BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 07:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 325IX kombi automat
PostNapisane: 9 sierpnia 2008, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Przeglądam od długiego czasu forum i nie mogę znaleźć konkretów.
Możecie mi napisać czego obawiać się w takim samochodzie?
Jak wygląda spalanie w mieście?
Jestem zainteresowany kupnem takiego samochodu i optycznie wygląda OK, raczej na zadbane auto.
A co może się kryć?
Jak wytrzymałe są to silniki i czy skarżą się ludzie na napędy?
Osobiście lubię połączenie silnika z automatem, bo zakładam że sa to lepsze warunki pracy dla silnika.
Jakieś konkretne uwagi i spostrzeżenia?
THX


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 08:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
silnik od chociaż słabo znosi gaz (pękają głowice) co do spalania to trasa 9L benzyny a w mieście 13L. Auto ma charakter jest bardzo zrywne i szybkie. Jeśli kupujesz 325IX to prawdopodobnie jest to touring. Oznaczenie X przy modelu oznacza że napęd jest na 4 koła.
Przy kupie największą uwage trzeba zwrócić raczej na budę. Sprawdź czy nie jest popękana przy kielichach z przodu oraz czy miejsce na koło zapasowe jest całe i nie pogniecione.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Dzięki.
Jest to kombiate.
Nie mam zamiaru montować gazu.

Gdyby był to egzemplarz bez stłuczki, to obawiać się rdzy czy niekoniecznie?

I jakieś złe wieści o skrzyniach w tym modelu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 14:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
J@rek napisał(a):
Gdyby był to egzemplarz bez stłuczki, to obawiać się rdzy czy niekoniecznie?

raczej żadnej rdzy nie powinno byc wkońcu to blacha ocynkowana.
nie wiem jak w touringu ale w reszcie pękają tylne mocowania amortyzatorów. ale to standardzik taka wada fabryczna.

J@rek napisał(a):
Nie mam zamiaru montować gazu.

I tu plus dla ciebie, chociaż taki samochód raczej do oszczędnych nie należy

J@rek napisał(a):
I jakieś złe wieści o skrzyniach w tym modelu?

skrzynia jest taka sama jak w innych beemkach.
jej wadą jest to że przy ostrym katowaniu padają synchronizatory, a tak po za tym to wszystko tak jak w innych.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Mam na myśli skrzynię automatyczną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 15:20 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
czesiio napisał(a):
silnik od chociaż słabo znosi gaz (pękają głowice)

Gaz nie ma nic wspólnego z pękaniem głowic. Silniki M20 są wrażliwe na przegrzanie, jeśli przegrzejesz - fakt, głowica lubi klęknąć.
Spalanie - przy normalnej jeździe myślę,że ok. 13-13,5 litra/100 km (miasto).
Silniki wytrzymałe, pod warunkiem prawidłowej eksploatacji.
czesiio napisał(a):
raczej żadnej rdzy nie powinno byc wkońcu to blacha ocynkowana.

Nie do końca i nie całkiem. Jeśli chodzi o rdzę to może coś tam wyskoczyć (tylna klapa, progi, spód, tylny pas, błotniki na dole przy łączeniu z progiem).
Na napędy ludzie się nie skarżą.
ALE.
E30 z napędem na 4 koła ma wbrew pozorom całkiem sporo części innych niż wersja tylnonapędowa, a co się z tym wiąże - ich ceny są sporo wyższe, może być też problem z ewentualnymi używkami, tak więc radziłbym przemyśleć zakup.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, 21:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
J@rek napisał(a):
Mam na myśli skrzynię automatyczną.

jak narazie nie spotkałem się żeby ktoś się skarżył na automata.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 07:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Po rozmowie ze sprzedawcą przemyślałem zakup.
Samochód optycznie wygląda OK, z tym, że za to cena jest x3.
Nie mam nic przeciwko, ale spodziewałem się samochodu, który nieprzeciętnie niski przebieg ma udokumentowany( żadna książka :) ) i że jest w pełni oryginalny.
A tu zonk. Historia samochodu ma luki. Szyba przednia nie jest oryginalna.

Szukam dalej.
/chyba, że jestem przewrażliwiony./
Dzięki za uwagi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 11:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
Przebieg nieczego nie odwzorowuje, wystarczy wymienić zegary i przebieg już jest inny, najważniejszy jest stan techniczny.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2008, 07:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
maaaad napisał(a):
E30 z napędem na 4 koła ma wbrew pozorom całkiem sporo części innych niż wersja tylnonapędowa, a co się z tym wiąże - ich ceny są sporo wyższe, może być też problem z ewentualnymi używkami, tak więc radziłbym przemyśleć zakup.


Potwierdzam. Przekonałem się o tym na przykładzie e34. Z zewnątrz wersja "i" oraz "ix" są identyczne. Od spodu - inna bajka, różnią się prawie wszystkim. Części zamiennych praktycznie nie ma. W sklepach ceny części minimalnie droższe niż w ASO :) Ale to tyczy się tylko zawieszenia z przodu i części napędu. Reszta taka sama. Za to jazda takim samochodem to inna bajka.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL