mam ten sam problem, mialem jakies 15-20 litrow beznynki i pelny bak lpg, na trasie 500km zapalila mi sie rezerwa w baku . Spalanie na poziomie 10-12 lpg na 100 wyszlo, komputer pokazywal 8-9 beznynki na 100 i jakims cudem zapalila sie ta nieszczesna rezerwa, poziom benzyny spadl o 10 litrow na 500km trasy!! Auto ani razu nie bylo przelaczane na benzyne ani wylaczane, po prostu od pkt A do B non stop ;/

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 17:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
gaz to zło sam popsulem samochod zakladajac sekwencje, jaki to czlowiek jest glupi.

Tez pobiera mi paliwo i nie znam przyczyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 18:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 50
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
qrax napisał(a):
Tez pobiera mi paliwo i nie znam przyczyny

no to gazownika.. jasnowidzem chyba nie jestes....

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2008, 12:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 198
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Siwa & Czarna
Kod silnika: M54B30 & M54B22
Z tego co śię orientuje to gazownikowi powinno wykazać na kompie,że jest za bogata mieszanka.Też miałem taki problem,tylko że na gazie nie chciał mi chodzic na wolnych obrotach,pojechałem do gazownika podłaczył pod kompa i wykazało,ze nie odłącza benzyny do końca.Jest też sposób na sprawdzenie tego taki,że odłączyć kabelek od( nie wiem dokładnie jak to się nazywa ale jest to tam gdzie znajduje filterek gazu,dochodza tam dwa kabelki + i -)no i odłączyć + to odetnie dopływ gazu,jak silnik nie zgaśnie to znaczy,że pobiera tez paliwo.Ja musiałem wymienić komputerek od gazu-250,teraz jest ok.

_________________
NAS NE DOGONIAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 03:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 19
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
Panowie sprawdzcie sobie termostaty bywa tak ze ze instalka lpg szczegolnie w zimie na padnietym termo sama przelacza sie na pb wynika to z tego ze gaz przechodzi w stan lotny w temp ok 40 stopni ponizej komp automatycznie przelacza na pb.Mialem podobnie i po wymianie termo na orginal (podrobki za 40-50 zl to szmelc) wszystko wrocilo do normy i smiga bez problemu na lpg

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 05:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ciekawostka:

Instalkę LPG można ustawić aby stopniowo przechodziła z PB na LPG. Wtedy jak nabierze temp to najpierw np 5 cyl na Pb 1 na LPG, znowu przekroczysz 1,6tys obr to już 4 Pb 2 LPG, aż w końcu 6 cyl chodzi na LPG. (Analogocznie w 4 cyl, 8 cyl i 12cyl).
Z tego co pamiętam kontrolka pokaże LPG dopiero po załączeniu kompletu. Denerwujące może wtedy być że jedziesz jedziesz a on ciągle na PB.

Kolejną ciekawostką jest to że można ustawić instalkę tak że cały czas pokazuje że jest na LPG a jeżeli spadają obr np. do 700obr przełącza się na Pb automatycznie i automatycznie przy zwiększeniu obr np. do 1000 silnik jest zasilany LPG z powrotem.

Manewr taki robi się jak jest bardzo trudno ustalić czemu auto gaśnie przy wrzucania luzu, lub na światłach jak gaśnie.... Jak to sprawdzić? Odpalamy auto , przełączamy na LPG, wyjmujemy bezpiecznik od pompy paliwa i jeździmy. Jak auto nam zgaśnie po wrzuceniu luzu lub na światłach tzn że chciało się przełączyć na Pb a tu nima paliwa :D


I powtórzę po raz kolejny:
W E34 (nie wiem czy w każdej ale w M50 z 92r tak) Wskaźnik paliwa OPADA podczas jazdy na LPG!! W ciągu ost miesiąca zrobiłem trasy Wawa-Wrocław, Wawa-Poznań, Wawa-Bielsko-Biała i mimo że mam ze 20-30l paliwa, regularnie mi się zapala rezerwa, a po postoju z powrotem mam bogato. Na krótkich odcinkach może wskaźnik opadać a podnieść się np dopiero po kilku dniach, skoro zrobimy przez np. 4 dni 100km, w 20 odcinkach jazdy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 07:37 
KotSylwester napisał(a):


I powtórzę po raz kolejny:
W E34 (nie wiem czy w każdej ale w M50 z 92r tak) Wskaźnik paliwa OPADA podczas jazdy na LPG!! W ciągu ost miesiąca zrobiłem trasy Wawa-Wrocław, Wawa-Poznań, Wawa-Bielsko-Biała i mimo że mam ze 20-30l paliwa, regularnie mi się zapala rezerwa, a po postoju z powrotem mam bogato. Na krótkich odcinkach może wskaźnik opadać a podnieść się np dopiero po kilku dniach, skoro zrobimy przez np. 4 dni 100km, w 20 odcinkach jazdy...


odepnij klemę. pomoże :14:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 20:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam, u mnie nadal wskaźnik opadał, ale po czasie gdy zapalałem sam podskakiwał spowrotem na miejsce, dlaczego?? nie wiem. W każdym bądź razie zrobiłem automatyczne odłączenie pompy paliwa, gdyż 2x mi sie spaliła (jak kupujecie to nigdy podróbek za 100 zł:/, ja dałem 150 za używany orginał z boscha i jest bajer, trzyma ciśnienie i daje tyle paliwa ile trzeba) i wszystko działa ok, obroty nie spadają mimo że paliwa i tak nie podaje:), służe pomocą przy odcięciu pompy. Oczywiście są przeciwnicy tego, ale wg mnie jak sie jeździ z głową i używa paliwa mimo instalacji gazowej to dobry pomysł. Pozdrawiam.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, 22:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ojcec miał tak w polonezie padł wtedy ten cały zmyślny przełącznik w którym jest 3 pozycje LPG PB i auto LPG po przekroczeniu 2.5 tyś

wymienił na nowy i wszystko chodzi jak trzeba

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Gniezno
Jest kilka możliwości.
1. Centralka sterująca (ta z przełącznikiem)
2. Układ wykonujący - czyli jak ktoś pisał "to gdzie jest filterek i dwa kabelki" - czyli elektrozawór, który włącza gaz. Często przewodu obluzawoją się (konektorki żeńskie) lub śniedzieją i mogą przerywać, wtedy komputer może głupieć.
3. Komputer (mało prawdopodobne).
Moje uwagi - dobrym nawykiem jest posprawdzać masy i połączenia, wątpię, żeby zawodziło sterowanie. Przeważnie jest to jakiś układ peryferyjny (przełącznik, alektrozaworek, kabeleczek) po prostu pierdoła, a u mechaniora wciskają kity, że to moduł sterujący - podpinają ten kabelek, co to był odłączony i KASUJĄ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL