BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 17:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] KILKA ZASAD DLA LPG
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: warszawa
witam , przedstawiam kilka prostych jednak istotnych rzeczy związanych z instalacją LPG :
układ zapłonowy : świece , przewody wysokiego napięcia , palec i kopułka - ich stan ma istotne znaczenie dla sprawnego działania silnika zasilanego LPG
świece - powinny byc właściwie dobrane dla danego modelu auta, jednak odstęp pomiędzy elektrodami ( w autach zasilanych LPG) powinien być zmieniony ! zmniejszony o ok 0.1-0.15 mm
przewody , palec oraz kopółka ich stan dobry stan wizualny nie zawsze świadczy o dobrym stanie technicznym a w przypadku LPG wymagane jest aby były sprawne w 100 %
to własnie zły stan wymienionych elementów odpowiada za tzw. strzelanie na gazie.
kolejna istotna rzecz to : FILTR powietrze i gazu - ten pierwszy ( powietrza) należy wymieniać częściej niż w przypadku eksplatacji auta bez LPG , ten drugi (LPG) wymianiamy co 20 000 km ( nie jest drogi ok 5-10 zł)

pozdrawiam GRRUBAS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 18:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
powyższe zasady tyczą sie raczej tylko instalacji drugiej generacji , a nie dotyczą sekwencji

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 19:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Czysty filtr powietrza, sprawny układ zapłonowy są najważniejsze, ale też nie ma co się za mocno wczuwać i co 10 tyś zmieniać przewodów za 300 pln czy więcej. Jak brzebijają to tak, wtedy ich czas się kończy i są poprostu zużyte, jak działają ok i świece są ok to nie ma co ich wymieniać jak twierdzą gazownicy. W moim starym aucie zrobiłem prawie 40 tyś na jednych świecach i przewodach i nic nie wskazywało aby trzeba bylo je zmienić... (przewody nie przebijały nie było strzałów, a świece co jakiś czas wykręcałem i oczyszczałem, paliły dobrze, gość któremu sprzedałem auto chyba jeszcze na nich jeździ). Kopółka i palec - jak działa też nie ma co się dotykać.

Przerwa na świecach - ja już te rzeczy sprawdzałem i dosłownie nic to nie zmienia, ani w spalaniu, ani osiągach, ani nie wpływało na strzały jak miałem II gen, których nie miałem w ogóle (po naprawie popychaczy hydraulicznych), więc pozostałbym przy ustawieniach 'takich jak powinny być' i nie dotykał.

Ważną rzeczą co należy dodać jest szczelny układ chłodzenia. Parownik jest podgrzewany cieczą z układu chłodzenia, więc ukł chłodzenia jest zapowietrzony, parownik może się nie dogrzewać, przez co auto może mulić i więcej palić.

Można jeszcze dodać że bardzo istotny jest też szczelny układ dolotowy - wszelkie nieszczelności będą zubożać mieszankę i powodować strzały.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2006, 21:01 
Cytuj:
powyższe zasady tyczą sie raczej tylko instalacji drugiej generacji , a nie dotyczą sekwencji


Czyli musze sie stosować do tego :)

Tyle ze ja mam komputer itp. itd, ja nie mam tylko sekwencyjnego wtrysku [-(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2006, 17:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 840
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Moje BMW: E39 528i
Kod silnika: M52B28
Kyokushin napisał(a):

Można jeszcze dodać że bardzo istotny jest też szczelny układ dolotowy - wszelkie nieszczelności będą zubożać mieszankę i powodować strzały.


Kyo ma racje, jak mi wydmuchało uszczelke z pod kolektora ssącego to cały czas strzelał mi gaz(inst.II generacja).

_________________
zobacz moje E39
viewtopic.php?f=6&t=80279&p=885097#p885097
zobacz moje byłe E39
viewtopic.php?t=16284
zobacz moje byłe BMW E34:
viewtopic.php?t=1557
viewtopic.php?t=8082


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Instalki II gen. nie nadaja sie do Bmw sam miałem. Teraz mam sekfencje i wszystko jest ok. :))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 22:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 950
Lokalizacja: Sosnowiec
hah jak w 2005 mialem renalt safrane na gazie to sie dziwilem dlaczeo kopulka z palcami wysiadla, teraz już wiem


p.s.
juz nie mam renault :d
a w BMW nie mam gaziku i nie bede mial :ok:

_________________
"Życie jest usłane różami...
Obrazek
...ale nie ma róży bez kolcy... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2007, 22:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Filtr powietrza i sprawny układ zapłonowy - podstawowy wymóg Od siebie dodam tylko że raz na rok warto pojechać na sprawdzenie parametrów instalacji u gazownika ( dla tych co mają z kompem ) Czasami potrafi to dużo poprawić, a wiele osób zapomina że inst. gazową też trzeba "obsługiwać" ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL