BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 11:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2006, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 132
Lokalizacja: warszawa
tak jak napisał labrador tylko duże pojemności.
u mnie przy 540i zwrócił mi się przy 7 miesiacach, przy 520 jeździłbym 2 lat i po co.

_________________
czasami sie mylĂŞ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Polkowice
We wrzesniu zmienilem olej a juz mam 8 tys zrobione czyli robie cos kolo 20tys rocznie mam 520 M20 i jej spalanie na poziomie 13l wydaje mi sie wsam raz i po co tu zakladac gaz? Mialem w volvie wydalem na nia ponad 2tys jakies wynalazki z komputerami i tak chodzilo to beznadziejnie. A i jeszcze dodam ze jak wydawalo mi sie ze taniej jezdzilem to wiecej jezdzilem bez celu i szybciej(ciezka noga :lol: ) i tankowalem wiecej tego gazu tez minimum za 50zl tygodniowo musialem wlac a teraz tez za 50zl zatankuje gdzie mam wieksza pojemnosc (wczesniej 1.7 4 cylinderki) a teraz 2.0 6 cylinderkow. Wiec jaki sens zakladac gaz do 1.6 1.8 2.0? jak nie mamy dzikiej V8 4.0 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 22:43 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
CaLL napisał(a):
A i jeszcze dodam ze jak wydawalo mi sie ze taniej jezdzilem to wiecej jezdzilem bez celu i szybciej(ciezka noga ) i tankowalem wiecej tego gazu tez minimum za 50zl tygodniowo musialem wlac a teraz tez za 50zl zatankuje gdzie mam wieksza pojemnosc (wczesniej 1.7 4 cylinderki) a teraz 2.0 6 cylinderkow. Wiec jaki sens zakladac gaz do 1.6 1.8 2.0? jak nie mamy dzikiej V8 4.0 ?


Pozwolę sobie coś policzyć przejeżdzasz 20 tys rocznie ,pali ci 13 l ,czyli spalisz 2600 litrów benzyny =2600 x 3.65zł (np.)=9490zł ,a teraz na lpg sekwencja niech spali ci 14 litrów czyli na tym dystansie 2800 litrów gazu,czyli 2800 x 2.05( np. a latem będzie taniej ) = 5740zł Różnica 3750zł Ja wolę te prawie 4 tys wydać na coś innego niż na benzyne. :D

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 23:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Polkowice
Ale po perypetiach z gazem w volvie mam dosyc tego ustrojstwa.

[ Dodano: Pią 24 Mar, 2006 ]
A i wsadzenie sekwencji do auta wartego np 10tys zl rowna sie nie oplacalne;p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 07:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Trzeba wsadzać dobrą instalację a nie jakić najtańszy chłam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 873
Lokalizacja: Lublin/ Warszawa
Moje BMW: 325
labrador napisał(a):
gaz płynny LPG powstaje jako produkt uboczny przy produkcji benzyny z ropy.Dlatego czy byłby sprzedawany czy nie to i tak musiałby być produkowany


z tego co ja wiem to propan-butan (LPG) jest przy zlozu ropy, on sie nie wytwarza podczas jakiejs reakcji przetworu ropy w benzyne. Mozna to porownac do produkcji alkoholu, drozdze, wingrona, ble ble ble :wink: i wychodzi alkohol, tak samo jest z gazem na przestrzeni milionow lat on jak by przereagowal i poprostu jest i wydobywajac rope naftowa sila rzeczy wydobywaja ten gaz. a produktem uczbocznym z wytwarzania benzyny jest np: zuzel. Caly ten interes polega na lancuchach weglowodorowych (propan butan-C3H8 C4H10) im wieksza liczba C-(wegla) tym wieksza gestosc co za tym idzie taki C3H8 jest gazem ale juz np. C17H36 moze być cieczą itd.

_________________
Obrazek
http://bmwmotorsportklub.eu/ lubelski klub BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 15:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
z tego co się orinetuje to wydobywany z ropą jest gaz ziemny, a nie propan

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 17:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
DAN V8 napisał(a):
z tego co ja wiem to propan-butan (LPG) jest przy zlozu ropy, on sie nie wytwarza podczas jakiejs reakcji przetworu ropy w benzyne.


nie prawda,
podaje cytat z encyklopedi wikipedia"LPG uzyskiwany jest jako produkt uboczny przy rafinacji ropy naftowej. ".

Poczytaj tutaj :[/b]
http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG

Jesli chcesz więcej wiadomości to tutaj : [b]Charakterystyka technologiczna rafinerii ropy i gazu w Unii Europejskiej



Kucharz napisał(a):
z tego co się orinetuje to wydobywany z ropą jest gaz ziemny, a nie propan



zgadza się,gaz ziemny znajduje się w niewielkich ilosciach przy złożach ropy naftowej ,dlatego w początkowym okresie po dokonaniu nowego odwiertu ropa naftowa sama wydostaje się na powierzchnie,w późniejszym okresie wykorzystania danego odwiertu wydobywa się tą rope już za pomocą odpowiednich instlacji.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 18:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 873
Lokalizacja: Lublin/ Warszawa
Moje BMW: 325
no to widze że "Pani" od chemii ma wp.. :evil: wprowadza uczniów w błąd a poźniej taki uczeń wprowadzajac kogoś nieswiadomie w błąd robi z siebie kretynka :? Dziex za sprosto.

_________________
Obrazek
http://bmwmotorsportklub.eu/ lubelski klub BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 22:31 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
DAN V8 napisał(a):
no to widze że "Pani" od chemii ma wp.. :evil: wprowadza uczniów w błąd a poźniej taki uczeń wprowadzajac kogoś nieswiadomie w błąd robi z siebie kretynka :? Dziex za sprosto.


Nie no spoko ,każdy się może pomylić :D Obrazek

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 20:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Moja BMW pali mi

9.5 litra benzyny x 4.25= 40.38 x 1200km/miesiecznie =485 zł/miesiecnie

11 litry gazy x 1.8= 20zł x 1200km/miesięcznie = 237zł/miesięcznie

Biorąc pod uwagę, że wlewam miesięcznie za 50zł benzynę na rozruch to:

485zł (pb) - 237zł (gaz) - 50zł (pb na rozruch) = 198zł

200zł miesięcznie na samo paliwo to dużo. A jak jedziemy na wakację robim czesto 1000km nad może i spowrotem. Więc sami ocencie czy sie opłaca. Mi polska sekfencja zwróciła mi sie po 11 miesiącach i teraz już tylko zarabiam. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 92
Lokalizacja: Lublin/Warszawa
Moje BMW: E34 530iA
Kod silnika: M60B30
furious1 napisał(a):
200zł miesięcznie na samo paliwo to dużo. A jak jedziemy na wakację robim czesto 1000km nad może i spowrotem. Więc sami ocencie czy sie opłaca. Mi polska sekfencja zwróciła mi sie po 11 miesiącach i teraz już tylko zarabiam. :ok:


Na pewno nie zarabiasz, ewentualnie co to możesz chwilowo zaoszczędzić :D
Nie wziąłeś pod uwagę w swoich wyliczeniach zwiekszonej eksploatacji świec, kabli, filtrów LPG, trzeba również założyć że może się przytrafić jakaś usterka systemu LPG, albo pompa paliwa padnie, bywa różnie, a na zwykłym wtrysku przepływomierz. Ja już się z tego wyleczyłem :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL