BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 07:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 2.5i problem z sekwencją
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 22:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
mam pytanie do użytkowników pojazdów z sekwencją (najlepiej silnik 2,5i). przejechałem na instlacji gazowej okolo 20tys km. pojawiły się problemy:
1. gdy jechałem i właczyłem na bieg jałowy to obroty mi "skakały" tak od okolo 500-1000 wiec podjechałem do zakładu i coś tam w kompie podregulował.niestety efekt powrócił. bardziej było to odczuwalne w zimie. teraz zdaża się to rzadko.
2 zauważyłem ze przy przyspieszaniu czuję t jakby auto przyspieszało pulsacyjnie tzn wciskam w pedał gazu a on wchodzi na obroty ale czuje jakby momentami był mocniejszy raz słabszy.

Poza tym od początku mam tak że auto nie ciągnie na wysokich obrotach tak jak na benzynie. pytam czy u każdego tak jest?

Problemy te nie są tak bardzo dokuczliwe. Pytam się gdyż nie wiem czy pojechać i zostawić auto tym co mi gaz montowali, bo już nie chce mi sie do nich jezdzic na regulacje czy po prostu to jest różnica między gazem a benzyną. Powiedziałem o tych problemach gazownikowi ale on :"nic nie widzi" . mam gwarancję więc jak coś to będę rządał naprawy lub wymiany.

Prosze znawców i użytkowników o wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 09:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Jakiej firmy masz instalację? Czy na pewno dobrali ci odpowiednią do mocy (za małe wtryski, czy reduktor) czy jak ciągniesz do końca lub gwałtownie wciskasz gaz nie przełącza się na benzynę?
Ja u siebie mam SQ56 BRC i nie mam kłopotów

A filtr fazy lotnej wymieniałeś i przy elektrozaworze gazowym też?
Wymiana zalecana jest po 15 tyś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 10:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
też mam ruzne jaja , falowanie obrotów , przymulanie przy ostrym bucie.
Koles tez w sumie nic nie widział jak jechał ze mna z laptopem , do momentu jak nie stanołem i ruszyłem do odcinki na 7200rpm na jedynce i na dwójce , wtedy zauwazył spadek cisnienia gazu do 0,3bara , mimo tego z,e jest ustawione na 1,5bara.
Parownik mam do 250KM , ale nikt nie wzioł pod uwagę ze rurka do gazu powinna mieć przy tej mocy 8 mm średnicy ,a nie 6mm.
A co do falowania podczas jazdy na wolnych obrotach to raczej nie ma sie czym przejmować , chyba że ci gaśnie. Co innego na postoju ; powinna stać wskazówka jak przyspawana.
Mi kiedyś bardzo dobrze ustawili wolne obroty , ale z czasem znowu częściej zaczęło go przymulac , teraz po ustawieniu 2 miesiace temu mi obroty faluja ,ale wydaje sie ze moc jest bardzo dobra.
Takie patałachy ze nie potrafią sobie z tym poradzić , no ale na dniach kończy mi sie gwarancja i bede sobie sam prubował to ustawiac bo soft już mam .a interfejs w domu tez jakis lezy więc musze go wypróbować.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 12:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Poza tym od początku mam tak że auto nie ciągnie na wysokich obrotach tak jak na benzynie


Kiedyś tłumaczono mi że mapa gazu z mapą benzyny nigdy w 100 procentach się nie pokryje.U mnie linie map gazu i PB pokrywają się do jakiś 5500 czy 5600 obr/min potem się rozjeżdżają i różnicę delikatną ale czuć.Spróbuj wykonać kalibrację podczas jazdy z laptopem ale niech chwilę z Tobą pojeżdżą a nie zrobią 2 miutowe kółko.Tak jak pisał Mcgiver,w różnych sytuacjach zwykła jazda i but do odcinki.Oczywiście zakładam że wszystkie filtry wymienione a układ zapłonowy jest w pełni sprawny.
Druga sprawa,piszesz że przez 20 tysiecy było wszystko w porządku.Napewno nie odczuwasz nic na benzynie?Żadnych różnic w jeździe auta?To falowanie tylko na gazie a na PB wszystko oka?Pytam ponieważ być może,jeśli objawy występują nie tylko na gazie,sonda lambda może odmawiać posłuszeńśtwa a wtedy instalacja gazowa źle pobiera wartości z ECU i jest jak jest.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 15:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
ja mam instalacje scirocco w m50b25 i przelacza mi na benzyne przy 5500obr. Musze sprawdzic przekrój przewodu z gazem zapewne to bedzie przyczyna z tego co napisac mcgiver


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 16:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
przeczytałem w na homologacji że posiadam instalacje stag 200, reduktor zavoli, wielozawór tommasetto.

filtr miałem wymieniany ale nie wiem jaki. niestety za mało się tym interesowałem. tzn miałem wymieniany taki po 10 tys i teraz jade na wymianę drugi raz.

na postoju obroty nie falują. a to takie pulsacyjne przyspieszanie odkryłem dopiero na równej drodze bo na większości jest to b.mało oczuwalne więc dopiero teraz jak juz wiem o tym to się wkurzam.

świece miałem wymieniane, na benzynie idzie równiutko. wczoraj zauważyłem że na gazie ma problemy na 2 żeby go do odcięcia doprowadzić, co bardzo rzadko robie ale chciałem go sprawdzić.

koleś od gazu laptopa nie ma. na miejscu podłącz go do kompa i sprawdza a później karze się przejechać.

a po to post napisałem żebym się zorientował czy to wina montażystów, czy po prostu na gazie auta tak jeżdzą. podjade i chyba zostawię im auto i powiem że ma chodzić jak na benzynie bo szkoda mi silnika. ma on przejechane około 110tys km - był wymieniany.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2008, 21:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
barteke36 napisał(a):

koleś od gazu laptopa nie ma. na miejscu podłącz go do kompa i sprawdza a później karze się przejechać.

a po to post napisałem żebym się zorientował czy to wina montażystów, czy po prostu na gazie auta tak jeżdzą. podjade i chyba zostawię im auto i powiem że ma chodzić jak na benzynie bo szkoda mi silnika. ma on przejechane około 110tys km - był wymieniany.


Zmień lepiej gazownika, zapłać 50 zł za regulaję ale niech się koleś z tobą przejedzie i ustawi podczas jazdy pod obciążeniem itd... Będziesz się tylko niepotrzebnie męczył tak jężdżąc. A tak przy okaji to co to za gazownik że laptopa nie ma? Na postoju to on se może zmierzyć analizatorem(jak ma bo sałbo wyposażony :rotfl: ) spaliny w samochodzie na gaźniku :wstyd: a nie sekwencje
Spawdz (najlepiej przy elektrozaworze pod maską jaki przekrój miedzi masz od zbiornika ale mogę się założyć że polecieli po taniości i fi 6 a powinno być fi 8 tak jak pisał Mcgiver
I zerknij albo zapytaj jakie jest ciśnienie na reduktorze pod obciążeniem. Przy normalnej pracy silnika powinno być około 1500 Mbar a pod obciążeniem około 1000Mbar. Jeśli będzie mniej niż 1000 Mbar przy obciążeniu będziesz odczuwał różnicę w przyspieszaniu.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2008, 10:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
dzięki kosa8312 za rade. masz z tym racje . ale dam im jeszcze jedną szanse na naprawę tego. bo pewnie straciłbym gwarancję jakbym poszedł gdzies indziej. oczywiście mam to gdzieś jeżeli mam tak jeżdzić ale po prostu dam im jedną jeszcze szansę. pozdr

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Richmond
witam!!
potrzebuję namiary na jakiś dobry zakład w gdyni ,w którym zobaczą o co chodzi z moją instalacją STAG 300
zainstalowałem kilka dni temu i nie jeżdżę na niej bo mi gaśnie na wolnych obrotach a przy normalnej jeździe też coś przerywa i nie chodzi tak jak trzeba ... :zly:

_________________
the world is mine


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 21:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
guetta napisał(a):
witam!!
potrzebuję namiary na jakiś dobry zakład w gdyni ,w którym zobaczą o co chodzi z moją instalacją STAG 300
zainstalowałem kilka dni temu i nie jeżdżę na niej bo mi gaśnie na wolnych obrotach a przy normalnej jeździe też coś przerywa i nie chodzi tak jak trzeba ...

Ale po co szukać od razu inny zakład skoro napewno masz gwarancję i muszą Ci to ustawić.
pozatym do 1tyś km membrany musza się ułozyc i wogule instalka musi sie zaadoptować.
jesli nie dadza rady to potem możesz szukac inny warsztat , tyle ze mozesz u nich stracić gwarancję a prawdopodobnie masz 2 lata.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Richmond
właśnie mam ten problem,że instalkę zakładałem w zgorzelcu a jestem teraz w gdyni a to jakieś 550km poza tym może wystarczy tylko jakaś regulacja , która nie będzie miała wpływu na gwarancję???

_________________
the world is mine


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 09:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
witam. byłem na wymianie filtrów. były bardzo zasyfione a szczególnie ten pierwszy. po wymianie od razu auto zaczeło lepiej pracować także teraz jeżeli poczuje te same objawy ( nierówne przyspieszanie, lub słabsze ciągnięcie na wysokich obrotach) to wymienie filtry.
(u mnie taka wymiana gwarancyjna kosztuje 100zł)

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL